Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Desember


Guest Belgerpia
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, JeanetteH skrev:

Dropp krok og kjøpe sånn skyvebolt greie? :P 

Vi har vurdert det , men det går ikke på den døra fordi den ikke går i vater med karm. Da må vi fôre den ut  en del i så fall. 

Vi vurderer festning i stein og stål. Den bikkja er utrolig.  Det ække gøy en gang. Buret hans var maltraktert etter en uke, så det er ingen løsning .

Hvordan klarer de å holde huskyer i hundegård lurer jeg litt på? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Herregud!  Dere vet den eksamenskarakteren jeg fikk, som var midlertidig? Vel, jeg har fått den endelige: Jeg fikk A!!!!!!!!!!!

Jeg må legge det ut her også Min lille Nora er mestvinnende berner sennenhund tispe i Norge i 2015

Oh, forresten så sendte jeg inn dette bildet av Nora og meg til konkurransen "Jakten på kjæledyret" for noen uker siden, og i forige uke fikk jeg telefon om at jeg hadde fått andreplassen og vunnet 1

Posted Images

30 minutter siden, SFX skrev:

 

Rasjonelt sett vet jeg det, men det er fremdeles overveldende, og jeg kjenner at jeg må holde det litt på avstand for å ta sorgen i doser, jeg klarer ikke å ta alt på en gang. Også sprekker forsvarsverket mitt, og jeg knekker sammen, gjerne når det passer dårligst. I går var heldigvis midt i oppvarmingen, jeg knakk også midt i en konsert vi deltok på mens andre sang - men de som satt rundt meg trodde bare jeg ble rørt av sangen. As if... Det føltes bare enklere å bekrefte at jupp, rørende sang, enn å forklare om verdens beste hund som er borte...

 

Sorg er ikke rasjonelt :console: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Mud skrev:

Vi har vurdert det , men det går ikke på den døra fordi den ikke går i vater med karm. Da må vi fôre den ut  en del i så fall. 

Vi vurderer festning i stein og stål. Den bikkja er utrolig.  Det ække gøy en gang. Buret hans var maltraktert etter en uke, så det er ingen løsning .

Hvordan klarer de å holde huskyer i hundegård lurer jeg litt på? 

Hva slags bur brukte dere da? Finne noe mer solid, som et bilbur? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Mud skrev:

Vi har vurdert det , men det går ikke på den døra fordi den ikke går i vater med karm. Da må vi fôre den ut  en del i så fall. 

Vi vurderer festning i stein og stål. Den bikkja er utrolig.  Det ække gøy en gang. Buret hans var maltraktert etter en uke, så det er ingen løsning .

Hvordan klarer de å holde huskyer i hundegård lurer jeg litt på? 

En av grunnene til at flesteparten står på kjetting i hundegården kanskje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Wednesday skrev:

Hva slags bur brukte dere da? Finne noe mer solid, som et bilbur? 

Det var neppe solid nok. Sammenleggbar. Vi bruker jo egentlig ikke bur, men lillesøster brukte når de hadde han.  

Det har fungert helt fint å sperre han inne på hunderommet tidligere, men da var det ikke tispe med løpetid i etasjen under. Motivasjonen økte litt kan man si. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mud skrev:

Det var neppe solid nok. Sammenleggbar. Vi bruker jo egentlig ikke bur, men lillesøster brukte når de hadde han.  

Det har fungert helt fint å sperre han inne på hunderommet tidligere, men da var det ikke tispe med løpetid i etasjen under. Motivasjonen økte litt kan man si. 

Helsveisa ;):P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Det var ingen dum idè å dra til dyrlegen i dag. Begge to fikk bekreftet kennelhoste. Timmy er hardest angrepet. Ikke så overraskende siden han er chihuahua. Det spruter ut av nesa på han når han puster, og han har hovne lymfeknuter. Bizi har også gradvis blitt verre i løpet av dagen, men ikke på samme måten. Allmenntilstanden ellers er god på begge heldigvis. Fikk Metacam x1, og Bisolvon x3 til begge to.

