Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Desember


Guest Belgerpia
 Share

Recommended Posts

  • Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Herregud!  Dere vet den eksamenskarakteren jeg fikk, som var midlertidig? Vel, jeg har fått den endelige: Jeg fikk A!!!!!!!!!!!

Jeg må legge det ut her også Min lille Nora er mestvinnende berner sennenhund tispe i Norge i 2015

Oh, forresten så sendte jeg inn dette bildet av Nora og meg til konkurransen "Jakten på kjæledyret" for noen uker siden, og i forige uke fikk jeg telefon om at jeg hadde fått andreplassen og vunnet 1

Posted Images

Guest Christine
2 timer siden, Dicte skrev:

I dag har vi vært hos dyrlegen igjen. Etter operasjonen på fredag ble gipsen satt på for stramt, så Scarlett mistet en del blodtilførsel til tærne, og de har fått en del skade, selv om vi fikk byttet skinne og bandasje samme kveld. Nå må hun behandles hver dag for å prøve å redde benet, og kan ikke ha særlig stram skinne på. Så gjett om jeg ble forskrekket i dag når vi henta henne og dyrepleieren tok henne ut i bånd bort til oss, gående selv. Hun skal jo IKKE gå på foten, og så klart når hun så oss ble hun glad og hoppet opp, så hun sklei og landa på den brukne foten.. Jeg vet ikke hva jeg skal si en gang... :( Hun er jo nyoperert...

:hug:

Dyrepleier ansatt der de opererte henne? Isåfall syns jeg du bør klage de inn. Som nevnt i PM så har de tabbet seg ut før..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Snoffe skrev:

Det skal vel være mulig. Kroppen reagerer ofte veldig rart på stress. 

Så upraktisk altså. Men det har vart over veldig lang tid...

10 minutter siden, Lillekrapyl skrev:

Et kjapt googlesøk sa ja, stress kan føre til lammelser.

Jeg googla også, og fant ikke noe utfyllende om det. Har du en link?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Wednesday skrev:

Så upraktisk altså. Men det har vart over veldig lang tid...

Jeg googla også, og fant ikke noe utfyllende om det. Har du en link?

Jeg kan erindre å ha lest en artikkel om ei dame som ble lam av stress. Husker hvor eller når jeg har lest det.

Stress kan vare lenge, og selv når man har sluttet med det som gir stress så kan kroppen fortsette å stresse fordi den er vandt til det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Snoffe skrev:

Jeg kan erindre å ha lest en artikkel om ei dame som ble lam av stress. Husker hvor eller når jeg har lest det.

Stress kan vare lenge, og selv når man har sluttet med det som gir stress så kan kroppen fortsette å stresse fordi den er vandt til det. 

Gaah. Så utrolig teit av den! Kroppen altså. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reine legevakta her idag..... Vigdis går rundt og spyr og har hatt fulle analkjertler + at hun er litt hoven og rød i øyet, Tuva humper rundt på 3 bein etter et kutt i ene bakpoten + at hun går å rister på hodet.... Vi har tømt kjertlene til Vigdis og spyla øyet, renset kuttet til Tuva og dryppet øret som plager henne. Vigdis fant en eller annen kjøttbit på tur idag, så det er nok den som fucker til magan hennes.

Men til den positive siden så er det årets siste nattevakt inatt!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snø er sinnssykt kult, mener Marko. Han hopper rundt som en polarrev på jakt i snøen. Og løper rundt som en tulling. Vi har gått i skogen - helt uten lykt! :) Deilig!

Lurer på om det er en begynnende øyekatarr på gang hos dyret... Da er det vel bare å dryppe iherdig to-tre ganger i døgnet, da? Håper vi slipper å holde på i ukevis, som da han var valp. Og jammen godt at rekeost direkte fra tuben trumfer det meste, for øyedrypping = dyremishandling, ifølge dyret. 

I morgen er vi ett hakk nærmere juleferie! Jeg gleder meg til helga!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Siri skrev:

Ja, det er liksom mitt utgangspunkt også. 

