Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, november


xxx12345
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, Mari skrev:

Hva kan årsaken være til kronisk dott i øret? Det har vart i flere måneder og går ikke bort ved gjesp eller neseblåsing. Ikke direkte vondt, men det er absolutt press inni der. 

Ørevoks?

Har du prøvd å holde et glass med varm bomullsdott i bunnen inntil øret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Penny, aka bowlingkjeglen har bursadag i dag, 3 år. Dagen er feiret med mat og ro, siden hun trolig har livmorbetennelse.  Kjøpte take-away i dag, og hun var meget fornøyd når hun fikk sitte i bakset

Svigerfar er våken!

JEG KOM INN PÅ PPU DELTID!  jEG ER SÅ GLAD AT JEG IKKE VET HVOR JEG SKAL GJØRE AV MEG ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ

Posted Images

3 minutter siden, Line skrev:

Ørevoks?

Har du prøvd å holde et glass med varm bomullsdott i bunnen inntil øret?

Kanskje ørevoks, who knows? Nei, jeg har ikke prøvd det. Og jeg skjønner ikke helt hva du mener... :icon_redface: :lol: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta
4 minutter siden, Mari skrev:

Hva kan årsaken være til kronisk dott i øret? Det har vart i flere måneder og går ikke bort ved gjesp eller neseblåsing. Ikke direkte vondt, men det er absolutt press inni der. 

Tett i kanalen mellom nese og bak trommehinna av en eller anen grunn. Sliter med det selv og her er faktisk magesyra med på å forværre ting. Ligge flatt er ikke lurt for min del. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Khela skrev:

Ææææ! :blink: Jeg har hatt hull i ørene i 11-12 år, og de første årene hadde jeg alltid i. Etterhvert ble det mer sporadisk og det har kunnet gå mnd i mellom uten at det har vært noe problem å ha i øredobbene. Sist jeg hadde i øredobber var 26.september i år, og da hadde jeg ikke hatt noe i på flere mnd., men ikke noe problem å sette de i. Nå derimot, jeg har ikke sjans til å få dem i! Hæ? Hva skjer? Hvordan går det an? Hjelp :( 

Mine blir sånne hele tiden. Bruk makt! Det går til slutt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Nå har jeg akkurat børsta ene terven. Det passa jo bra til diskusjonen her :P Den andre blir etterpå eller i morra.Tervene børstes gjevnlig og vaskes sånn ca annen hver mnd. Yngstemann hadde det kanskje ikke vært nødvendig med, han lukter aldri hund, men eldstemann har begynt å lukte ganske fort. Han gjorde ikke det da han var yngre, så han har vel blitt litt gubbe :lol: Men huskyen ser jeg virkelig ikke poenget med å børste når han ikke røyter. Kanskje når han blir eldre og får mer pels, men sånn som den er nå ser jeg virkelig ikke poenget. Det er ingen ting som kan floke. Strie dekkhår og normalt tett underull. 

Men kjære sonenorakel. Er det noen her som kan fortelle meg hvor lenge det er vanlig å ha hoven ankel etter å ha tråkka over? Tråkka over for en uke sida. De første dagene var foten stor som en tømmerstokk opp til rett under kneet. Nå er det bare anklen, og spesielt en kul på utsida ved senene som er hoven, men jeg syns det begynner å bli på tide at hevelsen går ned der også? Å aktivisere tre hunder med lite fungerende fot er en smule frustrerene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, lijenta skrev:

Tett i kanalen mellom nese og bak trommehinna av en eller anen grunn. Sliter med det selv og her er faktisk magesyra med på å forværre ting. Ligge flatt er ikke lurt for min del. 

Magesyra? Og hvordan får jeg staka opp kanalen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mari skrev:

Kanskje ørevoks, who knows? Nei, jeg har ikke prøvd det. Og jeg skjønner ikke helt hva du mener... :icon_redface: :lol: 

Du tar et glass, et par bommulspads, heller kokvarmt vann på padsene og legger dem i bunnen av glasset. Deretter holder du glasset over øret som om du skal lytte til hulrommet. Pass på så du ikke presser glasset veldig tett inntil huden, for da kan det oppstå vakuum. Triks jeg lærte av ei flyvertinne.

Om det ikke funker så kan du enten stikke innom legekontoret og be om å få skylt ørene, eller du kan prøve hjemmekit'en de selger på apoteket for samme formål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Mud skrev:

Sambo mumlet noe om å vaske Nico i vaskehallen ved hundeparken,  fisket frem bilnøkler og dro. 