Så håper vi at det hjelper snart.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@SFX kan iallefall si at du ikke er alene - senest i går var jeg teit nok til å se en sånn trist tegneserie om en hund som døde mens jeg satt på jobb og måtte gå å grine på do... Måtte avlive Turbo i august og det slår på de underligste tider :( 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Mud skrev:

Vi har vurdert det , men det går ikke på den døra fordi den ikke går i vater med karm. Da må vi fôre den ut  en del i så fall. 

Vi vurderer festning i stein og stål. Den bikkja er utrolig.  Det ække gøy en gang. Buret hans var maltraktert etter en uke, så det er ingen løsning .

Hvordan klarer de å holde huskyer i hundegård lurer jeg litt på? 

Med problemer :P

Nå bor jo ikke mine ute, men spesielt et par er eksperter på å ta seg ut.... så det sikres, og sikres og sikres ennå litt mer...

 

8 minutter siden, Fillerya skrev:

Ja, han drev sonen før. Han var admin og jeg var mod. :)

moro! :)

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Aya skrev:

Min erfaring er at oppegående folk stort sett klarer å relatere seg likevel. Da Knott døde fikk jeg oppriktige kondolanser fra mennesker jeg ALDRI hadde trodd kom til å skjønne greia ... Men sorg er sorg, og de fleste vet hva tap er. Å skrive at hunden din, som har betydd fryktelig mye for deg, nylig har dødd, og at dette er en kjempetøff periode for deg av den grunn må være helt greit tenker jeg. Stor klem!! Ta vare på deg selv!
(Og du? Jeg beundrer folk som klarer å ha følelsene litt mer på utsiden. Selv om det ikke alltid føles like komfortabelt selv er det en mye sunnere måte å håndtere vanskelige ting på enn å sperre det inne bak en maske). 

I'm a work in progress. Jeg holdt mye inne før, og da sprakk jeg skikkelig så det sang også til slutt. Jeg jobber fremdeles med å lære å "ta vare på meg selv", som psykologen sier, altså ikke i type kle på seg og spise mat-forstand, men alt det mølet som er inni og hvordan en håndterer og forvalter det :p

1 time siden, JeanetteH skrev:

Syns det var en veldig avansert måte å si at du tror du vet hva andre tenker :lol: 

Ja, sånn ville det blitt sagt på folkemunne :D

1 time siden, JeanetteH skrev:

Men jeg syns du er flink til å holde deg i gang, det vil jeg bare si :) 

Tusen takk - og i lige måde! 2015 har ikke vært snilt med deg :hug:

1 time siden, JeanetteH skrev:

Tror det blir veldig bra jeg :D Syns det hørtes ut som en trivelig jul. Du og din far er så farlig like (uten sammenligning av kjønn eller utseende altså :lol: ) at jeg tror dere kommer til å stortrives med å bare være dere to til julaften! 

Ja, vi er veldig like, og flyter godt på tradisjoner og rutiner vi begge liker. Vi er dypt enig om hva som skal spises til middag - så all mat utenom rømme, poteter og kremfløte er i hus. Vi er også enig om at dessert er ikke så viktig, for vi vil heller spise oss kvalmt mette på pinnekjøtt, og utsette hva søtt som måtte fnnes i huset til etter pakkene :D Det eneste jeg MÅ ha i hus, som jeg ikke fant i går, er ingefærøl. Men det kan vel ikke være utsolgt for ingefærøl? Ingen av oss synes jula skal være store forsamlinger og masse kaos, vi liker det rolig med de nærmeste. Jeg har enda sjeleskader fra det året vi var 14 som feiret jul med daværende svigerfamilie - jeg husker ikke en dritt fra den dagen, utenom kaos. Og jeg drakk altså ikke.

