Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, november


xxx12345
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Penny, aka bowlingkjeglen har bursadag i dag, 3 år. Dagen er feiret med mat og ro, siden hun trolig har livmorbetennelse.  Kjøpte take-away i dag, og hun var meget fornøyd når hun fikk sitte i bakset

Svigerfar er våken!

JEG KOM INN PÅ PPU DELTID!  jEG ER SÅ GLAD AT JEG IKKE VET HVOR JEG SKAL GJØRE AV MEG ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ

Posted Images

4 timer siden, 2ne skrev:

Det er neppe de hundene hun har stilt ut som har blitt seende sånn ut, hadde hun kommet med noe sånt noe til en utstilling hadde det forhåpentligvis blitt reaksjoner. Man kan si mye rart om puddelfolk altså, men utstilling og pelsstell tar de som regel veldig alvorlig. 

Ja, bak denne puddelsaken så er det nok en personlig tragedie bak, men med sånt som denne perseren og cockeren som jeg fortalte om, og disse hundene som @Caroline fortalte om, så er det ikke personlige tragedier som ligger bak altså, det er uvitenhet, latskap og idioti. Jeg nekter at en hel familie på 5 (som de med perseren var) lider av personlige tragedier alle sammen, eller at selv veterinæren som så på cockeren lider av en personlig tragedie, selv om kanskje ekteparet som eide den gjorde det. 

Jeg mener ikke at folk nødvendigvis skal ha hund på akkurat samme måte som meg, men når man har huset fullt av pudler, så lurer jeg jo på hvordan de får tid til alt, fordi pelsstell på puddel er tidkrevende. Og jeg tenker jo at oppdrettere som har 40-50-60 bikkjer i hus, de kjenner ikke alle altså, de har ikke et nært forhold til alle sine hunder. Jeg skjønner ikke hvordan man kan gi 70 rottiser et tilfredsstillende liv, er ikke det i utgangspunktet en bruksrase som liker å jobbe, liksom? Men nei, det betyr ikke at hundene lider. Jeg tror ikke de nødvendigvis lider, men jeg veit ikke helt om jeg mener sånt dyrehold er optimalt heller, og jeg er ganske sikker på at jeg helst ikke kjøper hund fra sånne oppdrettere. 

De enkelthundene som er nevnt, så er det bare latskap og lukkede øyne ja.. 

 

Når det gjelder i alle fall disse rottisene, så har jeg mine tvil på hundeholdet, men de har det vistnok bra.. Det er vist flere slike "staller", med store områder og treningsfasiliteter.. Og ansatte.. AC i alle kennelbygg osv.. Så mange steder har de det kanskje bedre enn mange rottiser her i Norge :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Caroline skrev:

Fant noen eldre bilder også. Denne samojeden klarte jeg å børste ut alle floker på, men den var rundt halvannet år og så virkelig ut som om den aldri var børstet. 
12219469_10156187228185641_1194952732978

Denne puddel/cockerblandingen minnet mer om en puli... Her har jeg kun klippet fri øynene for hår så hun fikk se igjen.
12191662_10156187228145641_6937539424213

Etter...
12065891_10156187236150641_6970307998557
 

Blir sånt rapportert til mattilsynet?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Ganzie skrev:

Skulle til å spørre hvor Blaze var, og ble veldig lei meg da jeg sjekket hjemmesiden din:icon_cry: Stor klem:hug::console:

 

Jeg har ikke spredd det så vidt og bredt nei, men ja. Blaze ble avlivet 26.oktober. Og takk :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vurderte lenge om tibetansk terrier var noe for oss nettopp pga pelsstell. Men alt annet stemmer så bra, og vi ser at mange andre tibbe-eiere holder hunden i bamseklipp eller kortklipt, så vi tror det går bra. Men selvsagt vet vi at vi kjøper en rase som krever mye stell og er forberedt på det, vi begynte tidlig med forrige valpen på å venne ham til å bli stelt. Vi har ingen utstillingsplaner og trenger ikke holde hunden i full pels. Kommer nok til å både benytte oss av profesjonell hjelp og etterhvert klippe selv, samt jobbe mye med å gjøre valpen komfortabel med alt stellet. Selv om det tydeligvis er noen som mener at vi ikke bør ha den rasen med mindre vi vil ha ham i full pels...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Åh, hjelpes. Ommøblerte litt i stua, for det trekker fra vinduene bak sofaen, og verandadøra like ved. Da jeg flyttet sofaen, så kom det frem litt av hvert av tyggebein, leker, og faktisk også en død fugl...Nå er det over to måneder siden pus flytta, og mesteparten av fjærene hadde løsna fra kroppen, og det var bare skallen igjen av hodet på fuglen. Den har altså ligget der en stund...:blink:

Det sier forsåvidt en hel del om hvor ofte jeg tar sofaen helt vekk for å støvsuge... *begynnemeddetnådakanskje*

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Caroline skrev:

Denne puddel/cockerblandingen minnet mer om en puli... Her har jeg kun klippet fri øynene for hår så hun fikk se igjen.
 

