Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, november


xxx12345
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Penny, aka bowlingkjeglen har bursadag i dag, 3 år. Dagen er feiret med mat og ro, siden hun trolig har livmorbetennelse.  Kjøpte take-away i dag, og hun var meget fornøyd når hun fikk sitte i bakset

Svigerfar er våken!

JEG KOM INN PÅ PPU DELTID!  jEG ER SÅ GLAD AT JEG IKKE VET HVOR JEG SKAL GJØRE AV MEG ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ

Posted Images

6 minutter siden, *Kat84* skrev:

De to tingene var noe av det hun hadde tenkt til, så hun var utrolig skuffet. Og for de som har det som mål så er det tøft nok. 
Men hun er jo så klart positiv til at hun fortsatt kan konkurrere i lydighet osv da. Bare de forbaska reglene kan komme snart :P

Jeg veit, jeg har vært gjennom 4 tisper før jeg kom til nr 5 som kunne avles på, og syns fortsatt at underbitt er en bagatell :P Ei ble sjuk av noe vi ikke fant ut hva var, ble nervøs av det og måtte avlives. Ei fikk AA grad D i en alder av 10 mnd og ble avlivet. Ei er allergisk og dårlig mentalt. Underbitt kan de leve fint med, stort sett :) 

6 minutter siden, *Kat84* skrev:

Rulle ut av sofa, rulle inn i veggen, rulle rundt og dunke hodet i bordet... Ja, det er mange gode lattere her også på stakkars valpens bekostning :D

:lol: Jepp, medfølelse er oppskrytt :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, 2ne skrev:

Her er det Ali som holder på sånn, så hun har fått beskjed om å gå og legge seg :lol: 

Kan du ikke få en av disse koffertgutta til å kjøre deg? hehe 

--

Nei altså de er ikke på "min" parkering som er ett stykke unna. Og ikke tenker jeg bestille og betale for hjelp heller :P 

 

36 minutter siden, 2ne skrev:

AN har jeg brøla til et stk kelpievalp som tenkte hun skulle leke elektriker og pynte litt på stikkontakta på veggen. Jepp, jeg brøler til valper :P 

Tipper det er den jeg har brølt ett par ganger til før. Den syns det er såååå godt å stikke tungen inni hølet og gape over og sutte på stikkkontakter.... Kastet leke på den har jeg også gjort imens jeg brølte. Som du skjønner så har den lært å holde seg unna stikkkontakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
7 minutter siden, 2ne skrev:

Jeg veit, jeg har vært gjennom 4 tisper før jeg kom til nr 5 som kunne avles på, og syns fortsatt at underbitt er en bagatell :P Ei ble sjuk av noe vi ikke fant ut hva var, ble nervøs av det og måtte avlives. Ei fikk AA grad D i en alder av 10 mnd og ble avlivet. Ei er allergisk og dårlig mentalt. Underbitt kan de leve fint med, stort sett :) 

:lol: Jepp, medfølelse er oppskrytt :P 

Oisann, det er ikke noe i sammenligning med hva du har opplevd nei! 
Tror nok den sterke reaksjonen hennes i stor grad kommer av hvordan hun fant det ut. I utstillingsringen. Første gang det er blit kommentert. Og hun fikk hjelp til å ta bilde av det. 
Skikkelig sånn inn med teskje dokumentering... 

Medfølelse? Hva er det...? :D
Så lenge det går bra ler jeg så jeg griner om det ser dumt nok ut! :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, *Kat84* skrev:

Oisann, det er ikke noe i sammenligning med hva du har opplevd nei! 
Tror nok den sterke reaksjonen hennes i stor grad kommer av hvordan hun fant det ut. I utstillingsringen. Første gang det er blit kommentert. Og hun fikk hjelp til å ta bilde av det. 
Skikkelig sånn inn med teskje dokumentering... 

