Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, november


xxx12345
 Share

Recommended Posts

9 minutter siden, Kokospaniel skrev:

Da er dere langt heldigere enn det "fancy" nabobygget deres. Har går det i sølevann som skal være kaffi, fra automat. Har fått tak i presskanne og skikkelig kaffi som jeg har gjemt i skapet mitt. Må ha noe å våkne på om morraen... 

:lol: det er kanskje stygt å le... her varierer kvaliteten på kaffen fra etasje til etasje... jeg var nede i 2. etg her om dagen og trodde de holdt på å forgifte meg (hvilket sikkert noen godt kunne tenkt seg å gjøre... :aww:). Glad vi har den beste kaffen her i etasjen hvor jeg sitter :D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Penny, aka bowlingkjeglen har bursadag i dag, 3 år. Dagen er feiret med mat og ro, siden hun trolig har livmorbetennelse.  Kjøpte take-away i dag, og hun var meget fornøyd når hun fikk sitte i bakset

Svigerfar er våken!

JEG KOM INN PÅ PPU DELTID!  jEG ER SÅ GLAD AT JEG IKKE VET HVOR JEG SKAL GJØRE AV MEG ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ

Posted Images

6 minutter siden, Malinka skrev:

Jeg har fått ansvar for å bestille ny kaffetrakter, så jeg må bare få sjekket litt hva de andre vil ha, men automat blir det ikke. Regner med at kravspeken her begynner med Moccamaster. 

Hvorfor ikke industritrakter? De lager ei kanne kaffe på en brøkdel av tida og mange/de fleste er kobla direkte på vannforsyninga, så det er superenkelt å sette igang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Synnikken skrev:

Moccamaster er jo eneste brukbare kaffetrakteren og da ?? :ahappy:

Akkurat det jeg mener også, derfor en fordel å være med å bestemme.

2 minutter siden, Tekopp skrev:

Hvorfor ikke industritrakter? De lager ei kanne kaffe på en brøkdel av tida og mange/de fleste er kobla direkte på vannforsyninga, så det er superenkelt å sette igang.

Vi har et knøttlite kjøkken som deles med en annen seksjon, så ikke alt for mye plass og ikke mulighet for særlig med ombygging, noe som må til dersom vi skal koble den til vannforsyningen. I tillegg er vi bare 12 personer, så en som trekker 2 kanner i slengen holder lenge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Malinka skrev:

Jeg har fått ansvar for å bestille ny kaffetrakter, så jeg må bare få sjekket litt hva de andre vil ha, men automat blir det ikke. Regner med at kravspeken her begynner med Moccamaster. 

Moccamaster er aldri feil. På en arbeidsplass er det viktig å ha en modell der kaffefilteret ikke kan åpnes og stenges. På den ene avdelingen har de en sånn modell, de har stadig oversvømmelser. På vår avdeling har vi idiotsikkert system, det trenger vi. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Pippin&Symra skrev:

Moccamaster er aldri feil. På en arbeidsplass er det viktig å ha en modell der kaffefilteret ikke kan åpnes og stenges. På den ene avdelingen har de en sånn modell, de har stadig oversvømmelser. På vår avdeling har vi idiotsikkert system, det trenger vi. :P

Den vi har nå har ikke lukkemulighet, men dersom filterholder eller kanne står skjevt så blir det oversvømmelser..... Vi er vant til å vaske kjøkken, for å si det sånn :lol: Men tror de fleste har lært nå, for det er en stund siden. Men da skjønner jeg hvorfor den skolen jeg var på forrige helg på seminar hadde tape på slik at man ikke kunne stenge filteret :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Malinka skrev:

Akkurat det jeg mener også, derfor en fordel å være med å bestemme.

Vi har et knøttlite kjøkken som deles med en annen seksjon, så ikke alt for mye plass og ikke mulighet for særlig med ombygging, noe som må til dersom vi skal koble den til vannforsyningen. I tillegg er vi bare 12 personer, så en som trekker 2 kanner i slengen holder lenge. 

Vet ikke om det må så fryktelig mye ombygging til, den er bare kobla på. Ikke tar den veldig mye større plass enn en vanlig kaffetrakter heller, den er bare mye mye raskere. Gamlejobben hadde en trakter som brukte 30 min på ei kanne, her (med industrakteren vår) bruker den 2 minutter.

