Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Januar


Snøfrost
 Share

Recommended Posts

  • Svar 4.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk 5 på eksamen!  5!    

Sonen, hils på Lyn!  

Møtte en rosa goldendoodle på tur i dag. Den hadde tygget hull i en tube med konditorfarge, og husets femten år gamle datter hadde tatt ham i dusjen for å få det av. Men det kom ikke av, det bare ble

Posted Images

Jeg er suuuur! Krangler med min to måneder gamle symaskin og vurderer å pælme den ut av vinduet:sint_01::sint_01::twisted:
Den har fungert utmerket frem til å går, da begynte plutselig undertråden å henge seg opp og det blir bare en eneste floke hele greia:sint_01:

*puste med magen og telle til tusen*

 

 

 

 

Nope, funka ikke:pinch:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er suuuur! Krangler med min to måneder gamle symaskin og vurderer å pælme den ut av vinduet:sint_01::sint_01::twisted:

Den har fungert utmerket frem til å går, da begynte plutselig undertråden å henge seg opp og det blir bare en eneste floke hele greia:sint_01:

*puste med magen og telle til tusen*

 

 

 

 

Nope, funka ikke[emoji14]inch:

Har du rensa nedi maskina? Og olja den? Og spola opp ny undertråd? Om ja på alt kan det være at trenger justering ?

Og tredd overtråden på nytt/bytta nål. Utrolig hvor mange problemer det løser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Snøfrost skrev:

Føler det veldig greit å være utenfor den statistikken altså. Hjemmekontor så kan jeg bidra, men det blir ikke aktuelt med den jobben jeg satser på å få meg om et par år heller ;)

 

Glam virker forøvrig som en herlig "liten" fyr!
Så håper jeg du ikke viser et eneste bilde av Bernerbamser når Phoenix har tenkt å vise de til verden. For Bernere er jo overhodet ikke fristende som valper :whistle:

Ja, jeg er også en minoritet i dette tilfellet, og jeg kan leve fint med det. 

Glam er en liten fyr, uten anførselstegn :D Med mindre han legger inn en spurt, blir han aldri en diger hannhund. Men heller "cute and compact" enn "tall and lanky". Jeg har så veldig mye størrelse på mine tispelinjer, så han har andre kvaliteter jeg trenger mer om tiden viser at han kan brukes.

Bernervalper er nesten eklere enn siberian-valper, de ;)

1 time siden, Synnikken skrev:

Fikk ikke sitert deg @SFX men fkk ikke med  meg prosenten :)

Det forklarer en del :D

Nå må jeg finne senga, dette er ikke en sunn døgnrytme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Snøfrost skrev:

Føler det veldig greit å være utenfor den statistikken altså. Hjemmekontor så kan jeg bidra, men det blir ikke aktuelt med den jobben jeg satser på å få meg om et par år heller ;)

 

Glam virker forøvrig som en herlig "liten" fyr!
Så håper jeg du ikke viser et eneste bilde av Bernerbamser når Phoenix har tenkt å vise de til verden. For Bernere er jo overhodet ikke fristende som valper :whistle:

Ja, jeg er også en minoritet i dette tilfellet, og jeg kan leve fint med det. 

Glam er en liten fyr, uten anførselstegn :D Med mindre han legger inn en spurt, blir han aldri en diger hannhund. Men heller "cute and compact" enn "tall and lanky". Jeg har så veldig mye størrelse på mine tispelinjer, så han har andre kvaliteter jeg trenger mer om tiden viser at han kan brukes.

Bernervalper er nesten eklere enn siberian-valper, de ;)

1 time siden, Synnikken skrev:

Fikk ikke sitert deg @SFX men fkk ikke med  meg prosenten :)

Det forklarer en del :D

Nå må jeg finne senga, dette er ikke en sunn døgnrytme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Tekopp skrev:

 

 

 

Har du rensa nedi maskina? Og olja den? Og spola opp ny undertråd? Om ja på alt kan det være at trenger justering ?