Medfølelse? Hva er det...? :D
Så lenge det går bra ler jeg så jeg griner om det ser dumt nok ut! :P 

Men altså, om overbittet er så lite at de ikke legger merke til det før i dag. Og hunden er 8 mnd, så vokser jo underkjeven enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lite til overs for passivaggresive kommentarer når jeg ikke svarer på meldinger :aww:  Jeg svarer når jeg kommer til det :aww: Og så skulle jeg ønske at jeg klarte å slå av litt filter når jeg da endelig svarer, for meldinger som: vil du ikke snakke med meg, fortjener egentlig mye mindre høflig svar enn det det fikk. Jeg hadde mest lyst til å bare svare nei, men det klarte jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

4 minutter siden, JeanetteH skrev:

Nei altså de er ikke på "min" parkering som er ett stykke unna. Og ikke tenker jeg bestille og betale for hjelp heller :P 

Da kan du "låne" en sånn bil da? :P Hvis ikke så har jeg en som du får plass til kofferter, valp og reisebur i ;) 

4 minutter siden, JeanetteH skrev:

Tipper det er den jeg har brølt ett par ganger til før. Den syns det er såååå godt å stikke tungen inni hølet og gape over og sutte på stikkkontakter.... Kastet leke på den har jeg også gjort imens jeg brølte. Som du skjønner så har den lært å holde seg unna stikkkontakter.

Det er den som skal flytte som lekte elektriker i dag. Hun har lekt gartner under tujaen også, så der ble hun taua ut fra :lol: Hun lurte litt på om hun skulle være møbelsnekker på den gamle stolen jeg har også, så hun er åpenbart opptatt av å være handy :P 

2 minutter siden, *Kat84* skrev:

Oisann, det er ikke noe i sammenligning med hva du har opplevd nei! 
Tror nok den sterke reaksjonen hennes i stor grad kommer av hvordan hun fant det ut. I utstillingsringen. Første gang det er blit kommentert. Og hun fikk hjelp til å ta bilde av det. 
Skikkelig sånn inn med teskje dokumentering... 

Allergihunden har jeg jo fortsatt, så det kunne vært verre med henne også :ahappy: Der var vel skuffelsen større over at hun er så miljøberørt som hun er, så hun er ikke noe særlig til konkurransehund i LP/bruks heller. Men nå står hun på medisiner, så nå er hun bare pensjonist, og det er hun flink til :ahappy: 

Har hun ikke sett på bittet sjøl? :P 

2 minutter siden, *Kat84* skrev:

Medfølelse? Hva er det...? :D
Så lenge det går bra ler jeg så jeg griner om det ser dumt nok ut! :P 

Ja, de tåler heldigvis en del, disse småttisene :ahappy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
13 minutter siden, JeanetteH skrev:

Men altså, om overbittet er så lite at de ikke legger merke til det før i dag. Og hunden er 8 mnd, så vokser jo underkjeven enda.

Mulig jeg har skrevet feil, men det var underbitt... 
Og hun stilte for tredje gang i dag. Så det er mye som har skjedd i utviklingen mellom forrige utstilling og til i dag. 
Så det er underkjeven som fortsetter å vokse da? 
Jeg har aldri tenkt over det før nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, 2ne skrev:

 

Da kan du "låne" en sånn bil da? :P Hvis ikke så har jeg en som du får plass til kofferter, valp og reisebur i ;) 

Det er den som skal flytte som lekte elektriker i dag. Hun har lekt gartner under tujaen også, så der ble hun taua ut fra :lol: Hun lurte litt på om hun skulle være møbelsnekker på den gamle stolen jeg har også, så hun er åpenbart opptatt av å være handy :P 

 

Jeg skal faktisk ikke grytidlig avgårde eller når jeg kommer hjem. Så kanskje det? :P 

Ikke si det til M da :lol: Den skal på en ranch så det er godt den er handy tenker jeg *host*

 

Fikk ikke med quote på multi denne gangen. Mulig jeg leste feil også om under/overbitt. Og ja, underkjeven vokser lengst. Men kan også tenke om det bare er noen mm så kan faktisk ett underbitt utvikle seg til en tangbitt når tennene slipes ned :P Bitt og tenner er liksom ikke helt ferdig med en gang. Så med mindre vi snakker litt mer enn "noen mm" her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

1,5 time fin tur i skogen med hundene. Traff bare èn syklist. Fint i lysløypa her, tror jeg har møtt noen der et par ganger bare. Gode muligheter for å løpe løs, altså.

Timmy er like bra i beinet i dag, så nå er jeg enda mer sikker på at cartrophen fungerer på han. Flott!