Jeg hadde undersøkt om det funka på kjøkkenet deres hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Siri skrev:

:lol: det er kanskje stygt å le... her varierer kvaliteten på kaffen fra etasje til etasje... jeg var nede i 2. etg her om dagen og trodde de holdt på å forgifte meg (hvilket sikkert noen godt kunne tenkt seg å gjøre... :aww:). Glad vi har den beste kaffen her i etasjen hvor jeg sitter :D 

Dere har altså gått klar av "rote pelican"? Og heller ikke ramma av forbud mot kaffitraktere??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.11.2015, 12.40.05, Ozzy skrev:

Ja skal kjøre på e18. Samboeren mente det bare var kø retning vestfold men jeg tror han juger :P 

Når pleier det å løsne?  

Ehm.. Jeg har ikke vært pålogget siden fredag formiddag, jeg, så jeg så ikke denne før nå :P Erfaringsmessig varierer det veldig når det løsner, men som regel en gang mellom 17-19 :P Men det fant du sikkert ut :)

 


Jeg lurer på når pillene mine skal begynne å funke så jeg ikke blir kvalm hver gang jeg prøver å spise noe. Dette begynner å bli ganske slitsomt etter 14 dager...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt en fin helg på hytten i helgen. Det kom faktisk snø på lørdagskvelden! :D 

Vi gikk en fin tur på lørdag, og Casper fikk løpe løs og kose seg hele veien! På søndag var vi bar ute på tomten til hytten, jeg fikk sitte å slappe av på en benk dekket med reisdyrskinn. Casper løp rund å stjal pinner og ved fra ved haugen som ikke han fikk stjele fra :lol: Vi fikk også hengt opp en fuglekasse, så kanskje fuglene velger å ikke lage rede og legge egg akkurat ved inngangspartiet neste gang :P Casper synte snø var helt konge! Men det var også litt kaldt til potene, han løste det lett ved å unngå å stå så mye i ro. Eller hoppe opp på reinskinnet :D 

 

Tenkte endel på Koda i helgen,for han skulle ha blitt 6 år på lørdag. Jeg hadde aldri trodd at jeg kom til å savne han så mye. Har ofte lyst å grine over alt han ikke får oppleve. Samtidig så vet jeg at hadde han levd så hadde han gått på sterke smertesttillende og hadde et lite kjekt liv. Han hadde heller ikke trivdes med å bo her jeg bor nå. Men jeg savner han likevel, den fine store, rare bamsen min <3

 

I natt har det ikke blitt mye søvn på hverken meg eller Casper. Han har vært grisedårlig i magen, og vi har vært ute en gang i timen fra klokken 3 i natt frem til halv 11 i dag. Nå har vi fått oss litt søvn begge to heldigvis. 

Han har ikke vært veldig imponert over det å måtte gå ut i været som er :P Så etter første tur ut måtte jeg legge frem dekken, så jeg kunne ta på han når vi kom ut. Alt blir litt bedre med et dekken på ryggen :ahappy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Kokospaniel skrev:

Dere har altså gått klar av "rote pelican"? Og heller ikke ramma av forbud mot kaffitraktere??

Hva er rote pelican? Meg ikke vite :D. Vi har helt sikkert forbud mot kaffetraktere, men den store kaffemaskinen vi har lager god kaffe, den, så jeg overlever :D

Det store dilemmaet: kjøpe ny sykkel eller reparere den gamle... Jeg oppdaget plutselig at jeg ikke hadde bremser på sykkelen min jeg, her om dagen... Det var litt teit siden det var nedoverbakke hele vegen tilbake til bilen da jeg oppdaga det. Nå ser jeg at nye deler til bremser og sånt jo koster skjorta (hvorfor kan ikke alle sykler bare ha enkle bremseklosser liksom?), sykkelen er vel snart 10 år gammel (men alt annet er jo bra på den da - OG jeg har plass til springer, det er det jo så få sykler som har nå for tida)... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Siri skrev:

Hva er rote pelican? Meg ikke vite :D. Vi har helt sikkert forbud mot kaffetraktere, men den store kaffemaskinen vi har lager god kaffe, den, så jeg overlever :D