1 time siden, JeanetteH skrev:

Og der kom jeg på at jeg har nok ting til å lage en delfiakake til. Den første, og noe misslykkete *host*, ble julegave til stefar som har alt. Så kanskje jeg skal prøve meg på en til? Mulig jeg husker marsipanen denne gangen og ikke trenger prøve dytte den ned igjennom kjeksen etterpå *host* 

Jeg drukna sukkertoppene når jeg lagde delfiakake nå, glemte å la den stivne litt før jeg tok på pynten... Jaja, smaken er jo der, og pappa dømmer ikke utseende på bakst. Det synes i hvert fall at jeg lagde den selv, når det bare stikker opp noen pittesmå grønne, rød og gule sukrede haifinner :D Men med marsipan? Er det en Bergensgreie? Det har aldri vi hatt... Er det ikke søtt nok?

58 minutter siden, Line skrev:

Sorg er ikke rasjonelt :console: 

Tusen takk, og jeg vet... 

45 minutter siden, Turb skrev:

@SFX kan iallefall si at du ikke er alene - senest i går var jeg teit nok til å se en sånn trist tegneserie om en hund som døde mens jeg satt på jobb og måtte gå å grine på do... Måtte avlive Turbo i august og det slår på de underligste tider :( 

Det er på en måte litt godt at de setter så dype og tydelige fotspor i hjertene våre, selv om det er vondt å finne ut hvordan en går uten potene tassende rundt seg... I stad klarte jeg faktisk å kalle Glam for Even da jeg skulle rope ham inn - og Even døde i 2010. Nå har jeg tenkt litt på det etterpå, og Glam er faktisk litt snarlik Even, både i sinn og skinn. Begge to litt gubbete, og mye samme proporsjoner og type. Jeg må jaggu se om jeg finner valpebilder av Even og sammenligne reelt, og ikke bare i hodet mitt.

16 minutter siden, Raksha skrev:

Vet ikke helt hva jeg drev med i stad, for Bonden kom hjem, titta på tørketrommelen, lukket døra og skrudde den på. Vips virka den :lol::ahappy: 

 

Noen har "the magig touch"!

Jeg har fått opp midlertidige, provisoriske, laget-på-20-minutter-julegardiner. Takk IKEA, for sånn vidundertekstillim som smelter sammen til en fold med strykejern. Skeivt og stygt, men det er gardiner til jeg kan kjøpe nye på januarsalget. Det ble kappe bak sofaen, og lengder på de to andre vinduene. Eller, på det vinduet dere ser litt av på det første bildet har jeg bare surret tre meter stoff rundt gardinstanga, og jeg er for lat til å klippe opp og lage lengder nå. Det kan være som det er. De nederste har jeg limt i kveld, sammen med kappa.

12376434_10156217217305136_3444882006360

12390906_10156217216960136_8420252676511

  • Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, 2ne skrev:

Ja, jeg leste den også. Det har vel vært en undersøkelse som konkluderte med at oppdrettere som lot valpene gå i ulendt terreng fra de kunne gå av, hadde mindre forekomst på sine valper enn oppdrettere som ikke slapp valper ut i terreng. Akkurat det kan jo gjerne oppdrettere tro på, syns jeg, litt løping i skogen skader nok ikke :ahappy: 

 

Var ikke det NVH-doktorgraden som sa noe om det? At moderat mosjon beskytter mot utvikling av HD, og at sommervalper som fikk bevege seg mye utendørs i terreng så ut til å ha mindre HD enn vintervalper? Noe sånt. Tror jeg.

2 timer siden, Dicte skrev:

Jo men det er bandasjeskift + sedasjon + konsultasjon. Og ja, det er jo fordi den ble satt på så stramt at operasjonsåret har blitt helt svart (nekrose), og det har sprukket opp slik at det renner væske ut av det. Mamma er forbanna, samboeren vil til advokat, og jeg bare er lei meg.

Yikes! Lov å spørre hvilke veterinærer du har brukt? Kan svare på PM. 
Håper virkelig det snart går bedre med vofsen :hug: 

1 time siden, Nathalie98 skrev:

 

I dag har jeg innsett at julebrus ikke trenger å være rød for å være god :icon_redface: Den brune fra Hamar og Lillehammer smaker overraskende godt! 
På grensen til bedre enn de røde...

