Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Desember


Guest Belgerpia
 Share

Recommended Posts

32 minutter siden, Line skrev:

Du vet man kan spise kveite oftere enn bare en gang i året? :lol: 

:o Har hørt det, men klarer ikke å tro at det går ann:aww: :lol:

Kveita er litt som pinnekjøttet :D Skal bare spises en gang i året :D 

Kan muligens strekke meg til å spise det noen få ganger til i året, men det er hovedsaklig forbeholdt julen :) 

 

@Rocket Å kjøre uten vinterdekk på denne tiden av året vil jeg si er frekt mot alle andre som ferdes i trafikken! Er ikke så farlig med boten man får, eller bulken i sin egen bil. Men hva om man ikke får stoppen for en fotgjenger? Hva om man ikke klarer å stoppe i lyskrysset å seiler i bilen foran? Hva med barnet, moren til barnet, faren eller broren som bli truffet av bilen "du" kjører? Det er vinter å da kjører man med vinerdekk/piggdekk. At folk ikke har skiftet til nå finner jeg svært provoserende kjenner jeg. 

(beklager at jeg høres veldig hissig ut, men blir så provosert av sånt)  

 

 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Herregud!  Dere vet den eksamenskarakteren jeg fikk, som var midlertidig? Vel, jeg har fått den endelige: Jeg fikk A!!!!!!!!!!!

Jeg må legge det ut her også Min lille Nora er mestvinnende berner sennenhund tispe i Norge i 2015

Oh, forresten så sendte jeg inn dette bildet av Nora og meg til konkurransen "Jakten på kjæledyret" for noen uker siden, og i forige uke fikk jeg telefon om at jeg hadde fått andreplassen og vunnet 1

Posted Images

6 minutter siden, Raksha skrev:

Nå har jeg tapt en gang og vunnet to i stigespillet :lol: Vi er ikke barnslige, phøh! Øver oss bare til lillemor blir gammel nok :aww: 

 

Øver sånn at dere kan KNUSE lillemor i stigespill! :D 

 

Jeg er så syk. Trur jeg har pådratt meg halsbetennelse også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Snoffe skrev:

:o Har hørt det, men klarer ikke å tro at det går ann:aww: :lol:

Kveita er litt som pinnekjøttet :D Skal bare spises en gang i året :D 

Kan muligens strekke meg til å spise det noen få ganger til i året, men det er hovedsaklig forbeholdt julen :) 

 

@Rocket Å kjøre uten vinterdekk på denne tiden av året vil jeg si er frekt mot alle andre som ferdes i trafikken! Er ikke så farlig med boten man får, eller bulken i sin egen bil. Men hva om man ikke får stoppen for en fotgjenger? Hva om man ikke klarer å stoppe i lyskrysset å seiler i bilen foran? Hva med barnet, moren til barnet, faren eller broren som bli truffet av bilen "du" kjører? Det er vinter å da kjører man med vinerdekk/piggdekk. At folk ikke har skiftet til nå finner jeg svært provoserende kjenner jeg. 

(beklager at jeg høres veldig hissig ut, men blir så provosert av sånt)  

 

 

Se svaret jeg ga rett før ditt innlegg. ;) Jeg er helt enig. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Snoffe skrev:  

I kveld spiste vi kveite, og det er så godt! Gleder meg til neste år! 

Du vet man kan spise kveite oftere enn bare en gang i året? [emoji38] 

Jeg må lære meg å fikse kveita sjøl. I år gikk jeg glipp av kveitedagen med min familie, og typens familie er på kalkunkjøret istede. Kveite i januar altså.

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tekopp skrev:

Jeg må lære meg å fikse kveita sjøl. I år gikk jeg glipp av kveitedagen med min familie, og typens familie er på kalkunkjøret istede. Kveite i januar altså.

 

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

 

 

Ser ikke for meg at det er så vanskelig :) Jeg har aldri laget det selv, er farmor eller mamma og mannen som har laget kveite til meg. Kanskje jeg må fikse selv en gang :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tilogmed forhørt meg med en politikvinne jeg kjenner, og hun har sakt at i værste fall kan han miste lappen pga feil dekk om uhellet er ute. Men alikevell så er han sta som en okse og gidder ikke bytte dekk.. Nesten så jeg håper han bare beholder vinterdekkene på fremover nå, om han bytter dekk i morgen, og dropper sommerdekk.... Nesten tryggere det faktisk. 

