Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Desember


Guest Belgerpia
 Share

Recommended Posts

3 timer siden, Siri skrev:

 

Flink pike :D. Alt trenger ikke å være hjemmelaget og perfekt og tradisjonelt :). Det viktigste er at man har det hyggelig! 

Jeg liker attituden :lol: 

Alensomhet er deilig, det :D

Vi har hatt en litt urolig natt - et par firbeinte forspiste seg visst på bein i går, så de har hatt en del som måtte ut igjen... to turer ut i løpet av natta - også stod jeg opp til et uhell i andre etasje (hva er greia med at de går DIT dersom jeg ikke greier å fange opp at de må ut?). Og bare kort etter at jeg hadde spiste frokost kjente jeg igjen en umiskjennelig "duft"... Enda et uhell i andre etasje - at jeg ikke greide å få det med meg? Stakkars Willy.... :( 

NÅ skal vi ta oss en skikkelig langtur i det deilige været :) . Hadde det ikke vært for vinden, skulle jeg jammen tatt kaffen min på trappa ute også  :)

Gangen i andre etasje er nesten ute, der er det jo ingen som bor. Dessuten vet ikke mor hva jeg gjør når jeg er der oppe, hilsen Pippin. (Her har vi hatt trappegrind i et par år nå). 

Vi har også vært ute og spasert i hagen et par ganger i natt. Den siste gangen sto Pippin og klynket på soverommet før vi løp ned og ut. Ute sto han og filosoferte og så opp mot himmelen en stund, så tisset han og ville inn. :getlost:

Ellers har jeg takket pent nei til middagsinvitasjon, vil bare sulle omkring hjemme i dag jeg. :ahappy:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Herregud!  Dere vet den eksamenskarakteren jeg fikk, som var midlertidig? Vel, jeg har fått den endelige: Jeg fikk A!!!!!!!!!!!

Jeg må legge det ut her også Min lille Nora er mestvinnende berner sennenhund tispe i Norge i 2015

Oh, forresten så sendte jeg inn dette bildet av Nora og meg til konkurransen "Jakten på kjæledyret" for noen uker siden, og i forige uke fikk jeg telefon om at jeg hadde fått andreplassen og vunnet 1

Posted Images

9 minutter siden, Dicte skrev:

Det er så rart hvor raskt julaften går over, skulle ønske den varte i flere dager jeg :P Fikk meg en stor kenwood kjøkkenmaskin med masse utstyr, masse fint juleservise og glass, og et nytt mekanisk tastatur, så jeg er fornøyd!

Scarlett har nå bare hatt 3 ben siden mandag, men hun blir mer aktiv for hver dag som går, og det er godt å se. Vi er ikke ute på noe veldig mer enn tisseturer før stingene skal taes, men jeg ser at hun går veldig fint. Så etter nyttår blir det nok en del gode turer på oss igjen.

God bedring til lille vofsi!

----

Jeg har akkurat vært ute i skitværet med dyret mitt. 30-40 min i sidelengs regn og kraftig blåst... Sorry vofs, det ble visst hovedturen i dag. Du kan få være stor, aktiv hund i morgen i stedet, hvis været er bedre! Men selv bikkja syntes det var guffent i dag, han lusket mye på sida av meg mens han prøvde å tørke nesegrevet på regnbuksa mi... Usj. 

Nå blir det snart nok et juleselskap! Har rømt fra mitt tomme hus til mor og far igjen, og kjenner lukta av god mat fra kjøkkenet bre seg i huset. Gleder meg til middag :D Skal lese Harry Potter i godstolen i mellomtida :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Dicte skrev:

Det er så rart hvor raskt julaften går over, skulle ønske den varte i flere dager jeg :P Fikk meg en stor kenwood kjøkkenmaskin med masse utstyr, masse fint juleservise og glass, og et nytt mekanisk tastatur, så jeg er fornøyd!

