Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Desember


Guest Belgerpia
 Share

Recommended Posts

  • Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Herregud!  Dere vet den eksamenskarakteren jeg fikk, som var midlertidig? Vel, jeg har fått den endelige: Jeg fikk A!!!!!!!!!!!

Jeg må legge det ut her også Min lille Nora er mestvinnende berner sennenhund tispe i Norge i 2015

Oh, forresten så sendte jeg inn dette bildet av Nora og meg til konkurransen "Jakten på kjæledyret" for noen uker siden, og i forige uke fikk jeg telefon om at jeg hadde fått andreplassen og vunnet 1

Posted Images

:console:@Dicte Så trist å lese, jeg håper virkelig klinikken som gjorde denne feilen dekker utgiftene dere har hatt og får med dette.

Jeg kunne også tenkt meg å vite hvilken klinikk dette er? Skjønner hvis du er lei av PM Dicte, så kanskje noen andre trøndersoniser kan sende et lite vink?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, TrasselTrollet skrev:

Tack, det skall jag göra.
Nu glädjer jag mig till utställningen på leto i mellandagarna, det är 11 saluki anmälda och jag ser verkligen fram mot att få studera de lite närmare... :)

Da sees/snakkes vi vøtt, Laffen og jeg kommer og vi biter ikke om du hilser (med unntak av kanskje rett før vi skal i ringen, dvs jeg, ikke han, han biter aldri) :) 

.... er jeg spent på min nye vri av pizza. Kokt/trukket får-i-kål kjøtt (kraften går i hundene, bokstavelig talt) delt i små biter, brunet og krydret, bunn innsmurt med en blanding av tomatpurè og rømme, toppet med kjøttet, spinat, rødløk, litt mais, tomatost og jarlsberg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme igjen etter å ha vært ute på farten i nesten hele dag. Først hos stomisykepleier som kunne fortelle meg at det var helt normalt å være sår (det visste jeg jo, men når familie-ish, fastlege og stomileverandør mener jeg må sjekke det ut, så sjekker jeg det jo ut - om ikke noe annet så for å få folk til å holde kjeft :P ), fikk prøvd ut en ny pose (tipper det interesserer dere skikkelig :lol: ), og resten av timen jeg var der prata vi om hund - hun hadde nemlig en spansk vannhund.. hehe
Rakk så vidt hjemom før datterbarnet og jeg dro til Jessheim for å handle julegaver, og nå har jeg bare 2 igjen! At en av de er til pappa og jeg ikke aner hva jeg skal kjøpe, fortrenger jeg, jeg har bare 2 gaver igjen!! :D Så til frisøren med datterbarnet, som siden skulle rett til Sanngrunden for å spise med venninna si og hennes familie før jeg kunne dra hjem.. Jeg var dritsulten fordi jeg ikke hadde spist hele dagen, så jeg kasta to bratwürst i ovnen og kokte altfor mye spaghetti, så nå er jeg stappmett, og har jeg skikkelig flaks er murringa i magen bare murring, og ikke noe som blir irritabel mage/tarm.. Foret og lufta hunder, for planen for kvelden er å ligge på sofaen og glo på tv til jeg kan legge meg/blir ferdig med runden med irritabelt fordøyelsessystem, og da er det greit å ha gjort unna sånt (begge mine dør av sult hver dag de, stakkars små :lol: Og for første gang på alle mine år som hundeeier, har jeg en hund som maser om mat til faste klokkeslett.. Vedder på at ingen her hadde trodd at jeg snakka om lille dokka mi nå? :lol: ). Hvis formen ikke blir så ille som jeg tror, skal jeg kanskje børste gjennom det andre forbeinet til den før nevnte dokka, hun skal klippes i helgen, så hun må være badet innen i morgen kveld, og det er mye jobb foran meg før den tid :P 

--

:hug: @Dicte og @Kaja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karamellene ble gode faktisk,  og når vi hadde pakket de skjødesløst inn i matpapir  ( tok timevis ) erklærte jeg at Nuh var vi ferdig for i år.

Så feil kan man ta. Vi har ikke bakt pepperkaker.  Det må man visst.  Det må vi gjøre i morgen. 

Jul med barn er mer jobb enn når man er barn.  Jeg var barn frem til 2010,  dette er fortsatt nytt for meg.  

