Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, november


xxx12345
 Share

Recommended Posts

Jeg fikk lyst til å dra hjem og bade Lady nå.... Jeg har da en hund som ikke liker pelsstell, hun skjelver når jeg børster henne og prøver stadig å stikke av. Men kommer tilbake når hun får beskjed om det. Siden hun ikke skal ha noe spesiell frisyre, så prøver jeg rett og slett å begrense tiden jeg bruker hver gang. Finner jeg floker når jeg koser med henne, så løsner jeg med fingrene, finner vi tover bak albuer så klipper jeg de bare vekk. Men plukker jeg for lenge så viser hun tydelig at det er ikke slik oppmerksomhet hun liker, heldigvis så syns hun det bare er kos å bli pakket inn i håndklær og tørket etter dusjing :D For dusjingen er ikke populær og det må til både titt og ofte. :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Penny, aka bowlingkjeglen har bursadag i dag, 3 år. Dagen er feiret med mat og ro, siden hun trolig har livmorbetennelse.  Kjøpte take-away i dag, og hun var meget fornøyd når hun fikk sitte i bakset

Svigerfar er våken!

JEG KOM INN PÅ PPU DELTID!  jEG ER SÅ GLAD AT JEG IKKE VET HVOR JEG SKAL GJØRE AV MEG ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ

Posted Images

2 timer siden, Lemen skrev:

Bildene @2_ne la ut skjærer meg så langt inn i hjertet at jeg klarer ikke å holde munn.. Jeg synes alle som driver med hund burde vite at det er russiske Olga Arzhanova som eier ShowShock kennel som har mishandlet sine 49 pudler - og hun vil ha hunden sine tilbake. Etter å ha forlatt de innestengt i bur uten vann, mat og varme. 

For de som forstår russisk http://www.nn.ru/news/more/zhivotnyy_osventsim_v_nizhegorodskom_rayone_khozyayka_brosila_porodistykh_sobak_umirat__video/26223443/

Russisk puddelforum: http://www.rusforum.com/showthread.php?s=0993114ca59c275f5f1f19086f1ec85c&t=66324&page=2

 

12186555_977349622338134_4384831806177923197_o.jpg

ShowShock, faktisk... Hadde nok blitt litt sjokk, om damen tok med det der på utstilling, ja...

Ellers må vel den slags være en personlig tragedie på linje med "50 kuer sultet i hjel", type saker. Det dreier seg alltid om at det skulle vært fanget opp tidligere...

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
1 time siden, Siri skrev:

 

Valper skal ikke klø selv om de røyter eller skifter pels altså. Jeg ville tatt den med til veterinær for å sjekke at den ikke har pelsmidd eller andre uhumskheter, evt reagerer på fôret sitt. 

Jeg ser at det ligger en del pels etter ham rundt omkring så jeg har tenkt at det var det løse som plaget ham. 
Og det er heldigvis ikke hele tiden. Men han har 3-4 økter hvor han klør seg en stund. Og plutselig biter seg selv litt i låret. 
Får ta ham til dyrlege da ja. Tenkte ikke over at det var unormalt... :icon_redface:
Han får tørrfor for det meste, men jeg skal begynne med V&H og ordentlig råforing etter hvert. Så nytt for trenger han ikke. Om en uke eller to kjøper jeg 5kg pølser med V&H valp :)

 

Når jeg var på butikken måtte jeg rygge inn på parkeringsplassen mellom to biler. Det var ingen ledige som var like enkle å kjøre inn på. 
Utenfor bilen ved siden av står det en mann i typ 60-årene og røyker. 
Når jeg har rygga på plass og går ut av bilen sier han at han hadde aldri trodd at jeg skulle klare det på ett forsøk. Altså.. hæ? 
Greit nok at han er fra 50-tallet altså, men nå befinner vi oss i 2015, din huleboer :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uh følelsen når man tror man har sendt bilde på messenger til feil person. :pinch: Muligens ikke alle som setter pris på bilder fra innsiden av en død kanin. :aww: Gikk heldigvis bra, var bare hangup i systemet så så ut som jeg hadde sendt det feil. 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, *Kat84* skrev:

