Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, november


xxx12345
 Share

Recommended Posts

4 t usammenhengende søvn, det lukter et par timer på øyet etter middag... Noen har innstalert en pipeleke i nesa på Trym... Og det er ikke bare bare å bære han ned trappa, sammtidig som Vigdis blir fra seg av glede og skal først ut døra, da blir det litt strengestemme og Tuva dør litt på seg.... Selvfølgelig var naboen ute når jeg luftet Trym i pysj og gummistøvler, og selvfølgelig hadde jeg på meg den hvite gjennomsiktige pysjoverdelen...

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Penny, aka bowlingkjeglen har bursadag i dag, 3 år. Dagen er feiret med mat og ro, siden hun trolig har livmorbetennelse.  Kjøpte take-away i dag, og hun var meget fornøyd når hun fikk sitte i bakset

Svigerfar er våken!

JEG KOM INN PÅ PPU DELTID!  jEG ER SÅ GLAD AT JEG IKKE VET HVOR JEG SKAL GJØRE AV MEG ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ

Posted Images

40 minutter siden, Pippin&Symra skrev:

Enig i det for så vidt. Dilemmaet er jo at veganere ikke kjøper animalske produkter fordi de blant annet er imot produksjonsforholdene i landbruket. Men så kjøper de altså hundefor som er laget av storfe, kylling osv. Jeg bare lurte på hvordan de tenkte altså, jeg er ikke veganer. :P

 

Du er ikke alene om å lure! Dette er en av de diskusjonene som går igjen gang på gang i klassen min. Vi har nemmelig en god del vegetarianere og minst en veganer i klassen :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Med forstua tå var jeg meget fornøyd med at vi kom oss hit.

Hundene var også happy, Bizi er som vanlig overlykkelig, meget spetten og full av energi. Aldri noe å si på humøret! Junior var i strålende form, og koste seg sånn at jeg måtte lokke han inn i bilen når vi var ferdig, han sto og dro i båndet, og ville ikke hjem. Så da gikk vi litt til, da.

 

7nov15.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3-4 timer siden jeg startet å jobbe med innlevering, har gjort én deloppgave!!! Seriøst denne innleveringen i matte 3 er svææær!!!!

noen som er proffe på parameterframstilling for eksponensialkurver????? Jeg kommer ikke videre uten det, men får det ikke til.
Har egentlig bare lyst å ta helg istedenfor, men det kan jeg ikke, nå er det ikke fridag før 15.desember da siste eksamen er unnagjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ĶFølte meg som en litt teit hundeeier i stad på tur... 11 grader og Casper med back on track dekken. Kunne ikke falt meg inn å kle på ham nå om han hadde god helse. Vet jo at jeg selv hadde tenkt det var litt dullete å kle på hunden sin når det var så varmt, så kan jo lure på hva andre tenkte.

Glad i varme da, ligger på ullteppe klint inntil peisen, raringen. 

Screenshot_2015-11-07-16-22-35.thumb.png

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Host, host, host, host, host.. Sånn har hele natta og dagen vært. Ikke meg som hoster, men ei lita frøken. Stakkars lille gull. Kombinert med mamma som heller ikke er frisk, så blir det kjip lørdag i dag. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Kokospaniel skrev:

 

Jeg er ho dama med dårlig rykte i diverse kretser... Klarer bare å være beherska i kort tid når det kommer til de der blandingene. Særlig variantene med "lang silkeaktig pels X puddel", en ber jo om pelsbråk! Gemytt- og helse-biten er enda vanskeligere å kommunisere inn til de nyfrelste kommende eiere. De er jo nemlig friske, så det så.

Siste jeg hørte om var maltipoo, blanding av malteser og puddel... Og jeg hører ikke veldig godt etter (må bli mer pedagogisk med folk som er i ferd med å bli hjernevaska inn i den fella)

Jeg må innrømme at jeg ikke er spesielt engasjert i kampen mot doodler, om folk har lyst til å bruke så mye penger på humbug, så må de gjerne det for min del. Men jeg blir overrasket over at folk faktisk tror på at doodlepels er lettstelt.. Det strider mot all fornuft, liksom.. Standardsvaret mitt på alt som er av doodleargumenter er "okay, da tror du det". Da får ikke jeg magesår av idiotien, i hvertfall :lol: 

--

Sånn apropos idioti, så har jeg sagt ja til å stille for valg som styremedlem i puddelklubben. Det var jo suksess å sitte i styret til belgerklubben, liksom.. Jeg lærer sakte og glemmer fort, åpenbart.. 

