Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Desember


Guest Belgerpia
 Share

Recommended Posts

  • Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Herregud!  Dere vet den eksamenskarakteren jeg fikk, som var midlertidig? Vel, jeg har fått den endelige: Jeg fikk A!!!!!!!!!!!

Jeg må legge det ut her også Min lille Nora er mestvinnende berner sennenhund tispe i Norge i 2015

Oh, forresten så sendte jeg inn dette bildet av Nora og meg til konkurransen "Jakten på kjæledyret" for noen uker siden, og i forige uke fikk jeg telefon om at jeg hadde fått andreplassen og vunnet 1

Posted Images

9 timer siden, Rocket skrev:

Vi skal på svensketur må mandag/tirsdag. (Tar store deler av mandag å kjøre, shopping tirsdag og hjem igjen tirsdag eller onsdag. ) 

Noen som har peiling på hvordan føret er på e39/e18 bortover? Vi kjører nok via kristiansand - horten - moss og nedover tipper jeg. 
Her er det nemlig helt bart og mannen kjører på sommerdekk enda, har dog fått ham til å tenke på å bytte til vinterdekk i morgen. Er det snø/frost bortover? 

Det er snø i Vestfold nå. Ellers er jeg fullstendig enig med alle kommentarer over, jeg hadde aldri satt meg inn i den bilen uten vinterdekk, eller vurdert å la den kjøre avgårde med eller uten meg selv i. 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nektet å sette meg inn i en bil med sommerdekk nå. er jo galskap fra sjådør og passasjerer om de VET det.. 

Ene bilen vår stod strandet en ukes tid pga frost og tidvis tynne lag med is på veien... - fordi vi skulle få lagt om til vinterdekk. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det snør :jump:

Også har C fått beskjed om å lage frokost, spent på hvor mye han lager og hva :P

Red: Nå kom han akkurat inn og spurte om jeg ville ha hard eller bløtkokt egg, jeg tipper han kommer til å lage altfor mye mat :Laugh:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kjørte noe helikoptergreier over huset vårt i natt. Sikkert ambulanse.  

Jeg lå våken i to timer og det føltes som om jeg akkurat hadde sovnet igjen når poden vekte meg for å sjekke om det hadde begynt å snø. 

Det hadde det ikke , snøen begynte ikke å dale forsiktig ned før kl 06:30 eller noe. 

 

I dag skal vi på kino. Blir stas.  

 

I går gjorde jeg den store feilen å kaste en kopp vann på sambo når vi skulle legge oss . Det var vått overalt og jeg var dynket i iskaldt vann innen vi fikk oss i seng.  Mannfolk :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Rocket skrev:

Jeg har tilogmed forhørt meg med en politikvinne jeg kjenner, og hun har sakt at i værste fall kan han miste lappen pga feil dekk om uhellet er ute. Men alikevell så er han sta som en okse og gidder ikke bytte dekk.. Nesten så jeg håper han bare beholder vinterdekkene på fremover nå, om han bytter dekk i morgen, og dropper sommerdekk.... Nesten tryggere det faktisk. 

Tror nesten han trasser pga den milde vinteren i år...

(Skal dog sies at han kjører veldig pent, men vinterdekk burde han ha uansett synes jeg)

Mannfolk. Min nekter å bruke sykkelhjelm. Han ramla stygt på sykkel da han var rundt 12, mista ei uke fra hukommelsen og lå to uker på et mørkt rom med hjernerystelse, men får det ham til å ta til vett nå? Neida, sykkelhjelm trenger han ikke. Jeg har prøvd alle mulige vinkler: hans egen helse, hvor avhengig han er av tv/mac/mobil og hvor ille det vil være å måtte unngå det i flere uker, at flere av kompisene hans bruker hjelm uten å se teite ut, at det fins mange typer hjelm, jeg har til og med spilt på hvor lei meg jeg vil bli om han sykler av og blir grønnsak. Har null og niks å si, han syns hjelm ser teit ut og nekter å bruke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, mokken skrev:

Det snør! :jump:

Huske å sjekke veimeldingen før jeg kjører. Fanafjellet er vel muligens ikke så lurt.

