Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Desember


Guest Belgerpia
 Share

Recommended Posts

Guest Christine
1 minutt siden, Line skrev:

Kom så skal du få låne Freya, da får de fart på seg :aww: 

Mine jager også katter (når de kommer inn i hagen :innocent:), men jeg tørr ikke å nærme meg. Jeg er redd for katter, og når de ikke flytta på seg når jeg prøvde å skremme de så ble jeg redd for at de skulle prøve å psyke ut meg også. (Det har de forøvrig klart.) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Herregud!  Dere vet den eksamenskarakteren jeg fikk, som var midlertidig? Vel, jeg har fått den endelige: Jeg fikk A!!!!!!!!!!!

Jeg må legge det ut her også Min lille Nora er mestvinnende berner sennenhund tispe i Norge i 2015

Oh, forresten så sendte jeg inn dette bildet av Nora og meg til konkurransen "Jakten på kjæledyret" for noen uker siden, og i forige uke fikk jeg telefon om at jeg hadde fått andreplassen og vunnet 1

Posted Images

1 minutt siden, Christine skrev:

Mine jager også katter (når de kommer inn i hagen :innocent:), men jeg tørr ikke å nærme meg. Jeg er redd for katter, og når de ikke flytta på seg når jeg prøvde å skremme de så ble jeg redd for at de skulle prøve å psyke ut meg også. (Det har de forøvrig klart.) 

Freya trenger bare å være innen noen meters radius hun, så stikker de :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Tøfflus skrev:

Jeg er helt på linje med deg. Har selv skyhøye krav og har utelatt flere individer fra avl, bla pga ikke bekreftet grums i linjene til tross for at andre med mer og bredere erfaring enn meg da mente det ikke hadde noe å si. Nå, ca 10 år senere, er jeg innmari glad jeg gjorde som jeg gjorde da det har dukket opp litt her og der som jeg antakelig da hadde videreført. Dessverre visste jeg ikke det jeg vet i dag da jeg brukte et annet individ, men klok av skade vet jeg iaf nå hva jeg IKKE skal bruke og hva jeg skal sjekke for, enn så lenge, til det evt dukker opp noe nytt.
Dessverre tror jeg heller ikke at alle RAS tar for seg alle evt problemer, det sitter mye folk her på berget som mener både dette og hint ikke er noe problem og en del av det er nok da ikke tatt høyde for i RAS.
Men man får gjøre så godt man kan og evner, og sjekke for det man kan sjekke.

Det er så vidt jeg vet ikke noe gruff på linjene her. Hun er egentlig helt gjennomsnittlig whippet, som egentlig kan føre med seg mye bra med riktig hannhund.. Jeg er bare enda ikke overbevist at hun er bedre enn gjennomsnittet.. 

7 minutter siden, Snoffe skrev:

Kan jeg spørre hva som er typisk whippetproblemer? 

Er bare nyskjerri på å lære mer om rasen :)

Noen linjer har hjertefeil, andre linjer har funn på øyne, noen linjer har seperasjonsangst, andre linjer er litt tvilsom mentalt, og så er det en del whippeter som sliter med diaré og "irritert tarm".. Men det er veldig sånn diffust, og her i Norge ikke så veldig utbredt er min erfaring.. 

Akkurat nå, Aslan skrev:

Thorvald stiller! Han elsker å jage puselusker :shifty: 

Thorvald synes dog ikke at det var like kult da han var på feriekoloni hos ei som er veldig anti på både bjeff og rykk i båndet :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Krutsi skrev:

 

Noen linjer har hjertefeil, andre linjer har funn på øyne, noen linjer har seperasjonsangst, andre linjer er litt tvilsom mentalt, og så er det en del whippeter som sliter med diaré og "irritert tarm".. Men det er veldig sånn diffust, og her i Norge ikke så veldig utbredt er min erfaring.. 

 

Ok. Seperasjonsangst og ømfintlig mage har jeg fått med meg at ikke er veldig unormalt. 

Har fått med meg den mentale biten også. 

Er det noen "regler" for hva man må teste whippeten for før de går i avl?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krutsi skrev:

Haha nei.. Det var mange ting som kom som et sjokk de dagene.. Det var feks altså ikke lov å bare ta seg til rette i senga når man ikke ble invitert :lol::lol: 

Nei du den skjønner han IHVERTFALL ikke :lol: :innocent: Hva er dette for noen slags beskyldninger liksom :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Snoffe skrev:

Ok. Seperasjonsangst og ømfintlig mage har jeg fått med meg at ikke er veldig unormalt. 

Har fått med meg den mentale biten også. 

Er det noen "regler" for hva man må teste whippeten for før de går i avl?

Nei, egentlig ikke.. Så det går på skjønn og objektivitet.. Og det er det jo ikke alle som er like flinke til å forstå seg på :P 

21 minutter siden, Aslan skrev:

Nei du den skjønner han IHVERTFALL ikke :lol: :innocent: Hva er dette for noen slags beskyldninger liksom :lol: 

Nei, han falt sikkert bare oppover og oppi :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, her var det mange som hadde skrevet i ettermiddag og kveld. Og mange som trenger opptil flere :hug: 

 

@Siri nå har jeg bestilt en julegave som skal leveres i Elverum og tror du ikke det dukket opp sporing for PostNord.... kjenner jeg er spent på om den kommer frem til jul! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Kaja og @Benedicte  :hug: til dere begge.

 

Nå synes jeg det har vært mye med sonenhundene i det siste. Håper vi alle bare får positive opplevelser med våre firbeinte i 2016 :) (ok, vet det er utopi, men lov å ønske?).

