Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Desember


Guest Belgerpia
 Share

Recommended Posts

40 minutter siden, JeanetteH skrev:

Jeg skal ikke si hva jeg gjør når en hund oppfører seg slik, for det faller kanskje ikke i god jord :innocent::whistle:

Haha samme her :P 

27 minutter siden, Raksha skrev:

Ambulanse og lege kom her nå, svigerfar er dårlig :cry:  Brystsmerter som stråler ut i armer og opp i halsen, men bare under aktivitet - så krysser alt som er for at det er noe ufarlig eller bare et veldig snilt hjerteinfarkt. Gikk inn til oss igjen, så han ikke skulle synes det var ubehagelig med flere folk enn nødvendig (svigermor og Bonden er der) men jeg sa Bonden skulle si fra når de drar om de tar han med seg... 

Å nei :( du må sende på meg ei melding hvordan det går da, og ikke minst hvis du trenger å prate.. Vi krysser fingrene herfra i alle fall :heart: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Herregud!  Dere vet den eksamenskarakteren jeg fikk, som var midlertidig? Vel, jeg har fått den endelige: Jeg fikk A!!!!!!!!!!!

Jeg må legge det ut her også Min lille Nora er mestvinnende berner sennenhund tispe i Norge i 2015

Oh, forresten så sendte jeg inn dette bildet av Nora og meg til konkurransen "Jakten på kjæledyret" for noen uker siden, og i forige uke fikk jeg telefon om at jeg hadde fått andreplassen og vunnet 1

Posted Images

49 minutter siden, Aslan skrev:

@Raksha :hug: Håper det går bra med ham!

 

46 minutter siden, mokken skrev:

Håper det går bra! :hug:

 

 

 

41 minutter siden, Wednesday skrev:

Oi! Krysser fingre for at alt er bra!

 

26 minutter siden, Krutsi skrev:

Haha samme her :P 

Å nei :( du må sende på meg ei melding hvordan det går da, og ikke minst hvis du trenger å prate.. Vi krysser fingrene herfra i alle fall :heart: 

 

15 minutter siden, Snoffe skrev:

@Raksha krysser fingrene for at alt er bra

Takk fininger! :wub: jeg er kjempebekymra, vi er overhodet ikke klar for å miste han. :cry: Heldigvis så EKGen ganske bra ut, var noe som kunne indikere et mildt infarkt, men legen mente at han surkla i lungene så han har nok lungebetendelse hvertfall. De tok han med seg, så skal ringe i morgen etter legevisitten og høre og se om vi skal fikse mer klær og sånt til han. Har sittet inne hos svigermor en stund, stakkar, hun er kjemperedd :( Bonden tenker jo ikke på å forklare skikkelig så hun får med seg, så jeg har gjort det. Tror jeg fikk forklart at det ikke er kjempeskummelt (selv om jeg syns det er det selv og) sånn det er nå, så hun må bare prøve å sove og slappe av. Hun er jo ikke akkurat frisk hun heller. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Raksha skrev:

 

 

 

 

Takk fininger! :wub: jeg er kjempebekymra, vi er overhodet ikke klar for å miste han. :cry: Heldigvis så EKGen ganske bra ut, var noe som kunne indikere et mildt infarkt, men legen mente at han surkla i lungene så han har nok lungebetendelse hvertfall. De tok han med seg, så skal ringe i morgen etter legevisitten og høre og se om vi skal fikse mer klær og sånt til han. Har sittet inne hos svigermor en stund, stakkar, hun er kjemperedd :( Bonden tenker jo ikke på å forklare skikkelig så hun får med seg, så jeg har gjort det. Tror jeg fikk forklart at det ikke er kjempeskummelt (selv om jeg syns det er det selv og) sånn det er nå, så hun må bare prøve å sove og slappe av. Hun er jo ikke akkurat frisk hun heller. 

 

 

 

:hug: Håper alt går bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er såååå deilig med hund som kan gå løs og som kan snu på femøringen ved innkalling. (Ikke alltid på 5øringen da, men noen ganger). Som har en radius på max 20 meter. :wub: Fine Scott.

Han har dog sine feil han også, men de merkes ikke på tur. :) (skuddredd, generelt lydvar, noe nervøs og har mye lyd om han synes synd på seg selv)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Rocket skrev:

Synes det er såååå deilig med hund som kan gå løs og som kan snu på femøringen ved innkalling. (Ikke alltid på 5øringen da, men noen ganger). Som har en radius på max 20 meter. :wub: Fine Scott.

Han har dog sine feil han også, men de merkes ikke på tur. :) (skuddredd, generelt lydvar, noe nervøs og har mye lyd om han synes synd på seg selv)

 

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Har du fått ny hund?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Line skrev:

@Raksha :hug: håper dere får ham hjem fin igjen snart!

 

19 minutter siden, Pringlen skrev:

 

:hug: Håper alt går bra!

