Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Desember


Guest Belgerpia
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, Tekopp skrev: Hvor mye kokesjokolade kan hunden spise Før man begynner å stresse?  

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

 

 

https://helsenorge.no/Giftinformasjon/forgiftning-hos-hund-og-katt/sjokolade-kan-gi-forgiftning-hos-hund

Takk! Får holde et øye med henne fremover.

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

Ikke gøy! God bedring til voffa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Herregud!  Dere vet den eksamenskarakteren jeg fikk, som var midlertidig? Vel, jeg har fått den endelige: Jeg fikk A!!!!!!!!!!!

Jeg må legge det ut her også Min lille Nora er mestvinnende berner sennenhund tispe i Norge i 2015

Oh, forresten så sendte jeg inn dette bildet av Nora og meg til konkurransen "Jakten på kjæledyret" for noen uker siden, og i forige uke fikk jeg telefon om at jeg hadde fått andreplassen og vunnet 1

Posted Images

7 minutter siden, Tekopp skrev:

Takk! Får holde et øye med henne fremover.

Det er vel ikke så mye å følge med på? Enten har hun spist så mye at hun må til veterinær eller så er det greit? :) Om det er på grensen til hva som regnes som farlig ville jeg dratt, det er liksom ikke så mye man får gjort i etterkant. Det er ikke mye som skal til før det blir farlig, spesielt med kokesjokolade og om hunden er liten... Pappa og dem måtte ha begge hundene til "rens" for ikke så lenge siden, etter at noen hadde glemt ca. 50 gram kokesjokolade i gangen. De fikk sprøyte med et middel hos veterinær som gjorde at de tømte seg helt i begge retninger, og det viste seg at den ene hunden hadde spist alt. En stor nok mengde til at hun faktisk kunne ha dødd. Skikkelig skummelt.

God bedring, håper hunden ikke har spist så mye at dere trenger å dra til vet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Malamuten skrev:

Ja, veldig. Jeg stakk handa rett fremfor Varga som fikk skikkelig tak med jekslene i det hun trodde var vims.. så inn til beinet og sener og full pakke *spy* 

Au! God bedring!

 

22 minutter siden, Pixie skrev:

Hvorfor gidder jeg å tro at folk kan forandre seg? Møkkamannfolk

Huffda, høres ikke noe artig ut :(

 

Akkurat nå, Line skrev:

Det var oppmuntrende :D Det er bare det at jeg er vant til å ha full faglig kontroll innen det jeg underviser i, og det er jo straks vanskeligere på et så stort felt som pedagogikk. 

Sovet lenge, men snart skal vi ut på tur :ahappy: 

Klart du må søke! Høres ut som en artig og givende stilling :) Kontrollen får du etterhvert. 

 

-----

Hadde en hyggelig julaften i går, selv om snøen manglet totalt. Var altfor mange folk for min komfort, men hyggelige folk så da gikk det jo fint. Hjelper også at jeg kjenner de fra før av :)

Var hos mor og stefar til kjærestemannen, og der var også stesøster med familie, hennes svigerforeldre og mor. Stesøster (normalt sett kun omtalt som søster) er en valpekjøper også, så hun har jeg jo en del kontakt med i løpet av året.

Gavene var fine, anvendelige og helt topp :)
 

 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julaften ble alt i alt fin :) fikk gått en god tur med Casper, masse god mat og overaskende masse flotte presanger :) var faktisk utrolig godt å ha typen der, føltes så naturlig og deilig ut :ahappy:  

Casper stresset litt, men ganske sikker på at han koste seg han å. Masse pappir å ødelegge og kaker man kunne prøve å stjele :P 

Jeg er veldig for å gjøre ting enkelt! Med mindre andre lager julekaker til meg så blir de kjøpt på butikken/bakeren :aww: hvorfor stresse mer enn nødvendig? 

 

Klem og god bedring til dere som trenger det :hug: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Margrete skrev:

Jeg gikk gjennom parken i på mandag og tirsdag morgen ja :) Var det bråk var det oss :P Beklager for at jeg ikke hilste eller noe, men jeg fanget ikke opp at ett lite flash av hint en gang om jeg burde kjent dere  :icon_redface: Så ditt oppdrag heretter er å vekke den sure gamle tanten med de bråkere bikkjene og si hei! Forøvrig driter den lille i andre hunder, og Asti tar kjapt hintet om intim-soner og slikt.

