Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, november


xxx12345
 Share

Recommended Posts

Hjemme fra 2,5 time i myr-terreng. Fader jeg er lei av å gå rundt i denne våte svampen (les: Vestlandet) :P Jeg drømmer om flate, svære skoger...:aww: Blaze skremte opp flere tiur da, også fløy det ei ørn rett over hodet mitt, det var fascinerende. 

I går var det salg på sports-outleten her, og jeg fikk meg ei turbukse til halv pris. Fant litt av gaven til tantebarnet der også, ull-undertøy :) Han skal få en film og noe godt i tillegg, litt kjedelig med bare klær til en 3-åring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Penny, aka bowlingkjeglen har bursadag i dag, 3 år. Dagen er feiret med mat og ro, siden hun trolig har livmorbetennelse.  Kjøpte take-away i dag, og hun var meget fornøyd når hun fikk sitte i bakset

Svigerfar er våken!

JEG KOM INN PÅ PPU DELTID!  jEG ER SÅ GLAD AT JEG IKKE VET HVOR JEG SKAL GJØRE AV MEG ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ

Posted Images

44 minutter siden, Annik skrev:

Jeg trives godt begge steder, og kanskje det som gjør det vanskelig. Den helt klart største fordelen med Kristiansund, er jo at jeg har 90% av vennene mine der + hele familien, så alt er veldig mye enklere om det skulle være noe. Men så flyttet jeg jo ikke hit før i August, så det blir jo litt annet etterhvert her også...

Spesielt valpen som blir vanskelig nå som jeg plutselig skal ha han alene, istedet for at vi er to om det. Jeg har jo heldigvis @Siljus og @Sanne + samboer(takk til Sanne som har hatt han i natt :heart:) som har hatt han når det har kræsjet med arbeidstider og hjemmealene-trening. Valpen klarer fint å være alene i 4-timer, men skal jeg bo her alene, så blir det 8 arbeidstimer + reisevei, og da er vi oppe i 9-timer, minst. Det blir litt lenge :P

Banzai synes definitivt ikke du kan stikke av med bestekompisen:wub: Men jeg skjønner det veldig godt om du drar tilbake til Kristiansund altså. Nå stiller jo vi opp når vi kan selvfølgelig, men fordi vi må stenge bort Bamse når Nico er her, så kan det ikke være daglig... 
Han er jo ikke en vanskelig valp heller. Det er litt slitsomt når han og Banzai er sammen selvfølgelig, for de vil jo bare leke og herje hele tiden. Men om vi stenger Banzai på kjøkkenet, så tusler Nico bare rundt og er søt, så kanskje kan du få til en passeordning med noen andre til han tåler å være alene en arbeidsdag. Og så hjelper vi til når vi kan^^

Forøvrig har gutta kosa seg masse siste døgnet:ahappy: Men begge to sliter veldig med å slappe av når de er sammen. Vil jo bare leke hele tiden. Spesielt Nico naturlig nok, så når vi la oss i natt, så måtte vi ta i bruk bur til Nico. Det tror jeg han satte pris på, for han sov som en stein i 8 timer :lol:
Tror du får hjem en sliten tass for å si det sånn :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Sanne skrev:

Banzai synes definitivt ikke du kan stikke av med bestekompisen:wub: Men jeg skjønner det veldig godt om du drar tilbake til Kristiansund altså. Nå stiller jo vi opp når vi kan selvfølgelig, men fordi vi må stenge bort Bamse når Nico er her, så kan det ikke være daglig... 
Han er jo ikke en vanskelig valp heller. Det er litt slitsomt når han og Banzai er sammen selvfølgelig, for de vil jo bare leke og herje hele tiden. Men om vi stenger Banzai på kjøkkenet, så tusler Nico bare rundt og er søt, så kanskje kan du få til en passeordning med noen andre til han tåler å være alene en arbeidsdag. Og så hjelper vi til når vi kan^^

