Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Desember


Guest Belgerpia
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, Raksha skrev:

Åååh det har vi som nyttårsforsett at smokken skal sove i sengen på dagtid, spent på hvordan det går. *grue seg litt* Men kanskje det letter leggingen litt her og. 

 

Ja, vi gjorde det fordi hun snakket mer og mer utydelig, men legginga var en kjempebonus! Nå tar det bare noen minutter, for hun klarer å ligge våken stille og må ikk eha noen ved siden av seg. Det var lettere å innføre smokkekutt enn jeg fryktet. Det er grusomt når det står på, men jeg angrer på at vi ikke gjorde det før. Finner hun en smokk så legger hun den i senga og sier at hun er kjempeflink! :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Herregud!  Dere vet den eksamenskarakteren jeg fikk, som var midlertidig? Vel, jeg har fått den endelige: Jeg fikk A!!!!!!!!!!!

Jeg må legge det ut her også Min lille Nora er mestvinnende berner sennenhund tispe i Norge i 2015

Oh, forresten så sendte jeg inn dette bildet av Nora og meg til konkurransen "Jakten på kjæledyret" for noen uker siden, og i forige uke fikk jeg telefon om at jeg hadde fått andreplassen og vunnet 1

Posted Images

Akkurat nå, Fillerya skrev:

Ja, vi gjorde det fordi hun snakket mer og mer utydelig, men legginga var en kjempebonus! Nå tar det bare noen minutter, for hun klarer å ligge våken stille og må ikk eha noen ved siden av seg. Det var lettere å innføre smokkekutt enn jeg fryktet. Det er grusomt når det står på, men jeg angrer på at vi ikke gjorde det før. Finner hun en smokk så legger hun den i senga og sier at hun er kjempeflink! :) 

Vi må nok tillate smokk i bil en stund til, men det går sikkert greit å skille. Har 20 min bil til/fra barnehage og hun hater å kjøre bil i utgangspunktet. Men godt å høre det går så bra! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Tonje skrev:

 

Jeg har akkurat bestilt spesialsydd dekken til Felix. Han fikk prøve både non stop og back on track i dag, men ingen av de passet ordentlig. 

Hvor endte du oppe med å bestille, og hva bestilte du? Har planer om å betille noen flere gode dekken til Casper etterhvert.

Når du går på ski med hundene, har du selen under eller over dekkenet til Felix? Og hvilken sele bruker du? Ble litt mye spørsmål kanskje :P

 

:hug: til alle som trenger det

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Snoffe skrev:

Hvor endte du oppe med å bestille, og hva bestilte du? Har planer om å betille noen flere gode dekken til Casper etterhvert.

Når du går på ski med hundene, har du selen under eller over dekkenet til Felix? Og hvilken sele bruker du? Ble litt mye spørsmål kanskje :P

 

:hug: til alle som trenger det

Jeg bestilte fra ei dame på fb som syr. Hun har ei gruppe som heter "myndeklær og dekken". Greie priser ift mange andre. Bestilte et regndekken med ullfor. Det trengs her på vestlandet :P 

På skiturer så varierer det litt, kommer an på været og hvilket dekken jeg bruker, men ofte har jeg sela utenpå. Går vi sammen med andre jobber og trekker han mye mer og trenger ofte ikke dekken, evt bare et tynt softshell-dekken. Går vi alene er det ikke like mye fres over han og da trenger han gjerne noe varmere dersom det blåser og er kaldt. Tar det av i nedoverbakker når han løper og tar seg skikkelig ut, også tar jeg det på igjen. Jepp, tungvindt :P 

Veldig fornøyd med sela da, den sitter bedre enn det meste annet jeg har prøvd :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Aslan skrev:

Jeg er oppvokst på rød julebrus jeg og altså (akershus) :lol: Men hamar & lillehammer er enormt mye bedre allikevel.