 

Det fikk jeg og! :D Kjempedigg, har ønsket meg det leenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.... Lurer på om jeg noen gang blir sulten igjen. Spiste stor frokost, så en joggetur og siden har jeg spist chips, nøtter, klementiner, sjokolade osv. 

Skal liksom lage meg juleskinke, rosenkål, saus og potetmos. 

Blir jeg sulten igjen? 

(Også har valpen hatt sin første opplevelse av sinna Jeanette. Ikke sett deg ned for å tisse oppå teppet jeg har på beina :lol: ) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så rart hvor raskt julaften går over, skulle ønske den varte i flere dager jeg [emoji14] Fikk meg en stor kenwood kjøkkenmaskin med masse utstyr, masse fint juleservise og glass, og et nytt mekanisk tastatur, så jeg er fornøyd!

Scarlett har nå bare hatt 3 ben siden mandag, men hun blir mer aktiv for hver dag som går, og det er godt å se. Vi er ikke ute på noe veldig mer enn tisseturer før stingene skal taes, men jeg ser at hun går veldig fint. Så etter nyttår blir det nok en del gode turer på oss igjen.

Tenkte på dere I dag, bra å høre at scarlett er I bedre form. Fortell gjerne litt om hvordan livet med tre føtter er for henne etterhvert [emoji4]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Dicte skrev:

Det er så rart hvor raskt julaften går over, skulle ønske den varte i flere dager jeg :P Fikk meg en stor kenwood kjøkkenmaskin med masse utstyr, masse fint juleservise og glass, og et nytt mekanisk tastatur, så jeg er fornøyd!

Scarlett har nå bare hatt 3 ben siden mandag, men hun blir mer aktiv for hver dag som går, og det er godt å se. Vi er ikke ute på noe veldig mer enn tisseturer før stingene skal taes, men jeg ser at hun går veldig fint. Så etter nyttår blir det nok en del gode turer på oss igjen.

Blir veldig spennende å følge med på fremgangen hennes.  Tipper hun klarer seg helt fint med 3 bein! 

 

@Stine 

I mitt hode er det en selvfølge at man gjør alt man makter for å samarbeide,  men det er overraskende mange som ser ut til å synes det er merkelig at man ikke krangler om alt man kan.  

Gutta spiller playstation,  bikkjene er slitne etter lang skogstur,  jeg skal straks gjøre meg klar til julaften nr 2 . 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nevøen min fikk en rar liten sak i julegave. Det var liksom en slags eske av papp (!) som han puttet Iphonen sin inn i. Lastet ned noe først tror jeg, og fant fram en 3D-film på mobilen. Så kikket vi inn i esken og det var som å være på kulekino. Filmen var i alle retninger etter som vi beveget på hodet. Noe skjedde bak hvis vi snudde oss, etc (dere forstår). Noen som har en sånn pappeske til mobilen sin? Jeg vil ha.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nevøen min fikk en rar liten sak i julegave. Det var liksom en slags eske av papp (!) som han puttet Iphonen sin inn i. Lastet ned noe først tror jeg, og fant fram en 3D-film på mobilen. Så kikket vi inn i esken og det var som å være på kulekino. Filmen var i alle retninger etter som vi beveget på hodet. Noe skjedde bak hvis vi snudde oss, etc (dere forstår). Noen som har en sånn pappeske til mobilen sin? Jeg vil ha.

Søsteren fikk sånn og, selges på clas ohlson.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Nevøen min fikk en rar liten sak i julegave. Det var liksom en slags eske av papp (!) som han puttet Iphonen sin inn i. Lastet ned noe først tror jeg, og fant fram en 3D-film på mobilen. Så kikket vi inn i esken og det var som å være på kulekino. Filmen var i alle retninger etter som vi beveget på hodet. Noe skjedde bak hvis vi snudde oss, etc (dere forstår). Noen som har en sånn pappeske til mobilen sin? Jeg vil ha.

