Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Desember


Guest Belgerpia
 Share

Recommended Posts

4 minutter siden, Benedicte skrev:

Vet du om det er bindingstid på abonnementet?

Ingen bindingstid. Jeg fikk første prøvepakken i November. Har ikke fått flere pakker fra dem, var visst så stor rift om Åsas jul hvit at det drøyer før neste pakke kommer. Men så har jeg fått etpar prøvepakker av venner som ikke ville samle likevel. Tåler oppvaskmaskin. De søte hjerteskålene er greie å sette på bordet til bein og annet middagsavfall.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Herregud!  Dere vet den eksamenskarakteren jeg fikk, som var midlertidig? Vel, jeg har fått den endelige: Jeg fikk A!!!!!!!!!!!

Jeg må legge det ut her også Min lille Nora er mestvinnende berner sennenhund tispe i Norge i 2015

Oh, forresten så sendte jeg inn dette bildet av Nora og meg til konkurransen "Jakten på kjæledyret" for noen uker siden, og i forige uke fikk jeg telefon om at jeg hadde fått andreplassen og vunnet 1

Posted Images

På 23.12.2015, 19.37.08, Eplefe skrev:

Nå ser jeg "Med Grimm og Gru" og kommer i julestemning! 

Den er helt fantastisk, og et must.

Jula har vært god, svært stille og masse mat. Nesten så jeg gleder meg til jeg kan begynne på en mer strikt diett:)

Jeg har fått masse fine julegaver, og det ble så mye at det endte med at andre enn Prima( Prima kan ikke åpne pakker, skjønner det ikke) måtte åpne. Hun fikk kløv, grisører, godteri og ny strikkline. heldige Prima

Nå er jeg hjemme hos meg selv, og det er snø på utsiden, temperaturen faller. Fyrer i ovnen, og må pakke ut og opp. Deilig å bare slappe av. Prima sover tungt, er tydeligvis slitsomt med jul. Og løpetida er ferdig i dag- JIPPI

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næh! Broren min mener at han sendte en melding om juleselskap i dag til meg og flere andre. De andre møtte opp, men jeg fikk ikke den meldingen. Aldri har jeg vært så glad for at han er klønete med teknologi, jeg ville mye eller være hjemme. :P

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ække så glad for denne snøen jeg, altså. Spesielt ikke siden det er meldt varmegrader igjen fra onsdag, og da kan man jo bare banne på at det blir is igjen. Veldig glad jeg ikke trenger å kjøre noe sted før i morgen, for da er det sikkert mer stabilt føre enn nå. Ønsker meg bil som er god på vinterføre igjen, så jeg slipper å grue meg hver gang jeg må ut og kjøre. Evt. ønsker jeg meg at de blir litt flinkere til å vedlikeholde veien utafor her, for de er ikke så gode på det. Ser veldig tydelig på tempoet folk holder forbi her at det er glatt, for vanligvis kjører de som svin forbi her.

Ellers sitter jeg akkurat nå og vurderer når jeg skal stelle dyret som skal stilles i morra. Nå holder hun seg i det minste rein, om ikke annet. Eneste fordelen med snø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Caroline skrev:

Ække så glad for denne snøen jeg, altså. Spesielt ikke siden det er meldt varmegrader igjen fra onsdag, og da kan man jo bare banne på at det blir is igjen. Veldig glad jeg ikke trenger å kjøre noe sted før i morgen, for da er det sikkert mer stabilt føre enn nå. Ønsker meg bil som er god på vinterføre igjen, så jeg slipper å grue meg hver gang jeg må ut og kjøre. Evt. ønsker jeg meg at de blir litt flinkere til å vedlikeholde veien utafor her, for de er ikke så gode på det. Ser veldig tydelig på tempoet folk holder forbi her at det er glatt, for vanligvis kjører de som svin forbi her.

Ellers sitter jeg akkurat nå og vurderer når jeg skal stelle dyret som skal stilles i morra. Nå holder hun seg i det minste rein, om ikke annet. Eneste fordelen med snø.

Om det blir midlt så er det dritt... trenger egentlig ikke mye mer heller. Om det holder seg slik som dette så er det nok lys i skauen på kvelden :D 

Satt vurderte stelle hunder jeg også, kom fram til at det holdt klippe klør :P Talli ble badet den 23 og pelsen har akkurat lagt seg :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, JeanetteH skrev:

Om det blir midlt så er det dritt... trenger egentlig ikke mye mer heller. Om det holder seg slik som dette så er det nok lys i skauen på kvelden :D 

Satt vurderte stelle hunder jeg også, kom fram til at det holdt klippe klør :P Talli ble badet den 23 og pelsen har akkurat lagt seg :P 

Ja, det er helt greit om det er stabilt (minus veien herfra til E18, den er et ******* uansett så lenge det ikke er helt bart og tørt). Men det er meldt mildvær her ihvertfall, i 3-4 dager fra onsdag, og deretter minus igjen, så jeg er stygt redd det blir en ny runde med holke. 