AN har jeg 5 slitne hunder i stua. Det er mye deiligere enn 5 opplagte hunder i stua :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Lola Pagola skrev:

ĶFølte meg som en litt teit hundeeier i stad på tur... 11 grader og Casper med back on track dekken. Kunne ikke falt meg inn å kle på ham nå om han hadde god helse. Vet jo at jeg selv hadde tenkt det var litt dullete å kle på hunden sin når det var så varmt, så kan jo lure på hva andre tenkte.

Glad i varme da, ligger på ullteppe klint inntil peisen, raringen. 

Screenshot_2015-11-07-16-22-35.thumb.png

Føler meg slik jeg også, når jeg poster bilder av Aron på nett med dekken. Allerede i august kom første bildet :P han får på seg dekken når vi har vært på jakt (evt jakttrening), blir fort kald i kroppen når han blir stillesittende, og spesielt på båtturen på vei hjem. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, 2ne skrev:

Jeg må innrømme at jeg ikke er spesielt engasjert i kampen mot doodler, om folk har lyst til å bruke så mye penger på humbug, så må de gjerne det for min del. Men jeg blir overrasket over at folk faktisk tror på at doodlepels er lettstelt.. Det strider mot all fornuft, liksom.. Standardsvaret mitt på alt som er av doodleargumenter er "okay, da tror du det". Da får ikke jeg magesår av idiotien, i hvertfall :lol: 

--

Sånn apropos idioti, så har jeg sagt ja til å stille for valg som styremedlem i puddelklubben. Det var jo suksess å sitte i styret til belgerklubben, liksom.. Jeg lærer sakte og glemmer fort, åpenbart.. 

AN har jeg 5 slitne hunder i stua. Det er mye deiligere enn 5 opplagte hunder i stua :P 

Å sitte i hundeklubbstyrer kan være så mangt da. Jeg har opplevd både evigvarende krangel og personstrid og et styre bestående av knalltrivelige personer som jobbet godt sammen. Håper puddelklubbstyret er/blir sånn som det siste!

Er det noen som har hørt fra @SFX? Falt hun gjennom et hull i gulvet? Ble hun fanget at heksa på loftet? Har dodøra gått i vranglås?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått ryddet og vasket litt i huset i dag. Skal gjøre litt mer før jeg tar kvelden. Merker jeg begynner å bli bra lei da.... Hvorfor har jeg hus og ikke knøttliten leilighet?
Sånn normalt sett er jeg glad for plassen altså, men ikke akkurat når det skal ryddes og vaskes :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Settervimsen fikk excellent med CK i dag :ahappy: 

Hunden har rally og ag-titler som står foran navnet hans i katalogen. Utrolig gøy å høre folk ringside som leste katalogen og som satt å funderte på om RL var noe form for russisk championat, og hvilket land kunne ag-titlene være fra? :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Pippin&Symra skrev:

Enig i det for så vidt. Dilemmaet er jo at veganere ikke kjøper animalske produkter fordi de blant annet er imot produksjonsforholdene i landbruket. Men så kjøper de altså hundefor som er laget av storfe, kylling osv. Jeg bare lurte på hvordan de tenkte altså, jeg er ikke veganer. :P

Men om de er så himla opptatt av dette, så burde de vel ikke ha husdyr over hodet, egentlig :D. 

1 time siden, Pippin&Symra skrev:

Alle som må lese flere hundre sider sakspapirer har lov til å lage kanelsnurrer med vaniljekrem, sant?

Jeg kan ikke huske at min pappa gjorde det da han satt med bunkevis med sakspapirer da jeg var lita, men jeg tror muligens ikke det er forbudt altså :D. 

24 minutter siden, 2ne skrev:

Sånn apropos idioti, så har jeg sagt ja til å stille for valg som styremedlem i puddelklubben. Det var jo suksess å sitte i styret til belgerklubben, liksom.. Jeg lærer sakte og glemmer fort, åpenbart.. 

:lol: 

13 minutter siden, Pippin&Symra skrev:

Er det noen som har hørt fra @SFX? Falt hun gjennom et hull i gulvet? Ble hun fanget at heksa på loftet? Har dodøra gått i vranglås?

