Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Desember


Guest Belgerpia
 Share

Recommended Posts

Guest Klematis

Så utrolig flotte julegaver jeg fikk. Jeg må ha oppført meg pent i år.? 

Det ser endelig ut til at både T og B er på bedringens vei. Slutta med metacam og bisolvon på begge nå.  Tror ikke det blir mer utstilling når T blir så dårlig av slikt man kan dra med seg hjem. Vil ikke risikere helsa hans bare for å stille henne. Han har nok problemer. 

I morgen er min ene dag med juleferie slutt,og det er tilbake til hverdagen og jobbhelg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Herregud!  Dere vet den eksamenskarakteren jeg fikk, som var midlertidig? Vel, jeg har fått den endelige: Jeg fikk A!!!!!!!!!!!

Jeg må legge det ut her også Min lille Nora er mestvinnende berner sennenhund tispe i Norge i 2015

Oh, forresten så sendte jeg inn dette bildet av Nora og meg til konkurransen "Jakten på kjæledyret" for noen uker siden, og i forige uke fikk jeg telefon om at jeg hadde fått andreplassen og vunnet 1

Posted Images

1 minutt siden, Klematis skrev:

Så utrolig flotte julegaver jeg fikk. Jeg må ha oppført meg pent i år.? 

Det ser endelig ut til at både T og B er på bedringens vei. Slutta med metacam og bisolvon på begge nå.  Tror ikke det blir mer utstilling når T blir så dårlig av slikt man kan dra med seg hjem. Vil ikke risikere helsa hans bare for å stille henne. Han har nok problemer. 

Og så har du mine da, som aldri har hatt kennelhoste (bank i bordet) selv om vi har vært på veldig mange utstillinger. Om man tar litt forholdsregler så er det minst like sannsynlig at man blir smittet i hverdagen som på en utstilling.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Raksha skrev:

Enig, og meldt mer :D Skal be noe sende søskenbarn tre timer sørover så burde det lande omtrent midt på tunet ditt. :D

Men... jeg vil ikke ha søskenbarna dine på tunet altså :lol::lol::lol: 

5 minutter siden, Klematis skrev:

Det ser endelig ut til at både T og B er på bedringens vei. Slutta med metacam og bisolvon på begge nå.  Tror ikke det blir mer utstilling når T blir så dårlig av slikt man kan dra med seg hjem. Vil ikke risikere helsa hans bare for å stille henne. Han har nok problemer. 

Jeg tror jeg har opplevd at to av mine hunder har fått kennelhoste - en gang hver - i løpet av 25 år med aktivt hundehold og maaaaange utstillinger. Men jeg lar ikke hundene hilse på andre hunder, snuse for mye, drikke av andres vannskåler etc etc... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Line skrev:

Og så har du mine da, som aldri har hatt kennelhoste (bank i bordet) selv om vi har vært på veldig mange utstillinger. Om man tar litt forholdsregler så er det minst like sannsynlig at man blir smittet i hverdagen som på en utstilling.

Samme her. Det er jo mulig å holde hundene unna nærkontakt med andre hunder på utstilling også, stort sett i alle fall. Den ene gangen vi har kommet hjem med syk hund hadde jeg vært så lur å ha en vannskål stående utenfor utstillingsteltet. Den ble nok brukt av andre hunder også uten at jeg tenkte over det. Pippin fikk den verste magesjauen han noen gang har hatt, trodde jeg skulle miste ham. Men det var altså en gang av sikkert 50 utstillinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Siri skrev:

Men... jeg vil ikke ha søskenbarna dine på tunet altså :lol::lol::lol: 

Jeg tror jeg har opplevd at to av mine hunder har fått kennelhoste - en gang hver - i løpet av 25 år med aktivt hundehold og maaaaange utstillinger. Men jeg lar ikke hundene hilse på andre hunder, snuse for mye, drikke av andres vannskåler etc etc... 