Noe sånt? http://www.coolstuff.no/DIY-projektor-til-smarttelefoner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Tekopp skrev:

Søsteren fikk sånn og, selges på clas ohlson.

Da skal jeg kjøpe en sånn, morsomt for mor!

Nå blåser det så huset rister. Da er det liksom ekstra koselig å sitte og lese med fyr på peisen. Men dyrene må vel få seg en tur ut snart. Jaja, jeg klager bare når det er holke jeg. Litt orkan med haglbyger rett i trynet er da ikke noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, LØJ skrev:

Men jeg stresser litt med at andre skal synes synd på meg fordi jeg er alene. Jeg får liksom ikke beroliget (nok) enkelte med at jeg jo ønsker dette selv...

Hahhahaha, jeg ser den... Du får bare forsøke å ikke la all denne omsorgen gå inn på deg *ler* 

2 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Gangen i andre etasje er nesten ute, der er det jo ingen som bor. Dessuten vet ikke mor hva jeg gjør når jeg er der oppe, hilsen Pippin. (Her har vi hatt trappegrind i et par år nå). 

Ahhhhh, selvsagt :lol: 

2 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Vi har også vært ute og spasert i hagen et par ganger i natt. Den siste gangen sto Pippin og klynket på soverommet før vi løp ned og ut. Ute sto han og filosoferte og så opp mot himmelen en stund, så tisset han og ville inn. :getlost:

:lol: Søtingen :D 

1 time siden, Symra&Pippin skrev:

Men ærlig talt, har alle andre enn meg forstått at spaniel betyr hund fra Spania? På samme måte som pomeranian, dalmatiner og alle andre rasenavn som angir opprinnelsessted?

:icon_redface:

Aldri engang reflektert over at spaniel og Spania hører sammen, jeg :aww: 

1 time siden, JeanetteH skrev:

.... Lurer på om jeg noen gang blir sulten igjen. Spiste stor frokost, så en joggetur og siden har jeg spist chips, nøtter, klementiner, sjokolade osv. 

Skal liksom lage meg juleskinke, rosenkål, saus og potetmos. 

Blir jeg sulten igjen? 

Du kommer til å være dritsulten i morgen tidlig igjen :lol: 

1 time siden, JeanetteH skrev:

(Også har valpen hatt sin første opplevelse av sinna Jeanette. Ikke sett deg ned for å tisse oppå teppet jeg har på beina :lol: ) 

Stakkars liten *ler*. 

Vi har vært på lang og deilig tur i finværet i dag. Et lite skår i gleden var at mine dyre støvletter med pigg overhodet ikke var gode å gå med. De var harde og stive, og ingen demping over hodet, og forsøkte jeg å stramme lissene bittelitt, så stoppet blodomløpet i beina... I morgen blir det joggesko :aww:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Siri skrev:

 

Vi har vært på lang og deilig tur i finværet i dag. Et lite skår i gleden var at mine dyre støvletter med pigg overhodet ikke var gode å gå med. De var harde og stive, og ingen demping over hodet, og forsøkte jeg å stramme lissene bittelitt, så stoppet blodomløpet i beina... I morgen blir det joggesko :aww:

Pjuh, bra jeg ikke er den ensete som ikke har kobla spaniel og Spania da. Og når det gjelder vonde piggsko så måtte jeg prøve meg fram med diverse såler før mine ble brukendes, nå fungerer de fint, med dempende såler i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Siri skrev:

Du kommer til å være dritsulten i morgen tidlig igjen :lol: 

Klarte ikke spise alt på tallerkenen en gang, men gikk med en gang og hentet meg to klementin og en sjokoladebit :blink:

15 minutter siden, Siri skrev:

Stakkars liten *ler*. 