Forøvrig har gutta kosa seg masse siste døgnet:ahappy: Men begge to sliter veldig med å slappe av når de er sammen. Vil jo bare leke hele tiden. Spesielt Nico naturlig nok, så når vi la oss i natt, så måtte vi ta i bruk bur til Nico. Det tror jeg han satte pris på, for han sov som en stein i 8 timer :lol:
Tror du får hjem en sliten tass for å si det sånn :lol: 

Han er heldigvis en enkel sjel, ja! "Bur? Okei, da sover jeg bare jeg da" :lol:

Kanskje jeg bare skal flytte inn på hotellet over gata for jobb en periode. Da er det jo enkelt å stikke bort for å lufte, samtidig som jeg ikke har lang reisevei. Med de 3 pausene mine per dag, så hadde det fungert supert! :aww: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig hangoversøndag:

Faller i skogen, bein og armer overalt. Velger å lande med venstrehånden i "slå i stykker murblokk"-posisjon mellom hoftebeinet og fjellet. Beslutter meg så for å skli ned, da jeg åpenbart var lei av å gå. Merker at noe ikke er helt som det skal være. "Hm, pleier man ikke å kunne bevege fingrene?", tenkte jeg. Kommer raskt frem til at jeg ikke er helt sikker da venstrehånden strengt talt kun er til pynt. Skjønner at noe er rimelig galt likevel da hånden ser ut som den tilhører Hulken. Buksene mine pleier strengt talt heller ikke å være klistret til beinet, så det var jo noe nytt.

Kommer hjem, går i dusjen. Angrer. Rumpeballa føltes som den hadde dratt til skjærsilden uten resten av kroppen. Det vil si, resten av beinet føltes som var på god vei. Går ut, setter meg ned. Reiser meg rimelig raskt opp igjen. Drar sporenstreks på kaffebesøk til legevakten.

Kommer hjem med smertestillende og en relativt oppmuntrende beskjed om det neppe er noe brudd. Smertestillende av typen som er reseptbelagt. Da kan jeg stryke den av ønskelisten min til jul. Setter meg. Raskt opp igjen. Glemte at rumpa ser ut som en bilulykke. Nedtur. Å sitte er jo favorittsysselen min. Prøver å ligge på siden. Nope, det var feil side. Snur meg. Jaggu er ikke det vondt der også. Men hvordan skjedde det? Jeg landet jo ikke på den siden. "Men Tommy, har du glemt at du falt i natt?" Stemmer. Måtte jo markere oppkjørselen min gamle testamentet-style. Legger meg på magen, men glemmer at den ikke er helt i vater heller. Reiser meg opp.

Og her står jeg. Med PCen i vinduskarmen og ser ut som en forslått idiot. Men overraskende mange grønne biler som kjører forbi. Pleier jo nesten ikke å se noen når jeg er ute selv.

DET hørtes vondt ut! og beklager mange snaps :ahappy:

Sent fra min GT-I9506 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme fra 2,5 time i myr-terreng. Fader jeg er lei av å gå rundt i denne våte svampen (les: Vestlandet) [emoji14] Jeg drømmer om flate, svære skoger...:aww: Blaze skremte opp flere tiur da, også fløy det ei ørn rett over hodet mitt, det var fascinerende. 

I går var det salg på sports-outleten her, og jeg fikk meg ei turbukse til halv pris. Fant litt av gaven til tantebarnet der også, ull-undertøy [emoji4] Han skal få en film og noe godt i tillegg, litt kjedelig med bare klær til en 3-åring. 

Det er en viss uenighet i heimen over gleden av vestlandske bakkemyrer... Jeg er møkklei, mens mannen trives godt i sånt terreng.

Høstens første stormvarsel med vind fra "riktig" retning i emning. Liker absolutt ikke[emoji20]

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

På tide å spise frokost 1530, kanskje. Okey, fikk stappa i meg en liten gulrot og to rugsprø mens vi gikk tur, da. Veldig fornøyd med at jeg klarte å motstå fristelsen til å kjøpe godis i helgen.