Bizi er søt og rar. Kom hjem fra tur, og jeg har en kost jeg pleier å bruke i gangen for å fjerne sand og grus og annet med. Tenkte at hvorfor ikke børste beina hennes også, så jeg prøvde, og hun synes det var så gøy! Snuste på kosten, løfta beina så jeg skulle komme bedre til, logra med halen, og var veldig ivrig. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra å bli lam med lampeskjerm på til å bli bulldoser, Tuva ble litt perpleks når hu ble vippet avgårde av en vandrende skjerm :P Nå er det bare å brøyte seg fram hvis han sitter fast, og det kan gjøre til tider vondt når det er meg han butter i :lol:

Jeg hadde store planer om å gå en tur etter nattavakt, men så fristet senga mye mer.... Nå skal jeg straks ordne istand middag til mamma og pappa, så spørs om det blir så fryktelig mye tur idag :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, JeanetteH skrev:

 

Jeg skal faktisk ikke grytidlig avgårde eller når jeg kommer hjem. Så kanskje det? :P 

Ikke si det til M da :lol: Den skal på en ranch så det er godt den er handy tenker jeg *host*

Ja, men da har det ordnet seg da :ahappy: 

:lol: Nei, skal ikke si noe jeg *host* Handy er helt sikkert lurt når den skal på en ranch! Tenk alt hun kan hjelpe til med :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, SoppenCamilla skrev:

Hei, sonen! 

Jeg, Janka og Skip er i Letohallen og jobber i helga. Om noen føler seg kallet til å bli rundsleika og litt tygget på, av en liten Skip, så hadde det vært sykt digg om noen hadde hatt lyst til å lufte ham en tur sånn midt på dagen! Er ikke noen krise om jeg må gjøre det selv, altså. :lol: Bare går litt fortere om jeg får jobba ferdig. 

Det skulle du sagt fra, så kunne jeg luftet som bare det fra etter aussiene til finalene igår :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytte hjem til Kristiansund og starte styret med å finne ny jobb og ny leilighet, men være nærmere familie?

Eller holde meg i Trondheim hvor jeg har jobb, og heller finne meg en billigere leilighet(men da langt unna familie, så det blir vanskeligere å få hjelp om noe skulle dukke opp)? Jeg kan fortsette å bo i leiligheten jeg har nå, men den blir litt dyrere enn jeg er komfortabel med...

Voksenlivet-suger :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Annik skrev:

Flytte hjem til Kristiansund og starte styret med å finne ny jobb og ny leilighet, men være nærmere familie?

Eller holde meg i Trondheim hvor jeg har jobb, og heller finne meg en billigere leilighet(men da langt unna familie, så det blir vanskeligere å få hjelp om noe skulle dukke opp)? Jeg kan fortsette å bo i leiligheten jeg har nå, men den blir litt dyrere enn jeg er komfortabel med...

Voksenlivet-suger :P 

Hvilken by trives du best i da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ahappy:.....har hundene fått en liten formiddagstur,  samt pels- og potestell. Straks hoppe i dusjen før vi skal ut å spise middag. Masse bursdagsfeiringer denne helgen gitt!  Også innetrening igjen i kveld igjen,  det blir bra! :ahappy:

Edit: 

Er det hos flere enn meg disse smilefjesene driver å hopper inn der det passer de? Sånn som den øverste? Ikke får jeg fjernet den heller.... :|

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, LinL skrev:

Hvilken by trives du best i da? :)

Jeg trives godt begge steder, og kanskje det som gjør det vanskelig. Den helt klart største fordelen med Kristiansund, er jo at jeg har 90% av vennene mine der + hele familien, så alt er veldig mye enklere om det skulle være noe. Men så flyttet jeg jo ikke hit før i August, så det blir jo litt annet etterhvert her også...

Spesielt valpen som blir vanskelig nå som jeg plutselig skal ha han alene, istedet for at vi er to om det. Jeg har jo heldigvis @Siljus og @Sanne + samboer(takk til Sanne som har hatt han i natt :heart:) som har hatt han når det har kræsjet med arbeidstider og hjemmealene-trening. Valpen klarer fint å være alene i 4-timer, men skal jeg bo her alene, så blir det 8 arbeidstimer + reisevei, og da er vi oppe i 9-timer, minst. Det blir litt lenge :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Annik skrev:

Jeg trives godt begge steder, og kanskje det som gjør det vanskelig. Den helt klart største fordelen med Kristiansund, er jo at jeg har 90% av vennene mine der + hele familien, så alt er veldig mye enklere om det skulle være noe. Men så flyttet jeg jo ikke hit før i August, så det blir jo litt annet etterhvert her også...

