Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Desember


Guest Belgerpia
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, Wednesday skrev:

Skulle gjerne sett noen flere byer nedi der ja! Og litt bush :P Hotell er dyrt, men ser at man får greie pakkepriser med fly+hotell. Bryr meg ikke allverdens om standard jeg da, men at det er sentralt er jo en fordel.

Og Uluru Rock! Litt red desert!! Jaaa!
Gad, fikk rent lyst å reise til Australia nå :lol:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Herregud!  Dere vet den eksamenskarakteren jeg fikk, som var midlertidig? Vel, jeg har fått den endelige: Jeg fikk A!!!!!!!!!!!

Jeg må legge det ut her også Min lille Nora er mestvinnende berner sennenhund tispe i Norge i 2015

Oh, forresten så sendte jeg inn dette bildet av Nora og meg til konkurransen "Jakten på kjæledyret" for noen uker siden, og i forige uke fikk jeg telefon om at jeg hadde fått andreplassen og vunnet 1

Posted Images

49 minutter siden, Wednesday skrev:

Haha, det har vært drømmen min i mange år :) Nå håper jeg bare at det kommer inn litt penger det neste året. 

Krysser fingrene for det! :D  Vel fortjent ferie føler jeg, utelukkende fra sonen-observasjoner da :P  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Siri skrev:

Ahhhhh, de er sånn dual purpose de der selvsagt :aww: 

Yes! Ække no dårlig drit det her, skjønner du :lol: 

--

AN venter jeg på å dra til frisøren, jeg kan ikke si at jeg gleder meg til å kjøre isboksen min til Dal, selv om jeg slipper å skrape is på vinduer og sånt.. :yawn: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, plutte skrev:

Fløyteføljetongen fortset!

Eg kom på kva eg skulle ha fløyte til. Karameller!!! Så eg gleda meg til å kome heim frå jobb og lage. Eg elskar karamellar!

Heiv i hop røra, men den skal det jo ikkje vere fløyte i. ? Så da har eg anten kjøpt feil, eller tenkt lage noko anna. No skal eg gå og fundere på det til eg har fått brukt den. ?

:lol::lol: 

8 timer siden, Krutsi skrev:

Meg, og jeg kjenner jeg har så sterke følelser for den mannen at jeg nesten ble irritert bare av å se trynet hans :lol: han er jo egentlig ganske så smart, hvorfor gjør han seg så ****** dum hele tiden??!! :P 

men sorry, nrj er fortsatt en teit kanal som ikke jeg kommer til å høre på lell :P 

Er det dumt å spørre om hva NRJ er for noe? :whistle: 

4 minutter siden, 2ne skrev:

Yes! Ække no dårlig drit det her, skjønner du :lol: 

Nei, det skjønner jeg jo nå :lol:

4 minutter siden, 2ne skrev:

AN venter jeg på å dra til frisøren, jeg kan ikke si at jeg gleder meg til å kjøre isboksen min til Dal, selv om jeg slipper å skrape is på vinduer og sånt.. :yawn: 

Ikkeno' er så deilig som å sette seg i en nedfrosset bil på morran liksom :lol: Neste skritt er å installere sånn kupévarmer vøtt... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Akkurat nå, Siri skrev:

Nei, det skjønner jeg jo nå :lol:

Ikkeno' er så deilig som å sette seg i en nedfrosset bil på morran liksom :lol: Neste skritt er å installere sånn kupévarmer vøtt... 

Jeg er litt usikker på om det hjelper med kupevarmer, når varmeapperatet i bilen ikke funker som det skal? :lol: Vel, da er det jo rett nok varmt i bilen når jeg begynner å kjøre, spørsmålet er jo om den klarer å holde på den varmen.. hehe

Merkelig at en bil som har hele 2 varmeapparat skal være så ****** kald :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 2ne skrev:

 

Jeg er litt usikker på om det hjelper med kupevarmer, når varmeapperatet i bilen ikke funker som det skal? :lol: Vel, da er det jo rett nok varmt i bilen når jeg begynner å kjøre, spørsmålet er jo om den klarer å holde på den varmen.. hehe

Merkelig at en bil som har hele 2 varmeapparat skal være så ****** kald :icon_confused:

Ikke nødvendigvis. For hvis den har for effektiv motor, produserer ikke motoren nok restvarme til å få varme ut i bilen. Da må det inn med tilleggsvarmere. Mannen hadde en sånn bil tidligere, stor motor som aldri fikk jobba seg veldig varm til hans bruk. Iskald bil på kalde dager. 

Kupèvarmer før en starter kjøringa hjelper noe. Ikke minst er det deilig å ikke bli kjølt ned når en setter seg inn. Vinter er vondt nok i utgangspunktet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, 2ne skrev:

Jeg er litt usikker på om det hjelper med kupevarmer, når varmeapperatet i bilen ikke funker som det skal? :lol: Vel, da er det jo rett nok varmt i bilen når jeg begynner å kjøre, spørsmålet er jo om den klarer å holde på den varmen.. hehe

Merkelig at en bil som har hele 2 varmeapparat skal være så ****** kald :icon_confused:

Defekt varmeapparat gjør ting litt mer kinkig ja selvsagt :lol:. Kan jeg anbefale slike varmepads og legge under rumpa når du kjører? Om du ikke har varme i setet da :D.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Siri skrev:

Defekt varmeapparat gjør ting litt mer kinkig ja selvsagt :lol:. Kan jeg anbefale slike varmepads og legge under rumpa når du kjører? Om du ikke har varme i setet da :D.  

nei putt de under tærna også masse setevarme :D

.. venter jeg på at webastoen skal varme opp bilen, må få fikset fjernkontrollen men da må jeg på chlas eller et eller annet sted om har masse rare batterier... og det er jo litt ork :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag orket jeg rett og slett ikke stå opp når vekkerklokka ringte. Det var for kaldt! 