Det store dilemmaet: kjøpe ny sykkel eller reparere den gamle... Jeg oppdaget plutselig at jeg ikke hadde bremser på sykkelen min jeg, her om dagen... Det var litt teit siden det var nedoverbakke hele vegen tilbake til bilen da jeg oppdaga det. Nå ser jeg at nye deler til bremser og sånt jo koster skjorta (hvorfor kan ikke alle sykler bare ha enkle bremseklosser liksom?), sykkelen er vel snart 10 år gammel (men alt annet er jo bra på den da - OG jeg har plass til springer, det er det jo så få sykler som har nå for tida)... 

Lever den inn for full shining! Det er faktisk verdt det og sykkelen føles ny :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, JeanetteH skrev:

Lever den inn for full shining! Det er faktisk verdt det og sykkelen føles ny :) 

Ja, det er det jeg heller mest mot egentlig :). Jeg har jo ikke behov for ny sykkel liksom, jeg er glad i den gamle, jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Hm, jeg trodde egentlig at kreftregisteret sendte ut påminnelse om celleprøve jeg, men det kom jo aldri noe brev! Så da gikk jeg inn på nettsidene deres, og det sto det at de kun sender brev hvis man ikke tar prøven på eget initiativ. Synes å huske at jeg har fått et slikt brev hvert tredje år siden jeg fylte 25. Og det er jo da noen år siden. Vel, nå har jeg utsatt det siden juni, så fikk jeg da omsider bestilt den timen i et lyst øyeblikk i forrige uke, og fikk time i morgen.

Akkurat sånt er det så tullete å utsette, spesielt siden jeg hadde celleforandringer en gang for lenge siden. Det tar jo et par minutter bare, så er det tre år til neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Siri skrev:

Hva er rote pelican? Meg ikke vite :D. Vi har helt sikkert forbud mot kaffetraktere, men den store kaffemaskinen vi har lager god kaffe, den, så jeg overlever :D

Det store dilemmaet: kjøpe ny sykkel eller reparere den gamle... Jeg oppdaget plutselig at jeg ikke hadde bremser på sykkelen min jeg, her om dagen... Det var litt teit siden det var nedoverbakke hele vegen tilbake til bilen da jeg oppdaga det. Nå ser jeg at nye deler til bremser og sånt jo koster skjorta (hvorfor kan ikke alle sykler bare ha enkle bremseklosser liksom?), sykkelen er vel snart 10 år gammel (men alt annet er jo bra på den da - OG jeg har plass til springer, det er det jo så få sykler som har nå for tida)... 

Fiks opp den du har, gi den til meg, glem det og kjøp deg ny :aww: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk nettopp på butikken uten bh! Uten sports-bh t.o.m.!!! Jeg følte meg helt vill og gal :D

Feministen i meg skriker "kast alle bher!", men så har jeg jo en A-cup som tyngdekraften ikke får tak i, så jeg vet jo ikke hva jeg snakker om.

Også har jeg satt opp igjen hekken da! Håper den overlever neste storm...

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, HeleneFS skrev:

Jeg gikk nettopp på butikken uten bh! Uten sports-bh t.o.m.!!! Jeg følte meg helt vill og gal :D

Feministen i meg skriker "kast alle bher!", men så har jeg jo en A-cup som tyngdekraften ikke får tak i, så jeg vet jo ikke hva jeg snakker om.

Også har jeg satt opp igjen hekken da! Håper den overlever neste storm...

Jeg sluttet å gå uten bh en gang det sa KLASK! da jeg hoppet nedover en trapp.

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, HeleneFS skrev:

Jeg gikk nettopp på butikken uten bh! Uten sports-bh t.o.m.!!! Jeg følte meg helt vill og gal :D

Feministen i meg skriker "kast alle bher!", men så har jeg jo en A-cup som tyngdekraften ikke får tak i, så jeg vet jo ikke hva jeg snakker om.

Også har jeg satt opp igjen hekken da! Håper den overlever neste storm...

Hahaha du er så søt! HAR du seriøst aldri gått på butikken uten bh før? jeg gjør det stadig vekk! :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...