 

Hun syns det også. Hun ble så sliten av sinna eier at hun har sovet siden. :P (mulig hun var litt overtrøtt før hun gjor hele greien) 

 

...ser jeg på Hobbiten og tenker fortsette med HP etter denne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Pjuh, bra jeg ikke er den ensete som ikke har kobla spaniel og Spania da. Og når det gjelder vonde piggsko så måtte jeg prøve meg fram med diverse såler før mine ble brukendes, nå fungerer de fint, med dempende såler i.

:ahappy:
Jeg må nok finne noen såler jeg kan bruke, jeg også, for sånn som de var i dag kan jeg IKKE ha det. Jeg har et par dempende såler, men de er for små...

21 minutter siden, JeanetteH skrev:

Klarte ikke spise alt på tallerkenen en gang, men gikk med en gang og hentet meg to klementin og en sjokoladebit :blink:

:lol:  Er sånn det skal være i jula :lol: 

21 minutter siden, JeanetteH skrev:

Hun syns det også. Hun ble så sliten av sinna eier at hun har sovet siden. :P (mulig hun var litt overtrøtt før hun gjor hele greien) 

Overtrøtte valper er jo bare morsomt, vel :P 

Kom jeg på at jeg ikke spiste dessert i går, faktisk, så da må jeg vel nesten gjøre det i dag da... Har spist pinnekjøtt, vossakorv og hjemmelaget potetmos i dag også - og nå står multeis med krumkaker på programmet (krumkakene har jeg egenhendig kjøpt på butikken :aww:). Og en liten slurk rødvin... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Tinkie skrev:

Det var ikke noe bråk, så jeg er ikke sikker på om det var dere, altså :lol: Har du dem løse gjennom parken? Isåfall var det sikkert dere. :P Lover å hilse neste gang! Så kan du se på nært hold hvor sjarmerende, søte, snille og stille shibaene er... :shifty::ermm::lol: 

 

Nei, da kan det ikke ha være oss :P Vi går løse i gjennom parken ja. Klokken sånn ca var det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmelaget pizza til middag i dag. Passer veldig bra, for jeg har spist litt mye julekaker i dag :P

 

og hjelpes så trøtt og sliten jeg er i dag. Tar visst på å kjøre ca 5,5 time i regn + juleselskap med 11 personer totalt. Evt har jeg bare sovet litt dårlig tidligere i uka.

Deilig med lat dag hjemme. I morgen er det mine foreldre som skal besøkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å @Line den var bare hysterisk *ler og ler*

Strider blir visst bare mer og mer gjetete med alderen. Idag kastet jeg leke til han som belønning, (enorm stas det), men han vitret leken 20-30 m unna - og istedenfor å styrte bort å hente den, gikk han rett over i verste WK/snikende ullteppe-imitasjonen, lusket lavt og langsomt mot leken. Jeg kunne kommandere dekk på veien der og han floppet rett ned uten å miste fokus... stakkars, han fikk  noen sånne dekker på veien inn til leken for jeg syntes det var så svinaktig kult..

Idag kom familien på besøk, de kom 12:30  og 12:35 gikk strømmen.. en ting  er at det var en del mat som skulle vært varmet i ovnen, men det verste er jo at doen slutter å virke! Så det var litt krise, at det kun var mulig med bimmelimm og ingen skylling av do.  Min pripne mor kunne jo ikke gå på do da.. Strømmen kom tilbake etter 2 timer,og da var det stor do-pågang.

Jepp,mye spennende som skjer nå om dagen :P

 