Treig du er a :lol: Hamar og lillehammer-brusen er jo best! Hilsen hu som saumfarer alle trønderske butikker etter den i hele desember :lol: 

27 minutter siden, Raksha skrev:

Vet ikke helt hva jeg drev med i stad, for Bonden kom hjem, titta på tørketrommelen, lukket døra og skrudde den på. Vips virka den :lol::ahappy: 

 

Huff, story of my life på alt jeg tror er ødelagt :icon_redface: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag vandret Sting til de evige jaktmarker. Herlighet så mange fine minner jeg har med den fantastiske hunden:heart:  Jeg pleier ikke å tenke slik, men jeg skulle virkelig ønske det fantes avkom av han som jeg kunne tatt med meg videre i livet. Han var ganske perfekt, både i personlighet, jaktmessig og eksteriørmessig. Jeg kommer til å savne han veldig mye :heart: 

 

 

DSC_0094.thumb.JPG.3b65cb40679adab9b9a1b

 

Nå har jeg hodepine og er ganske utslitt i hodet. Men fy søren så takknemlig jeg er. Cita er 13 1/2 år, og jeg håper å ha henne en god stund til. Tia blir 10 år til sommeren, og det har aldri vært noe galt med henne. Pim er bare 4, men hun har heller aldri vist tegn til noe sykdom. Jeg håper de fortsetter å holde seg sykdomsfrie, slik at alle kan bli eldgamle :heart: 

stiing.jpg

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Aslan skrev:

 

Huff, story of my life på alt jeg tror er ødelagt :icon_redface: 

:lol: ! I wish - somregel har jeg veeeldig rett når jeg sier at noe er ødelagt. Heldigvis tok jeg feil :D:ahappy:  

@SFX Definitivt magic touch i dag :D

 

Etter at leggingen av barnet tok to og en halv time igår, så beordret jeg bonden til å ta den i kveld, siden han ikke skulle noe, angrer litt... Så må vel opp og avløse han snart. Men jeg har så vondt i magen :( La han sitte liiitt til. 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

:lol: ! I wish - somregel har jeg veeeldig rett når jeg sier at noe er ødelagt. Heldigvis tok jeg feil :D:ahappy:  

 

Hehe, det skjer ikke såå ofte da. Men det er to ganger jeg ikke har fått start på bilen f.eks., og jeg har blitt kjempelei meg. Samboer fikk start med en gang begge ganger. Også oppvaskmaskinen en gang. Der trodde vi begge den var ødelagt da, men han fiksa lell :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Aslan skrev:

Hehe, det skjer ikke såå ofte da. Men det er to ganger jeg ikke har fått start på bilen f.eks., og jeg har blitt kjempelei meg. Samboer fikk start med en gang begge ganger. Også oppvaskmaskinen en gang. Der trodde vi begge den var ødelagt da, men han fiksa lell :P 

Ikke du som tar feil da, er teknikktrollet som lurer deg, så det så. :aww: 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, SFX skrev:

 

Jeg drukna sukkertoppene når jeg lagde delfiakake nå, glemte å la den stivne litt før jeg tok på pynten... Jaja, smaken er jo der, og pappa dømmer ikke utseende på bakst. Det synes i hvert fall at jeg lagde den selv, når det bare stikker opp noen pittesmå grønne, rød og gule sukrede haifinner :D Men med marsipan? Er det en Bergensgreie? Det har aldri vi hatt... Er det ikke søtt nok?

 

Det SKAL jo være det :o Den skal være så søt at du blir småkvalm! 

4 minutter siden, SFX skrev:

12376434_10156217217305136_3444882006360

 

Fine de er! Han dere Glam ser så alvorlig ut, mener han det? :o 

...har vi vært på tur i mørke. Kaste meg over delfiakake baking også må jeg trene litt valp på "stå stille for **** du skal på utstilling" etterpå :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Raksha skrev:

:lol: ! I wish - somregel har jeg veeeldig rett når jeg sier at noe er ødelagt. Heldigvis tok jeg feil :D:ahappy:  

@SFX Definitivt magic touch i dag :D

 

Etter at leggingen av barnet tok to og en halv time igår, så beordret jeg bonden til å ta den i kveld, siden han ikke skulle noe, angrer litt... Så må vel opp og avløse han snart. Men jeg har så vondt i magen :( La han sitte liiitt til. 