Tror det er mange som går på en smell med disse puddelblandingene :/ 

28 minutter siden, Krutsi skrev:

De enkelthundene som er nevnt, så er det bare latskap og lukkede øyne ja.. 

 

Når det gjelder i alle fall disse rottisene, så har jeg mine tvil på hundeholdet, men de har det vistnok bra.. Det er vist flere slike "staller", med store områder og treningsfasiliteter.. Og ansatte.. AC i alle kennelbygg osv.. Så mange steder har de det kanskje bedre enn mange rottiser her i Norge :P 

Ja, de har det sikkert greit nok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, JeanetteH skrev:

Skjønner at jeg tråkker på noen såre tær når JEG mener at selv korthårete hunder bør børstes igjennom ukentlig i 3-5 minutter. Og JEG mener det er god dyrevelferd for å klare se helt ned til huden på hunden og forebygge evt problemer. 

Jeg vet jeg er over gjennomsnittet interessert i pelsstell. Dere trenger ikke fortelle hvorfor dere velger ikke gjøre det. Selv om jeg personlig mener det bør gjøres ;) 

Ingen såre tær her heller altså, men litt nysgjerrig på om du mener dette om amstaff/dalmatiner/whippet type kort pels også? Sånn 1-2 cm og uten underull. Jeg skjønner hva du mener med kelpie-korthår, den er lang til kort å være, selv om jeg tenker at ukentlig sikkert ikke er nødvendig på alle. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rørleggern sa han hadde med en gave til meg idag. Ville ikke si hva det var og var ganske hemmelighetsfull.  Omsider kom han hjem og skulle gi meg gaven min, og litt småstolt rekker han meg denne:Snapchat-7225903019413105073.thumb.jpg.6

Dasspapir som føles ut som å bruke en veldig veldig myk våtserviett i glufsa :lol:  :lol: 

  • Like 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Mari skrev:

Ingen såre tær her heller altså, men litt nysgjerrig på om du mener dette om amstaff/dalmatiner/whippet type kort pels også? Sånn 1-2 cm og uten underull. Jeg skjønner hva du mener med kelpie-korthår, den er lang til kort å være, selv om jeg tenker at ukentlig sikkert ikke er nødvendig på alle. :)

 

Det er glatthåret det :P 

Som sagt, hva andre mener er nødvendig gir jeg beng i egentlig. ;)  JEG gjør det med mine, og jeg har hindret ganske mye ting i å utvikle seg på bakgrunn av dette. Og finne frø som sitter helt inntil huden, piercing etter fliser o.l. Men så løper kanskje mine mer i terreng enn på sti også, i tillegg til at de gjerne ikke viser signaler på at noe er galt for det er virkelig galt. Så jeg kjenner etter varme utslag o.l. samtidig helt ned i huden. For min del så finner jeg ikke slike ting med en "kosestund" og jeg tror jeg tar på hundene mine langt over gjennomsnittet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Ozzy skrev:

Rørleggern sa han hadde med en gave til meg idag. Ville ikke si hva det var og var ganske hemmelighetsfull.  Omsider kom han hjem og skulle gi meg gaven min, og litt småstolt rekker han meg denne:Snapchat-7225903019413105073.thumb.jpg.6

Dasspapir som føles ut som å bruke en veldig veldig myk våtserviett i glufsa :lol:  :lol: 

:lol::lol::lol: Fantastisk :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Let the surving begin.... Trym er nå såpass våken så han kan fortelle hele verden hvor dritt han har det akkurat nå.