Takk! :hug: 

 

Hvem kontakter jeg for å hjemmesykepleie/hjemmehjelp når han kommer hjem igjen? Fastlegene til begge to?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Rocket skrev: Synes det er såååå deilig med hund som kan gå løs og som kan snu på femøringen ved innkalling. (Ikke alltid på 5øringen da, men noen ganger). Som har en radius på max 20 meter. :wub: Fine Scott.

Han har dog sine feil han også, men de merkes ikke på tur. [emoji4] (skuddredd, generelt lydvar, noe nervøs og har mye lyd om han synes synd på seg selv)

 

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Har du fått ny hund?

Hehe, i wish. :wub: Svigers er i london over helga, så jeg passer hunden deres. :)

Den i midten her:

1b8d574e044108006635202c56a4bebf.jpg

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Ganzie skrev:

 

6 minutter siden, Wednesday skrev:

:hug: 

 

 

3 minutter siden, Fillerya skrev:

 

@Raksha Uff, håper han kommer seg over kneika :console: Sykehuset bør ordne hjemmesykepleie. Gi dem beskjed om at han trenger hjelp og at de må kontakte kommunen.

Takk! :hug: 

Funnet kontaktinfo på kommunesiden, og Bonden vet godt hvem det er - så han skal ringe så fort vi vet noe mer. 

Meg i et nøtteskall, jeg må gjøre noe konkret. :aww: 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Raksha håper det går bra! Husker jeg feil, eller har noe lignende skjedd før?

Jeg prøver å lage en prioriteringsliste over ting som må gjøres klart før jul, men det blir stadig krøll i planene. Jeg skal "møblere" i ballsalen, hvor jeg skal sette opp gjesteseng til pappa. Og jeg finner ikke igjen skruene og hylleknektene til premieskapene, så jeg kan få satt de inntil en vegg framfor midt på gulvet. Jeg husker at de lå i ei bukselomme da jeg flyttet, og jeg tror jeg la de i en bæsjepose og la den på et trygt sted da vi kom hit...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, SFX skrev:

@Raksha håper det går bra! Husker jeg feil, eller har noe lignende skjedd før?

 

Takk! Svigermor ble lagt inn for ikke så lengesiden, for andre gang i hørst, pga lungebetennelse. Svigerfar hadde hjerteinfarkt for mange år siden, men ellers har han vært relatitvt frisk her (hadde lungebetennelse nylig da, men slapp sykehus). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Raksha sånt er skummelt det. Noen av oss er laga sånn at vi bare må gjøre noe når sånt skjer.

Pappa fikk hjerteinfarkt en julaften, jeg var helt klar for å hive meg i bilen og kjøre etter helikopteret til sjukehuset. Det hadde jo tross alt bare vært en 4-5 timers kjøring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Raksha :console:

Du vet det er glatt når de fleste bussruter er innstilt liksom... Jeg besluttet allerede i går at jeg skulle jobbe hjemmefra i dag, og det høres ut som en grei beslutning egentlig. Rett utenfor her er det forsåvidt strødd, men hvordan det er på øvrig veinett er jeg ikke så lysten på å finne ut, egentlig. Jeg har snudd pga glatt føre og kjørt hjem to ganger allerede denne "vinteren" - jeg trenger liksom ikke å gjøre det til en vane :aww:. Men jeg MÅ på butikken og poste en pakke i dag, så jeg håper forholdene blir bra utover dagen :)

Forresten fikk jeg ånden over meg i går, og plutselig var huset julepyntet gitt. Juletreet fikk komme inn fra stallen også - like fint som i fjor, og jeg fikk lagt noen julegaver under der til og med... en til meg, fem til hundene :aww:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå sitter jeg på jobb, og håper nesten at det ikke blir en så rolig dag som det virker som - i alle fall fram til 10-11. Bris skal inn til øyelysing i dag (TJ som tar henne med seg) og jeg er supernervøs. Ingenting som tilsier at det skal være noe galt, men nervøs uansett. Håper de har tid til å ta gentesten for PRA der også i dag, han glemte å spørre om det nemlig. Ikke at den er så krise, hannhunden er A og hun er enten A eller B, bare vært greit å ha den unnagjort også.

 

Baah, lenge til klokka passerer 10 jo. :|

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Raksha skrev:

 

Takk fininger! :wub: jeg er kjempebekymra, vi er overhodet ikke klar for å miste han. :cry: Heldigvis så EKGen ganske bra ut, var noe som kunne indikere et mildt infarkt, men legen mente at han surkla i lungene så han har nok lungebetendelse hvertfall. De tok han med seg, så skal ringe i morgen etter legevisitten og høre og se om vi skal fikse mer klær og sånt til han. Har sittet inne hos svigermor en stund, stakkar, hun er kjemperedd :( Bonden tenker jo ikke på å forklare skikkelig så hun får med seg, så jeg har gjort det. Tror jeg fikk forklart at det ikke er kjempeskummelt (selv om jeg syns det er det selv og) sånn det er nå, så hun må bare prøve å sove og slappe av. Hun er jo ikke akkurat frisk hun heller. 

