Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, november


xxx12345
 Share

Recommended Posts

2 timer siden, Mari skrev:

Jeg skal SÅ prøve dette. Det presser inni der og er litt ubehagelig. Oliven? Raps? Et par dråper, er det bokstavelig eller betyr det en slump?

 

Edit: Evt mandelolje? Det har jeg på dryppert nemlig! 

Jeg sovna av jeg :lol: 

 

men du kan bruke hvilken olje du vil, men olivenolje sies å være klølindrende også.. Mandelolje ville jeg ikke ha puttet inni :P og ja, et par dråper er bokstavelig.. Begynn med det, og så kan du heller ta litt mer i morgen.. Du skal jo bare smøre gangen litt, ikke prøve å drukne voksen :P 

 

ellers har barnet sovnet, jeg har sovnet og våknet igjen, hundene er luftet og matet, gubben er på tur hjem og jeg har lagt meg.. Greit når ting faller på plass kjenner jeg :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Penny, aka bowlingkjeglen har bursadag i dag, 3 år. Dagen er feiret med mat og ro, siden hun trolig har livmorbetennelse.  Kjøpte take-away i dag, og hun var meget fornøyd når hun fikk sitte i bakset

Svigerfar er våken!

JEG KOM INN PÅ PPU DELTID!  jEG ER SÅ GLAD AT JEG IKKE VET HVOR JEG SKAL GJØRE AV MEG ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ

Posted Images

Du vet du er gammel når du seriøstvurderer å kjøpe denne for å montere over kjøkkenbenken. Jeg sliter så sykt å se ordentlig i dårlig lys. Problemet er vel at det kun er jeg som syns det er dårlig lys på kjøkkenet :lol: 

http://www.ebay.com/itm/30cm-12-LED-SMD-3528-Under-Cabinet-Light-PIR-Motion-Sensor-Lamp-Kitchen-Wardrobe-/371178826164?hash=item566bfb69b4:g:TwsAAOSw1XdUVHaH

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

Du vet du er gammel når du seriøstvurderer å kjøpe denne for å montere over kjøkkenbenken. Jeg sliter så sykt å se ordentlig i dårlig lys. Problemet er vel at det kun er jeg som syns det er dårlig lys på kjøkkenet :lol: 

http://www.ebay.com/itm/30cm-12-LED-SMD-3528-Under-Cabinet-Light-PIR-Motion-Sensor-Lamp-Kitchen-Wardrobe-/371178826164?hash=item566bfb69b4:g:TwsAAOSw1XdUVHaH

 

Det har vel vært sånn i over 40 år, så det trenger jo garantert ikke noen endring.. Hvorfor endre noe som funker? :lol::lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Krutsi skrev:

Det har vel vært sånn i over 40 år, så det trenger jo garantert ikke noen endring.. Hvorfor endre noe som funker? :lol::lol: 

:lol: Poeng. :D Men vi bytta nettopp lamper i taket, de gamle var sprukne og fæle (at de ble byttet ut med like fæle, dog ikke sprukne, trenger vi vel ikke si... ) så har vært litt forandra :D Men lys er vel alltid bra - sant? 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Fillerya skrev:

@Mari Har du prøvd ørelys? Fås kjøpt på helsekosten. Ser ut som et stearinlys du putter inn i øret og tenner på! Er visstnok veldig effektivt.

Ørelys er kvakksalveri og potensielt farlig. 

 

...skal jeg gå ned igjen fra såpeboksen og gå og lufte hund og pusse tenner.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gått en times tur med jentene i skauen, magisk med tåke og litt yr, plutselig dukka det opp blå himmel og! Digg å gå så tidlig i sånt vær er at det er absolutt ingen andre ute :P Nå skal jeg straks ta med meg surven å gå og legge meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk
11 timer siden, Aslan skrev:

Hm, jeg fikk beskjed om å bare begynne med øvelser jeg, det var på kontroll en uke etter at jeg tråkka over :) 

Har ikke fått noen kontroll jeg. Skulle bare gi beskjed hvis det ikke ble bra :p

11 timer siden, Siri skrev:

Har du ikke tatt røntgen? Etter ei uke burde du jo kunne belaste foten litt om det bare er overtråkk. Jeg gikk jo ei uke med brukket ankel fordi legen mente det bare var overtråkk, det var det jo ikke. 