 

Det blir kanskje, muligens, altfor tidlig å vite sikkert, en italiener på meg til neste år. Blir spennende å se hva som skjer. Paring sånn på våren en gang, så ca. sommer før jeg vet om noe blir født engang :lol: 

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håh, panikk et lite øyeblikk der. Oppdaterte Java (djevelens verk), og etter å ha hatt en dårlig erfaring med å få med den forferdelige søkemotoren ASK med på kjøpet (som er komplett umulig å bli kvitt!), ble jeg litt stressa når jeg brått fikk Yahoo som standard søking her! DusteJava! Sletter hele greia igjen. Yahoo er heldigvis ikke like vanskelig å bli kvitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SFX skrev:

@Kaja:console:

Er det noen som vet hvordan jeg slår av så jeg ikke får beskjed på mobilen hver gang noen sender meg melding på FB? Det dukker opp som tekst over skjermen når jeg spiller, og jeg mister poeng fordi jeg ikke ser hvor jeg trykker :sint_01:

Du skal kunne slå av varsler enten på appen eller tlfns instillinger :)

 

Takk for klemmer!: Jeg har tenkt mye fram og tilbake på hvordan jeg skal løse det. Denne løsningen er best for alle parter, tror jeg. Selv om det er vanskelig å svelge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Benedicte :hug: Trist å lese om Sting 

 

@Kaja Oi :hug: kan jeg spørre om hvem? 

Alt er lett når man ikke sitter i det selv, hvertfall nesten... 

 

I dag har jeg ikke gjort en brøkdel av det jeg burde om jeg skal ha sjans i havet til å bli ferdig til jul... :gaah: Vondt i viljen og magen, da funker jeg visst ikke til noe som helst. Bonden skal på julemiddag på jobb i morgen, så enten får jeg lillemor tidlig hjem eller så tar han henne med seg. Så da kan jeg lage meg hva som helst til middag - hva frister? Panert fisk. :aww::lol: Hadde fiskeburgere i dag, spiser fremdeles varmrøkt peppermakrell på knekkebrda (jo - funka utmerket :D) og er ikke mange dagene siden vi hadde fisk sist, tror jeg har litt fiskeunderskudd å ta igjen. :aww: 

:wub: Gode hav som har glutnefri panert fisk :D 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Raksha skrev:

@Benedicte :hug: Trist å lese om Sting 

 

@Kaja Oi :hug: kan jeg spørre om hvem? 

Alt er lett når man ikke sitter i det selv, hvertfall nesten... 

 

I dag har jeg ikke gjort en brøkdel av det jeg burde om jeg skal ha sjans i havet til å bli ferdig til jul... :gaah: Vondt i viljen og magen, da funker jeg visst ikke til noe som helst. Bonden skal på julemiddag på jobb i morgen, så enten får jeg lillemor tidlig hjem eller så tar han henne med seg. Så da kan jeg lage meg hva som helst til middag - hva frister? Panert fisk. :aww::lol: Hadde fiskeburgere i dag, spiser fremdeles varmrøkt peppermakrell på knekkebrda (jo - funka utmerket :D) og er ikke mange dagene siden vi hadde fisk sist, tror jeg har litt fiskeunderskudd å ta igjen. :aww: 

:wub: Gode hav som har glutnefri panert fisk :D 

 

Kua. Har jo egentlig ventet på det. Sett tendenser det siste halve året. Tror det er hele livssituasjonen vår, siden det er så mye folk ut og inn hele tiden. Hun liker jo ikke folk. Dit hun flytter blir hun så og si skjermet totalt for fremmede, men vil til gjenngjeld aldri være alene. 

 

Edit: Hun blir i familien og i mitt eie, så borte blir hun ikke :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kaja skrev:

Kua. Har jo egentlig ventet på det. Sett tendenser det siste halve året. Tror det er hele livssituasjonen vår, siden det er så mye folk ut og inn hele tiden. Hun liker jo ikke folk. Dit hun flytter blir hun så og si skjermet totalt for fremmede, men vil til gjenngjeld aldri være alene. 

Åh høres ut som hun kan få det mye bedre der da :hug: 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Snøfrost skrev:

@Kaja og @Benedicte  :hug: til dere begge.

 

Nå synes jeg det har vært mye med sonenhundene i det siste. Håper vi alle bare får positive opplevelser med våre firbeinte i 2016 :) (ok, vet det er utopi, men lov å ønske?).

 

Det blir kanskje, muligens, altfor tidlig å vite sikkert, en italiener på meg til neste år. Blir spennende å se hva som skjer. Paring sånn på våren en gang, så ca. sommer før jeg vet om noe blir født engang :lol: 

Du vet, det finnes andre løsninger enn å måtte dra til Italia hvis mannen bare skyter løskrutt...

 

 

:teehe: 

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krutsi skrev:

Du vet, det finnes andre løsninger enn å måtte dra til Italia hvis mannen bare skyter løskrutt...

 

 

:teehe: 

ha ha ha :lol:

Har ingen planer om å finne ut hva kjærestemannens "pistol" skyter overhodet, hvertfall ikke nå, men ellers takk for tips :D

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Snøfrost skrev:

ha ha ha :lol:

Har ingen planer om å finne ut hva kjærestemannens "pistol" skyter overhodet, men ellers takk for tips :D

Hvis du trenger råd, så er det i alle fall bare å si ifra.. 

Jeg er tydeligvis veldig god på arbeidsuhell.. Et sånn ca annethvert år :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Kaja skrev:

Du skal kunne slå av varsler enten på appen eller tlfns instillinger :)

 

Takk for klemmer!: Jeg har tenkt mye fram og tilbake på hvordan jeg skal løse det. Denne løsningen er best for alle parter, tror jeg. Selv om det er vanskelig å svelge.

Tusen takk, det hjalp!

Det må være så tøft å stå i en slik situasjon, kudos til deg.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...