Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Desember


Guest Belgerpia
 Share

Recommended Posts

Tur var en blandet fornøyelse. Det ene øyeblikket blåste snøfokken rett i mot, og i det neste var det sol og vindstille. Men det var mest vind, uten snøfokk da, så det var greit nok. Smula lekte snøplog, Audi var irriterende drittunge, og Freya var anker og ville bare hjem :P Nå pelle meg i dusjen, så skal vi ut igjen (sorry Freya).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Herregud!  Dere vet den eksamenskarakteren jeg fikk, som var midlertidig? Vel, jeg har fått den endelige: Jeg fikk A!!!!!!!!!!!

Jeg må legge det ut her også Min lille Nora er mestvinnende berner sennenhund tispe i Norge i 2015

Oh, forresten så sendte jeg inn dette bildet av Nora og meg til konkurransen "Jakten på kjæledyret" for noen uker siden, og i forige uke fikk jeg telefon om at jeg hadde fått andreplassen og vunnet 1

Posted Images

Akkurat nå prøver jeg å mote meg opp til å gå en lang tur. Det er iskaldt ute. 
Blir ikke noe 5-6 km tur på gutta i dag. For det er frost, og det er glatt. Og jeg fryser :P 

Skal visstnok begynne å snø her i natt. Og så ligger det til i 12 tiden i morgen før det begynner å regne. Så da må jeg tidlig opp så gutta får herje ute. 
Ikke vits i å finne frem akebrett til ungene antakelig. De får ha snøballkrig i nabolaget heller ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, JeanetteH skrev:

Altså, posten er litt på tverke nå. De sendte ut første varsel om pakke på postkontor kl.11 på julaften. Døøøø 

Nå kommer andre varsel om at den må hentes. En lørdag 1.juledag. De er jo veldig åpen i dag også liksom :P Kanskje titte litt på programvarene sine og justere. Ellers syns jeg liksom at to dager før andre varsel kommer er litt i korteste laget..

Haha, samme her! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Hyggelig å være på julebesøk, og litt synd å dra fra de andre for å dra på jobb.

MEN, jeg må jo si at den mora mi kan irritere meg noe helt utrolig av og til. Fanken så lei jeg er av at hun ikke klarer å tenke før hun snakker. Jeg er veldig glad i henne, men hun har aldri greid å passe kjeften sin, og noen ganger gjør det meg gretten. I dag var det kommentaren "Nei, du er jo ikke så glad i ting som krever en del av deg du."

Jo takk for den sa jeg, så hyggelig du er. Søstra mi satte kaffen i halsen, og sa at DET stemmer da vel ikke, og DET kom vel feil ut, vel?!

Det er det frekkeste noen har sagt til meg siden forrige gang hun slang med leppa. Jeg bare så ned i bordet, beit tenna sammen så det nesten knakte, holdt kjeft, og fant ut at det var best å bevare husfreden over julefrokosten. Jeg begriper ikke at man i løpet av seksti år på denne jorda enda ikke har lært seg å tenke litt før man åpner munnen.

.:blink::shocked:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har støtt på en utfordring: Hva gjør man egentlig med alle bildene av barn man får til jul hvert eneste år? Føler man er NØDT til å sette alle opp, men vi har en veldig minimalistisk stue og jeg føler det holder med ETT bilde per unge (kunne helt ærlig klart meg uten også...). Hvorfor får man nytt bilde hvert år? Er det da meningen at man skal skifte ut det gamle man hadde fra året før? Kan man legge de i album eller noe? Jeg vet ikke helt skikken bak dette.

Var på en deilig tur mens solen var her i dag! Liker nabolaget mitt litt jeg :)

12422206_10156402791075529_2098657095_o.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, HeleneFS skrev:

Jeg har støtt på en utfordring: Hva gjør man egentlig med alle bildene av barn man får til jul hvert eneste år? Føler man er NØDT til å sette alle opp, men vi har en veldig minimalistisk stue og jeg føler det holder med ETT bilde per unge (kunne helt ærlig klart meg uten også...). Hvorfor får man nytt bilde hvert år? Er det da meningen at man skal skifte ut det gamle man hadde fra året før? Kan man legge de i album eller noe? Jeg vet ikke helt skikken bak dette.