Det var ikke noe bråk, så jeg er ikke sikker på om det var dere, altså :lol: Har du dem løse gjennom parken? Isåfall var det sikkert dere. :P Lover å hilse neste gang! Så kan du se på nært hold hvor sjarmerende, søte, snille og stille shibaene er... :shifty::ermm::lol: 

 

Jeg ble kjørt hjem til leiligheten etter julaften i går, og fy søren så deilig det er å være alene. Ikke at jeg ville hatt hele kvelden i går alene, så jeg er glad jeg kunne feire med familien, men det var fantastisk å komme HJEM til leiligheten min, mitt eget kjøleskap, min egen kaffe og så videre... Jeg snakket litt med Musikeren også, han feirer med sin egen familie og synes jeg er litt rar. :lol:  

 

Åh, og jeg tror ikke jeg fikk en eneste teit julegave! Alt er ting jeg kunne kjøpt til meg selv, og mesteparten også ting jeg trenger (nye hansker, veske til å bruke på jobb, sokker, te, tøfler...). Det gleder hjertet til en som egentlig kunne overlevd om alle gavepengene gikk til ideelle organisasjoner istedet. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 I ly av tidligere søvndiskusjon så sender min mor meg hjem i dag. Jeg har vært her siden mandag og har sovet i snitt en time i døgnet. (Klarer ikke å slappe av på dagen heller, liten leilighet, masse folk). Jeg skal egentlig ikke hjem før i morgen, men jeg vurderte selv å dra i dag. Turte dog ikke si det til mamma for hun blir lei seg om jeg ikke vil være her. 

Men i dag tidlig sa hun selv at jeg kanskje burde dra hjem å hvile ut, slik at jeg er frisk og rask til 7 dagers arbeidsuke fra 3 dag. Mamma ass :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en knallbra kveld i går med masse familie og begge bikkjene hos besteforeldrene mine. Kjempe fornøyd med masse fine gaver, og litt stolt av valpen som har latt juletreet være og oppført seg ganske eksemplarisk mesteparten av kvelden.

Hun har (som alle andre dyr) lagt sin elsk på farfaren min. Rart hvordan noen bare tiltrekker seg dyr...

Har fått alt for mye fint, og en god del penger tin jul og forsinket bursdagsgaver. Og i år skal jeg ha de pengene på en egen konto (får overført siden jeg hater å ha kontanter) som bare skal brukes til ting til meg selv som jeg faktisk trenger og har lyst på. Tidligere har jeg som regel endt opp med å bruke dem på ting til hesten som jeg egentlig ikke trengte, og bikkja har alt hun trenger og litt til hun også.

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en fin julekveld hos min bror, samboeren, mine to tantebarn og min kjære :) Sistnevnte fikk jeg se i dress for første gang og du dæven, så kjekk :wub: :heart: Må få noen til å ta bilde av oss i dag :D Han overlevde feiringen hos oss også og var fornøyd med mat og gaver.

Jeg er også fornøyd med det jeg fikk, både av min familie og svigerfamilien :D De har virkelig truffet blink på gavene, eller så har min kjære fortalt dem hva jeg har ønsket meg. Tror nok mest på det sistnevnte :P 

Fikk en flaske Baileys av kjæresten min + en liten av min bror(siden de ikke drikker den slags selv) og kjæresten fikk en genser og godlukt av meg :D Alt i alt veldig fornøyd :) 

Teo var alene hjemme her hos min far, fordi han stresser litt borte hos min bror. Så da fikk han heller slappe av her. Det hadde gått fint da, han ødelegger jo ingenting uansett :D 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk SÅ mange fantastiske gaver i år :D Alle var virkelig midt i blinken! Må bytte en bok, men det var bare fordi jeg fikk to av samme. 

Brødbakemaskin, bok (Etter deg, av Jojo Moyes), kurv, vakuumpakker (!!! :D:D), epilator, krølltang, rettetang, penger, gavekort på matbutikk (SÅ genialt!), ny mixmaster, hjemmelagede fluesopper i keramikk (jeg ELSKER fluesopper), genser med katt på, bukse, genser, neglelakk-sett, dørmatte som det sto "Big dog inside" på :D, rosa pelspledd, lavendel duft-dings, en fantastisk fin krukke, hårpleie-sett fra Redken, gavekort på Kappahl og parkas :D 

Noe av dette var til både meg og gubben, altså. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Tekopp skrev: Takk! Får holde et øye med henne fremover.

Det er vel ikke så mye å følge med på? Enten har hun spist så mye at hun må til veterinær eller så er det greit? [emoji4] Om det er på grensen til hva som regnes som farlig ville jeg dratt, det er liksom ikke så mye man får gjort i etterkant. Det er ikke mye som skal til før det blir farlig, spesielt med kokesjokolade og om hunden er liten... Pappa og dem måtte ha begge hundene til "rens" for ikke så lenge siden, etter at noen hadde glemt ca. 50 gram kokesjokolade i gangen. De fikk sprøyte med et middel hos veterinær som gjorde at de tømte seg helt i begge retninger, og det viste seg at den ene hunden hadde spist alt. En stor nok mengde til at hun faktisk kunne ha dødd. Skikkelig skummelt.