Et godt utgangspunkt, syns jeg :aww: 

5 timer siden, Siri skrev:

Så nå skal du bli puddeldama med ankelbitere på si??? :lol: 

Ankelgnagere på si? Nei, jeg har pudler til sånt og, tror jeg? :lol: 

2 timer siden, Monikawt skrev:

Kommer meg ikke inn på dogweb nå.... Kommer tilbake til det når jeg får tilgang igjen :P men tenker du generelt hvor mange som er røntget, eller i 2015? 

Jeg tenkte generelt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, 2ne skrev:

Ankelgnagere på si? Nei, jeg har pudler til sånt og, tror jeg? :lol: 

Ahhhhh, de er sånn dual purpose de der selvsagt :aww: 

Har jeg laget julekort, klippet klør på Yasmine, spist klementiner, spist litt lakris - og lagt på rene sengeklær på senga... også husket jeg plutselig at jeg hadde fått en sånn juleblomst (jeg kommer ikke på hva de heter nå da... :aww:) på jobben, og den stod fortsatt i bilen, den... Jeg er usikker på om jeg greide å berge den fra fortapelsen, men den har nå i hvert fall fått komme inn i varmen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil på ferie... Si at jeg hadde hatt råd til det :P Og bestiller tur til, la oss si Sydney :aww:,  med fly og hotell inkludert. To uker. Hvor mye penger måtte jeg hatt med? Ikke shopping, men mat og transport og kanskje man ville sett litt også.

Er det forresten forsvarlig å reise alene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fløyteføljetongen fortset!

Eg kom på kva eg skulle ha fløyte til. Karameller!!! Så eg gleda meg til å kome heim frå jobb og lage. Eg elskar karamellar!

Heiv i hop røra, men den skal det jo ikkje vere fløyte i. ? Så da har eg anten kjøpt feil, eller tenkt lage noko anna. No skal eg gå og fundere på det til eg har fått brukt den. ?

Sent fra min D5803 via Tapatalk

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Line skrev:

Hvem var det som irriterte seg over Petter Pilgaard på radio? http://www.vg.no/rampelys/petter-pilgaard-slutter-i-nrj/a/23579434/

 

Sliten, straks senga...

Meg, og jeg kjenner jeg har så sterke følelser for den mannen at jeg nesten ble irritert bare av å se trynet hans :lol: han er jo egentlig ganske så smart, hvorfor gjør han seg så ****** dum hele tiden??!! :P 

men sorry, nrj er fortsatt en teit kanal som ikke jeg kommer til å høre på lell :P 

p3-morgen :heart: 

 

edit: og ser tror jeg pregzilla kom innom en tur :lol: tror kanskje jeg skal sove litt nå :lol: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, hjemme fra møte som varte i temmelig nøyaktig tolv timer. Middagservering og mange kaffepauser underveis da. Masse sosialt og mange fine politiske diskusjoner. Ikke si det til noen, for da blir jeg bura inn, men jeg liker igrunnen maratonmøter jeg. Særlig når resultatet ble at kommunen min fikk et godt og gjennomarbeida budsjett/handlingsplan. :ahappy: Men hva skulle man gjort uten Sara som tar seg av hundene på sånne dager?

Nå rekker jeg bare en rask liten sovings før jeg må stå opp og dra på jobb. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis
3 timer siden, Monikawt skrev:

 

3 timer siden, Monikawt skrev:

Huff, stakkar :(  Aron hadde også først bare nysesymptomer, innovernys. Så en natt satt jeg oppe to timer med han, jeg våkna av at han slikket manisk på soveromsgulvet.. Så kasta han opp skum noen ganger, og fortsatte å slikke og svelge manisk i mellom. Etter de to timene var det tilbake til bare nysesymptomer igjen, heldigvis! 