Jeg vet:jump: 

Tror jeg hadde kjørt hamre på en dag som denne :) Er så lei trailere som står i vallaheiene :P og fanafjellet orker jeg ikke å kjøre på glatta :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, mokken skrev: Det snør! :jump:

Huske å sjekke veimeldingen før jeg kjører. Fanafjellet er vel muligens ikke så lurt.

Jeg vet:jump: 

Tror jeg hadde kjørt hamre på en dag som denne [emoji4] Er så lei trailere som står i vallaheiene [emoji14] og fanafjellet orker jeg ikke å kjøre på glatta [emoji4] 

Hamre er bedre, Valleheiene er første stedet det blir kaos

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå hadde jeg tenkt å si mye om idioti og sommerdekk, men nå har alle andre sagt det jeg tenker, så da skal jeg la det være :)

Her er det ingen tegn til snøvær enda, men det kommer vel om ikke så lenge her også. Foreløpig er det kaldt og godt ute, nesten 10 minus. 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter och väntar på att pensionistligan skall anlända. De skall stanna tills imorgon och så ta det tidiga flyget ut till finnmark och gå på begravning. Trista grejor men jag glädjer mig lite till att få dem på besök i vart fall, även om det bara blir för ett par timmar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Vi har gått tur, i bånd med alle 4 - valpens andre båndtur - nesten proff allerede. Mine hunder er gode læremestre for småtroll når det kommer til å gå i bånd. Deretter basa vi utenfor her i 20 minutter. En time totalt - full pirajamodus i 3 min når vi kom inn, så rett i koma..... valper er skjønne når de sover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...har Murre opplevd sin første snø. Og for en fantastisk reaksjon. :lol: hun har løpt og løpt i Hagen og prøvd hoppe etter snøen opp i luften for å fange snøfnugg. Veldig søt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så nydelig han er, dette hjalp IKKE på valpefeberen! Det er noe med de sorte kelpiene…🥹 
    • Så fine bilder 😍 Hun ser flott ut! 
    • Da er han kommet i hus ☺️  Vickulas E’Ra, fra E-kullet som hadde Egypt som tema. Ra er da solguden. Til daglig går han derimot under navnet Tempo.  Han skal bli en liten potet og brukes til agility, rally lydighet og spor. Det blir også litt utstilling tenker jeg ☺️   Vi hentet han i Sverige på mandag og tok en overnatting på Geilo på vei hjem. Han var veldig flink i bilen, sov masse ☺️ På alle pausene våre møtte han alt vi traff av miljøer og folk som om han hadde sett alt før. I går var vi hjemme hjemme.    Første uhell inne var i dag tidlig. Jeg brukte nok litt for lang tid på å kle på meg og lot han stå på gulvet å vente. Hadde ett til uhell senere på dagen også. Han har til nå hatt overraskende god blærekapasitet og tisser stort sett kun etter å ha sovet. Men senere på dagen tisset han inne etter å ha lekt.    I dag hadde vi dagens første biltur i bilbur i bagasjerommet. Det ble konsert. Roet seg i det vi kom frem, så vi fikk avsluttet på godt vis. Kjørte så videre til mine foreldre, og på vei hjem derfra var han mer rolig. Så det kommer seg vel etterhvert.    En ting jeg skal fokusere mer på med denne hunden er ro ute. Så i dag har vi både sittet i ro utenfor her i nabolaget og vært på kafé hvor han satt rolig under stolen og på et tidspunkt sov ☺️
    • Nå har ikke jeg hatt tisper, men personlig er jeg skeptisk til å få tispe, jeg trives veldig godt med hannhund. Så det er nok smak og behag (for noen, andre spiller det ingen rolle for).
    • Gratulerer 😁 Gøy med enda en kelpievalp her 😍 Haha, uff, kanskje slemt å le 😂🙈 Hvorfor skal du aldri ha hannhund igjen? Hilsen hun som har hannhund for første gang og blir skremt her 😱 Åå ☺️ Litt godt å høre for oss som sitter her med de minste rakkerne. Jeg tenker det ofte faktisk, at det er bare nå han er så liten og snart faller den søte fleece pelsen av og han blir stor. Så man må prøve å nyte det og, selv om det er mye strev 😂
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...