Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Januar


Snøfrost
 Share

Recommended Posts

  • Svar 4.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk 5 på eksamen!  5!    

Sonen, hils på Lyn!  

Møtte en rosa goldendoodle på tur i dag. Den hadde tygget hull i en tube med konditorfarge, og husets femten år gamle datter hadde tatt ham i dusjen for å få det av. Men det kom ikke av, det bare ble

Posted Images

5 minutter siden, WelshenNemi skrev:

Nemi har det nå. Fått våtservietter som kan brukes, men kan også bruke optima ph hudspray. Må til vet igjen, da det kommer tilbake med en gang :no: i følge første vet(ikke min faste, så vet ikke hvor flink hun er) er det ofte et tegn på allergi.

Nemi er sår med rød hud osv da, ikke bare rød pels.

Keo er litt rød i pelsen og sleiker innimellom, så jeg lurer på om det er på tur å utvikle seg noe. Aldri hatt noe slikt før. Ringe å høre med vet om hva de sier i morgen, kanskje :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er eventuell sopp mellom tredeputene noe som må veterinærbehandles? Vi har skånsom såpe og sinksalve her hjemme, kan det være nok? [emoji4] 

Har aldri hatt hund med sopp.

Vær obs på pH'n til såpa bare så ikke det ender med sår hud som allerede er utsatt på grunn av soppen. Såpe til hund skal ha en mer nøytral pH enn til menneske :)

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Raksha skrev:

Oh yes - min er prototype mann der altså :lol: 

Mann er mann liksom :lol: 
Jeg tror egentlig jeg er litt mann i hodet mitt ofte, jeg også, for jeg gidder ikke sånne hint og vage antydninger i mange situasjoner - jeg blir mer og mer sånn: bare SI det liksom :lol:.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, maysofie skrev:

Keo er litt rød i pelsen og sleiker innimellom, så jeg lurer på om det er på tur å utvikle seg noe. Aldri hatt noe slikt før. Ringe å høre med vet om hva de sier i morgen, kanskje :) 

Nemi har ikke hatt noe heller før nå rett før jul. Hun ble 2,5 i desember.i følge vet er det ofte rundt da allergi og sånt begynner. KAN også være fuktighet og sånt, men vi har behandlet i 1 mnd sammenhengende.. innen en uke etter behandlingen var ferdig ble hun rød igjen :gaah:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, WelshenNemi skrev:

Nemi har ikke hatt noe heller før nå rett før jul. Hun ble 2,5 i desember.i følge vet er det ofte rundt da allergi og sånt begynner. KAN også være fuktighet og sånt, men vi har behandlet i 1 mnd sammenhengende.. innen en uke etter behandlingen var ferdig ble hun rød igjen :gaah:

Æsjda! Håpe det ikke er så ille for Nemi til slutt :)

Keo har vært konstant våt på labbene den siste halvannen uken, vått og kaldt, han tilnærmet bor ute i snøen for tiden på eget valg :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Timmy ble så redd i dag.

Pappa kom inn døra med enorme vernestøvler, tykk arbeidsjakke, bærende på overtrekksbukse og ei jakke til. Trampa inn i huset med de store skoa på, og Timmy begynte som vanlig å bjeffe når noen kommer.

Jeg ble irritert og ba han klappe igjen nebbet. Han gav seg ikke, så pappa ba han være stille, men i det papsen tok noen skritt nærmere inn i huset begynte Timmy å hyle høyt mens han rygga bakover.

Han skjønte visst ikke at det var pappa som kom med en gang, og ble kjemperedd.

Pappa satte seg ned og prata rolig til han, og da gikk det fint med en gang.

Det er sikkert plass til 4 chihuahua'er i de svære verneskoa hans, så det er mulig Timmy var litt usikker på om han skulle havne under skoen.

Lille venn, da. Aldri hørt han hyle slik før jeg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Siri skrev:

Mann er mann liksom :lol: 
Jeg tror egentlig jeg er litt mann i hodet mitt ofte, jeg også, for jeg gidder ikke sånne hint og vage antydninger i mange situasjoner - jeg blir mer og mer sånn: bare SI det liksom :lol:.

 

Bonden og Siri liksom. Dere hadde sikkert passet bra sammen :D

 

Nå skulle jeg akke meg over at jeg ikke har noe godt til kveldsmat (annet enn kake) - men det har jeg jo! :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
1 time siden, Perfect Image skrev:

Er dette hundehjelpen eller :lol: Standard ass. "Hunden min liker ikke å klippe klør,tips?"      "Ikke bruk vinterdekken"

Det, og de uendelige rasespørsmålene der inne. 
Rolig familie som er middels aktive, aldri hatt hund før, men den må være medium stor og gå godt sammen med hele familiens hunder. Lite pelsstell! 
Svar: Staff :blink: Eller masse langhårede hunder som drar med seg kvister, mose, og alt mulig inn etter de har vært på tur. Fordi de har det selv, og det er verdens beste rase, så det så! 