Kanskje tatt av zombier??? :|

Har jeg spist middag bestående av pannestekt kveite, potetmos (hjemmelagd), smørdampet brokkoli, eggsmør, pesto, peppertomater og rå gulrøtter. Godt ja :D. Og med julebrus fra Hamar til  :aww:.  

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Pippin&Symra skrev:

Å sitte i hundeklubbstyrer kan være så mangt da. Jeg har opplevd både evigvarende krangel og personstrid og et styre bestående av knalltrivelige personer som jobbet godt sammen. Håper puddelklubbstyret er/blir sånn som det siste!

Er det noen som har hørt fra @SFX? Falt hun gjennom et hull i gulvet? Ble hun fanget at heksa på loftet? Har dodøra gått i vranglås?

Er vel mer at det ikke er nett der, og at sist jeg var der (onsdag :P ) så var det kun E nett på mob. Og slik sonen er så sitter man ikke laster på tlf :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo nettopp det som blir dilemmaet. Velge å ha dyr og samtidig krysse en linje man absolutt ikke vil, eller velge bort dyr og ha ren samvittighet, men et fattigere liv. Ikke et vanskelig valg i mine øyne, selvfølgelig velger jeg å ha dyr, og kan aldri få ren samvittighet :) De veier så veldig opp for det allikevel.
Det jeg kan gjøre, er å be samboer om å alltid være den som handler det, og på den måten slippe å faktisk betale for noe jeg ikke støtter!

Det er som @Siri sier, jeg kan ikke ta et valg for noen som ikke har bedt om det. Og hallo, hvem fôrer hundene (eller enda verre, kattene) sine vegansk?! Det håper jeg ikke er mange, da de i mine øyne skal ha kjøtt. 

Egentlig er diskusjonen enkel. En veganer kan ikke fôre hunden sin med noe som inneholder animalske produkter, ergo bør de ikke ha hund :) De fleste veganere jeg kjenner støtter ikke å ha hund en gang da, så for dem er det jo ikke et tema egentlig :P 
 
Spørs om jeg da alltid vil omtale meg selv som vegetarianer. Bare fordi jeg faktisk ikke kan bli hundre prosent veganer så lenge jeg har dyr... 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter narkose osv, fungerer type bronxyl/slimløsende midler for å få hostet opp alt gugga i lungene? hilsen hoste hoste :P

også har Per Olav snikfotografert meg idag :lol:

12182898_10153557120030860_3349827938405

Nå har jeg og valpis pleiet sofaen og netflix noen timer, spist middag og nå har vi glasscola på bordet :D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Sanne skrev:

Det er jo nettopp det som blir dilemmaet. Velge å ha dyr og samtidig krysse en linje man absolutt ikke vil, eller velge bort dyr og ha ren samvittighet, men et fattigere liv. Ikke et vanskelig valg i mine øyne, selvfølgelig velger jeg å ha dyr, og kan aldri få ren samvittighet :) De veier så veldig opp for det allikevel.
Det jeg kan gjøre, er å be samboer om å alltid være den som handler det, og på den måten slippe å faktisk betale for noe jeg ikke støtter!

Det er som @Siri sier, jeg kan ikke ta et valg for noen som ikke har bedt om det. Og hallo, hvem fôrer hundene (eller enda verre, kattene) sine vegansk?! Det håper jeg ikke er mange, da de i mine øyne skal ha kjøtt. 

Egentlig er diskusjonen enkel. En veganer kan ikke fôre hunden sin med noe som inneholder animalske produkter, ergo bør de ikke ha hund :) De fleste veganere jeg kjenner støtter ikke å ha hund en gang da, så for dem er det jo ikke et tema egentlig :P 
 
Spørs om jeg da alltid vil omtale meg selv som vegetarianer. Bare fordi jeg faktisk ikke kan bli hundre prosent veganer så lenge jeg har dyr... 

En løsning kunne kanskje ha vært å fore på slaktavfall etter vilt? Men veganere er kanskje imot jakt også? Og det ville vel uansett ikke holdt til så mange hunder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Pippin&Symra skrev:

En løsning kunne kanskje ha vært å fore på slaktavfall etter vilt? Men veganere er kanskje imot jakt også? Og det ville vel uansett ikke holdt til så mange hunder. 

Jeg er ikke like imot jakt, forsåvidt! Men jeg vil tro de fleste veganere er imot det, sånn egentlig ja! Det hadde jo definitivt vært et alternativ for min del da!:) Hvertfall noe å tenke på!:ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...