Spesielt valpen som blir vanskelig nå som jeg plutselig skal ha han alene, istedet for at vi er to om det. Jeg har jo heldigvis @Siljus og @Sanne + samboer(takk til Sanne som har hatt han i natt :heart:) som har hatt han når det har kræsjet med arbeidstider og hjemmealene-trening. Valpen klarer fint å være alene i 4-timer, men skal jeg bo her alene, så blir det 8 arbeidstimer + reisevei, og da er vi oppe i 9-timer, minst. Det blir litt lenge :P

Skjønner at 9 timer er vanskelig med valp, men når han er blitt større skal ikke det være noe problem :)  vanskelig det der, skjønner at du er usikker. Flyttet du hit pga jobb eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, LinL skrev:

Skjønner at 9 timer er vanskelig med valp, men når han er blitt større skal ikke det være noe problem :)  vanskelig det der, skjønner at du er usikker. Flyttet du hit pga jobb eller?

Flyttet hit pga fyren, men vi flytter fra hverandre igjen av diverse grunner :)

Typisk at gamle leiligheta mi ble leid ut på nytt noen få dager før det ble bestemt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Annik skrev:

Flyttet hit pga fyren, men vi flytter fra hverandre igjen av diverse grunner :)

Typisk at gamle leiligheta mi ble leid ut på nytt noen få dager før det ble bestemt :P

Åh, *klem!* Vanskelig da. Enig i at voksenlivet er mye mindre glamorøst enn man trodde da man var 14 :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, LinL skrev:

Åh, *klem!* Vanskelig da. Enig i at voksenlivet er mye mindre glamorøst enn man trodde da man var 14 :p

Jeg må bare klare å bestemme meg for hva jeg skal gjøre, så tror jeg nok det meste ordner seg etterhvert. Det pleier iallfall å gjøre det :ahappy: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig hangoversøndag:

Faller i skogen, bein og armer overalt. Velger å lande med venstrehånden i "slå i stykker murblokk"-posisjon mellom hoftebeinet og fjellet. Beslutter meg så for å skli ned, da jeg åpenbart var lei av å gå. Merker at noe ikke er helt som det skal være. "Hm, pleier man ikke å kunne bevege fingrene?", tenkte jeg. Kommer raskt frem til at jeg ikke er helt sikker da venstrehånden strengt talt kun er til pynt. Skjønner at noe er rimelig galt likevel da hånden ser ut som den tilhører Hulken. Buksene mine pleier strengt talt heller ikke å være klistret til beinet, så det var jo noe nytt.

Kommer hjem, går i dusjen. Angrer. Rumpeballa føltes som den hadde dratt til skjærsilden uten resten av kroppen. Det vil si, resten av beinet føltes som var på god vei. Går ut, setter meg ned. Reiser meg rimelig raskt opp igjen. Drar sporenstreks på kaffebesøk til legevakten.

Kommer hjem med smertestillende og en relativt oppmuntrende beskjed om det neppe er noe brudd. Smertestillende av typen som er reseptbelagt. Da kan jeg stryke den av ønskelisten min til jul. Setter meg. Raskt opp igjen. Glemte at rumpa ser ut som en bilulykke. Nedtur. Å sitte er jo favorittsysselen min. Prøver å ligge på siden. Nope, det var feil side. Snur meg. Jaggu er ikke det vondt der også. Men hvordan skjedde det? Jeg landet jo ikke på den siden. "Men Tommy, har du glemt at du falt i natt?" Stemmer. Måtte jo markere oppkjørselen min gamle testamentet-style. Legger meg på magen, men glemmer at den ikke er helt i vater heller. Reiser meg opp.

Og her står jeg. Med PCen i vinduskarmen og ser ut som en forslått idiot. Men overraskende mange grønne biler som kjører forbi. Pleier jo nesten ikke å se noen når jeg er ute selv.

  • Like 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...