Jeg har jo en unge som koser seg med å pakke inn julegaver og karameller etc , så jeg burde strengt tatt nyte det litt mer. Det er ikke sånn som når vi ( jeg ) var små- tvang og krangling og en mamma som endte med å stå alene og ordne alt selv. Men jeg er liksom ikke blitt noe mer glad i det med årene,  selv om jeg skal være voksen dame og alt det der. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Tøfflus skrev:

Da sees/snakkes vi vøtt, Laffen og jeg kommer og vi biter ikke om du hilser (med unntak av kanskje rett før vi skal i ringen, dvs jeg, ikke han, han biter aldri) :) 

O så bra, jag är lite feg att hälsa på nya människor men då vet jag ju att jag liksom "fått godkännande" att hälsa på er i vart fall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vondt å gå på bar asfalt med sånne brodder på "gummiramme" under støvlene. Litt tynne såler på de støvlene kanskje. Fortsatt is noen steder så kan jo ikke ta dem av heller. 

Ellers er jeg alt for trøtt i kveld, har bare lyst til å sove. Så da tror jeg at jeg gjør det snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, første utstillingstreningsforsøk idag... Han kan jo stå, så dommeren kan sikkert få sett på ham på avstand før han blir overfalt. Derimot tok han av når vi skulle løpe! Bykser rundt meg mens han bjeffet som en idiot (lurer på om han kanskje ikke har skjønt at jeg kan løpe :P )...

Så alle tips om løpetrening tas imot med takk (ev tilbud om å stille ham for meg :P )

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Turb skrev:

Ok, første utstillingstreningsforsøk idag... Han kan jo stå, så dommeren kan sikkert få sett på ham på avstand før han blir overfalt. Derimot tok han av når vi skulle løpe! Bykser rundt meg mens han bjeffet som en idiot (lurer på om han kanskje ikke har skjønt at jeg kan løpe :P )...

Så alle tips om løpetrening tas imot med takk (ev tilbud om å stille ham for meg :P )

 

Ikke løp, gå bestemt :) Når han skjønner at han skal gå/løpe ved siden av deg kan du øke farten. Stopp med en gang han tuller. Det er i vert fall tipsene eg har fått til min groenendael valp. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Turb skrev:

Ok, første utstillingstreningsforsøk idag... Han kan jo stå, så dommeren kan sikkert få sett på ham på avstand før han blir overfalt. Derimot tok han av når vi skulle løpe! Bykser rundt meg mens han bjeffet som en idiot (lurer på om han kanskje ikke har skjønt at jeg kan løpe :P )...

Så alle tips om løpetrening tas imot med takk (ev tilbud om å stille ham for meg :P )

 

Du går, også øker du tempo til hurtig gå ;) Ringene er så små der uansett at en hund skal ha god balanse i den alderen for å klare løpe ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, JeanetteH skrev:

Du går, også øker du tempo til hurtig gå ;) Ringene er så små der uansett at en hund skal ha god balanse i den alderen for å klare løpe ;) 

Ok, må teste en runde til imorgen - løpe er jeg egentlig ikke så redd for, hoppe som en idiot mens han bjeffer i pur glede over at endelig endelig har selv hans teite matte skjønt at det går an å bevege seg raskt :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Turb skrev:

Ok, må teste en runde til imorgen - løpe er jeg egentlig ikke så redd for, hoppe som en idiot mens han bjeffer i pur glede over at endelig endelig har selv hans teite matte skjønt at det går an å bevege seg raskt :P 

Jeg skal ikke si hva jeg gjør når en hund oppfører seg slik, for det faller kanskje ikke i god jord :innocent::whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble plutselig logga ut, så alle quotene jeg hadde inne ble borte.. Så nå husker jeg ikke alle jeg skulle svare..

@2ne HD er nok ikke et problem for drevere nei, som du sier. Grunnen til at jeg ønsker at de hadde fortsatt med røntgingen er jo fordi det fort blir værre når det ikke sjekkes. Plutselig dukker det opp en E eller to som avles på, og da baller det på seg. Det skal så lite til, iallefall når det var den eneste helsetesten som var på rasen, nå er det jo ingen..

@Kaja :hug: 

@Dicte :hug: 

 

vi har vært i Sverige i dag. Endte opp med aaalt for mye godteri! Julegaver er kjøpt inn, eneste som mangler er til samboern.. Var ikke glatt på veiene heller, utenom siste 500 meterne før vi plukka opp hundene og resten av veien hjem. 

Begge hundene ligger i sofaen og purker. Tror de har kosa seg i dag, selv om de ble klin gale når vi kom å henta de :ahappy: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Turb skrev:

Ok, første utstillingstreningsforsøk idag... Han kan jo stå, så dommeren kan sikkert få sett på ham på avstand før han blir overfalt. Derimot tok han av når vi skulle løpe! Bykser rundt meg mens han bjeffet som en idiot (lurer på om han kanskje ikke har skjønt at jeg kan løpe :P )...