Joda. Har tatt røntgen. Legen var sikker på at et var brudd (selv om jeg sa det ikke var det - 1-0 til meg). Jeg kan belaste den bare jeg trår rett ned. Problemet er at den er så hoven at jeg ikke får på sko :hmm: Og det syns jeg den kan slutte med nå.

10 timer siden, Line skrev:

Visste dere at det er båndtvang hele året for enkelte raser? Ikke? Nå vet dere det

:lol::lol::lol: 

Hehe folk med siberian husky sier ofte det selv. Vurderer folk rasen sier de at det er helårsbåndtvang på den rasen. Det er selvfølgelig ikke det, det er mer for at folk skal ta jaktinstinkt seriøst og ikke tro at det bare er alle andre som er dårlige til å trene innkalling med hundene sine. For valpen deres kommer alltid på innkalling :innocent: Den er 3 mnd gammel og kjempeflink allerede, så alle som ikke kan ha sibben sin løs er skikkelig dårlige til å trene innkalling altså :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Snusmumrikk skrev:

Hehe folk med siberian husky sier ofte det selv. Vurderer folk rasen sier de at det er helårsbåndtvang på den rasen. Det er selvfølgelig ikke det, det er mer for at folk skal ta jaktinstinkt seriøst og ikke tro at det bare er alle andre som er dårlige til å trene innkalling med hundene sine. For valpen deres kommer alltid på innkalling :innocent: Den er 3 mnd gammel og kjempeflink allerede, så alle som ikke kan ha sibben sin løs er skikkelig dårlige til å trene innkalling altså :lol:

Ja, det er en sak, men dette kom fra en person som ikke har noe i nærheten av polare raser i det hele tatt, og som ser ut til å ha skrevet dette i fullt alvor. Sikkert hørt det fra en sibbe-eier :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Snusmumrikk skrev:

Hehe folk med siberian husky sier ofte det selv. Vurderer folk rasen sier de at det er helårsbåndtvang på den rasen. Det er selvfølgelig ikke det, det er mer for at folk skal ta jaktinstinkt seriøst og ikke tro at det bare er alle andre som er dårlige til å trene innkalling med hundene sine. For valpen deres kommer alltid på innkalling :innocent: Den er 3 mnd gammel og kjempeflink allerede, så alle som ikke kan ha sibben sin løs er skikkelig dårlige til å trene innkalling altså :lol:

Ja, det er en sak, men dette kom fra en person som ikke har noe i nærheten av polare raser i det hele tatt, og som ser ut til å ha skrevet dette i fullt alvor. Sikkert hørt det fra en sibbe-eier :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk
12 minutter siden, Line skrev:

Ja, det er en sak, men dette kom fra en person som ikke har noe i nærheten av polare raser i det hele tatt, og som ser ut til å ha skrevet dette i fullt alvor. Sikkert hørt det fra en sibbe-eier :D 

Folk er ikke akkurat veldig kildekritiske. Alt man har hørt eller lest på nett er sant :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Siri skrev:

Har du ikke tatt røntgen? Etter ei uke burde du jo kunne belaste foten litt om det bare er overtråkk. Jeg gikk jo ei uke med brukket ankel fordi legen mente det bare var overtråkk, det var det jo ikke. 

Ja, er glad det ble røntgen på meg den gangen her, for det var ****** vondt de første dagene, så godt å ha bekrefta at det ikke var verre :P 

20 minutter siden, Snusmumrikk skrev:

Har ikke fått noen kontroll jeg. Skulle bare gi beskjed hvis det ikke ble bra :p

 

Haha :P Nei, jeg endte på legevakta, så da ble det tatt røntgen og en ivrig turnuslege ville ha meg på kontroll etter en uke fordi hevelsen var så ******. Jeg fikk frikort, så :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan ikke være leddbåndet da @Aslan ? Sliter med det ene leddbåndet fortsatt etter at det fikk en brist i ungdommen. 