Nå er jeg altså så forsynt av denne oppgaven min, og det passer veldig bra siden den straks skal leveres. Enten er det for få kilder, eller altfor mange, så nå må jeg fjerne 60 sider. Jaja, det skal vel gå greit, det.  Det mangler ikke på engasjement fra læreren og veilederen min i allefall. Til og med sjefen min har tilbudt seg å lese korrektur, og ville gjerne at vi skulle bruke oppgaven min som en veileder i forhold til utfordrende atferd på jobb. Jaja, sa jeg, vi får vente på karakteren først, da.:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God samvittighet etter å ha slitt ut dyra på en tur som ble minst dobbelt så lang som planlagt. Om jeg har knær som kan brukes til forflytning i morgen er morgendagens problem. Ellers var det jo lurt å sette suppa fra fryseren til tining i kjøleskapet i går kveld, supper tiner vanvittig sakte. Men suppe til nattmat høres jo nesten fiiiint ut. Kanelbolle til middag er kanskje litt mer lurvete.

Nuh tilbake til sakspapirene på padda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha så ufattelig deilig å lese at jeg ikke er den eneste som har slitt i skogen i dag!

Kom meg opp på fjellet i rekordfart, bestemte meg for å løpe ned igjen. Begynte bra, helt til jeg sklei og havna med armen først og rumpen etterpå, fikk et svææært hull i favorittightsen og gikk resten av veien ned i skam (flaks jeg hadde hipster og ikke stringtruse på meg i dag).

Trodde elendigheten var over, men så satte strikken fra jakken seg fast i en grein, så ble jeg slengt rund og akkurat da jeg bestemte meg for å ta hånda bort for å løsne den så slapp så gikk den av seg selv, det resulterte i en stk hoven finger på den samme armen jeg hadde slått tidligere.

Flere fall og knall senere så trodde jeg faren var over, var 3 meter fra flaten og tråkket i en sleip gjørmedam. Så sklei jeg nedover på ræv i en spennende posisjon, men heldigvis fant kneet ut at det skulle stoppe meg med å oftre seg inn i en kamuflert stein. Jeg fikk så vondt at jeg ble kvalm, har aldri opplevd å bli kvalm av smerte.

Så da gikk resten av turen hinkende hjem, med rumpa på luft, en gigantisk rød finger og høye klagelyder. Gjennom hele nabolaget selvfølgelig...

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@*Kat84* jeg forstår venninnen din er skuffet. Jeg har jo selv en "einballe" her, og det er jo ikke så himla kult fordi om han bare utelukkes fra utstilling og avl :hmm:

 

@Tommy beklager, men jeg måtte le av den historien din. Håper smertetillende funger godt nok til at du  kan innta en annen posisjon enn stående ved vinduet etter relativt kort tid :)

 

@Stine bra Trym synes skjermen er OK etter litt tilvenning. Hvor lenge er planen at han skal ha den på?


@TrasselTrollet Gratulerer! Så moro! :D

 

Jeg har tatt fullstendig fri i dag, deilig! Seinere skal det bli hjemmelaget pizza til middag. Har vært på en fin tur i skogen med de to minste (Sarek og Beringia), og skal trimme resten av gjengen om litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AN lo jeg godt av både @Tommy og @HeleneFS :lol: 

Ikke vondt ment altså! 

 

Toddy er så populær i familien at det begynner å bli slitsomt.  "Alle" vil låne han. Selv pappa har begynt å mase. Toddy er jo lykkelig bare han får nok kos forsåvidt.  

Pga en misforståelse i mellom svogeren og søsteren min var han plutselig løs i Drammen sentrum i dag.  Han kom selvfølgelig ikke på innkalling da det var 10-12 søte barn der som løp hylende i alle retninger.  Sjempegøy!!!! LEKE! !!