God bedring til dine små :hug:

 

Tusen takk?Ikke noe særlig for dem dette. Godt symptomene er milde enda. Håper ikke det blir verre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Wednesday skrev:

Jeg vil på ferie... Si at jeg hadde hatt råd til det :P Og bestiller tur til, la oss si Sydney :aww:,  med fly og hotell inkludert. To uker. Hvor mye penger måtte jeg hatt med? Ikke shopping, men mat og transport og kanskje man ville sett litt også.

Er det forresten forsvarlig å reise alene?

 

Forsvarlig å reise alene, of course my dear :D Australia er jo alle backpackeres drømmested, og med tanke på at du håndterer to små gutter i sin "beste alder", så vil nok alene-i-Sydney være smårusk for deg. Seriously.
2 uker, mat og transport og sightseeingpenger? Spørs jo hvor bra du vil spise. Men la oss si ca 300kr mat+drikke+snacks per dag (da må du regne med macdonaldsmiddag :P ). 300*14=4200. Så ca 4000 i mat og drikke. Deretter ville jeg regnet med 1000kr i taxi, buss, båt... Og kanskje... 1500-2000 i opplevelser? Avhengig av hvor mye du vil gjøre, fallskjermhopp, dykking... dyrt. Museum og rehabzoos (merk... rehab :P  ) billigere. I tillegg ville jeg hatt et kredittkort med kredittrom på 15-20k for "backup" og alt annet som man måtte komme ut for.

Jeg driver og planlegger en tur alene, det ser ut som det blir Rio De Janeiro eller Buenos Aires. Det er litt verre byer. Du går ikke alene i Rio på kvelden, som "arisk"(nordisk) jente på 25 år. Men det går jo, om man er flink å planlegge og er fornuftig. Tenker jeg. Håper jeg. Mulig jeg feiger ut og velger Japan i stedet :lol: Sør-Afrika blir det iallefall ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Kangerlussuaq skrev:

 

Forsvarlig å reise alene, of course my dear :D Australia er jo alle backpackeres drømmested, og med tanke på at du håndterer to små gutter i sin "beste alder", så vil nok alene-i-Sydney være smårusk for deg. Seriously.
2 uker, mat og transport og sightseeingpenger? Spørs jo hvor bra du vil spise. Men la oss si ca 300kr mat+drikke+snacks per dag (da må du regne med macdonaldsmiddag :P ). 300*14=4200. Så ca 4000 i mat og drikke. Deretter ville jeg regnet med 1000kr i taxi, buss, båt... Og kanskje... 1500-2000 i opplevelser? Avhengig av hvor mye du vil gjøre, fallskjermhopp, dykking... dyrt. Museum og rehabzoos (merk... rehab :P  ) billigere. I tillegg ville jeg hatt et kredittkort med kredittrom på 15-20k for "backup" og alt annet som man måtte komme ut for.

Jeg driver og planlegger en tur alene, det ser ut som det blir Rio De Janeiro eller Buenos Aires. Det er litt verre byer. Du går ikke alene i Rio på kvelden, som "arisk"(nordisk) jente på 25 år. Men det går jo, om man er flink å planlegge og er fornuftig. Tenker jeg. Håper jeg. Mulig jeg feiger ut og velger Japan i stedet :lol: Sør-Afrika blir det iallefall ikke!

Tusen takk! :D Kommer langt med 10000 da! Vil se noen lokale dyr da :P Det er jo nesten litt av poenget :D *Nispare* 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Wednesday skrev:

Tusen takk! :D Kommer langt med 10000 da! Vil se noen lokale dyr da :P Det er jo nesten litt av poenget :D *Nispare* 

 

10,000 på "de andre kostnadene" tror jeg du kommer langt på! :D Det "verste" for meg er alltid hotell. Er kronisk på hotell, det skal være både bra og ligge sentralt og det havner alltid på en 1000-1500kr/natta i dyre byer (klarte endog finne billig hotell til 600-800kr natta i Berlin og Vilnius   :P  ). Hong Kong havna på 1800kr/natta... Det blir mye penger om man snakker 14dager. Men airbnb er vel en option. Forøvrig tipper jeg du får lyst å ta en dagstur til andre byer ila 2 uker, så regn gjerne med f.eks buss til Canberra eller Brisbane. Eller Melbourne. Eller en flytur til Tasmania. Eller New Zealand? Ah. So many things to do :lol:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Kangerlussuaq skrev:

