Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Desember


Guest Belgerpia
 Share

Recommended Posts

  • Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Herregud!  Dere vet den eksamenskarakteren jeg fikk, som var midlertidig? Vel, jeg har fått den endelige: Jeg fikk A!!!!!!!!!!!

Jeg må legge det ut her også Min lille Nora er mestvinnende berner sennenhund tispe i Norge i 2015

Oh, forresten så sendte jeg inn dette bildet av Nora og meg til konkurransen "Jakten på kjæledyret" for noen uker siden, og i forige uke fikk jeg telefon om at jeg hadde fått andreplassen og vunnet 1

Posted Images

9 minutter siden, Krutsi skrev:

Mens en whippet ville ha bare stått der og sett på deg, med en teip på snuta, og lurt på hva som skjer videre nå :lol: 

:lol: Jeg så en FB-oppdatering ifra minnefunksjonen på FB, samt bilder som tydet på en veldig hard dagen derpå da, så da regnet jeg med at det var den dagen :lol::lol: 

Og det gikk greit hos meg også, for jeg sto og holdt igjen rottisen som var helt klar til herjing med småttisene.. Da hadde det rullet mops bortover jordet da :lol: 

Men jeg har flyttet nå da, så det er trygt å hente juletre der i år :P Jeg har forresten også en hund som synes det er DRITKULT å bjeffe og skremme dyr.. Hun var noget stolt da hun fikk fart på 5 kviger i mørket.. Hva hennes matfar følte der han sto, var ikke direkte det samme, kan man si :P

Hehe! Det derre der var flaut nok i utgangspunktet, leita etter et hull i bakken da jeg leste utblåsninga di her inne :lol: 
Sita får ikke være med å hente juletre lenger :aww: Skjønt vi har ikke vært der flere ganger, er en gård på Byneset som lager skikkelig opplegg rundt juletrehogst så vi drar dit vi :)

Akkurat nå holdt den mye omtalte mopsen på å få en kenwood i hodet :| Jeg lager flettaloff til julefrokosten, og maskinen stod der og jobba for meg. Plutselig ble lyden så rar, og da sto halve maskinen utfor kjøkkenbenken, på vei utover. Mopsen tusla rundt på gulvet under den og lette etter smuler. Fikk fart på meg gitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal på jobb, og det er visst ****** glatt ute... underkjølt regn :/ gruer meg til å kjøre. Min private værmelder (mamma) ringte meg tidligere i dag og sa "du må itj finn på å kjør i dag!!". Måtte ringe tilbake litt senere for å si at jeg trengte Casper-pass, og kan ikke si hun var begeistret for at jeg skulle kjøre nå nei. Får kjøre dritlangsomt, og håpe de har saltet litt nå...

Usj.. jeg har jo satt pepperkakedeig og, som jeg har utsatt en dag å bake ut. Nå får jeg jo iallefall ikke gjort det. Er det som er litt ulempen med en slik jobb, at jeg bare må sette alt hjemme på vent. Deigen holder seg vel ikke til lørdag? Får be søsteren min bake ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Krutsi skrev:

Og nå har Telenor fått smakt på pregzilla.. Herregud, dette er nesten på nivå med PostNord og @Siri.. De skulle sende meg en pakke, hjem til meg, i god tid før den 15. Jeg har enda ikke fått pakka, og ringte Telenor for så spørre hvor fingern satt fast hen. Da kunne de fortelle meg at pakken var jo utlevert. I en butikk 2-2,5 time unna meg.. Hvem som hadde hentet den ut, kunne de ikke se, men det måtte jo være meg, fordi man måtte vise legitimasjon for å få ut pakka.. Ja altså, nå er det bare meg her i Norge som har legitimasjon på at jeg er meg, og jeg har ikke hentet ut en pakke.. og svaret jeg da fikk; "hum.. det var merkelig.." no shit Sherlock!

:lol: 

4 minutter siden, Lola Pagola skrev:

Skal på jobb, og det er visst ****** glatt ute... underkjølt regn :/ gruer meg til å kjøre. Min private værmelder (mamma) ringte meg tidligere i dag og sa "du må itj finn på å kjør i dag!!". Måtte ringe tilbake litt senere for å si at jeg trengte Casper-pass, og kan ikke si hun var begeistret for at jeg skulle kjøre nå nei. Får kjøre dritlangsomt, og håpe de har saltet litt nå...