Litt logistikkproblemer også siden jeg har jobbhelg og C må på sykehuset å se til far sin.... Tror vi har fikset det sånn nogenlunde med at jentene sover nede inatt og Trym under dyna mi på soverommet (forhåpentligvis sover han og holder kjeft) så går jeg en tur med jentene når jeg kommer hjem i 8 tiden i morra tidlig mens C spiser frokost og ser etter Trym, så må jentene være nede mens Trym ligger under dyna til C. Blir det lite søvn så får jeg heller sove litt på kvelden når C kommer hjem igjen. Blir litt mye "aleine" tid på jentene, men sånn får det bare bli i helgen.  De er ute på tur med C nå, mens jeg sitter Trymvakt :P  Tror jeg må opp og sove litt før natta, tar med Tuva så hu kan få litt mamma tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har laget en ny lek. Vi leker litt med en skinneez, så må Kuro sitte og vente mens jeg gjemmer den. Og så sier jeg "Hvor er'n?" og så løper han for å finne den.

Foreløpig blir han frustrert hvis den ikke dukker opp bare han går rundt sofaen, men jeg regner med at det blir bedre etter hvert. :lol:  

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ææææ! :blink: Jeg har hatt hull i ørene i 11-12 år, og de første årene hadde jeg alltid i. Etterhvert ble det mer sporadisk og det har kunnet gå mnd i mellom uten at det har vært noe problem å ha i øredobbene. Sist jeg hadde i øredobber var 26.september i år, og da hadde jeg ikke hatt noe i på flere mnd., men ikke noe problem å sette de i. Nå derimot, jeg har ikke sjans til å få dem i! Hæ? Hva skjer? Hvordan går det an? Hjelp :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ææææ! :blink: Jeg har hatt hull i ørene i 11-12 år, og de første årene hadde jeg alltid i. Etterhvert ble det mer sporadisk og det har kunnet gå mnd i mellom uten at det har vært noe problem å ha i øredobbene. Sist jeg hadde i øredobber var 26.september i år, og da hadde jeg ikke hatt noe i på flere mnd., men ikke noe problem å sette de i. Nå derimot, jeg har ikke sjans til å få dem i! Hæ? Hva skjer? Hvordan går det an? Hjelp [emoji20] 

Det fungerer ofte for meg å sette dei i baklengs, og/eller ta i dei tynnaste eg har. ? Eg har dobber i sånn ca ein gong i året.

Sent fra min D5803 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, plutte skrev:

 

Det fungerer ofte for meg å sette dei i baklengs, og/eller ta i dei tynnaste eg har. ? Eg har dobber i sånn ca ein gong i året.

 

Sent fra min D5803 via Tapatalk

 

 

Funka ikke! :no::icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Søren, den tåa vil ikke samarbeide. Nå har den begynt å verke litt også, men den ser helt vanlig ut, og jeg tror ikke den er brukket. Kan bøye litt på den, men det er vondt å trå på den, så det prøver jeg å unngå. Det funka til en viss grad å gå med fjellsko, for de er såpass stive at det ikke var så vondt å gå som med joggesko. Håper ikke dette blir langvarig, for da blir det en pine å få trimma hundene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sambo mumlet noe om å vaske Nico i vaskehallen ved hundeparken,  fisket frem bilnøkler og dro. 

Det er bare litt merkelig at Nico fortsatt ligger i sofaen? :| 

Har prøvd å ringe han for å høre om han føler han har glemt noe,  men han har glemt mobilen sin :lol: 

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har trødd igang peisen, fylt rødvin i glasset og sitter og venter på Beat for beat. Når det begynner er det nemlig lov til å ta fram helgesnopet sitt. Og der kom jeg på at sånn var det da jeg var liten også, ikke noe lørdagssnop før barne-tv begynte. Noen regler må man ha i livet. :aww:

Egentlig hadde jeg tenkt å svippe innom den lokale restauranten og høre på en gruppe som skal spille Vreeswijk. Ville garantert truffet kjente, men så ble det sånt tiltak å komme seg avgårde.

 

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Pippin&Symra skrev:

Jeg har trødd igang peisen, fylt rødvin i glasset og sitter og venter på Beat for beat. Når det begynner er det nemlig lov til å ta fram helgesnopet sitt. Og der kom jeg på at sånn var det da jeg var liten også, ikke noe lørdagssnop før barne-tv begynte. Noen regler må man ha i livet. :aww:

Egentlig hadde jeg tenkt å svippe innom den lokale restauranten og høre på en gruppe som skal spille Vreeswijk. Ville garantert truffet kjente, men så ble det sånt tiltak å komme seg avgårde.

 

Jeg synes rødvin og Beat for beat er en helt grei prioritering, jeg, altså. 