Var på en deilig tur mens solen var her i dag! Liker nabolaget mitt litt jeg :)

 

Selv synes jeg at bilder av barn passer best som gave til besteforeldre som uansett har lyst til å tapetsere veggene med bilderammer og vilder av barnebarna :P 

Og for en nydelig utsikt! Er dette utsikten deres? 
Har et fantastisk flott turområde som starter ca 700 meter fra huset. På toppen er det nydelig utsikt! 
Bare så synd at det er ferister og sånne garder man må over for å komme dit.... =/ En liten papillon går helt greit å bære over, men beauceroner er bittelitt større enn en papillon :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, HeleneFS skrev:

Jeg har støtt på en utfordring: Hva gjør man egentlig med alle bildene av barn man får til jul hvert eneste år? Føler man er NØDT til å sette alle opp, men vi har en veldig minimalistisk stue og jeg føler det holder med ETT bilde per unge (kunne helt ærlig klart meg uten også...). Hvorfor får man nytt bilde hvert år? Er det da meningen at man skal skifte ut det gamle man hadde fra året før? Kan man legge de i album eller noe? Jeg vet ikke helt skikken bak dette.

Var på en deilig tur mens solen var her i dag! Liker nabolaget mitt litt jeg :)

12422206_10156402791075529_2098657095_o.

Nydelig bilde! Er det over Lysefjorden (i Os)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

Selv synes jeg at bilder av barn passer best som gave til besteforeldre som uansett har lyst til å tapetsere veggene med bilderammer og vilder av barnebarna :P 

Ikke sant?? Det er akkurat det jeg og tenker, for jeg er bare 27 år og har veldig liten interesse av barnebilder egentlig.... Jeg vil gjerne ha ett, men det varer jo i en evighet, så jeg trenger ikke nytt hver eneste jul.

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

Og for en nydelig utsikt! Er dette utsikten deres? 
Har et fantastisk flott turområde som starter ca 700 meter fra huset. På toppen er det nydelig utsikt! 
Bare så synd at det er ferister og sånne garder man må over for å komme dit.... =/ En liten papillon går helt greit å bære over, men beauceroner er bittelitt større enn en papillon :P 

Dettte er skogen bak leiligheten vår, den er ikke fullt så fin rett ut fra tomten. Vi bor ganske langt nede med sjøen også har vi en enbolig rett foran oss, så vi må litt på siden av den for å få den fine utsikten :P.

1 minutt siden, Snoffe skrev:

Nydelig bilde! Er det over Lysefjorden (i Os)?

Nordviken i Lysefjorden ja :) Ikke i Os da, er fortsatt i Fana (puh! haha, født og oppvokst i Fana, så blir for flaut å konvertere til Osing i følge venninner, hehe), men Os-grensen er borti veien. :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Klematis skrev:

Hyggelig å være på julebesøk, og litt synd å dra fra de andre for å dra på jobb.

MEN, jeg må jo si at den mora mi kan irritere meg noe helt utrolig av og til. Fanken så lei jeg er av at hun ikke klarer å tenke før hun snakker. Jeg er veldig glad i henne, men hun har aldri greid å passe kjeften sin, og noen ganger gjør det meg gretten. I dag var det kommentaren "Nei, du er jo ikke så glad i ting som krever en del av deg du."

Jo takk for den sa jeg, så hyggelig du er. Søstra mi satte kaffen i halsen, og sa at DET stemmer da vel ikke, og DET kom vel feil ut, vel?!

Det er det frekkeste noen har sagt til meg siden forrige gang hun slang med leppa. Jeg bare så ned i bordet, beit tenna sammen så det nesten knakte, holdt kjeft, og fant ut at det var best å bevare husfreden over julefrokosten. Jeg begriper ikke at man i løpet av seksti år på denne jorda enda ikke har lært seg å tenke litt før man åpner munnen.

.:blink::shocked:

 

 

:hug: jeg har en sånn jeg og... :hug: Grugleder meg til å møte henne, gleder meg fordi jeg vil vise frem fine barnet mitt og ikke har sett henne siden sommern, gruer meg pga alle kommentarene og "konstruktive"kritikken jeg får. 

 

9 minutter siden, HeleneFS skrev:

Jeg har støtt på en utfordring: Hva gjør man egentlig med alle bildene av barn man får til jul hvert eneste år? Føler man er NØDT til å sette alle opp, men vi har en veldig minimalistisk stue og jeg føler det holder med ETT bilde per unge (kunne helt ærlig klart meg uten også...). Hvorfor får man nytt bilde hvert år? Er det da meningen at man skal skifte ut det gamle man hadde fra året før? Kan man legge de i album eller noe? Jeg vet ikke helt skikken bak dette.

Var på en deilig tur mens solen var her i dag! Liker nabolaget mitt litt jeg :)

12422206_10156402791075529_2098657095_o.

Heng opp det nyeste/det du liker best, eller ha dem i en skuff. :) Jeg har for førstegang sendt bilder til andre enn besteforeldre, onkel og tanter. Onkel har ikke noe valg, han ser aldri niesen sin, så da så. Tantene, hvertfall den ene, vil gjerne ha bilder. Men jeg forventer ikke at noe henges opp jeg. Hva folk vil ha på veggen sin får de bestemme selv, gir gjerne uten ramme også, for da blir det mindre press syns jeg. 