Jeg sitter her og "gleder" meg til å kjøre hjem fra jobb i dag... Det gikk fint hit, men det var før det begynte å regne, nå har det drøppa ned siden jeg kom på jobb, avisa viser bilder av busser som står på tvers i bygatene - og jeg er spent på om grusgubben har grusa vegen hjem... Jeg har et visst håp om at de har saltet eller strødd hovedvegene innen jeg skal hjem i hvert fall... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Siri skrev:

:lol: 

Jeg sitter her og "gleder" meg til å kjøre hjem fra jobb i dag... Det gikk fint hit, men det var før det begynte å regne, nå har det drøppa ned siden jeg kom på jobb, avisa viser bilder av busser som står på tvers i bygatene - og jeg er spent på om grusgubben har grusa vegen hjem... Jeg har et visst håp om at de har saltet eller strødd hovedvegene innen jeg skal hjem i hvert fall... 

*pakke med seg brodden* Nå stikker jeg sørover folkens :) Håper på masse sol på østlandet i dagene fremover :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Tekopp skrev:

Hva er det med den der "du er gravid" diagnosen på alle problemer på sonen?

Problemet mitt er at det smitter, så nå tror jeg også at jeg/alle andre er gravide om det er noe galt. Selv i tilfeller hvor det nesten hadde blitt skrevet et nytt julevangelie pga den usansynlige graviditeten :P

Haha, jeg vet faktisk ikke. :lol: Jeg kan skylde på at jeg er gravid selv og ser gravide overalt ellernoe? :teehe: 

49 minutter siden, Kaja skrev:

Det er ikke bare på sonen. Han ene jeg jobber med mente jeg var gravid fordi jeg hadde feber og var forkjølet. Jeg vil poengtere at jeg har gått NED i vekt, ikke opp :P

Ned er faktisk ikke noe uvanlig, startet med å gå ned i vekt jeg og. Først nå, nesten halvveis i svangerskapet at jeg har begynt å gå opp :teehe:Og det uten å ha vært noe kvalm, vil bare helst unngå mat :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Krutsi skrev:

Det er så vidt jeg vet ikke noe gruff på linjene her. Hun er egentlig helt gjennomsnittlig whippet, som egentlig kan føre med seg mye bra med riktig hannhund.. Jeg er bare enda ikke overbevist at hun er bedre enn gjennomsnittet.. 

Noen linjer har hjertefeil, andre linjer har funn på øyne, noen linjer har seperasjonsangst, andre linjer er litt tvilsom mentalt, og så er det en del whippeter som sliter med diaré og "irritert tarm".. Men det er veldig sånn diffust, og her i Norge ikke så veldig utbredt er min erfaring.. 

Thorvald synes dog ikke at det var like kult da han var på feriekoloni hos ei som er veldig anti på både bjeff og rykk i båndet :lol: 

Fra min tid i whippetmiljøet så var det vel heller ikke uvanlig at ballene ikke kom ned. Da dro man til en "snill" dyrlege, som dro de ned og sydde de fast. Bikkja måtte jo kunne stilles og brukes i avl. Det var hysj hysj, men jommen var det en del som gjorde det.

 

 

Nå i dag ble det visst hviledag, kikke ut på pøsregn, kikke bort på høyløpsk tispe, kikke bort på bordet med kakao. Passet meg igrunnen bra.

Nå sitter jeg og lurer på ting jeg er usikker på om jeg vil lure på. Sånn som:

Burde jeg trene innetrening både lydighet og rally- mye penger.

Jeg har allerede booket meg for to kurs og to konkurranser, og vi snakker  om de tre første mnd i året. 

Burde fylt opp fryseren med mat til magrere tider, men burde heller betale en konkurranse jeg skal gå. 

Rally innendørs har jeg bestemt meg for å ta uansett, litt usikker på lydigheten.... Men hvis ikke så får jo de andre et forsprang... 