Tror nesten han trasser pga den milde vinteren i år...

(Skal dog sies at han kjører veldig pent, men vinterdekk burde han ha uansett synes jeg)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tekopp skrev: Jeg må lære meg å fikse kveita sjøl. I år gikk jeg glipp av kveitedagen med min familie, og typens familie er på kalkunkjøret istede. Kveite i januar altså.

 

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

 

 

Ser ikke for meg at det er så vanskelig [emoji4] Jeg har aldri laget det selv, er farmor eller mamma og mannen som har laget kveite til meg. Kanskje jeg må fikse selv en gang [emoji14] 

Mamma sier det er kjempeenkelt, akkurat som kokt torsk. Altså har vi ingen unnskyldning [emoji1]

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Wednesday skrev:

Øver sånn at dere kan KNUSE lillemor i stigespill! :D 

 

Jeg er så syk. Trur jeg har pådratt meg halsbetennelse også. 

Du unge dame, nå har du vært skikkelig skrall en stund, det kunne ikke vært en ide å ta en tur til legevakten imorgen? Synes det er på tide jeg! Ikke noe moro å være elendig så lenge! (Ikke noe moro å ha det elendig om det er kort eller lenge faktisk..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, TonjeM skrev:

Du unge dame, nå har du vært skikkelig skrall en stund, det kunne ikke vært en ide å ta en tur til legevakten imorgen? Synes det er på tide jeg! Ikke noe moro å være elendig så lenge! (Ikke noe moro å ha det elendig om det er kort eller lenge faktisk..)

Jo, jeg har planer om lege. På mandag. Synes ikke det er helt legevaktmateriale! Selv om jeg føler meg ganske drit. :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Rocket skrev:

Believe me, jeg har prøvd å si det. Flere ganger....  Men tror ikke det går inn... Han klarer ikke se den store forskjellen mellom sommer og vinterdekk(piggfrie). Såppass at han ikke ser på piggfrie dekk som vinterdekk en gang, men helårsdekk. Vinterdekk i hans hode er piggdekk. 
Har prøvd å forklare forskjellen på gummien, spor i dekkene osv, at sommerdekk kun virker ned til 4 grader og piggfrie vinterdekk kun opp til 18grader osv. (Mener å ha lest noe sånt) 
Har prøvd å si at det blir dyrt om ha nblir stoppet. (Men vinterdekk er jo faktisk ikke påbudt lenger, så... bare at man er skodd etter forholdene) Og at om det skjer noe så kan forsikringselskapet nekte å betale/trekke mye fra hva de er villige til å betale osv. 

Hadde det vært min bil hadde den hatt vinterdekk i midten av oktober. Selvom vi har en ekstremt mild vinter i år. 

Jeg hadde samla inn bilnøkler og gjemt de godt, fanken også, jeg merker jeg blir provosert, sorry :lol: Bra det ser ut til at han bytter i morgen! Han setter jo andres liv i fare med viten og vilje :o Skjønner ikke at han tør!

_______


Vi skal over fjellet i morgen, kanskje. Har e39 om sørlandet i bakhånd, men håper været holder seg slik at vi heller kan kjøre Haukeli, selv om samboer tuller med at han godt kan fortsette på e39, siden han allerede har kjørt e39 fra Trondheim til Bømlo i jula :teehe: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Wednesday skrev:

Øver sånn at dere kan KNUSE lillemor i stigespill! :D 

 

Jeg er så syk. Trur jeg har pådratt meg halsbetennelse også. 

Muhahaha! Selvsagt! :D:lol: 

Du :hug: lege! :hug: 

 

Nei skal man rote seg i seng tro? Juletrefest i morgen. Så må være våken. I fjor var det julas høydepunkt for henne, satser på at det blir like bra i år. :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Aslan skrev:

Jeg hadde samla inn bilnøkler og gjemt de godt, fanken også, jeg merker jeg blir provosert, sorry :lol: Bra det ser ut til at han bytter i morgen! Han setter jo andres liv i fare med viten og vilje :o Skjønner ikke at han tør!