Svogeren min kom på å åpne bakluka til bilen, og ganske riktig - Toddy kom i 120 og seilte inn i bilen. Bare litt glad i å kjøre bil :lol: 

Heldigvis kjenner alle i blokka Toddy og vet han er snill så det var ingen reell frykt hos barna.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kost oss i skogen et par timer idag. La spor til jentene. Aller første gang for Twiggy, hun jobbet veldig bra! Tror nok hun blir en reser når vi har gjort det et par ganger. Aïda sporet helt rått idag :D visste akkurat hva hun skulle Gjøre og jobbet godt med nesa i sporet! Skikkelig gøy. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skjønte jeg hvorfor A har hengt plakat med voksne ingen adgang på døra si.  

Han har "ryddet" lekene sine inn i klesskapet! :pinch:

Synd for han at mammaen skulle rydde inn klær og ignorerte skiltet.  

Den ungen er litt for lik meg .

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Mud skrev:

Nå skjønte jeg hvorfor A har hengt plakat med voksne ingen adgang på døra si.  

Han har "ryddet" lekene sine inn i klesskapet! :pinch:

Synd for han at mammaen skulle rydde inn klær og ignorerte skiltet.  

Den ungen er litt for lik meg .

 

Broren min og jeg delte rom da vi var små, og vi ryddet én gang med å putte alt under senga. Pappa oppdaget det dagen etter, og syntes det var så morsomt at han bare så på oss og sa "Jeg vet hva dere har gjort..." og ikke sa noe til mamma. :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Caroline skrev:

Det skulle du sagt fra, så kunne jeg luftet som bare det fra etter aussiene til finalene igår :P 

Haha, aw. Neste gang! :lol:

Kan forresten meddele at jeg sydde igjen hele glidelåsen på buret i går, så han kunne være der jeg var. Til hans store forskrekkelse, så sydde jeg bra, så han kom seg ikke ut. :lol: Fikk lufta ham midt på dagen, men mot slutten så begynte han å kjede seg. Veeeeldig mye, og veldig høyt. :lol: Ei fremmed dame spurte om hun skulle lufte ham for meg. Godt han ikke er så pingle! Syns det var helt ålreit, han! Også møtte vi babybasseten Lille igjen da jeg var ferdig å skrive, så de fikk leke masse, også har han fått mange nye bestevenner i løpet av helga. :D 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungen har tråkka i en hundebæsj! :( Knurr!

 

Går en liten diskusjon om homeopati på et annet forum jeg følger. Blir både lattermild og litt oppgitt. Vel, jeg ler av kildene de kommer med da. Forskning som beviser at det virker liksom :teehe: Et antall personer med forkjølelsessymptomer får homeopati"medisin" i 14 dager også blir de friske gitt! Et mirakel :aww: 

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, plutte skrev:

Hemmelig juleveeeeeeennnnnnnn!!!!!!!!!!!???!!

 

Sent fra min D5803 via Tapatalk

 

 

Er vel bare til å dra i gang det :P

celebrity-name-puns-20.jpg

Du vet du har vært for lenge på jobb når du finner den dødsmorsom :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
    • Tenker de er forskjellige og ting går i orden etterhvert. Om han bare vil på do og sovner fort etterpå så hadde jeg bare fortsatt med å gå ut. Men vært dritkjedelig sånn et det ikke er noe belønning i å våkne utover at han får gå på do. ❤️  Limit måtte jeg lufte ganske ofte, opptil ca halvt år gammel, men sovna fort igjen. Karma sover foreløpig 6-8 timer i strekk på natta, men er da VÅKEN når hun har vært på do. 😂(Turboturid den der) Så blir tidlige morgener og heller en hvil på sofaen ila morningen isteden. 😴
    • Men du sier ikke når dere legger dere, man kan ikke forvente at en liten valp skal sove 8t i strekk, det tar som regel litt tid.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...