 

Hvorfor har jeg plutselig begynt å bli skikkelig skjelven og rar når det er lenge siden jeg har spist, hva skjedde med å bli sulten liksom? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, HeleneFS skrev:

Nordviken i Lysefjorden ja :) Ikke i Os da, er fortsatt i Fana (puh! haha, født og oppvokst i Fana, så blir for flaut å konvertere til Osing i følge venninner, hehe), men Os-grensen er borti veien. :P

 

Unnskyld :P 

Er selv oppvokst i Fana, men liker å være osing (kommende osing) :D 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Snoffe skrev:

Unnskyld :P 

Er selv oppvokst i Fana, men liker å være osing (kommende osing) :D 

 

Haha, du trenger IKKE å unnskylde, har bare blitt en greie det der at vi er nødt til å understreke hvilken bydel vi ligger i :lol:, det finnes en egen fb gruppe for Norviken der dette tas opp gang på gang. Søviknes prøvde å si at han ville ha Os-grensen på toppen av Fanafjellet, men da ble det rabalder. Alle er enig i at det er mest logisk, men samtidig vil ikke Nordvikboerne bli Osinger visstnok! Sambo er Osing (oppvokst på Drange) og han er en knall fyr, så jeg har ingenting imot dem :D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, HeleneFS skrev:

Jeg har støtt på en utfordring: Hva gjør man egentlig med alle bildene av barn man får til jul hvert eneste år? Føler man er NØDT til å sette alle opp, men vi har en veldig minimalistisk stue og jeg føler det holder med ETT bilde per unge (kunne helt ærlig klart meg uten også...). Hvorfor får man nytt bilde hvert år? Er det da meningen at man skal skifte ut det gamle man hadde fra året før? Kan man legge de i album eller noe? Jeg vet ikke helt skikken bak dette.

Var på en deilig tur mens solen var her i dag! Liker nabolaget mitt litt jeg :)

12422206_10156402791075529_2098657095_o.

Jeg henger opp bare det jeg vil henge opp på mine vegger, her er det jeg som bor. :P Tror ikke noen forventer at jeg skal henge opp barnebilder på veggene mine heller, de passer fint i en skuff.

Og for et nydelig bilde! 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis
41 minutter siden, Raksha skrev:

:hug: jeg har en sånn jeg og... :hug: Grugleder meg til å møte henne, gleder meg fordi jeg vil vise frem fine barnet mitt og ikke har sett henne siden sommern, gruer meg pga alle kommentarene og "konstruktive"kritikken jeg får. 

 

Det er slitsomt. Og man blir jo både sint og litt lei seg.:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Krutsi skrev:

Det har vært nære her også :lol: vi har i utgangspunktet ikke lov å ta imot gaver fra leverandører, men unntaket er feks sjokolade til jul.. så da sender de mengder med sjokolade.. vi snakker kg-poser eller svære konfekteske.. 

det frister ikke litt med sjokolade engang må jeg innrømme :lol: 

Her er det gruppeleder som fòrer oss julearbeidere...sikkert for å ruse oss skikkelig på sukker sånn at vi glemmer at vi er på jobb:D Jeg har heller ikke lyst på sjokolade..nå..om ett par timer er jeg nok igang igjen. Gidder ikke ha viljestyrke i disse dager:P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man finne igjen dommerkritikker fra NKK sine stevner? Prøver å finne ut hva dommer skrev om valpens mor på utstilling i mai-15. Hun har visst litt "slapp hale" hun også ifølge oppdretter. Valpen følger nemlig ikke rasestandard, han bærer ikke halen i krøll over ryggen. Godt vi ikke hadde tenkt å stille ham ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AN sitter jeg å oppdatere meg på Star Wars. aldri sett alle filmene, alltid tenkt at jeg skal gjøre det, men aldri kommet så langt. :P Men nå skal sambo og vennegjengen ha meg med på kino og se den nye og da må jeg nesten ha sett de tidligere filmene først. :P Så nå sitter jeg å ser på film nr 5. Håper å få sett nr 6 også idag. :) 

Kan også konkludere med at jeg er ganske flink på å skrive uten å se på tastaturet. :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, HeleneFS skrev:

Jeg har støtt på en utfordring: Hva gjør man egentlig med alle bildene av barn man får til jul hvert eneste år? Føler man er NØDT til å sette alle opp, men vi har en veldig minimalistisk stue og jeg føler det holder med ETT bilde per unge (kunne helt ærlig klart meg uten også...). Hvorfor får man nytt bilde hvert år? Er det da meningen at man skal skifte ut det gamle man hadde fra året før? Kan man legge de i album eller noe? Jeg vet ikke helt skikken bak dette.