Jeg hater å konkurrere, elsker å trene. 

Ferdig rabla...

Klem til alle som trenger det, og ha en god dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Cloudberry skrev:

Hehe! Det derre der var flaut nok i utgangspunktet, leita etter et hull i bakken da jeg leste utblåsninga di her inne :lol: 
Sita får ikke være med å hente juletre lenger :aww: Skjønt vi har ikke vært der flere ganger, er en gård på Byneset som lager skikkelig opplegg rundt juletrehogst så vi drar dit vi :)

Akkurat nå holdt den mye omtalte mopsen på å få en kenwood i hodet :| Jeg lager flettaloff til julefrokosten, og maskinen stod der og jobba for meg. Plutselig ble lyden så rar, og da sto halve maskinen utfor kjøkkenbenken, på vei utover. Mopsen tusla rundt på gulvet under den og lette etter smuler. Fikk fart på meg gitt!

:lol: jeg var helt avreagert etter utblåsningen da, så ingen vonde følelser her ;) Hehe 

4 minutter siden, Debbie skrev:

Fra min tid i whippetmiljøet så var det vel heller ikke uvanlig at ballene ikke kom ned. Da dro man til en "snill" dyrlege, som dro de ned og sydde de fast. Bikkja måtte jo kunne stilles og brukes i avl. Det var hysj hysj, men jommen var det en del som gjorde det.

 

 

Nå i dag ble det visst hviledag, kikke ut på pøsregn, kikke bort på høyløpsk tispe, kikke bort på bordet med kakao. Passet meg igrunnen bra.

Nå sitter jeg og lurer på ting jeg er usikker på om jeg vil lure på. Sånn som:

Burde jeg trene innetrening både lydighet og rally- mye penger.

Jeg har allerede booket meg for to kurs og to konkurranser, og vi snakker  om de tre første mnd i året. 

Burde fylt opp fryseren med mat til magrere tider, men burde heller betale en konkurranse jeg skal gå. 

Rally innendørs har jeg bestemt meg for å ta uansett, litt usikker på lydigheten.... Men hvis ikke så får jo de andre et forsprang... 

Jeg hater å konkurrere, elsker å trene. 

Ferdig rabla...

Klem til alle som trenger det, og ha en god dag.

Det er fortsatt et problem i dag på noen linjer.. Men jeg tenkte ikke på det.. Jeg har bare tisper, så baller er liksom ikke et tema for meg før jeg leter etter hannhund :lol: 

----

... Har sykepleierne forpestet spiserommet med julemat.. Jeg sitter og gjemmer meg.. Både for en evt invitasjon til å ta litt og lukta.. 

Dette blir nok jula da Krutsi ikke spiste noe :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Debbie skrev:

Fra min tid i whippetmiljøet så var det vel heller ikke uvanlig at ballene ikke kom ned. Da dro man til en "snill" dyrlege, som dro de ned og sydde de fast. Bikkja måtte jo kunne stilles og brukes i avl. Det var hysj hysj, men jommen var det en del som gjorde det.

er dette lov? 

Husker oppdretteren til koda (BC) gjorde det samme med en av kullsøsknene til Koda. Så er vist ikke bare whippetmiljøet som finner på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Lola Pagola skrev:

Skal på jobb, og det er visst ****** glatt ute... underkjølt regn :/ gruer meg til å kjøre. Min private værmelder (mamma) ringte meg tidligere i dag og sa "du må itj finn på å kjør i dag!!". Måtte ringe tilbake litt senere for å si at jeg trengte Casper-pass, og kan ikke si hun var begeistret for at jeg skulle kjøre nå nei. Får kjøre dritlangsomt, og håpe de har saltet litt nå...

Usj.. jeg har jo satt pepperkakedeig og, som jeg har utsatt en dag å bake ut. Nå får jeg jo iallefall ikke gjort det. Er det som er litt ulempen med en slik jobb, at jeg bare må sette alt hjemme på vent. Deigen holder seg vel ikke til lørdag? Får be søsteren min bake ut.

Pepperkakedeigen holder seg flere dager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Snoffe skrev:

er dette lov? 