 

Og tredd overtråden på nytt/bytta nål. Utrolig hvor mange problemer det løser.

Ja til alt utenom de to første, for jeg aner ikke hvordan jeg gjør det:icon_redface:

Det er en Husqvarna Emerald 116 om det har noe å si:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Tekopp skrev:  

 

 

Har du rensa nedi maskina? Og olja den? Og spola opp ny undertråd? Om ja på alt kan det være at trenger justering ?

 

Og tredd overtråden på nytt/bytta nål. Utrolig hvor mange problemer det løser.

Ja til alt utenom de to første, for jeg aner ikke hvordan jeg gjør det:icon_redface:

Det er en Husqvarna Emerald 116 om det har noe å si[emoji4]

Fant bruksanvisning på nett, bare Google navna på maskina og bruksanvisning, der står det hvordan du skrur opp spolehuset og kan rense neddi. (Kan støvsuge den der om nødvendig, mye gugg kan samles der).

Når den er ren kan man ha en dråpe symaskinolje der hvor spolen ligger. Kjør maskina litt før du monterer den igjen.

Funker ikke dette må du ta det med butikken som solgte den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Tekopp skrev:

Fant bruksanvisning på nett, bare Google navna på maskina og bruksanvisning, der står det hvordan du skrur opp spolehuset og kan rense neddi. (Kan støvsuge den der om nødvendig, mye gugg kan samles der).

Når den er ren kan man ha en dråpe symaskinolje der hvor spolen ligger. Kjør maskina litt før du monterer den igjen.

 

Funker ikke dette må du ta det med butikken som solgte den.

Takk:kiss:

skal se på det i morgen når jeg har fått kjølt meg litt ned og ikke har trang til å denge maskinen med en slegge:baby:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
6 timer siden, Ganzie skrev:

Jeg er suuuur! Krangler med min to måneder gamle symaskin og vurderer å pælme den ut av vinduet:sint_01::sint_01::twisted:
Den har fungert utmerket frem til å går, da begynte plutselig undertråden å henge seg opp og det blir bare en eneste floke hele greia:sint_01:

*puste med magen og telle til tusen*

Nope, funka ikke:pinch:

 

5 timer siden, Tekopp skrev:

Har du rensa nedi maskina? Og olja den? Og spola opp ny undertråd? Om ja på alt kan det være at trenger justering ?

Og tredd overtråden på nytt/bytta nål. Utrolig hvor mange problemer det løser.

Dette er altså grunnen til at jeg ikke syr! Alt for mye styr :P Eller driver med andre husmorsysler... Jeg har en mistanke om at jeg er født uten det genet der.  
 

--------

Akkurat nå ligger begge gutta strekk ut og jeg får drikke kaffe i fred. De har allerede fått herja litt i snøen i dag. 
Det er kaldt og skikkelig guffent når det smelter, men finnes det egentlig noe flottere enn snøtunge trær? :)

 

20160114_062046.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må bare elske Telenor:

jeg: "hei! Jeg har fått en regning ifra dere, men den stemmer ikke..

telenor: "skal vi se om vi finner den.. Hva er beløpet på?"

jeg: "700kr"

telenor: "ja, den ja.. Hva er det som ikke stemmer?"

jeg: "nei, mye.. Jeg har blant annet blitt fakturert for en periode når dere ikke hadde klart å levert internetten engang.."

telenor: "men du har jo fått en kreditering på 600kr"

jeg: "nei, det står 100kr her.."

telenor: "ja, men det var for at krediteringen skjedde etter du fikk regningen.."

jeg: "vil jeg få ny regning da?"

telenor: "nei.."

jeg: "nei, så praktisk.. Hvordan skulle jeg vite hva som faktisk er riktig sum?" 

Telenor: "er det ikke derfor du ringer oss nå da?"

 

jeg kjenner jeg blir helt matt jeg... 

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, SFX skrev:

Tusen takk! Jeg regner med at psykologen også betaler??? Eller går det på Helfo?

SFX på Bohus: "Også skal jeg ha den sofaen, og den tar jeg på frikortet."