På rema, obs og enkelte meny/mega har stort sett annen julebrus enn dahls :) Her må nemlig samboer ha grans julebrus (rema) og jeg hamar & lillehammer, så :teehe: 

På prix selger de Dahls, tror jeg har kjøpt Hamar og lillehammer-brusen der en gang før, til en venn :P 

Men generelt sett så selger de ikke noe man skal ha på prix... Savner kiwi og Rema 1000 :lol: 

De selger ikke en gang ordentlig tyggebein og tyggebein gjør egentlig underverker når man er dårlig, jeg får hamstre i jula sånn i tilfelle :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Tonje skrev:

Jeg bestilte fra ei dame på fb som syr. Hun har ei gruppe som heter "myndeklær og dekken". Greie priser ift mange andre. Bestilte et regndekken med ullfor. Det trengs her på vestlandet :P 

På skiturer så varierer det litt, kommer an på været og hvilket dekken jeg bruker, men ofte har jeg sela utenpå. Går vi sammen med andre jobber og trekker han mye mer og trenger ofte ikke dekken, evt bare et tynt softshell-dekken. Går vi alene er det ikke like mye fres over han og da trenger han gjerne noe varmere dersom det blåser og er kaldt. Tar det av i nedoverbakker når han løper og tar seg skikkelig ut, også tar jeg det på igjen. Jepp, tungvindt :P 

Veldig fornøyd med sela da, den sitter bedre enn det meste annet jeg har prøvd :) 

Jeg også trenger et regndekken med ullfor, når det regner og blåser som verst så trenger de litt ekstra (syntes jeg). Bor også på vestlandet.

Hvilken sele har du til Felix?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Snoffe skrev:

Jeg også trenger et regndekken med ullfor, når det regner og blåser som verst så trenger de litt ekstra (syntes jeg). Bor også på vestlandet.

Hvilken sele har du til Felix?

Glemte visst å skrive det, jeg har non-stop sela :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Nathalie98 skrev:

På prix selger de Dahls, tror jeg har kjøpt Hamar og lillehammer-brusen der en gang før, til en venn :P 

Men generelt sett så selger de ikke noe man skal ha på prix... Savner kiwi og Rema 1000 :lol: 

De selger ikke en gang ordentlig tyggebein og tyggebein gjør egentlig underverker når man er dårlig, jeg får hamstre i jula sånn i tilfelle :P 

Ah, du bor kanskje slik at du har mindre butikkutvalg ja, da blir det verre. Sånn i gangavstand fra jobb har jeg både 2 x rema, kiwi, coop mega og coop prix, og hjemme, 1,5 mil unna, har jeg coop extra :P så er liksom ikke noe stress å stikke innom litt ulike butikker, det har sine fordeler på sånne her ting, selv om jeg sjeldent gidder i det daglige :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Nathalie98 skrev:

I dag har jeg innsett at julebrus ikke trenger å være rød for å være god :icon_redface: Den brune fra Hamar og Lillehammer smaker overraskende godt! 
På grensen til bedre enn de røde...

Jeg må beskjemmet innrømme at jeg er enig... den er supergod, men jeg blir aldri fortrolig med at den er brun. Julebrus må være rød... all julebrus var rød da jeg var ung :aww: 

3 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Pippin er så gulle god og ha helt inntil seg i sofaen! Han er liksom så myk og god og søt og full av kjærlighet! Mitt hjerte blør for alle som ikke har hunder i sofaen! :P

Det er få ting som er så koselig som å sitte i sofaen med bikkja liggende tett inntil, mens den kikker opp på deg med store, tillitsfulle øyne og sukker fornøyd når du klør litt på den :wub:

2 timer siden, SFX skrev:

Jeg overbeviste pappa om at det ikke er noe som helst stress for meg om han kommer hit for å feire jul, så nå skal jeg gjøre alt han ikke trenger å vite at blir litt stress. Jeg må grave fram gjestesengas ulike komponenter, skru den sammen, og brøyte plass til å sette den opp :whistle: I kveld skal jeg også få laget delfiakake og kjevle ut pepperkaker, har jeg bestemt meg for, men det er bare kos. Også har jeg bestilt time på verkstedet, for til jul ønsket jeg meg ødelagte bildeler, visstnok. Så da setter jeg bilen på verkstedet i hjembygda til mandag, blir der et par dager for å levere julegaver og hilse på familie og venner, også kjører pappa og jeg til meg på 22. eller 23, alt ettersom hvor lang tid bilen tar. Det blir bra. 

Det høres ut som om det blir kjempebra :) 

1 time siden, Fillerya skrev:

Ja, han drev sonen før. Han var admin og jeg var mod. :)

Og den historien der er bare så søt, den :) 

1 time siden, SFX skrev:

Jeg drukna sukkertoppene når jeg lagde delfiakake nå, glemte å la den stivne litt før jeg tok på pynten... Jaja, smaken er jo der, og pappa dømmer ikke utseende på bakst. Det synes i hvert fall at jeg lagde den selv, når det bare stikker opp noen pittesmå grønne, rød og gule sukrede haifinner :D Men med marsipan? Er det en Bergensgreie? Det har aldri vi hatt... Er det ikke søtt nok?