Stelte dyret for under ei uke siden, men hun har sånn slimfit-pels, så hun må definitivt fløffes opp igjen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Her er det to som er strålende fornøyde med snøen som laver ned. Det tok helt av for Bizi da hun oppdaget det,og lille junior synes også at det var veldig stas. Fin temperatur for begge to ute,begge i god form igjen etter flere rolige dager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uno elsker snøen, han setter nesa nedi og bare pløyer seg frem! Barteplog :wub:

Er meldt det samme her, snø nå som går over til regn og dermed ligger alt til rette for ny runde med holke. Godt piggskoa mine ligger klare til henting på posten :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Benedicte skrev:

Vet du om det er bindingstid på abonnementet?

Ingen bindingstid nei :) Og selv om det kun står 1 per husstand så funket det fint med at C og jeg bestilte hver vår prøvepakke :whistle: Sa da opp abbonementet når han hadde fått 6 pakker og jeg hadde fått 6 :)

Nå har vi ommøblert stua, vi gjør sånt når det er for mange fridager sammen :Laugh:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Caroline skrev:

Ellers sitter jeg akkurat nå og vurderer når jeg skal stelle dyret som skal stilles i morra. Nå holder hun seg i det minste rein, om ikke annet. Eneste fordelen med snø.

Jeg synes godt det kunne ventet med å snø til tirsdag, jeg... Snø fester seg i pels, pels blir våt når snø smelter :aww:
Hundene er strategisk badet, Yasmine har fått klippet klør - igjen (fader som de vokser) - og nå ligger de til tørk før jeg får ta en børsteseanse igjen. 

Fjerde dag med pinnekjøtt til middag, men nå er det stopp altså. Får vel begyne med litt mer sunn mat i morgen... kanskje... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Stine skrev:

Ingen bindingstid nei :) Og selv om det kun står 1 per husstand så funket det fint med at C og jeg bestilte hver vår prøvepakke :whistle: Sa da opp abbonementet når han hadde fått 6 pakker og jeg hadde fått 6 :)

Nå har vi ommøblert stua, vi gjør sånt når det er for mange fridager sammen :Laugh:

Så greit da! :lol: Hvor mye betalte du per pakke? Er det kun den første bestillingen som koster 1 kr + porto? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge mine var badet til Kongsbergutstillingen, men jeg vet garantert at det i hvert fall er stivnet stearin, størknet brus og gjørmerester i pelsen til Foenix. Så her må det bades... Men jeg må vente til klesvasken er ferdig, og den er akkurat satt i tørketrommelen. Det betyr vel strengt tatt at jeg kan klippe klør og poter så lenge... 

Vi har vært på tur, finingene likte snøen:

10157359_10156256999100136_2693335056140

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Benedicte skrev:

Så greit da! :lol: Hvor mye betalte du per pakke? Er det kun den første bestillingen som koster 1 kr + porto? 

Kun første pakke som koster 1 kr ja (+ at du får vel "gaven" ved neste forsendelse, jeg fikk en kjempefin juleduk og 4 ølglass) neste pakke er da 1 middagstallerken og 1 forrettallerken (bruker dem som frokosttallerken jeg da) til 398 kr :) Også kan man bestille alt det andre utenom, det tar tid her for det er jo styggdyrt :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Stine skrev:

Kun første pakke som koster 1 kr ja (+ at du får vel "gaven" ved neste forsendelse, jeg fikk en kjempefin juleduk og 4 ølglass) neste pakke er da 1 middagstallerken og 1 forrettallerken (bruker dem som frokosttallerken jeg da) til 398 kr :) Også kan man bestille alt det andre utenom, det tar tid her for det er jo styggdyrt :P 

Fytikatta så dyrt det er :P Sausnebb til 1200kr :P Dette kan ta tid liksom :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Siri skrev:

Jeg synes godt det kunne ventet med å snø til tirsdag, jeg... Snø fester seg i pels, pels blir våt når snø smelter :aww:
Hundene er strategisk badet, Yasmine har fått klippet klør - igjen (fader som de vokser) - og nå ligger de til tørk før jeg får ta en børsteseanse igjen. 

Fjerde dag med pinnekjøtt til middag, men nå er det stopp altså. Får vel begyne med litt mer sunn mat i morgen... kanskje... 

Sånn egentlig, så trenger det ikke snø i det hele tatt. Men når den først kommer så syns jeg den kan være litt stabil liksom. Ikke så mye, og ikke for våt, og ihvertfall ikke is. Hva da sær? :lol:

Har fortsatt ikke begynt med noe pelsstell. Tro om jeg skal benytte sjansen til å gå ute mens det faktisk er litt snø som lyser opp i mørket, og så klippe litt etter det. Bading blir helt til slutt. Har printet ut nummer og funnet fram klær, så det er igrunnen bare bikkja igjen. Ja, og pakke bilen, men den er ikke hjemme nå, så det må også vente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Caroline skrev:

Sånn egentlig, så trenger det ikke snø i det hele tatt. Men når den først kommer så syns jeg den kan være litt stabil liksom. Ikke så mye, og ikke for våt, og ihvertfall ikke is. Hva da sær? :lol:

Har fortsatt ikke begynt med noe pelsstell. Tro om jeg skal benytte sjansen til å gå ute mens det faktisk er litt snø som lyser opp i mørket, og så klippe litt etter det. Bading blir helt til slutt. Har printet ut nummer og funnet fram klær, så det er igrunnen bare bikkja igjen. Ja, og pakke bilen, men den er ikke hjemme nå, så det må også vente.