Husker oppdretteren til koda (BC) gjorde det samme med en av kullsøsknene til Koda. Så er vist ikke bare whippetmiljøet som finner på det.

Nei :P 

men jeg vet om en som kjøpte seg valp fra England, med begge steinene nede.. Så når valpen var ca 6 Mnd, hadde den plutselig 3 steiner.. 

Da hadde oppdretteren operert en "protese" inn slik at det ikke skulle bli oppdaget at den manglet en Stein :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Krutsi skrev:

Nei :P 

men jeg vet om en som kjøpte seg valp fra England, med begge steinene nede.. Så når valpen var ca 6 Mnd, hadde den plutselig 3 steiner.. 

Da hadde oppdretteren operert en "protese" inn slik at det ikke skulle bli oppdaget at den manglet en Stein :P 

:lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Aslan skrev:

Haha, jeg vet faktisk ikke. :lol: Jeg kan skylde på at jeg er gravid selv og ser gravide overalt ellernoe? :teehe: 

Ned er faktisk ikke noe uvanlig, startet med å gå ned i vekt jeg og. Først nå, nesten halvveis i svangerskapet at jeg har begynt å gå opp :teehe:Og det uten å ha vært noe kvalm, vil bare helst unngå mat :lol: 

Joda, men har liksom jobbet hardt med vektnedgang/muskelbygging i 2 mnd nå :P

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Tekopp skrev:

*pakke med seg brodden* Nå stikker jeg sørover folkens :) Håper på masse sol på østlandet i dagene fremover :D

Du er ganske optimistisk skjønner jeg :lol:. God tur til "sydens land" :D 

Og jammen meg... der dumpet det ned en hentemelding om pakke - fra Posten... de har bare brukt tre dager... Passer veldig bra at jeg får IceBugs nå, kjenner jeg *kikke ut på såpeglatt asfalt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint julevær ute a gitt! :P Glad jeg droppet veituren og heller gikk baki skauen, det holdt å gå på veien den lille stubben fra postkassa og hjem.... Var ikke akkurat sjakktrekk å gå i hogstfelt heller, greiner som ligger på bakken blir sabla glatte i 0 graders regn :thumbsdown: Gruer meg litt til å kjøre til jobb etterpå, men det tar jo bare 5 min, så får heller påspandere meg 5 min ekstra med saktekjøring :Laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Stine skrev:

Nettbuss innstiller nesten alle bussrutene på Hadeland, og politiet har stengt noen veier i påvente av strøbil. Det er nok glattere ute enn det jeg trodde :P

Det er svinglatt ute ja... og gleder meg ikke noe mindre til hjemreisen nå kjenner jeg. 

Fikk forresten tlf fra Post Nord nå... som skulle levere pakke til meg i dag? Jeg trodde vi hadde en avtale om levering i morgen, fredag? Og det står på PN sine sider også, det, at de leverer til Ådalsbruk tirsdag og fredag liksom... Jaja, siden jeg er på jobb på Hamar, og åpenbart ikke hjemme, lurte jeg på om han kanskje bare kunne sette av varene hos Joker Ådalsbruk - og da trakk han et lettelsens sukk, for han stod parkert der nå og var veldig glad han slapp å kjøre innover i skauen på ustrødde, svinglatte veier. 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
8 timer siden, Carina skrev:

Det var litt sånn da jeg gikk fra pointer til belger også, kjenner meg godt igjen. *ler*

Skjønner ikke :lol: Vet jo at de er smarte og kjappe, men blir alltid like satt ut over hvor fort hun tar ting - hvertfall når jeg nettopp har trent med setteren først :P

@Krutsi - Haha, herlig! :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Christine skrev:

Skjønner ikke :lol: Vet jo at de er smarte og kjappe, men blir alltid like satt ut over hvor fort hun tar ting - hvertfall når jeg nettopp har trent med setteren først :P

@Krutsi - Haha, herlig! :lol: 

Vi er liksom på det nivået at ene whippeten her tror faktisk det er normalt å bli tegnet på, så hun står helt rolig.. Så i går oppdaget jeg grønne "fartsstriper" på henne etter min søte lille virvelvind hadde tydeligvis lekt seg litt med tusj :P 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...