 

 

:hug: Så bra at det høres bedre ut enn dere trodde *bank i bordet for at det forblir en quick fix*

3 minutter siden, Siri skrev:

 

Forresten fikk jeg ånden over meg i går, og plutselig var huset julepyntet gitt. Juletreet fikk komme inn fra stallen også - like fint som i fjor, og jeg fikk lagt noen julegaver under der til og med... en til meg, fem til hundene :aww:

Samme treet som i fjor også? :lol:  I går gav Talli og Murphy julegaver til sine kusiner også :lol: 

9 timer siden, Krutsi skrev:

Haha samme her :P 

 

:teehe:

også hadde jeg egentlig ikke mer å si. I dag begynner jeg jobbe igjen etter en fri periode og skal jobbe fram til 23 også hele romjulen og inn i 2016. :yawn: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Raksha skrev:

 

Takk! :hug: 

 

Hvem kontakter jeg for å hjemmesykepleie/hjemmehjelp når han kommer hjem igjen? Fastlegene til begge to?

 

Det er nå dere må være på hogget. Snakk med de på sykehuset. Det er rutine her iallefall at de ordner med hjelp. Kanskje hun er mer på gli nå når han har blitt syk.Prøv å få en samtale med sykepleier så raskt som mulig, helst i dag, fortell hvor mye han gjør for henne som egentlig hjemmesykepleie skulle ha gjort. Det skal kunne ordnes med hjelp fra i dag av. Håper det går bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe poeng å være nervøs lengre, Tj har prestert å legge igjen bilnøklene i bilen JEG har og står strandet. Jeg har ikke sjans på få gitt han nøklene pga særdeles lite fleksibel jobb, så da blir det ikke fiksa før jul. Jeg tenkte på om jeg skulle ta av mine nøkler å legge dem igjen i dag, men gjorde det ikke.

Fy så sur jeg er nå. Da blir det ikke før langt uti januar ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, JeanetteH skrev:

Samme treet som i fjor også? :lol:  I går gav Talli og Murphy julegaver til sine kusiner også :lol: 

Samme treet :D. Sånn er det når man har plasttre... nøyaktig likt pyntet som i fjor også. Jeg satte det jo bare, ferdig pyntet, ut i stallen etter jul i fjor :lol:. Det kalles effektivisering (også hater jeg å pynte juletre). Hundene har vært særdeles lite gavmilde da, de har ikke gitt gave til noen, de... Kanskje de får være med på gaven fra meg til sine to-beinte søskenbarn :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så nydelig han er, dette hjalp IKKE på valpefeberen! Det er noe med de sorte kelpiene…🥹 
    • Så fine bilder 😍 Hun ser flott ut! 
    • Da er han kommet i hus ☺️  Vickulas E’Ra, fra E-kullet som hadde Egypt som tema. Ra er da solguden. Til daglig går han derimot under navnet Tempo.  Han skal bli en liten potet og brukes til agility, rally lydighet og spor. Det blir også litt utstilling tenker jeg ☺️   Vi hentet han i Sverige på mandag og tok en overnatting på Geilo på vei hjem. Han var veldig flink i bilen, sov masse ☺️ På alle pausene våre møtte han alt vi traff av miljøer og folk som om han hadde sett alt før. I går var vi hjemme hjemme.    Første uhell inne var i dag tidlig. Jeg brukte nok litt for lang tid på å kle på meg og lot han stå på gulvet å vente. Hadde ett til uhell senere på dagen også. Han har til nå hatt overraskende god blærekapasitet og tisser stort sett kun etter å ha sovet. Men senere på dagen tisset han inne etter å ha lekt.    I dag hadde vi dagens første biltur i bilbur i bagasjerommet. Det ble konsert. Roet seg i det vi kom frem, så vi fikk avsluttet på godt vis. Kjørte så videre til mine foreldre, og på vei hjem derfra var han mer rolig. Så det kommer seg vel etterhvert.    En ting jeg skal fokusere mer på med denne hunden er ro ute. Så i dag har vi både sittet i ro utenfor her i nabolaget og vært på kafé hvor han satt rolig under stolen og på et tidspunkt sov ☺️
    • Nå har ikke jeg hatt tisper, men personlig er jeg skeptisk til å få tispe, jeg trives veldig godt med hannhund. Så det er nok smak og behag (for noen, andre spiller det ingen rolle for).
    • Gratulerer 😁 Gøy med enda en kelpievalp her 😍 Haha, uff, kanskje slemt å le 😂🙈 Hvorfor skal du aldri ha hannhund igjen? Hilsen hun som har hannhund for første gang og blir skremt her 😱 Åå ☺️ Litt godt å høre for oss som sitter her med de minste rakkerne. Jeg tenker det ofte faktisk, at det er bare nå han er så liten og snart faller den søte fleece pelsen av og han blir stor. Så man må prøve å nyte det og, selv om det er mye strev 😂
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...