Jeg ser at det ligger en del pels etter ham rundt omkring så jeg har tenkt at det var det løse som plaget ham. 
Og det er heldigvis ikke hele tiden. Men han har 3-4 økter hvor han klør seg en stund. Og plutselig biter seg selv litt i låret. 
Får ta ham til dyrlege da ja. Tenkte ikke over at det var unormalt... :icon_redface:
Han får tørrfor for det meste, men jeg skal begynne med V&H og ordentlig råforing etter hvert. Så nytt for trenger han ikke. Om en uke eller to kjøper jeg 5kg pølser med V&H valp :)

Det kan være greit å få sjekket opp i hvert fall - det trenger jo ikke å være noe selvsagt. Mine hunder er faktisk litt plaget av hjortelusfluene nå for tida, de biter tydeligvis og hundene klør seg og nagger litt innimellom. Det kom etter at vi var på skogstur og fikk en del hjortelus på oss :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, JeanetteH skrev:

Skjønner at jeg tråkker på noen såre tær når JEG mener at selv korthårete hunder bør børstes igjennom ukentlig i 3-5 minutter. Og JEG mener det er god dyrevelferd for å klare se helt ned til huden på hunden og forebygge evt problemer. 

Jeg vet jeg er over gjennomsnittet interessert i pelsstell. Dere trenger ikke fortelle hvorfor dere velger ikke gjøre det. Selv om jeg personlig mener det bør gjøres ;) 

Jeg børster nok bare hyppig når det røytes og I pollen sesongen,  men siden de er både sofa og sengehunder så blir de stort sett badet hver 14. Dag. Harly litt oftere noen ganger for han synes det er så morsomt med gjørmehull, katte- og  sauebæsj og sånn... :innocent:

Ingen sår tær forresten. Jeg klipper jo forøvrig potehår jevnlig og skjønner jo at enkelte kan synes det er litt voldsomt på en ak... :P

Og har jo også fått noen rare spørsmål om hvorfor jeg bruker dyr shampo/børste/ pelskur/ solkrem på en hund som ikke skal stilles ut? Men han skal jo se velstelt ut fordi om han ikke skal i ringen vel!

40 minutter siden, Raksha skrev:

Uh følelsen når man tror man har sendt bilde på messenger til feil person. :pinch: Muligens ikke alle som setter pris på bilder fra innsiden av en død kanin. :aww: Gikk heldigvis bra, var bare hangup i systemet så så ut som jeg hadde sendt det feil. 

 

 

Ups! Godt det ikke var noe verre! :lol:

 

 

 

-

 

Endret av mokken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Raksha skrev:

Uh følelsen når man tror man har sendt bilde på messenger til feil person. :pinch: Muligens ikke alle som setter pris på bilder fra innsiden av en død kanin. :aww: Gikk heldigvis bra, var bare hangup i systemet så så ut som jeg hadde sendt det feil. 

 

Spesielt gøy er det når du skal sende en småkinky snap på halvfylla og det ligger ute på mystory i over en time før du innser det. Den angsten som oppstår... 

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Tommy skrev:

Spesielt gøy er det når du skal sende en småkinky snap på halvfylla og det ligger ute på mystory i over en time før du innser det. Den angsten som oppstår... 

Kjenner jeg får fylleangst bare av å tenke på noe slikt.

 

Og nå er det helg!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, JeanetteH skrev:

Skjønner at jeg tråkker på noen såre tær når JEG mener at selv korthårete hunder bør børstes igjennom ukentlig i 3-5 minutter. Og JEG mener det er god dyrevelferd for å klare se helt ned til huden på hunden og forebygge evt problemer. 

Jeg vet jeg er over gjennomsnittet interessert i pelsstell. Dere trenger ikke fortelle hvorfor dere velger ikke gjøre det. Selv om jeg personlig mener det bør gjøres ;) 

Overhodet ingen såre tær her faktisk.  Men jeg forstår virkelig ikke poenget.  