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommet hjem fra et fint selskap med familien til svigermor :) Föra bikkjene når vi kom hjem og gikk kveldsturen i blåsten, så nå var det godt å hoppe i pysjen igjen og se på film på tv'en med snopbollen på bordet :Laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Takk for svar😊 Tar imot alle råd og tips.  Vi fikk valpen da han var 11 uker gammel, så den var rundt 13 uker da vi forsøkte valpegrinda. Hva gjør dere andre når man skal starte alenetrening? Tenker at å ha tilgang til hele huset vi være et for stort område for valpen?
    • Siden du skriver at dere snart har hatt valpen i snart 4 uker ,går jeg ut fra at den er 11-12 uker gammel? Dere begynte å stenge valpen inne i valpegrind da den var omtrent 10 uker gammel, altså mens den fremdeles er for en liten baby å regne.  Selvfølgelig gråter og hyler den, noe annet ville vært rart. Hvalpen ble tatt fra sin mor og søsken , der den hadde tilgang til både trøst  og lekekamerater hele tiden, til å bli plassert på et fremmed sted uten denne trygghetsfaktoren og ikke minst muligheten til å herje og leke/få utløp for energi på en normal måte.    En normalt valp har MYE energi og har behov for å få utløp for den på en god måte. Faktisk mye mer energi enn de fleste tror, hvis man ikke er vant til hvalper/har sett hvordan hvalper forholder seg til hverandre. Å stenge hvalpen /hunden inne i grind/bur er IKKE god dyrevelferd.  Ikke oppnår man noe positivt heller, med mindre man anser tvangspasifisering for et gode..  Når det kommer til renslighet, så lan faktisk en slik fremgangsmåte forsinke eventuellt hindre framgang, da hunden lærer at det nytter ikke å si ifra ( pipe, hyle , gråte), den er tvunget til å gjøre fra seg der den er.  Å få en valp renslig er som regel MYE arbeid, man må ha øyne både i nakken og på siden av hodet og følge med HELE tiden, så lenge hvalpen er våken . Apropos våken..nei, normale hvalper sover ikke 20 timer i døgnet, da er den enten ikke frisk eller så ‘sover’ den av tvang. Noen hvalper/hunder sier tydelig ifra hvis de må ut og gjøre fra seg, andre gir vag/utydelig beskjed, dette gjelder både voksne og hvalper. Hverken hvalper eller voksne hunder gjør fra seg ‘på trass’ inne, uansett hva enkelte påstår.  Selv om hvalpen nettopp gjorde fra seg ute, så kan den godt ha behov like etterpå. Forøvrig er ofte stress og frykt en utløsende faktor når det kommer til tømming, akkurat som hos folk. Så når hvalpen blir stengt inne i denne grinda, så kan stresset være med på å utløse trang til tømming. Kvitt dere med grinda og behandle hvalpen som et familiemedlem og som den babyen den er. Det vil komme både dere og ikke minst hvalpen til gode 🙂 For tidlig igangsetting av  ‘hjemmealene’ trening kan trigge seperasjonsangst, så her vil jeg ha gått veldig forsiktig frem med tanke på starten denne hvalpen har fått.        
    • Vi har lå hatt valpen i 3, snart 4 uker, og har for et par uker siden begynt med litt trening på å være i valpegrind.  Rasen er Brasiliansk terrier.  Valpen begynner å bli stueren, men vi må følge godt med enda siden den ikke gir lyd fra seg når den skal ut. Regner med dette går seg til. Valpegrinda står på stua, og etter råd fra noen andre krympet vi den inn til å ha plass til bare senga.  Men, valpen hyler og piper og bjeffer med en gang den lokkes dit. Slenger inn noen godbiter og sier «på plass», og stenger grinda. Etter 20-30 min roer den seg og sovner. Vi er innen synsrekkevidde for den, og vi har valgt å ikke gi den noe oppmerksomhet når den driver på slik. MEN, han både tisser og bæsjer inni der, selv om han like før var ute og gjorde ifra seg!  Jeg har også sittet utenfor grinda uten at han når tak i meg, men hyler fortsatt, men kanskje ikke like lenge.  Målet til slutt er jo at han på sikt skal kunne være hjemme alene mens gutten er på skolen fra høsten av, 6 timer ca.  Men slik det ser ut nå virker det som at vi kan glemme dette🙄 Noen råd? Spør hvis jeg har glemt å informere om noe😊
    • 🤣🤣🤣 det er minst 5 år til 🤣
    • Du får si fra når han er voksen og veloppdragen.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...