Når jeg stod opp en time senere så jeg at det hadde jeg helt rett i. Alle naboenes tak er hvite av frost.... :brr:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Krutsi skrev:

Meg, og jeg kjenner jeg har så sterke følelser for den mannen at jeg nesten ble irritert bare av å se trynet hans :lol: han er jo egentlig ganske så smart, hvorfor gjør han seg så ****** dum hele tiden??!! :P 

men sorry, nrj er fortsatt en teit kanal som ikke jeg kommer til å høre på lell :P 

p3-morgen :heart: 

 

edit: og ser tror jeg pregzilla kom innom en tur :lol: tror kanskje jeg skal sove litt nå :lol: 

Akkurat det irriterer meg også ved han der. Høres man etter så merker man at det er mye lurt som kommer ut. Problemet er bare måten det kommer ut på ?

Jeg foretrekker også P3 Morgen. Man må jo bare bli glad av å våkne til Ronny! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter på at de skal ringe om bilen... sukk... den bilen er teit. Er på fornavn med flesteparten på verkstedet liksom... sukk... 

Også tror jeg at jeg snart tar drepen på Pigg - han er dritslitsom på morgenen, overgira og så klar for tur at han spretter ut av sitt gode skinn. Så går han rett i krangle, bite, hoppe, stresse modus og jeg som ikke akkurat er noe morgenmenneske blir sur - så stresser han masse på tur fordi han ikke får løpe og hoppe og ojje som han vil - så starter de fleste morgener med å være grinete... må finne en strategi for å bli kvitt morgenstresset... :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forkjøla og kroppen takler virkelig ikke ekstra påkjenning så alle ledd er vonde og alle bevegelser er helt forkrøplete. Skal på trening til fysioen klokka 14, men vet ikke hvor mye vits det er i. Jaja, jeg må jo prøve. 

Jeg trener forresten sammen Olympiatoppen. Viste dere det? Vi er liksom to typer folk som trener der jeg gjør, det er toppidrettfolka og slike skada sveklinger for meg. Det er litt komisk. Enten hitech trening i bittelite klær som blir filmet og analysert, eller kronikere som jobber for å klare å få armen over hodet. Har fått tillatelse fra fysio om å få ta en snap om jeg plutselig sykler om kapp med Northug under oppvarminga, men er så lite sportsinteressert at det er en liten sjanse for at jeg ikke kjenner ham igjen.

Ellers har lønna kommet så nå skal jeg Vippse litt penger til @Anette sånn at Barcelona kan få bryne seg på hjernen hennes. Skulle bare ønske jeg kunne gitt mer! 

Ja, det var vel det. 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, MonicaT skrev:

Da har jeg bidratt på kronerullingen til Anette og får prøve å jobbe litt. Men først en klementin. I dag var det kaldt å vente på toget, brrrrr. Ikke helt klar for denne kulda kjenner jeg. Tar gjerne snø, men ikke kulde.

Klementin var det ja.... "gå og hente seg en klementin eller to"... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg skjønner. Jeg synes på en måte ikke at 3/6 med C (uten forkalkninger) er så ille, men jeg har sett på fryktelig mye hunder i det siste. Mulig jeg har sett meg blind og at jeg må stikke fingeren i jorda
    • Jeg tenker at hvis du må velge mellom de ulempene, og heller få en mindre risiko for de senere, så ville jeg ventet. Ja, tidsmessig er det optimalt, men det er snakk om litt tilrettelegging bare. Jeg vet ihvertfall at om jeg hadde stått der med en 4 år gammel hund enten skuddredd eller med HD, og hadde hatt disse valgene, så ville jeg angret på å ikke bare ha ventet noen måneder. Noen garanti er det såklart aldri. Om du kan leve med en skuddredd hund som ikke kan brukes til det den er tenkt til, så ville jeg gått for det. HD går utover helsa og hverdagen til hunden i mye større grad.
    • For å være ærlig: Jeg ville stått over begge kullene. Det er ganske kjipt å sitte med hund om to/tre år som viser tegn på sjukdom som du kunne vært uten om du ikke hadde hatt dårlig tid.  Både skuddreddhet og leddsjukdom kan korte ned/stoppe både konkurranse og redningsplaner. Vent til det kommer et kull hvor du heller blir misfornøyd med noe som ikke kan være fysisk/psykisk begrensende. For eksempel farge og kjønn. 
    • Du kan sikkert litt om massasje og sånt allerede? Vi hadde regelmessig fysioterapeut på våre, en gang i mnd. Lakseolje, og etterhvert Cartrophen (lite effekt) og Librela (heller ikke mye effekt, men startet antageligvis for sent). Greia med disse smertebehandlingene for artroser er visst at man skal begynne å bruke dem før det har fått utviklet seg noe særlig. Pass på at hunden er varm såklart, back on track kan hjelpe (tantes gamle hunder har hatt det over natten, med opptrening). 6 tenner! Au!
    • Du kan prøve Kim Salomonsen på facebook. Det er den eneste oppdretteren av rasen i Norge. Det er en litt større rase i Sverige.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...