_______


Vi skal over fjellet i morgen, kanskje. Har e39 om sørlandet i bakhånd, men håper været holder seg slik at vi heller kan kjøre Haukeli, selv om samboer tuller med at han godt kan fortsette på e39, siden han allerede har kjørt e39 fra Trondheim til Bømlo i jula :teehe: 


Det går fint, jeg er rimelig provosert jeg også til tider. :lol: Han er en av de få som kan irritere meg grenseløst. 
Jeg skjønner heller ikke at han tørr, ikke bare pga faren for andres liv og eget liv, bøter osv, men også pga verdien på bilen. Han har jo lån på en halv mill pga den, og den er bare 1 år gammel. Gamle rustholken av en golf han hadde før byttet han alltid dekk på liksom.. (eller bare kjørte på "helårs"vinterdekkene.)
Skjønner liksom ikke logikken hans. Ikke bare jeg som er på ham helder, moren er også på. Nå skal vi jo på sverigetur og da har hun sakt at han MÅ skifte, ellers får ikke broren og søsteren sitte på med oss. :P (Og jeg har fablet om snø og is på østlandet osv... han tror meg ikke helt at det er så mye på de store veiene men men, når jeg fortalte om div sentrum som måtte stenges helt av her for en uke eller så siden pga is så skjønte han at det kanskje var lurt alikevel)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rocket skrev:

Vi skal på svensketur må mandag/tirsdag. (Tar store deler av mandag å kjøre, shopping tirsdag og hjem igjen tirsdag eller onsdag. ) 

Noen som har peiling på hvordan føret er på e39/e18 bortover? Vi kjører nok via kristiansand - horten - moss og nedover tipper jeg. 
Her er det nemlig helt bart og mannen kjører på sommerdekk enda, har dog fått ham til å tenke på å bytte til vinterdekk i morgen. Er det snø/frost bortover? 

Det er bra at du også blir provosert av det! Jeg hadde virkelig satt ned foten. Jeg hadde fjernet alle bilnøkler og blitt skikkelig forbannet. En ødelagt, ny bil hadde vært fortjent. Det at man utsetter andre mennesker for fare er det som provoserer meg :sint_01:

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Benedicte skrev:

Det er bra at du også blir provosert av det! Jeg hadde virkelig satt ned foten. Jeg hadde fjernet alle bilnøkler og blitt skikkelig forbannet. En ødelagt, ny bil hadde vært fortjent. Det at man utsetter andre mennesker for fare er det som provoserer meg :sint_01:

Helt helt helt enig. Det er sånne idioter jeg er alltid redd for å møte på veien når jeg er ute og kjører med ungene mine.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da Aska var alene hjemme på julaften hadde hun kommet seg inn i boden og funnet et fenalår !! og gnafset i seg hele!!!! Jeg dro rett fra julemiddag til nattevakt, men da mamma, pappa og søstre kom hjem hadde Aska spydd i hele huset. Var positivt at hun hadde spydd da, og hun var kjempetørt og drakk MASSE vann. Så det var inn og ut for å gå på do hele natten, snille mamma sov på sofaen med henne. Jeg satt på nattevakt og ante ingenting. Og flink søster hadde ringt både veterinærvakten og giftsentralen + hun er selv veterinærstudent. Vi skulle følge med på allemenntilstand om hun evt. måtte inn til væskebehandling, men hun drakk heldigvis masse selv, og hadde nok spydd opp det meste. Hun var vært i fin form, bare litt dårlig i magen første dagen, men hadde heldigvis zoolac for hånden! Fy søren, ser henne for meg der hun finner fenalåret som hang i boden. (Jeg visste ikke at det hang der...) *Jippi, gave til meg* tenkte hun vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rocket skrev: Vi skal på svensketur må mandag/tirsdag. (Tar store deler av mandag å kjøre, shopping tirsdag og hjem igjen tirsdag eller onsdag. ) 

Noen som har peiling på hvordan føret er på e39/e18 bortover? Vi kjører nok via kristiansand - horten - moss og nedover tipper jeg. 

Her er det nemlig helt bart og mannen kjører på sommerdekk enda, har dog fått ham til å tenke på å bytte til vinterdekk i morgen. Er det snø/frost bortover? 

Det er bra at du også blir provosert av det! Jeg hadde virkelig satt ned foten. Jeg hadde fjernet alle bilnøkler og blitt skikkelig forbannet. En ødelagt, ny bil hadde vært fortjent. Det at man utsetter andre mennesker for fare er det som provoserer meg :sint_01:

Såklart hadde det vært til pass.