Du ække så sær :aww: 

Jeg vil ha 5-10cm med snø, tørr deilig snø og ca. 5 minus grader. Innimellom skal det komme litt mer snø sånn at det holder seg myk, men det skal ikke komme for mye heller. Så skal det helst ligge stabilt fra midten av november til slutten av februar (må ha snø på bursdagen min!). :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Phuh juletrefest er slitsomt for både liten og stor. Så nå har vi landet i sofaen med disneychannel på tv, og ullteppe på oss siden jeg ikke orker å hente ved. Kosa seg masse hun! Pappaen var i komieteen, så jeg har stort sett løpt etter henne og gått tre ganger rundt juletre :lol: 

Og dere? jeg vant fruktkorga i loddsalget! :D

 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Snoffe skrev:

Fytikatta så dyrt det er :P Sausnebb til 1200kr :P Dette kan ta tid liksom :P

 

Ikke sant :P Det er noen  år siden jeg var "ferdig" med kuvertene, og etter det så har jeg bare kjøpt 4 glass, 4 dype tallerkener, 1 fat og 2 boller, ønsker meg sausenebb til bursdagen min da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Caroline skrev:

Sånn egentlig, så trenger det ikke snø i det hele tatt. Men når den først kommer så syns jeg den kan være litt stabil liksom. Ikke så mye, og ikke for våt, og ihvertfall ikke is. Hva da sær? :lol:

Sær nei? Det skal være stabilt, akkurat passe mye og tørr snø... is og sørpe trenger vi IKKE...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Stine skrev:

Ikke sant :P Det er noen  år siden jeg var "ferdig" med kuvertene, og etter det så har jeg bare kjøpt 4 glass, 4 dype tallerkener, 1 fat og 2 boller, ønsker meg sausenebb til bursdagen min da :P

Pga. Prisen så har jeg nå valgt å ikke kjøpe det andre servise der :P har ikke lyst å ønske meg sausnebb i bursdagsgave :P bestilte to pakker med åsas jul da. En til meg og en til typen (vi har ikke samme adresse av ymse årsaker), også kan jeg kjøpe litt glass og skåler etterhvert uten å ruinere meg(vil bare ha jule servise til frokost) :) 

Tipper jeg ender opp med modern house argos eller rosendahl grand cru :P da har jeg råd til sausnebb og serveringsfat :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Snoffe skrev:

Du ække så sær :aww: 

Jeg vil ha 5-10cm med snø, tørr deilig snø og ca. 5 minus grader. Innimellom skal det komme litt mer snø sånn at det holder seg myk, men det skal ikke komme for mye heller. Så skal det helst ligge stabilt fra midten av november til slutten av februar (må ha snø på bursdagen min!). :lol: 

10 minutter siden, Siri skrev:

Sær nei? Det skal være stabilt, akkurat passe mye og tørr snø... is og sørpe trenger vi IKKE...

Det er bra vi er fler med samme preferanser. Lurer på når den bestillingen går igjennom :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Caroline skrev:

Det er bra vi er fler med samme preferanser. Lurer på når den bestillingen går igjennom :P 

Håper det :lol: Jeg har hatt den bestillingen inne så lenge jeg kan huske, men fikk den kun innfridd året jeg bodde i Akershus (og delvis Finnmark, var ikke så mye snø der det året jeg var der :P ) Bor kanskje, bare kanskje, i feil fylke til at jeg har rett til å ha inne en sånn bestilling :lol: 

 

Huff, ser vi har hatt nedbørsrekord i Bergen i år (sist var i 1967). 3.069,2 millimeter har det kommet i 2015. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Tror det er noe løpetid i anmarsj her, jeg. Naboen måtte slepe hannhunden sin vekk fra Bizi, han ble meget interessert, akutt døv, og han bryr seg ellers ingenting om oss. Jeg vet fra forrige gang hun hadde løpetid at det virkelig går til hodet på han. Jeg tippet januar/februar, og har ikke merka noe på henne, så da vet han mer enn meg. Det er tydeligvis noe i luften. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom meg til og fra Os greit, litt glatt over Fanafjellet men tok det pent og pyntelig. Bakken her hjemme var dessverre ikke måkt så etter å ha seilt baklengs nedover igjen 2 ganger parkerte jeg på butikken.  På vei opp til fots møtte jeg traktoren, gikk så tilbake for å hente bilen men den står bom fast på parkeringsplassen. Juhu. 

Skulle ha sovet litt før nattevakt men spørs hvor mye det blir. Og om bilen har fått bot innen jeg klarer å flytte den. For en ettermidddag.... :no:

Treningen var grei i det minste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...