Doh! Søskenbarna av snøbygene selvsagt :lol:  Jeg vil heller ikke ha mine søskenbarn på tunet *fnis*

 

Gleder meg altformye til nye akvariet kommer - vi har tilogmed planlagt hvor det skal stå, impulskjøpet av 50litern gjør at vi må tenke litt nytt :lol::ahappy: Nå må det bare gå bra under transport nå da... 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt kennelhoste på hund en gang, og "øvre luftveisinfeksjon"og noe uvisst på en annen, ingen av dem hadde vært på utstilling på smittetidspunktet. Men det er jo veldig mange som får med seg kennelhoste hjem fra utstillinger, dommerne vasker og spriter ikke hendene mellom hver hund, så selv om man er forsiktig så er man ikke garantert å slippe unna. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Det var veldig trangt og masse folk der vi satt ved utstillingsringen,alle som skulle til ringen ved siden av gikk rett forbi. Og mange slapp sine hunder rett bort til min. Det var vel da det skjedde tipper jeg. Hun drakk ikke av andres vannskåler og jeg slipper ikke mine hunder bort til andres uten videre. Dommeren spritet eller vasket ikke hendene som jeg så. Så det kan vel ha skjedd via henne også. Jaja,det gikk bra med junior heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle mine hunder har fått kennelhoste en gang som unghunder, uavhengig av om de har vært på utstilling eller ikke. De har aldri fått det siden. Så jeg tror det blir litt som med "barnesykdommer" de opparbeider seg ett immunforsvar etter en runde. Jeg forventer at Murphy også kommer til å få det en eller annen gang fra nå til 2 år. 

 

...er jeg kjempe sulten :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Tøfflus skrev:

Aldri i livet! Hilsen skrangleverk Mocca, fotballen til Asti (du MÅ ikke forsøke brette sammen de lange beina mine hele tiden) og idolet til Nix (du MÅ ikke elske meg så mye HELE tiden) *flir*

 

HYSJ! Jeg prøver å skaffe meg venner, ikke ødelegg, sviker! Dessuten har de begge vokst opp med en Mocca :P Og de er flinke med fremmede hunder, det er liksom bare når vi henger sammen at ting blir litt komplisert :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Wednesday skrev:

Fikk med masse julemat hjem, men det er jo ikke no vits i å spise det, for jeg har ikke smakssans :( Gidder ikke spise sjokolade engang. Det her er virkelig den kjipeste julen på så lenge jeg kan huske :lol: 

Samme her :lol: bare Jeg blir ikke frisk før til sommeren igjen :lol: men er skikkelig kjipt.. for mamma har diska opp med skikkelig mye god mat, og jeg har ingen glede av noe :P hun har til og med laget hjemmelaget leverpostei, men den klarte jeg ikke å spise for det smakte for mye :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, LØJ skrev:

Greide å forspise meg på sjokolade i går...på JOBB :icon_redface:
Blir sikkert en bit til i kveld :innocent:

Det har vært nære her også :lol: vi har i utgangspunktet ikke lov å ta imot gaver fra leverandører, men unntaket er feks sjokolade til jul.. så da sender de mengder med sjokolade.. vi snakker kg-poser eller svære konfekteske.. 

det frister ikke litt med sjokolade engang må jeg innrømme :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ruslet oss en lengre tur i det fine været, så deilig med den lave vintersolen :ahappy: 

Nå har jeg satt på harry potter and the chambers of secrets, snart er rundstykket klart og da skal jeg kose meg! 

I kveld skal vi spise den årlige kveitemiddagen! Gleder meg!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg har en forklaring for brått "jeg tisser der jeg står" opplegget til Murphy (nei det er ikke UVI, for det er ikke så ofte ;) ) Men to ganger på ett døgn har hun sett drit trøtt ut og omtrent bare reist seg eller på vei til å legge seg og tisser der hun står. Tror noen har litt vondt i munnen sin og blir litt sliten og ukonsentrert av det. I dag slikket hun i seg frokosten sin også, hadde ikke så lyst til å åpne munnen. Men henge i nakken til Talli gå da :whistle:

To tenner + ene hjørnetannen er på vei ut. På samme side.. Auuuu

1918817_10156362057630072_17534389358640

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Raksha skrev:

Doh! Søskenbarna av snøbygene selvsagt :lol:  Jeg vil heller ikke ha mine søskenbarn på tunet *fnis*

Hahahahaa, SÅNNE søskenbarn ja :lol:. Jeg tror forsendelsen er veldig forsinket, for jeg ser ikke antydning til skyer her i dag heller... :aww: 

2 timer siden, JeanetteH skrev:

Alle mine hunder har fått kennelhoste en gang som unghunder, uavhengig av om de har vært på utstilling eller ikke. De har aldri fått det siden. Så jeg tror det blir litt som med "barnesykdommer" de opparbeider seg ett immunforsvar etter en runde. Jeg forventer at Murphy også kommer til å få det en eller annen gang fra nå til 2 år. 