Klart :lol: 

8 timer siden, SFX skrev:

Og apropos valp, hvor ble det av fluff-finnen min???

12492005_10156424451245072_5427312914918

Fin guttunge :) 

7 timer siden, SFX skrev:

Fire timers Skypestyremøte, og hodet buzzer enda av aktivitet. Enten må jeg få gjort noe av det vi ble enig om NÅ, eller så bør jeg legge meg. Jeg må bli flinkere til å delegere... Jeg har antageligvis en fire-fem timers arbeid foran meg, som skal sendes ut i morgen... Akk og ve...

Om du har 4-5 timers arbeid foran deg som skal ut i morgen, da tror jeg dere må gjøre noe med arbeidet i den klubben. Evt må du slutte med denne flink-pike-greia di :D. Det er vel ingen som kan kreve at du skal sitte om natta å gjøre klubbarbeid? 

7 timer siden, Ganzie skrev:

Jeg er suuuur! Krangler med min to måneder gamle symaskin og vurderer å pælme den ut av vinduet:sint_01::sint_01::twisted:
Den har fungert utmerket frem til å går, da begynte plutselig undertråden å henge seg opp og det blir bare en eneste floke hele greia:sint_01:

Hva ER det med sånn undertråd? Jeg HATER undertråder og det er ene og alene grunnen til at jeg aldri syr. Jeg tror faktisk at jeg kunne blitt ganske flink til å sy om det ikke var for den jæv... undertråden... den fucker det alltid til hos meg... og jeg forventer at sånt skal funke, jeg, helt uten at man skal behøve å operere maskina og gjøre alt mulig teknisk vedlikehold :aww: 

59 minutter siden, *Kat84* skrev:

Dette er altså grunnen til at jeg ikke syr! Alt for mye styr :P Eller driver med andre husmorsysler... Jeg har en mistanke om at jeg er født uten det genet der.  

Nemlig :D 

Har jeg hjemmekontor - igjen - bare fordi jeg ikke har møter i dag og jeg skal på styremøte i briardklubben i kveld. Jeg har ikke samvittighet til å la hundene være hjemme hele dagen og hele kvelden (nå kan de jo ikke være med i bilen heller pga kulda). Å komme meg til styremøter koster meg 234 kr i bompenger + drivstoffutgifter (ca 230 km) - det er ikke akkurat gratis å være aktiv i klubbarbeid liksom... og Skype-møter er visst ikke aktuelt, det.... *sukk*. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt jeg å lurte på hevm i alle dager vil ha sex på jobb!? Også kom jeg på at C og jeg møttes på jobb, så ehh ja kan sette meg under de 75% da :icon_redface:

Trøtt, og det er kaldt! Tenk å kjøre helt til A-hus frivillig så tidlig a.... Eller frivillig og frivillig, men jeg kan jo **** meg skylde på meg selv når jeg ikke klarer å få ut fingern å bytte fastlege, eller si til fastlegen min at det faktisk er nærmere å dra til Gjøvik for meg...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk luft er ikke sundt.  

Tok en skitur til "det magiske stedet" med hunder,  mann og barn i går.  Spiste pølser stekt på bål og drakk varm kakao.  Frisk sunn ungdom,  sant? 

I natt ble både poden og jeg dårlige.  Yey!

Jeg vet ikke hva som er i veien med oss,  begge har hodepine og føles oss uggne i kroppen.  

Heldigvis er bikkjene sløve også.  Toddy er utslitt etter å ha måttet tilpasse seg farten til poden på vei opp ( DET krevde mye av han det  ), og Nico er utslitt etter at Toddy stakk med sambo og henne på slep hele veien ned.  