Så alle tips om løpetrening tas imot med takk (ev tilbud om å stille ham for meg :P )

 

Valpeshow er for trening - Glam har vært på ni valpeshow og blir flinkere og flinkere for hver gang. Vi har trent litt hjemme, men han ble så hoppende (bokstavelig talt) glad hver gang vi fikk andre valper i ringen med oss, så han måtte lære det på valpeshowene. Jeg har i hvert fall ikke tilgang til annen utstillingstrening enn gårdsplassen her.

En av de viktigste tingene jeg gjorde for å hjelpe ham å løpe pent, var å holde god avstand til valpen(e) foran oss. Da blir det mindre fristende å fokusere på de andre. Hoppet han likevel, stoppet jeg, fikk kontakt og løp litt saktere, og økte gradvis til riktig tempo. Det er også slik vi trente litt hjemme.

Ståtrening er bare mengdetrening - bruk gjerne godbit for å distrahere ham, så han er mer opptatt av å tygge på det gjemt i neven din enn å leke wrstling med dommeren. Som med annen lydighetstrening, er det høy belønningsfrekvens til å begynne med, og etter hvert kan en strekke strikken. I dag bruker jeg minimalt med godbit på Glam i ringen, fordi han løper og står penere når han ikke maser på mat, det matvraket. Men han får belønning i "dødtiden" og når vi er ferdig, og verbal ro underveis. En må finne ut hva som passer best for sin hund også. Jeg har godbit i lomma som reserveløsning, for ting kan alltids skje. Men vi har vært gjennom noen valpeshow for å komme dit vi er nå - at han løper i løs line parallelt og målbevisst, og står rolig lengre tid om gangen. Det var veldig morsomt å se ham på sist valpeshow, for da drev han med en form for breakdance utenfor ringen for å sjarmere ei ung tispe og få henne i gang på lek. Men med en gang vi kom inn i ringen slo han på riktig modus, og gjorde jobben sin. Men det var da altså valpeshow nummer ni :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Sbtlita skrev: Trente utstilling med Iben ista! Note to self: tren jevnt og trutt fremover!! Vi var tilbake på stadie 0 i dag. Fikk så vidt ta på beina hennes osv osv.. så nå blir det litt trening hver dag frem til MyDog [emoji4] Tar meg selv i å dagdrømme om at Iben kanskje kan klare å få det svenske certet, eller tilogmed med bli BIR/BIM ?

 

Også en ting til.. snubla over en oppdretter i det store utland som siden år 2000 har hatt 118 kull. Det toppa seg med 14 kull i 2014. Og tre av mange tisper har hatt opp til 7 kull, der den ene hadde 7 kull fra 00-06 [emoji33]

 

Sent fra min SM-N9005 via Tapatalk

 

 

Fransimo Bohemia? Hun har eksportert div antall valper til Norge og...

Ikke tren hver dag så Iben blir lei igjen nå da [emoji4]  Det er ikke umulig at hun fikser det svenske certet, første certet Tuva tok var på My Dog i juniorklassen, hun ble også beste tispe, det var kult det! [emoji3]

Jepp! Helt sykt at mennesket kan drive slik rovdrift på hundene sine :(

Puppymill!

Åh, håper jeg kan klare å bli plassert ihvertfall en av dagene ♡ jeg har jo kronisk dårlig tro på oss, og ser jo hele tiden så fine hunder som sikkert er finere enn Iben :)

Men ikke rart Tuva gjorde det bra for hun er jo lekker ?

Jeg skal leve litt lenge på at Mr. Fred Jones syns Iben fremdeles var fin ??

Så når det går dritt på MyDog kan jeg tenke den tanken [emoji14]

Sent fra min SM-N9005 via Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ambulanse og lege kom her nå, svigerfar er dårlig :cry:  Brystsmerter som stråler ut i armer og opp i halsen, men bare under aktivitet - så krysser alt som er for at det er noe ufarlig eller bare et veldig snilt hjerteinfarkt. Gikk inn til oss igjen, så han ikke skulle synes det var ubehagelig med flere folk enn nødvendig (svigermor og Bonden er der) men jeg sa Bonden skulle si fra når de drar om de tar han med seg... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Sbtlita skrev: Også en ting til.. snubla over en oppdretter i det store utland som siden år 2000 har hatt 118 kull. Det toppa seg med 14 kull i 2014. Og tre av mange tisper har hatt opp til 7 kull, der den ene hadde 7 kull fra 00-06 [emoji33]

Det er ikke en oppdretter, det er en valpefabrikk :aww: 

@SFX mener Gjensidige sin opphører når hunden er 10, men en gradvis redusert utbetaling etter 7 år. Ikke helt sikkert, men innbiller meg det...