 

Etter at vi ble kjempe strenge med at det kun er smokk i senga når man skal sove, har hun begynt å spørre om hun kan få legge seg. Også ligger hun litt i senga etter at hun har våknet om morgenen for å kose seg litt ekstra med smokken.

Det beste som finnes er å legge seg når man er sliten. Hvorfor stritter de så i mot?!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Aslan skrev:

Var ikke det NVH-doktorgraden som sa noe om det? At moderat mosjon beskytter mot utvikling av HD, og at sommervalper som fikk bevege seg mye utendørs i terreng så ut til å ha mindre HD enn vintervalper? Noe sånt. Tror jeg.

Yikes! Lov å spørre hvilke veterinærer du har brukt? Kan svare på PM. 
Håper virkelig det snart går bedre med vofsen :hug: 

Treig du er a :lol: Hamar og lillehammer-brusen er jo best! Hilsen hu som saumfarer alle trønderske butikker etter den i hele desember :lol: 

Huff, story of my life på alt jeg tror er ødelagt :icon_redface: 

Du, jeg er fra Tønsberg altså, der er julebrus rød :aww:

Jeg saumfarte butikken her på jakt etter rød julebrus, den ene ansatte visste ikke at det fantes en gang :icon_confused: 

Ellers ønsket enn venninne meg velkommen til Trøndelag når jeg innrømte at Hamar /lillehammer-brusen var god... Men Dahls holder jeg meg unna :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Fillerya skrev:

Etter at vi ble kjempe strenge med at det kun er smokk i senga når man skal sove, har hun begynt å spørre om hun kan få legge seg. Også ligger hun litt i senga etter at hun har våknet om morgenen for å kose seg litt ekstra med smokken.

Det beste som finnes er å legge seg når man er sliten. Hvorfor stritter de så i mot?!

Åååh det har vi som nyttårsforsett at smokken skal sove i sengen på dagtid, spent på hvordan det går. *grue seg litt* Men kanskje det letter leggingen litt her og. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så mange hunder som ble borte nå da. Klem til alle dere! :console:

Jeg har akkurat bestilt spesialsydd dekken til Felix. Han fikk prøve både non stop og back on track i dag, men ingen av de passet ordentlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, SFX skrev:

*random quote*

Vil bare gi deg en klem, jeg :hug:

5 minutter siden, JeanetteH skrev:

...har vi vært på tur i mørke. Kaste meg over delfiakake baking også må jeg trene litt valp på "stå stille for **** du skal på utstilling" etterpå :P 

Oi fader, må man trene på sånt? Når jeg tenker etter har jeg ikke stilt det lille kreket som skal stilles i romjula. Hmm, kanskje den må oppdras også? :lol:

Så skummet jeg over noe håndballprat her. Og jeg klarer ikke la vær, men fyyyy søren så kjedelig det er (og omtrent all annen sport, spesielt vintersport). Og ikke minst slitsomt å høre på, herregud! Høres ut som reine russetoget konstant, jo. Sorry, jeg klarte ikke dy meg. Bare se på håndball så mye dere orker altså, men på min TV kommer det ikke. :P 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Nathalie98 skrev:

Du, jeg er fra Tønsberg altså, der er julebrus rød :aww:

Jeg saumfarte butikken her på jakt etter rød julebrus, den ene ansatte visste ikke at det fantes en gang :icon_confused: 

Ellers ønsket enn venninne meg velkommen til Trøndelag når jeg innrømte at Hamar /lillehammer-brusen var god... Men Dahls holder jeg meg unna :icon_redface:

Jeg er oppvokst på rød julebrus jeg og altså (akershus) :lol: Men hamar & lillehammer er enormt mye bedre allikevel.

På rema, obs og enkelte meny/mega har stort sett annen julebrus enn dahls :) Her må nemlig samboer ha grans julebrus (rema) og jeg hamar & lillehammer, så :teehe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...