 

Når poden sang Jokke med Sola skinner for full hals når han var to bestemte jeg meg for å være forsiktig med å spille norske tekster til han.  "For du var full av dritt og jeg var drita full,  og det var kjærlighet ved første nanananana " var grotesk å høre fra barnemunn. 

Desverre glemte jeg det helt i min begeistring for de nye låtene til Karpe,  og i dag gikk han plutselig og sang " Dere er alle av samme ulla,  alle skal bli knulla, mulla mulla mulla " :| 

Han vet liksom å plukke de mest passende strofene...

 

  • Like 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Kokospaniel skrev:

@Mari olja skal bare løsne proppen slik at lege/sykepleier kan spyle ut det som evt er der.

Voksen kan fint komme ut selv også :) 

@Mari men det er jo absolutt ikke nødt å være voks.. Mange grunner til dotter i øret :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Sanne skrev:

Litt dobbeltmoralskt? ja absolutt. Kan jeg på sikt egentlig kalle meg hundre prosent veganer? jeg vet ikke? Jeg kan aldri ha ren samvittighet, så lenge jeg utnytter dyr på den måten, men det er en faktor jeg må godta om jeg skal ha dyr og samtidig ha god samvittighet ovenfor dem. Og livet mitt dreier seg rundt dyrene, så da så. 

Filosofien er jo å ekskludere animalske produkter, så langt det lar seg gjøre og er praktisk, alle former for utnytting av dyr for mat, klær etc. For meg er det ikke mulig å inkludere dyrene mine i en vegansk livsstil, da jeg ikke anser det som hverken forsvarlig eller dyrevelferdsmessig riktig :)

Jeg synes ikke det er dobbeltmoralsk over hodet, jeg, det bare vitner om at du tenker fornuftig og ikke presser dine egne holdninger på individer som ikke har bedt om det :). 

3 timer siden, Snusmumrikk skrev:

Joda. Har tatt røntgen. Legen var sikker på at et var brudd (selv om jeg sa det ikke var det - 1-0 til meg). Jeg kan belaste den bare jeg trår rett ned. Problemet er at den er så hoven at jeg ikke får på sko :hmm: Og det syns jeg den kan slutte med nå.

Det var bra da :D. Jeg fant meg et par store vinterstøvletter som jeg greide å putte beinet nedi så vidt, da jeg brakk ankelen. Du har ikke noe svært å ta på da, som kan fungere? 

I dag silregnet det da jeg skulle opp halv seks for å dra til Letohallen (ja, man står tidlig opp for å rekke å dusje seg selv og lufte hunder i regndress og boots) - men da jeg hørte regnet som trommet på taket tok jeg en kjapp beslutning om at nei, jeg gadd ikke å stå opp, så jeg gikk og la meg igjen... Vi har  dermed hatt en skikkelig sløv og deilig dag i dag, vært på butikken og handlet og hundene har bare fått noen runder ute på jordet her. Men i MORGEN skal vi forsøke oss på en tur til Letohallen da :D. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Siri skrev:

Jeg synes ikke det er dobbeltmoralsk over hodet, jeg, det bare vitner om at du tenker fornuftig og ikke presser dine egne holdninger på individer som ikke har bedt om det :). 

 

Enig i det for så vidt. Dilemmaet er jo at veganere ikke kjøper animalske produkter fordi de blant annet er imot produksjonsforholdene i landbruket. Men så kjøper de altså hundefor som er laget av storfe, kylling osv. Jeg bare lurte på hvordan de tenkte altså, jeg er ikke veganer. :P

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på nest siste episode av GOT... Nesten så jeg legger meg i fosterstilling og griner, hva skal jeg gjøre nå? :bye::bye:  Livet ble plutselig så meningsløst når jeg ser at jeg snart er i mål og faktisk må vente, lenge, til neste sesong... :huh:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...