Jeg TAR på hunden min daglig.  Masse. Jeg kan ikke fatte og begripe hva jeg skulle oppdaget ved børste som jeg ikke oppdager med fingrene?  Jeg tror faktisk ikke jeg på noen av mine raser har hatt noen aha - opplevelse under børsting.  Evver.  Jeg har funnet småsår under vanlig kos på hunder og katter flere ganger.  

Det samme gjelder pulien.  Pelsstellet går automatisk under kos . Hos henne er det lett å se huden da. 

 

Blir ikke kvitt feberen :( 

 

 

 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg og en kollega brukt hele formiddagen på operasjonssalen, vi har utført hjernestamme-audiometri på en 1-åring i narkose. Det var et spennende og lærerikt avbrekk fra hverdagen :) Trodde først jeg kom til å bli svimmel og svime av, for jeg reagerer ofte i slike settinger men det gikk helt fint. Fikk festet elektroder til ungen og sjekket hørsel. Det tok litt tid da, og hver gang maskinene der inne lagde en lyd skvatt jeg til. Det er jo ikke barebare å legge disse små i narkose, men alt gikk helt fint heldigvis.

Nå er det straks helg og vi får besøk av en kompis av samboern, det blir trivelig :) 

 

 

 

 

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal feire bursdagen til E både i morgen og på søndag. Dvs at jeg må skrubbe ned hele leiligheten først... Pusser jo opp, så det er støv over alt. Snaaaart ferdig med soverommet vårt nå, og det trengtes! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Pippin&Symra skrev:

Jeg kunne tenkt meg å tipse oppdretteren til denne beardisen, det er sannsynligvis en person jeg kjenner eller vet om. Oppdrettere kan ikke gjøre så mye mer enn å tilby opplæring i pelsstell og prøve å holde litt kontakt, men slike bilder vil kanskje gjøre at oppdrettere tar infoen om pelsstell til valpekjøpere litt mer på alvor. :(

 

Aner ikke hvor han er fra, dessverre. Han var hos oss sommeren 2014, og han heter Edward, det er alt jeg vet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, JeanetteH skrev:

Og fortsatt klarer folk droppe det. Det tar de 5 minutter å gjennombørste hunden "ok" en gang i uken med en sch karde. Men folk klarer ikke det en gang.

...kjeder Talli seg. Også VEKKER hun valpene ved å stå oppå de i sofaen. Vet ikke om jeg skal elske eller hate den hunden :lol: 

Lørdag og søndag skal forresten Talli for første gang i slitt liv være helt alene hjemme :o (Valpene skal på koloniferie til puddeltanten imens jeg jobber lange skift) 

Skulle til å spørre hvor Blaze var, og ble veldig lei meg da jeg sjekket hjemmesiden din:icon_cry: Stor klem:hug::console:

 

1 time siden, Raksha skrev:

Uh følelsen når man tror man har sendt bilde på messenger til feil person. :pinch: Muligens ikke alle som setter pris på bilder fra innsiden av en død kanin. :aww: Gikk heldigvis bra, var bare hangup i systemet så så ut som jeg hadde sendt det feil. 

 

Ser for meg gammeltante Olga som får middagen i vranga:lol::lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant noen eldre bilder også. Denne samojeden klarte jeg å børste ut alle floker på, men den var rundt halvannet år og så virkelig ut som om den aldri var børstet. 
12219469_10156187228185641_1194952732978

Denne puddel/cockerblandingen minnet mer om en puli... Her har jeg kun klippet fri øynene for hår så hun fikk se igjen.
12191662_10156187228145641_6937539424213

Etter...
12065891_10156187236150641_6970307998557
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Turb skrev:

Jeg klipte poter, ører, mage og bukser ca en gang i mdnen også (selv om mage og bukser er helt mot standarden, men jeg orket ikke at han dro inn så mye sand) og han ble badet ca hver annen mnd til 1 gang i mnden.

Jeg klipper Nemi også, for hun er klin umulig å få helt ren etter tur når hun har lang pels, samme hvor mye jeg bader eller børster. Da får hun heller ha kortere pels der det trengs enn å gå skitten hele tiden og floke ekstremt..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...