 

Vet dere hva, på kveldstur gjennom Frognerparken nå akkurat så jeg faktisk både en rotte løpe over stien litt foran oss, og noen minutter senere en mus! Musa så Kuro også, så det var ikke bare-bare å få med seg ham videre, for å si det sånn :lol: 

Det var jo tåke, mørkt og duskregn, så det hadde sikkert ikke vært mange andre folk eller hunder til å skremme dem de siste timene. 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det var mye morsommere med nøttesæden og blowjobbene fremfor de stakkars stakkars hundene fanget i ustelt pels :no: Må si temaene skifter fort her!

Deilig at det er helg, kunne gå tur i ordentlig dagslys istedenfor stummende mørke eller skynde seg fordi mørkret faller på. Det er så creepy med tusmørke, hodelykt og bikkjer som er like mørkeredde som meg (vel, sant skal sies, jeg antar at det er faktisk jeg som gjør dem mørkeredde). Har gått mørketurer hele uka her, og føler hele tiden som jeg er med i en slags Hedmark-variant av "Blairwitch Project" (for de som har sett den). Vemmelig med den lyskjeglen i mørkret, jeg tenker hele tiden på om det plutselig, brått skulle dukke opp noe skikkelig nifst i lyset! Og bikkjene er definitivt ikke noen hjelp - de tusler rundt og leker og så plutselig styrter de til meg og står bak knærne mine mens de nibjeffer intenst mot skogen rundt oss, og jeg setter hodelykten på "fjernlys" og lar lyset sveipe over trestammer og busker og ser - absolutt ingenting. Grøss. Gleder oss til våren vi!

 

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, JeanetteH skrev:

Det er glatthåret det :P 

Som sagt, hva andre mener er nødvendig gir jeg beng i egentlig. ;)  JEG gjør det med mine, og jeg har hindret ganske mye ting i å utvikle seg på bakgrunn av dette. Og finne frø som sitter helt inntil huden, piercing etter fliser o.l. Men så løper kanskje mine mer i terreng enn på sti også, i tillegg til at de gjerne ikke viser signaler på at noe er galt for det er virkelig galt. Så jeg kjenner etter varme utslag o.l. samtidig helt ned i huden. For min del så finner jeg ikke slike ting med en "kosestund" og jeg tror jeg tar på hundene mine langt over gjennomsnittet.

Du, jeg var bare nysgjerrig på om du mente det gjalt for den type pels også, det var et helt ærlig spørsmål. Nå føler jeg det er jeg som tråkker på tær liksom. :lol:  Men da antar jeg art du mener nei? Eller? :)

2 timer siden, Ozzy skrev:

Rørleggern sa han hadde med en gave til meg idag. Ville ikke si hva det var og var ganske hemmelighetsfull.  Omsider kom han hjem og skulle gi meg gaven min, og litt småstolt rekker han meg denne:Snapchat-7225903019413105073.thumb.jpg.6

Dasspapir som føles ut som å bruke en veldig veldig myk våtserviett i glufsa :lol:  :lol: 

"extra dick"?? The toilet paper that keeps on giving det der. :lol: 

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Etter noen dager på kortisonsalve og rensing av labbene er han ganske fin. Så det var nok det her eksemet som var grusomt for han
    • 10 uker gammel i dag ☺️ Hatt han i 2 uker nå. Han virker som en trygg og fin kar. I starten bjeffet han av og til på andre hunder og mennesker på avstand, men det har jeg ikke sett på en stund. Vi har startet hjemme alene treningen, og han har vært alene hjemme, men med selskap av min mor sin hund, i nesten 3 timer, mens jeg har tatt en tur innom kontoret. Første dagen gikk det veldig bra. Dag 2 ble det litt uling like før jeg skulle dra hjem. Håper ikke det blir en vane.    Vi har startet å trene litt, og nå snurrer han rundt seg selv ☺️ Jobber mer å generalisere det. Vi har også startet å trene litt sitt. Her har vi ikke lagt på kommando enda. 
    • Jeg ser dette er en tråd som er noen år gammel, men jeg har litt av det samme problemet med min Labrador på 1 år. Han elsker å spise pinner.. Fant du noen løsning på problemet @trill? Jeg merker meg at min muligens gjør det både som en Overslagshandling når han får raptus ute, og når han kjeder seg i camp/på pauser.. Vi er på kurs en dag i uka og har diverse mentaltrening, men det er mulig det ikke er nok for han. Uansett interessert i å høre hvordan det har gått med dere!
    • Lukter dem? Dere som har sett de på stevner. Er det en grunn til det er så få av dem?
×
×
  • Opprett ny...