 

Hjemme fra julelunsj på jobb. Nå gjenstår bare avslutning med elevene i morgen, så er det ferie [emoji4] 

Enig! Også kom det en valpekjøper inn som syns hun var flink oppdretter som reiste rundt på utstilling og hadde fine, friske hunder. Når jeg da ramsa opp statistikken, som jeg for øvrig brukte 2 timer på, fikk jeg ikke noe svar. Så der er det enten en person som ikke viste eller så gidder hun ikke å kommentere tilbake :)

7,8 kull i året sånn gjennomsnittlig. Parret blå på blå.. brukte samme import-hannhunden på flere kull etter hverandre osv osv.. nå skal jeg gjøre research på hvor gammel noen av hannhunden var når de ble parret!

Sent fra min SM-N9005 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen sonen:ChristmasTree:

På denne kanten har det vært mye skole, men håper det blir litt mer tid fremover å følge med hvordan det går med alle. Håper alle har det bra, og en god :console: til de som trenger det. Fått med meg at det er noen, men ingen nevnt ingen glemt. Ellers har jeg juleferie og det er godt å være hjemme hos mor og far en periode :ahappy:

 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Raksha skrev:

Ambulanse og lege kom her nå, svigerfar er dårlig :cry:  Brystsmerter som stråler ut i armer og opp i halsen, men bare under aktivitet - så krysser alt som er for at det er noe ufarlig eller bare et veldig snilt hjerteinfarkt. Gikk inn til oss igjen, så han ikke skulle synes det var ubehagelig med flere folk enn nødvendig (svigermor og Bonden er der) men jeg sa Bonden skulle si fra når de drar om de tar han med seg... 

Håper det går bra! :hug:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Raksha skrev:

Ambulanse og lege kom her nå, svigerfar er dårlig :cry:  Brystsmerter som stråler ut i armer og opp i halsen, men bare under aktivitet - så krysser alt som er for at det er noe ufarlig eller bare et veldig snilt hjerteinfarkt. Gikk inn til oss igjen, så han ikke skulle synes det var ubehagelig med flere folk enn nødvendig (svigermor og Bonden er der) men jeg sa Bonden skulle si fra når de drar om de tar han med seg... 

Oi! Krysser fingre for at alt er bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Lill med Perfect image er fremdeles aktiv med collie oppdrett både med lang og korthår. Enklest er nok å ta kontakt på Facebook med henne privat, tror ikke hun har tilgang på Messenger på kennel siden sin dessverre. Hun venter et korthårskull i disse dager (uke 17) og jeg vet hun har noen spennende planer fremover også. Verdt å ta kontakt, eventuelt mase litt om du allerede har sendt henne en melding! Ikke sikkert du får svar sånn helt med en gang da den dama har mange baller i luften, kan ikke annet enn å bøye meg i støvet for arbeidet hun gjør. 😂    Tine (kennel laabanden) som er tagget over her har i hvert fall 1 om ikke 2 korthårs hannhunder ledig akkurat nå, og er vel ikke utelukket at det blir en kort/langhårsparring der i fremtiden, men det kommer helt ann på hvilken hannhund det blir på kortis tispa hennes i fremtiden.  Ann Gjertrud (Kennel NoorWay) er jeg usikker på om avler fremdeles, men er ikke sånn kjempe kjempelenge siden jeg så en annonse fra henne så sant jeg husker rett. Hun var aktiv her inne før, om du søker på Noor, Ninja eller Miyagi (usikker på hvordan det skrives) så finner du henne nok. Men er ellers vanskelig å finne på nett om dagen svjv.  Hadde anbefalt @Kensington Gate , men tror ikke hun avler pr.d.d.    Du kan søke opp norsk collie markedsplass på Facebook, der deles det annonser. 😊 NCK fikk ny nettside for ikke så kjempelenge siden, men oppdateringene har gått sakte dessverre.   
    • Jeg kan ikke se å finne Kennel NoorWay noe sted - verken gjennom Google eller Facebook. Har du mulighet til å sende en lenke? Ellers noterer jeg meg resten av det du skriver, og vil legge stor vekt på gemytt! Takk for hjelpen 
    • Tusen takk for gode tips! Her har jeg litt å sjekke ut 
    • Jeg soser rundt i valpefeber, feriefeber og ferieplanlegging...
    • Ja, det kommer til å bli brukt sekk til valpen. Men vi har lyst til å kanskje leie en hytte og ta små dagsturer med både valp og godt voksen hund.  Sykkelturer utgår pga det blir for tungt med 30+ kg i sykkelvogn.  Alt kommer til å gå på valpens premisser.  Men vi vil gjerne ha turterreng som er ganske flatt, pga eldre hund med hofteplager, og pga tung sekk i krevende, kupert terreng er skummelt.  Setter gjerne tips på turrterreng, eller lettgåtte turer: hele sørlandet, Telemark og Asker område På forhånd tusen takk
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...