 

Jeg er riktignok mer enn 27 år, men jeg synes det er hyggelig med bilder som vi får. Tar dem ned etter jul og legger dem i en eske som oppbevares ved julepynten. Skikkelig rart å se tilbake på kort fra tidligere jul. Og så er det jo kjekt at noen tenker på oss og vil gi oss en hilsen til jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, HeleneFS skrev:

Haha, du trenger IKKE å unnskylde, har bare blitt en greie det der at vi er nødt til å understreke hvilken bydel vi ligger i :lol:, det finnes en egen fb gruppe for Norviken der dette tas opp gang på gang. Søviknes prøvde å si at han ville ha Os-grensen på toppen av Fanafjellet, men da ble det rabalder. Alle er enig i at det er mest logisk, men samtidig vil ikke Nordvikboerne bli Osinger visstnok! Sambo er Osing (oppvokst på Drange) og han er en knall fyr, så jeg har ingenting imot dem :D

Haha, vanskelig altså :D jeg bodde rett nedenfor fanafjellet i noen år, og føler liksom at grensen til os gå når man kommer opp der på toppen :P selvom jeg vet den går lengre borte/nede :P 

Bli litt som typen som omtrent nekter for å bo i loddefjord, fodi grensen til fyllingsdalen bare er et steinkast unna(bokstavlig talt). Alt av rør osv. Er tilknyttet fyllingen, men adressen er knyttet til loddiken :lol: folk bli aldri fornøyd :lol: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, JeanetteH skrev:

Jeg tenkte på deg når jeg våknet i dag og magen rumlet :lol: 

:lol: 

6 timer siden, JeanetteH skrev:

Hun kan få hete gullefnutt når jeg ikke liker henne :P 

Bare innrøm det - hun heter Gullefnutt hele tida, hun :P 

5 timer siden, JeanetteH skrev:

Altså, posten er litt på tverke nå. De sendte ut første varsel om pakke på postkontor kl.11 på julaften. Døøøø 

Nå kommer andre varsel om at den må hentes. En lørdag 1.juledag. De er jo veldig åpen i dag også liksom :P Kanskje titte litt på programvarene sine og justere. Ellers syns jeg liksom at to dager før andre varsel kommer er litt i korteste laget..

Har opplevd det der, jeg også - altså veldig kort tid mellom første og andre varsel... men at de ikke oppdaterer seg i forhold til helligdager er jo litt... ehhhh... teit, liksom :D 

4 timer siden, Klematis skrev:

Jeg begriper ikke at man i løpet av seksti år på denne jorda enda ikke har lært seg å tenke litt før man åpner munnen.

.:blink::shocked:

Vet du ikke at kjerringfilteret blir dårligere og dårligere jo eldre man blir? :whistle: 

Like før jeg skulle til å reise ut på tur med hundene, fikk jeg melding om at turgruppa jeg av og til går tur med, hadde planlagt å møtes akkurat der jeg hadde tenkt å dra ut på tur - så da fikk vi godt selskap på turen vår i dag... Og vi var vel ikke akkurat alene om å mene at det var lurt å gå på tur langs Mjøsa i dag. Jeg tror hele Hamars befolkning også var der :). Litt kaotisk med Willy som fant ut at han skulle bjeffe og bære seg i starten av turen, og Yasmine som gladelig  hang seg på i pur glede :aww:. Neida, overhodet ikke flaut å ha med de to på tur 2. juledag liksom :aww:. Men det ble en finfin tur da, tross litt armer og bein i starten (og begrepet "starten" kan tøyes veldig, sant??? *host*). 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snøføyk ute ja. Men desto koseligere å komme inn og trå i gang peisen. Hjemmelaget linsesuppe putrer på komfyren, det var det eneste jeg hadde lyst på i dag. Spiste julebrunsj hos Sara i tolvtiden, så det hadde kanskje ikke vært nødvendig med middag i det hele tatt, men linsesuppe med masse hvitløk og basilikum er godt da!

Nå tror jeg det blir sofatjeneste noen timer, så får vi se om det kan bli en skikkelig runde ut i kveld, både to- og firbeinte kropper trenger å få rørt seg litt snart!

Ikke glem Downton Abbey julespesial i kveld da folkens! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Eplefe skrev:

Har vært og sparket ball med Milva i dag og trent litt så hun har fått bruke både hode og kropp selv om vi egentlig har hatt en litt lat sofadag. 

 

 

@Snoffe hun drukner rent i dekkenet! Har litt å vokse inn i der, altså. :lol: Men tusen takk igjen! :D 

Haha! Tviler ikke, Koda var gigantisk liksom :lol: 

Vinke til @Kokospaniel og @HeleneFS *kjører over fana fjellet*

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...