Problemet er jo at han virkelig tror at han er skodd etter forholdene. Idiotisk at det ikke er påbudt med vinterdekk lenger, det hadde luket vekk slike som ham. Det å være skodd etter forholdende kan bli så vidt tolket og burde ikke være opp til hvermannsen å bestemme synes jeg. (Utenom kanskje pigg eller ikke pigg, men de vil jo ha folk vekk fra pigg i bystrøk så..)

Men nå ble det frost og snø i kveld(natt) her, så da må han bare bytte faktisk. Om jeg så må bytte dekka selv før vi reiser.

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Rocket skrev:

 

Såklart hadde det vært til pass.

 

Problemet er jo at han virkelig tror at han er skodd etter forholdene. Idiotisk at det ikke er påbudt med vinterdekk lenger, det hadde luket vekk slike som ham. Det å være skodd etter forholdende kan bli så vidt tolket og burde ikke være opp til hvermannsen å bestemme synes jeg. (Utenom kanskje pigg eller ikke pigg, men de vil jo ha folk vekk fra pigg i bystrøk så..)

 

Men nå ble det frost og snø i kveld(natt) her, så da må han bare bytte faktisk. Om jeg så må bytte dekka selv før vi reiser.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg hadde blitt skikkelig bitch av en sånn mann.. :P At du takler det så fint er helt fasinerende syns jeg (hilsen superhurpe) :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Rocket skrev:  

Såklart hadde det vært til pass.

 

Problemet er jo at han virkelig tror at han er skodd etter forholdene. Idiotisk at det ikke er påbudt med vinterdekk lenger, det hadde luket vekk slike som ham. Det å være skodd etter forholdende kan bli så vidt tolket og burde ikke være opp til hvermannsen å bestemme synes jeg. (Utenom kanskje pigg eller ikke pigg, men de vil jo ha folk vekk fra pigg i bystrøk så..)

 

Men nå ble det frost og snø i kveld(natt) her, så da må han bare bytte faktisk. Om jeg så må bytte dekka selv før vi reiser.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg hadde blitt skikkelig bitch av en sånn mann.. [emoji14] At du takler det så fint er helt fasinerende syns jeg (hilsen superhurpe) :D

Haha, han er heldigvis veldig grei på det aller meste annet. :P Han har bare visse synspunkt som er på trynet. (Greit når det kun går utover ham selv, ikke så greit i slike ting som dette med dekk)

Jeg har vært et gnagsår siden oktober en gang, det er jeg sikker på. Gradvis mer og mer gnagende når gradestokken har krøpet nedover.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rocket skrev:

 

 

Haha, han er heldigvis veldig grei på det aller meste annet. :P Han har bare visse synspunkt som er på trynet. (Greit når det kun går utover ham selv, ikke så greit i slike ting som dette med dekk)

 

Jeg har vært et gnagsår siden oktober en gang, det er jeg sikker på. Gradvis mer og mer gnagende når gradestokken har krøpet nedover.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Superbitchen i meg sier dra inn eh, visse... eh.. privilegier :D Kanskje derfor jeg er singel? *host*

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
7 timer siden, Rocket skrev:

Jeg har tilogmed forhørt meg med en politikvinne jeg kjenner, og hun har sakt at i værste fall kan han miste lappen pga feil dekk om uhellet er ute. Men alikevell så er han sta som en okse og gidder ikke bytte dekk.. Nesten så jeg håper han bare beholder vinterdekkene på fremover nå, om han bytter dekk i morgen, og dropper sommerdekk.... Nesten tryggere det faktisk. 

Tror nesten han trasser pga den milde vinteren i år...

(Skal dog sies at han kjører veldig pent, men vinterdekk burde han ha uansett synes jeg)

Du veit at du ved å bli med i bilen gir aksept for idioti, er uhellet ute så er du like skyldig. Indirekte ja, men du vet dere kjører på sommerdekk og blir med allikevel. 

Jeg hadde ikke satt meg i bilen. Hadde ikke engang vurdert det.

Nå er jeg trøtt - marerittet har slokna, og jeg har blitt minnet på at valper er skrekkelig oppskrytt. Malin er enig - hun furter fordi hun ikke lenger er minst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...