 

10,000 på "de andre kostnadene" tror jeg du kommer langt på! :D Det "verste" for meg er alltid hotell. Er kronisk på hotell, det skal være både bra og ligge sentralt og det havner alltid på en 1000-1500kr/natta i dyre byer (klarte endog finne billig hotell til 600-800kr natta i Berlin og Vilnius   :P  ). Hong Kong havna på 1800kr/natta... Det blir mye penger om man snakker 14dager. Men airbnb er vel en option. Forøvrig tipper jeg du får lyst å ta en dagstur til andre byer ila 2 uker, så regn gjerne med f.eks buss til Canberra eller Brisbane. Eller Melbourne. Eller en flytur til Tasmania. Eller New Zealand? Ah. So many things to do :lol:  

Skulle gjerne sett noen flere byer nedi der ja! Og litt bush :P Hotell er dyrt, men ser at man får greie pakkepriser med fly+hotell. Bryr meg ikke allverdens om standard jeg da, men at det er sentralt er jo en fordel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Lill med Perfect image er fremdeles aktiv med collie oppdrett både med lang og korthår. Enklest er nok å ta kontakt på Facebook med henne privat, tror ikke hun har tilgang på Messenger på kennel siden sin dessverre. Hun venter et korthårskull i disse dager (uke 17) og jeg vet hun har noen spennende planer fremover også. Verdt å ta kontakt, eventuelt mase litt om du allerede har sendt henne en melding! Ikke sikkert du får svar sånn helt med en gang da den dama har mange baller i luften, kan ikke annet enn å bøye meg i støvet for arbeidet hun gjør. 😂    Tine (kennel laabanden) som er tagget over her har i hvert fall 1 om ikke 2 korthårs hannhunder ledig akkurat nå, og er vel ikke utelukket at det blir en kort/langhårsparring der i fremtiden, men det kommer helt ann på hvilken hannhund det blir på kortis tispa hennes i fremtiden.  Ann Gjertrud (Kennel NoorWay) er jeg usikker på om avler fremdeles, men er ikke sånn kjempe kjempelenge siden jeg så en annonse fra henne så sant jeg husker rett. Hun var aktiv her inne før, om du søker på Noor, Ninja eller Miyagi (usikker på hvordan det skrives) så finner du henne nok. Men er ellers vanskelig å finne på nett om dagen svjv.  Hadde anbefalt @Kensington Gate , men tror ikke hun avler pr.d.d.    Du kan søke opp norsk collie markedsplass på Facebook, der deles det annonser. 😊 NCK fikk ny nettside for ikke så kjempelenge siden, men oppdateringene har gått sakte dessverre.   
    • Jeg kan ikke se å finne Kennel NoorWay noe sted - verken gjennom Google eller Facebook. Har du mulighet til å sende en lenke? Ellers noterer jeg meg resten av det du skriver, og vil legge stor vekt på gemytt! Takk for hjelpen 
    • Tusen takk for gode tips! Her har jeg litt å sjekke ut 
    • Jeg soser rundt i valpefeber, feriefeber og ferieplanlegging...
    • Ja, det kommer til å bli brukt sekk til valpen. Men vi har lyst til å kanskje leie en hytte og ta små dagsturer med både valp og godt voksen hund.  Sykkelturer utgår pga det blir for tungt med 30+ kg i sykkelvogn.  Alt kommer til å gå på valpens premisser.  Men vi vil gjerne ha turterreng som er ganske flatt, pga eldre hund med hofteplager, og pga tung sekk i krevende, kupert terreng er skummelt.  Setter gjerne tips på turrterreng, eller lettgåtte turer: hele sørlandet, Telemark og Asker område På forhånd tusen takk
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...