Det er sånn haifinnekake det da, eller? :lol: 

Har jeg børstet Yasmine... hun blir liksom ikke så flokete lenger, men pelsen filtrer seg liksom litt fort... jeg er sikker på at hun kunne vært kandidat til dreads om jeg hadde latt pelsen utvikle seg som den ville.... 

Også ser jeg håndball - og merker meg at det har kommet mange nye jenter inn på landslaget... jeg følger visst ikke helt med lenger, jeg :aww: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, 2ne skrev:

Nå sjekket jeg sånn kjapt på Dogweb, bare ved å gå inn på en hund i en rase og se på resultat på avkom, for der står det gjennomsnittet for rasen de 10 siste årene - 

Å, det visste jeg ikke, måtte jaggu inn å sjekke på saluki.
297 stk avkom: 4 stk HD - 2 fri, 1 svak og 1 sterk. og 1 stk AD, fri. Mocca er den med fri både foran og bak. De tre andre er to kullsøsken og et avkom av den ene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Benedicte skrev:

I dag vandret Sting til de evige jaktmarker. Herlighet så mange fine minner jeg har med den fantastiske hunden:heart:  Jeg pleier ikke å tenke slik, men jeg skulle virkelig ønske det fantes avkom av han som jeg kunne tatt med meg videre i livet. Han var ganske perfekt, både i personlighet, jaktmessig og eksteriørmessig. Jeg kommer til å savne han veldig mye :heart: 

 

 

DSC_0094.thumb.JPG.3b65cb40679adab9b9a1b

 

Nå har jeg hodepine og er ganske utslitt i hodet. Men fy søren så takknemlig jeg er. Cita er 13 1/2 år, og jeg håper å ha henne en god stund til. Tia blir 10 år til sommeren, og det har aldri vært noe galt med henne. Pim er bare 4, men hun har heller aldri vist tegn til noe sykdom. Jeg håper de fortsetter å holde seg sykdomsfrie, slik at alle kan bli eldgamle :heart: 

stiing.jpg

Kondolerer! Jeg kjenner den følelsen om å ville hatt avkom, det er fremdeles en av mine store synder i livet at jeg ikke fikk tappet Even mens han var fertil...

1 time siden, JeanetteH skrev:

Det SKAL jo være det :o Den skal være så søt at du blir småkvalm! 

Huh, det blir en jo med sukkertopper, sjokolade, eggedosis og alt annet oppi :D Men spennende, jeg må få smakt med marsipan en gang.

1 time siden, JeanetteH skrev:

Fine de er! Han dere Glam ser så alvorlig ut, mener han det? :o 

Han er jo litt gubbevalp, også blir en litt alvorlig når en får beskjed om å sitte stille og ikke nappe i adventspynten på stuebordet som er så god å tygge på...

1 time siden, JeanetteH skrev:

...har vi vært på tur i mørke. Kaste meg over delfiakake baking også må jeg trene litt valp på "stå stille for **** du skal på utstilling" etterpå :P 

Trodde det var forventet at kelpier hopper og spretter, jeg?

49 minutter siden, Caroline skrev:

Vil bare gi deg en klem, jeg :hug:

Tusen takk!

49 minutter siden, Caroline skrev:

Så skummet jeg over noe håndballprat her. Og jeg klarer ikke la vær, men fyyyy søren så kjedelig det er (og omtrent all annen sport, spesielt vintersport). Og ikke minst slitsomt å høre på, herregud! Høres ut som reine russetoget konstant, jo. Sorry, jeg klarte ikke dy meg. Bare se på håndball så mye dere orker altså, men på min TV kommer det ikke. :P 

Håndball er helt greit på P4, for da får en all den gode musikken, også bryter de inn av og til for å fortelle hvem som har slengt ballen i nett.

17 minutter siden, JeanetteH skrev:

Æsj... delfiaen min så ut til å skille seg. Var nok for varm før jeg tok den oppi formen. Jaja, servere den på jobb evt. De spiser alt :lol: 

Umm... Hvordan lager du delfiakake? For jeg suger på kjøkkenet, og har ikke tenkt på om ting skiller seg...