Mine to første hadde ikke kennelhoste som jeg kan huske, men de to neste hadde en omgang hver. Willy hadde muuuuligens et par-tre host da han var valp, men han fikk en kraftig halsbetennelse som unghund (han er ennå hoven i mandlene faktisk), men Yasmine har ennå ikke fått noe som helst. Men jeg tror også som deg at det er litt som barnesykdommer... 

2 timer siden, JeanetteH skrev:

...er jeg kjempe sulten :lol: 

Told you so :lol: 

28 minutter siden, JeanetteH skrev:

Tror jeg har en forklaring for brått "jeg tisser der jeg står" opplegget til Murphy (nei det er ikke UVI, for det er ikke så ofte ;) ) Men to ganger på ett døgn har hun sett drit trøtt ut og omtrent bare reist seg eller på vei til å legge seg og tisser der hun står. Tror noen har litt vondt i munnen sin og blir litt sliten og ukonsentrert av det. I dag slikket hun i seg frokosten sin også, hadde ikke så lyst til å åpne munnen. Men henge i nakken til Talli gå da :whistle:

To tenner + ene hjørnetannen er på vei ut. På samme side.. Auuuu

1918817_10156362057630072_17534389358640

Gullefnuttet til mamsen sin :D:D:D 
Men å henge i nakken trumfer det meste - ALLTID. Hilsen Yasmine... :aww: 

Nå skal jeg børste gjennom Yasminepelsen og så skal vi ta oss en tur til Hamar og vandre langs Mjøsa. Jeg må se sola i dag... 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Siri skrev:

 

Mine to første hadde ikke kennelhoste som jeg kan huske, men de to neste hadde en omgang hver. Willy hadde muuuuligens et par-tre host da han var valp, men han fikk en kraftig halsbetennelse som unghund (han er ennå hoven i mandlene faktisk), men Yasmine har ennå ikke fått noe som helst. Men jeg tror også som deg at det er litt som barnesykdommer... 

Blaze ble bare en som hostet litt i noen dager, ikke noe alvorlig. Talli fikk feber, frøs og slimet-men hostet veldig lite. Husker spesielt Talli enda for det var -30 ute den vinteren og hun gikk bare frøs og frøs. Endte med å pakke henne inn i 2 Lag dekken og baklava over hode for å lufte henne. Og hun bare gikk rundt og rømte tilbake til huset så fort hun hadde gjort sitt fornødne.

Sitat

Told you so :lol: 

Jeg tenkte på deg når jeg våknet i dag og magen rumlet :lol: 

Sitat

Gullefnuttet til mamsen sin :D:D:D 
Men å henge i nakken trumfer det meste - ALLTID. Hilsen Yasmine... :aww: 

Hun kan få hete gullefnutt når jeg ikke liker henne :P 

Sitat

Nå skal jeg børste gjennom Yasminepelsen og så skal vi ta oss en tur til Hamar og vandre langs Mjøsa. Jeg må se sola i dag... 

Enjoy. Tror Talli skal få være med på en liten ridetur i dag. Murphy vet jeg ikke helt enda :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt hund(er) siden 1982 (herregud, jeg er så gammel) og har hatt kennelhoste på en. Eller jeg vet ikke helt om det var det, men Scilos hostet en ukes tid den andre vinteren han var hos oss. Jeg kjøpte varmedekken, kortet ned på turer og vips så ble han frisk. Siden har jeg ikke vært gnien på bruk av dekken på noen av hundene, men kledd på dem hvis været har vært guffent eller så kaldt at de trekker opp potene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har de unge reist til Hafjell for å være sammen med familien til Ias kjæreste resten av julen. Jeg har et mål for resten av julen og det er å ikke lage en eneste middag. Ja, nå lagde faktisk Ia julemiddagen (den beste presangen jeg kunne fått), men jeg har igjen nok kald ribbe til  mange, mange lefser med ribbe og sennep! 