Sprengt puli. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
8 minutter siden, Krutsi skrev:

Man må bare elske Telenor:

jeg: "hei! Jeg har fått en regning ifra dere, men den stemmer ikke..

telenor: "skal vi se om vi finner den.. Hva er beløpet på?"

jeg: "700kr"

telenor: "ja, den ja.. Hva er det som ikke stemmer?"

jeg: "nei, mye.. Jeg har blant annet blitt fakturert for en periode når dere ikke hadde klart å levert internetten engang.."

telenor: "men du har jo fått en kreditering på 600kr"

jeg: "nei, det står 100kr her.."

telenor: "ja, men det var for at krediteringen skjedde etter du fikk regningen.."

jeg: "vil jeg få ny regning da?"

telenor: "nei.."

jeg: "nei, så praktisk.. Hvordan skulle jeg vite hva som faktisk er riktig sum?" 

Telenor: "er det ikke derfor du ringer oss nå da?"

 

jeg kjenner jeg blir helt matt jeg... 

Kundeservice er noe herk! Og enkelte burde ikke få lov å være på den type jobb før de har fått i seg en bøtte med kaffe! Og de burde kanskje legge inn et par minutters tenkepause før de svarer :ermm:
 Men de var veldig greie med meg da som lot meg slippe bindingstid så lenge det ikke allerede var nedbetaling på mobil :D Men det hjalp vel at jeg skulle nedbetale mobil med et enda dyrere abonnement. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
14 timer siden, SFX skrev:

Aww!

Takk for tips, høres ut som noe som Biltema kanskje har? Kattesand var også lurt, jeg noterer meg det på handlelista for i morgen, så får vi se om jeg kommer hjem med sandkasse eller pus :D

Naboen sa forresten at de også kjørte piggfritt, normal personbil, så da er det ikke sikkert at jeg må ha pigg og en hel stall i motoren når jeg kjøper ny bil. Jeg må jo bli litt kjent med veien her også, lære meg hva som skal til for å komme opp - at jeg ikke kom opp innkjørselen nå var fordi jeg stoppet ved postkassa, og fikk da for liten fart til den siste bakken. Det er ikke verre enn at jeg kjører rett hjem og går 150 meter tilbake til postkassa, det er trolig bare sunt :P


Altså - jeg har kjøpt en helt fantastisk strø sak - knust leca - små kuler som IKKE lager møkkete potespor om man bruker det utenfor heimen. Sekken på 20 liter er så lett at du kan bære den med to fingre. Gir fantastisk feste og er helt genialt. Så om du ikke skal ha sand for vektens del, så vil jeg i aller høyeste grad anbefale knust leca - helt genialt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Krutsi skrev:

Man må bare elske Telenor:

jeg: "hei! Jeg har fått en regning ifra dere, men den stemmer ikke..

telenor: "skal vi se om vi finner den.. Hva er beløpet på?"

jeg: "700kr"

telenor: "ja, den ja.. Hva er det som ikke stemmer?"

jeg: "nei, mye.. Jeg har blant annet blitt fakturert for en periode når dere ikke hadde klart å levert internetten engang.."

telenor: "men du har jo fått en kreditering på 600kr"

jeg: "nei, det står 100kr her.."

telenor: "ja, men det var for at krediteringen skjedde etter du fikk regningen.."

jeg: "vil jeg få ny regning da?"

telenor: "nei.."

jeg: "nei, så praktisk.. Hvordan skulle jeg vite hva som faktisk er riktig sum?" 

Telenor: "er det ikke derfor du ringer oss nå da?"

 

jeg kjenner jeg blir helt matt jeg... 

:o er det mulig?  :lol: Den der syns jeg du skal legge på fbsiden til telenor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Jeg er litt stressa over at eltilsynet kommer i dag,og skal gå over huset. Papsen fikk nok avverga en del,og skrudde opp og ned stikkontakter i hele går. Men,slipper nok ikke unna en merknad om å utbedre likevel. Jaja,kjelleren min er i hvertfall så ryddig som den knapt har vært før,og huset er strøkent. Så da får det gå som det går. Håper ikke det blir veldig dyrt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
45 minutter siden, Krutsi skrev:

Man må bare elske Telenor:

jeg: "hei! Jeg har fått en regning ifra dere, men den stemmer ikke..