God bedring, håper hunden ikke har spist så mye at dere trenger å dra til vet [emoji4]

Da har vi vært hos dyrlegen. Kasta opp masse sjokolade. Og nå er frøkna skikkelig urven stakkar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Tekopp skrev:

Da har vi vært hos dyrlegen. Kasta opp masse sjokolade. Og nå er frøkna skikkelig urven stakkar.

Bjørn har også fått en sånn sprøyte en gang, han ble skikkelig utafor i noen timer før han kom til seg selv igjen :) 
Utrolig hvor mye de faktisk kan spy opp, fant jeg ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, lijenta skrev:

God Jul den ble feiret stille og rolig med sønn og hund her. til å med få presanger men det gjør da ikke noe. Maten smakte bra og det er det viktigste

Ikke mange presanger her heller,  det gjør ikke noe.  Så lenge lillemor får er jeg happy :ahappy: Fikk fine gaver altså,  var ikke det. Kjempefornøyd,  bare ikke så mange til hver. 

 

Innvilget meg dagen i dag som sløvedag. Utslitt og vond, i morgen kan jeg begynne på prosjekter. :ahappy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Raksha skrev:

Ikke mange presanger her heller,  det gjør ikke noe.  Så lenge lillemor får er jeg happy :ahappy: Fikk fine gaver altså,  var ikke det. Kjempefornøyd,  bare ikke så mange til hver. 

 

Innvilget meg dagen i dag som sløvedag. Utslitt og vond, i morgen kan jeg begynne på prosjekter. :ahappy: 

Jeg syntes faktisk det blir litt vel mye julepressanger så det at det er få passer meg godt. Det blir litt vel voldsomt mad alle de presangene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fytti for et vær det ble da! Rett etter at vi hadde kommet ut selvsagt, så stakkars Freya hadde ikke dekken på. Liten halvtimes tur og vi ble gjennomvåte alle tre :P Håper regnet gir seg utover, så kan vi prøve igjen litt senere :) 

Ang antall julegaver - det er da virkelig ikke det som er viktig? Det byr meg litt i mot kjenner jeg, denne overfloden som presenteres. Nei, det er ikke noe vi ber om, men man bretter det frem med stolthet. Neste år så slutter jeg med julegaver, ikke skal jeg gi noen og ikke vil jeg ha noen. De pengene skal heller gå til de som trenger det.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, lijenta skrev:

Jeg syntes faktisk det blir litt vel mye julepressanger så det at det er få passer meg godt. Det blir litt vel voldsomt mad alle de presangene. 

Enig, vi deler opp da, får gaver av min familie i romjula.  

 

Men egentlig glad det var gaver "utenfra" til lillemor. Både besteforeldre og tante hadde kjøpt klær til henne, fine for all del, men ikke så spennende.  Men fikk dukke, bok og tegnesaker fra fadder, bok fra nabo, bamser fra onkel (eneste gave fra min familie,  jeg fikset :lol:)  og dukkevogn fra oss :ahappy: vogna ble ikke tatt godt imot av svigermor da, for står visstnok dukkevogner på kottet... Fikk en rant om at hun ikke har oversikt etter flytting fordi andre flyttet tingene,  rettet mot meg,  var ikke jeg som ordnet det... Men er jo min feil at det ble flytting så. :lol:  

 

Vet det kommer et par gaver etterhvert og,de rakk ikke frem til jul. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Malamuten skrev: Ja, veldig. Jeg stakk handa rett fremfor Varga som fikk skikkelig tak med jekslene i det hun trodde var vims.. så inn til beinet og sener og full pakke *spy* 

Huff, såpass :console:

Har jeg funnet ut at Fredrik Djervell er vampyren Edward :wub:

Velkommen etter ??

Sent fra min SM-N9005 via Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jul er så koselig synes jeg. Vi feiret jul som vanlig med god mat og hyggelig selskap og endte kvelden med å spille Ludo ut i de sene nattetimer. Ludo er knallgøy! :) Sølve fikk et nytt iq spill til jul - type 3 i 1 sak og beviste igjen at det i grunn er bortkastet penger siden han skjønner de så lett.. :ahappy:

Jeg fikk også masse fint til jul, men jeg ble absolutt mest glad for ekornkassen som bestevenninnen min hadde snekret til meg - det har jeg ønsket meg lenge. Jeg gleder meg så til å henge den opp på hytta! Krysser fingrene for at en ekornfamilie finner den raskt. :)

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så rart hvor raskt julaften går over, skulle ønske den varte i flere dager jeg :P Fikk meg en stor kenwood kjøkkenmaskin med masse utstyr, masse fint juleservise og glass, og et nytt mekanisk tastatur, så jeg er fornøyd!

Scarlett har nå bare hatt 3 ben siden mandag, men hun blir mer aktiv for hver dag som går, og det er godt å se. Vi er ikke ute på noe veldig mer enn tisseturer før stingene skal taes, men jeg ser at hun går veldig fint. Så etter nyttår blir det nok en del gode turer på oss igjen.

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...