54 minutter siden, Tinkie skrev:

@Snoffe Mannen min, derimot, dro på kino uten meg da jeg sa at jeg gjerne ville se filmen, men at 20:15-visningen ble litt for sen for meg. :getlost::lol: 

 

Mannetankegang. Gotta love it :D

 

@SFX Takk! Det begynte å bli ganske dyrt å sitte med to lån, og jula ble finansiert med kredittkort, så dette var definitivt en lettelse! :D

------------------------

Sjef har funnet ut hvordan han skal sjarmere eldre nabodamer. 
Sitter først og logrer som en gal. 
Legger seg deretter flatt ned i en snøfonn og stapper hele hodet inn i fonna. 
Han er ikke teit altså. Ikke i det hele tatt! :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, maysofie skrev:

Æsjda! Håpe det ikke er så ille for Nemi til slutt :)

Keo har vært konstant våt på labbene den siste halvannen uken, vått og kaldt, han tilnærmet bor ute i snøen for tiden på eget valg :lol: 

Håper på det.. ENDELIG funnet et tørrfôr hun funker på ellers, og så begynner hun sånn liksom :P lite vits å bytte også, når vi ikke vet hva hun evt reagerer på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt med avslapping i kveld, te og TV:)

Hmm..mystiske surkle og pipe lyder fra magen til bikkjedyret, please ikke bli diaré også nå daaa :\ Kan det være metacamen? Har ikke reagert før men kanskje det har slitt litt på magen så det kommer nå?:0

Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, SFX skrev:

Det der var ekstra morsomt å lese, siden P4 fant ut i stad at over 75 prosent av lytterne (som sendte inn tekstmelding) har "hatt seg" på arbeidsplassen. Jeg er en minoritet.

 

 

Atte hva????
De har tydeligvis ikke jobbet der jeg har jobbet.... skrekk og gru
Eventuelt er de av typen som høvler over hva det måtte være :P

 

2 timer siden, Eplefe skrev:

Næ, er en hundegruppe for bergensere. Det er så sykt mye av det! "Hunden min sliter med andre hannhunder, er det noen måte jeg kan forhindre at dette blir full blown samkjønnsaggresjon på?"

"Du må ikke la hunden gå foran på tur, for da går hunden på tur med DEG, ikke omvendt"

???

 

Jeg sliter. Jeg sliter virkelig big time! Her er jo hundene foran meg med stram line/kobbel minst 99,9% av tiden!

 

55 minutter siden, Stine skrev:

Kødden snudde rett borti her...

Løp etter ham og kapre preppemaskina!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minus 19 grader er ganske langt under min trivselstemperatur, sånn i tilfelle noen lurte :aww: 

Nora kan styre sin begeistring hun også, men om det er mot temperaturen eller potesokkene, er jeg litt usikker på. Så kald snø rett på poter er i hvert fall ikke noe stas, så vi ønsker oss sommer vi. Vi er to små sjuke damer, sokk og ullvott har vi på :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Line skrev:

Se for dere kommunikasjonen da:

Siri: ....

Bonden: ....

Siri: ....

Bonden: ....

Siri: ....

Bonden: ....

Siri: ....

Bonden: ....

Siri: natta

Bonden: mmm

:lol: Akkurat sånn jeg så det for meg ja! :lol:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, Artemis skrev:

Fikk ikke jeg akkurat en sånn liten søt valp? Et sånt søtt lommerusk som lett fikk plass på fanget? Lille søte valpen som visst ikke lenger er liten var en tur på vekten i dag. 42,4kg :ermm: 

De er ikke så små veldig lenge nei.. For et par dager siden innså jeg at jeg har jo ikke valp lengre. Jeg har en unghund. Full av hormoner, og tydeligvis veldig gode fjæringer :P 

7 mnd, 67-68 cm og rundt 35 kg er pøbelen blitt nå. Ikke noe valp nå lenger nei! 

Hvor gammel er din blitt nå? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kveld da jeg skulle legge meg var det en stor våt flekk på lakenet i senga mi, på den delen der bare hundene pleier å ligge. Jeg sniffet og snuste på den, men det luktet avgjort ikke tiss. Hvis en av hundene mine hadde tissa i senga mi så hadde ikke væla stått til påske, det har knapt nok skjedd da de var små valper. Jeg ble liggende lenge og lure på hva i all verden det vannet var og det får jeg nok aldri vite. Jeg har to teorier: At Pippin fylte skjegget sitt med vann i vannskåla og la seg i senga eller at en av dem drakk masse vann og spydde det ut. Nå har jeg i alle fall skiftet på senga, selv om det ikke luktet noe som helst da det hadde tørket heller.

Mystiske greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Snøfrost skrev:

Jeg sliter. Jeg sliter virkelig big time! Her er jo hundene foran meg med stram line/kobbel minst 99,9% av tiden!

Jeg blir alltid forvirret av den mentaliteten, fordi de prøver å overbevise meg om at jeg menneskeliggjør hunden min i trening, men hvem av oss er det som innbiller seg at hunder har ideer om konsepter som å gå tur... :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh, jeg dør litt på meg når det er valpesnakk, er jo hele 12 dager til vi henter Lillevalpen! :frantics:

Og så er han ikke Lillevalp mer enn max 4 mnd til?? Føler tida flyr fra meg allerede, selv om det er evigheter igjen til henting... :sleep:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...