telenor: "skal vi se om vi finner den.. Hva er beløpet på?"

jeg: "700kr"

telenor: "ja, den ja.. Hva er det som ikke stemmer?"

jeg: "nei, mye.. Jeg har blant annet blitt fakturert for en periode når dere ikke hadde klart å levert internetten engang.."

telenor: "men du har jo fått en kreditering på 600kr"

jeg: "nei, det står 100kr her.."

telenor: "ja, men det var for at krediteringen skjedde etter du fikk regningen.."

jeg: "vil jeg få ny regning da?"

telenor: "nei.."

jeg: "nei, så praktisk.. Hvordan skulle jeg vite hva som faktisk er riktig sum?"

Telenor: "er det ikke derfor du ringer oss nå da?"

 

jeg kjenner jeg blir helt matt jeg...

 

Altså - for meg, som har jobbet 20 år med kundereskontro, så er den samtalen der helt logisk sett fra Telenor sin side.
Du sier at regningen er feil fordi det er fakturert for mye, Telenor forklarer at krediteringen ikke synes fordi faktura var utstedt FØR krediteringen fant sted. Nei, du får ikke ny regning - dog burde vedkommende lagt til at det kommer frem på neste faktura. (det er i alle fall sånn det bruker å virke med Telenor)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Siri skrev:

Mann er mann liksom :lol: 
Jeg tror egentlig jeg er litt mann i hodet mitt ofte, jeg også, for jeg gidder ikke sånne hint og vage antydninger i mange situasjoner - jeg blir mer og mer sånn: bare SI det liksom :lol:.

 

ENIG.

Nå har jeg blogget, nå skal jeg ha kakao og våkne. Er det ikke det vanlige folk gjør da??

Ellers skal jeg komme meg ut på lang tur idag med Prima, hun er visst i form igjen hun:) Matmor derimot er litt sånn sliten, og vil helst ligge å se på Arrow og Dr Who. Men får gjøre litt voksenting først.

Så skal jeg på syklubb ikveld, men dropper det. Orker ikke kvinnfolk som skal sladre, og baksnakke- uten å gjøre håndarbeid. Da er det ikke syklubb da!!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Ganzie skrev:

Ja til alt utenom de to første, for jeg aner ikke hvordan jeg gjør det:icon_redface:

Det er en Husqvarna Emerald 116 om det har noe å si:)

Den har jeg også. Herlige maskiner! Det står sikkert litt om rensing og oljing i manualen, husker ikke i farta hvordan det gjøres.

Youtube om rensing og oljing av denne maskina.

Takk for at du ga meg noe å engasjere meg i når jeg egentlig skulle rette inntakstester :lol:

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Ganzie skrev: Jeg er suuuur! Krangler med min to måneder gamle symaskin og vurderer å pælme den ut av vinduet:sint_01::sint_01::twisted:

Den har fungert utmerket frem til å går, da begynte plutselig undertråden å henge seg opp og det blir bare en eneste floke hele greia:sint_01:

*puste med magen og telle til tusen*

Nope, funka ikke[emoji14]inch:

 

5 timer siden, Tekopp skrev: Har du rensa nedi maskina? Og olja den? Og spola opp ny undertråd? Om ja på alt kan det være at trenger justering ?

Og tredd overtråden på nytt/bytta nål. Utrolig hvor mange problemer det løser.

Dette er altså grunnen til at jeg ikke syr! Alt for mye styr [emoji14] Eller driver med andre husmorsysler... Jeg har en mistanke om at jeg er født uten det genet der.  

 

Jeg jobba med symaskin support ei stund så jeg har lært meg å like å deale med den tekniske sida av å fikse maskinene. Tidligere har jeg faktisk tenkt på at det minner om å skru bil ?

Og at spekulert på at de fleste (kvinn)folk som betjener slike maskiner med fordel kunne lært å være litt mer "macho" i Hvordan de behandler maskina.

Feks med å alltid mene at det er noe galt med maskina som ikke oppfører seg, ikke med stakkaren som ikke får den til å funke ?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...