Nuh skal jeg pakke inn noen gaver som burde vært i posten for lengst, mens jeg forsøker å lage en julegave på komfyren etter oppskrift i godtetråden herfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Tøfflus skrev:

Å, det visste jeg ikke, måtte jaggu inn å sjekke på saluki.
297 stk avkom: 4 stk HD - 2 fri, 1 svak og 1 sterk. og 1 stk AD, fri. Mocca er den med fri både foran og bak. De tre andre er to kullsøsken og et avkom av den ene.

HD på saluki? En oppdretter jeg prata med for noen år siden mente at HD aldri ville finnes på mynder (bortsett fra irsk ulvehund). Der kan man se. 

Jeg har drukket for mye pepsi max, men det er jo så godt fra boks! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

 

Det er få ting som er så koselig som å sitte i sofaen med bikkja liggende tett inntil, mens den kikker opp på deg med store, tillitsfulle øyne og sukker fornøyd når du klør litt på den :wub:

 

Det er rett og slett en av livets store hverdagsgleder det. :ahappy:

Jeg orket ikke å rette tentamensoppgaver i kveld likevel jeg. Har rettet i mange timer før i dag, hodet mitt ville ikke mer. Da lurer jeg på om jeg ikke rekker å gi dem tilbake før jul, det er jo litt dumt. Men sånn går det når man blir syk dagen etter norsktentamen.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SFX skrev:

Huh, det blir en jo med sukkertopper, sjokolade, eggedosis og alt annet oppi :D Men spennende, jeg må få smakt med marsipan en gang.

Og søte kjeks + seigemenn og marsipan.

Akkurat nå, SFX skrev:

Han er jo litt gubbevalp, også blir en litt alvorlig når en får beskjed om å sitte stille og ikke nappe i adventspynten på stuebordet som er så god å tygge på...

:lol:

Hun som masserte Talli i dag kjenner jo henne "fra gammelt" og ble overrasket over hvor snill og grei hun var. Minnet henne på at hun nå var 8,5 år da *flirer* + hun fikk ett par kommandoer til bruk. 

Akkurat nå, SFX skrev:

Trodde det var forventet at kelpier hopper og spretter, jeg?

joda, men jeg vil jo gjerne komme med en sånn pro valp. Skessa sto jo som en PÅLE ved 4 mnd. Min kommer ikke til å gjøre det. Oppdretteren burde skamme seg... 

Akkurat nå, SFX skrev:

 

Umm... Hvordan lager du delfiakake? For jeg suger på kjøkkenet, og har ikke tenkt på om ting skiller seg...

 

Skal vi se: piske egg og sukker til det blir stivt, sånn nesten snu skålen opp-ned. Smelte 2 plater 70% + 0,5 plate lys kokesjokolade og tilsette 4 ss sterk kaffe, smelte dette og røre hurtig sammen med eggetingen. Så tilsette smeltet delfiafett litt og litt. Jeg tror jeg rørte fettet for kort sammen med det andre siden det skilte seg. Det skulle fått bli kaldere før jeg sluttet røre og tok det i formen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Tonje skrev:

HD på saluki? En oppdretter jeg prata med for noen år siden mente at HD aldri ville finnes på mynder (bortsett fra irsk ulvehund). Der kan man se. 

Jeg har drukket for mye pepsi max, men det er jo så godt fra boks! 

Det mener min oppdretter også. 

Men så lenge man har hofter kan man vel i teorien få HD. Selv om det ikke er vanlig, eller normalt.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tonje skrev:

HD på saluki? En oppdretter jeg prata med for noen år siden mente at HD aldri ville finnes på mynder (bortsett fra irsk ulvehund). Der kan man se. 

Det er ikke vanlig, ei heller noe stort problem (det er annet som heller bør tas mer tak i, men det er jo en annen diskusjon), men klart det finnes på mynder også. At den oppdretteren mente det er jo bare en ønsketenkning.... *litt oppgitt*
De som er røntget her til lands med svak og sterk har flere individer på linjene, ikke norske, som har grader også, husker ikke om det er svak eller middels eller begge deler. Så det henger vel litt sammen tenker jeg da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Aslan skrev:

Ah, du bor kanskje slik at du har mindre butikkutvalg ja, da blir det verre. Sånn i gangavstand fra jobb har jeg både 2 x rema, kiwi, coop mega og coop prix, og hjemme, 1,5 mil unna, har jeg coop extra :P så er liksom ikke noe stress å stikke innom litt ulike butikker, det har sine fordeler på sånne her ting, selv om jeg sjeldent gidder i det daglige :P 

Når jeg får førerkort og bil skal jeg kjøre til melhus en gang i uka å handle :aww: jeg er lei prix... 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...