Hadde det ikke vært for løpetid, skulle jeg gjerne gått tur med yndlingsfølget mitt ( @Margrete og galskapen), men her går vi i bånd om dagen og da blir det så kjedelig. Apropos det, så lurer jeg på om hannhundeiere er litt tilbakestående (moahaha). Når fuglebikkja di bråsnur og forsvinner for så å bli funnet igjen med snuta oppi rattata på en hund som går i bånd, der eieren til den hunden røsker tak i halsbåndet på din hund og roper "løpetid" med en hund ytterst i hver arm, hjelper det ikke å stå på bakketoppen og gaule på Fido! Fido har bare èn tanke i hodet og det er ikke å komme til mamsen. Hahaha, jeg blir ikke sur, altså, bare litt forundret over enkelte hundeeieres overdrevne tro på innkallingen sin. Samt deres totale mangel på evne til å lese situasjonen. Jeg ser faktisk på det som min oppgave å unngå at tispa mi parrer seg, men bittelitt hjelp hadde gjort seg, innimellom.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, posten er litt på tverke nå. De sendte ut første varsel om pakke på postkontor kl.11 på julaften. Døøøø 

Nå kommer andre varsel om at den må hentes. En lørdag 1.juledag. De er jo veldig åpen i dag også liksom :P Kanskje titte litt på programvarene sine og justere. Ellers syns jeg liksom at to dager før andre varsel kommer er litt i korteste laget..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå venter jeg på at "rush-trafikken" ute skal passere (alle skal visst gå tur til samme tid), så skal jeg og ut på en liten tur. Får middagsgjester klokka tre, så blir ikke noe langtur men greit for hundene å frese fra seg. Kom bittelitt snø i natt så Bris var helt rabiat på morgenluftingen, løp rundt og rundt, hoppet på Decoy og erta han såpass at han grynta fram et par misfornøyde knurr. Må ikke forstyrre gubben på snusetur. :P

Enkel middag i dag da, sodd med riskrem til dessert. Veldig lite arbeid med den altså. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hvis hunden klør ville jeg sjekket for allergi hos dyrlege. Og om hunden er konstant sulten kan du tilføre feks litt kokt ris, kokt brokkoli eller gulrøtter i foret for å gi mer metthetsfølelse uten mye kalorier.  Ang bæsjespising ville jeg vært nøyere på å ha kortere kobbel og mer kontroll på tur . Trene på å avlede med en kommando og godbiter. 
    • Hei Jeg har en hund som er 2 år og Og jeg har følgende utfordringer med min hund.  - hun er ca. 2 - 3 kg for mye  - hun kan ha tendens til å klø  - hun spiser bæsj ute når vi går tur. Akkurat som hun går å leter  - hun er for tiden veldig opptatt av å stjele og søke etter mat - hun virker for tiden veldig stresset Nå bruker vi pure natural fra Musti. Jeg valgte en med kun lam for å se om det hjalp på kløen. Det synes jeg det har gjort. Men hun har blitt ekstrem til å spise bæsj ute når vi går tur, og ellers veldig stresset og matgal. Jeg lurer på om det kan ha sammenheng med foret? Er det noen som kan anbefale et for dere tror kan passe min hund, og om dere tror dette kan ha en sammenheng?  Det er en engelsk springer spaniel.     
    • Joda, men synes det var en rar kommentar, ingen andre fikk det.. Fått dårlige nyheter om gamla, første gang jeg har gammel hund- og det er vondt når de får aldersplager.
    • Det virker jo som at de det er snakk om i artikkelen tar godt hensyn til valpenes behov og utøver god dyrevelferd, og det er vel og bra. Uansett synes jeg det er skummelt med slike trender som involverer dyr, spesielt fordi man aldri vet hvordan det kan utvikle seg. Med en såpass stor etterspørsel, kan vi liksom ikke se bort ifra at det kan skapes mange useriøse aktører som ikke setter valpenes velferd i absolutt første rekke. Forholdene man har sett i utlandet som blir beskrevet i artikkelen er jo ren tortur…
    • Hvis han gjør fra seg rimelig raskt om morgenen så tenker jeg at han faktisk må ut da. Du sier ikke hvor ung, men det kan ta litt tid før de lærer seg å sove hele natta. Men det kan være at han også bare har behov for å røre litt på seg eller bytte liggested, så jeg ville prøvd uten bur.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...