Det er bare litt merkelig at Nico fortsatt ligger i sofaen? :| 

Har prøvd å ringe han for å høre om han føler han har glemt noe,  men han har glemt mobilen sin :lol: 

Kjedelig nok hadde han ombestemt seg på vei ut døra og dratt for å bytte et feilkjøp i stedenfor. Og jeg som lo så godt inni meg :P 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

****** forbanna krek av ei møkkabikje! Samboeren tok med feil sekk fra bhg i dag. Sekken tilhører H sin bestevenninne, og hun har også hund hjemme. Den ***** idiothunden har **** meg pissa på sekken! Løpetid i anmarsj så hun ter seg som en hannhund på tur, men at hun skulle finne på å markere på sekken, inne i huset? 

... venter jeg på vaskemaskina med en stykk sekk inni. :gaah::gaah::gaah: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri skjønt anoreksia. Hvorfor folk blir det og hvorfor de ikke kommer seg ut av det. Det var frem til jeg selv nå har mistet riiiimelig mange kilo på kort tid. Så meg nettopp i speilet og tenkte "Oi, magemuskler jo". Da kan jeg godt forstå at de i deres mest usikre alder får et litt uheldig forhold til mat. Ganske forstyrrende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Line skrev:

Du tar et glass, et par bommulspads, heller kokvarmt vann på padsene og legger dem i bunnen av glasset. Deretter holder du glasset over øret som om du skal lytte til hulrommet. Pass på så du ikke presser glasset veldig tett inntil huden, for da kan det oppstå vakuum. Triks jeg lærte av ei flyvertinne.

Om det ikke funker så kan du enten stikke innom legekontoret og be om å få skylt ørene, eller du kan prøve hjemmekit'en de selger på apoteket for samme formål.

Ok, det skal jeg prøve. Kan iallfall ikke skade. Bare å legge hodet på skakke over glasset? Skal dampen løsne på øreverk, er det poenget? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Mari skrev:

Du, jeg var bare nysgjerrig på om du mente det gjalt for den type pels også, det var et helt ærlig spørsmål. Nå føler jeg det er jeg som tråkker på tær liksom. :lol:  Men da antar jeg art du mener nei? Eller? :)

"extra dick"?? The toilet paper that keeps on giving det der. :lol: 

Som sagt, det er glatthåret :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mari skrev:

Ok, det skal jeg prøve. Kan iallfall ikke skade. Bare å legge hodet på skakke over glasset? Skal dampen løsne på øreverk, er det poenget? 

Hold glasset vannrett mot øret. Det er for å trekke ut dotten i øret med vakuum-light. For å løsne ørevoks må øret skylles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta
6 minutter siden, Mari skrev:

Magesyra? Og hvordan får jeg staka opp kanalen?

hvis det er magesyra som tuller så er det å spise link eller lignende tabletter en får på apoteket reseptfritt. Men det kan jo være andre grunner også da. Ligger  flatt og sover og fungerer ikke lukkemekanismen mellom magesekk, spiserør så kan det renne opp i svelg nese. Men det kan vel også være allergi eller trøbbel etter en forkjølelse. Jeg fikk ihvertfall beskjed om å bruke nesespray med mentol av legene for å få åpning, Hjalp ikke. For meg så hjalp det mye å spise medisin i forhold til refluks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, JeanetteH skrev:

Som sagt, det er glatthåret :P 

Ok. Men jeg har fortsatt ikke fått svar på spørsmålet. :P

2 minutter siden, Line skrev:

Hold glasset vannrett mot øret. Det er for å trekke ut dotten i øret med vakuum-light. For å løsne ørevoks må øret skylles.

Sitter med glass mot øret nuh! :lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Mari skrev:

Ok. Men jeg har fortsatt ikke fått svar på spørsmålet. :P

Sitter med glass mot øret nuh! :lol:

Nei jeg anser ikke at en glatthåret hund uten underpels trenger samme stellet som en hund med underpels.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Mari skrev:

Hva kan årsaken være til kronisk dott i øret? Det har vart i flere måneder og går ikke bort ved gjesp eller neseblåsing. Ikke direkte vondt, men det er absolutt press inni der. 

Jeg sleit med det da jeg hadde tette øretrompeter. En diagnose som høres morsommere ut enn den er :P Det er kanalen mellom øret og eh, halsen, tror jeg. Da hjalp det faktisk med nesespray, siden alle kanalene går sammen inni der. Så kanskje det er verdt å prøve nesespray?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Mari skrev:

Ok. Men jeg har fortsatt ikke fått svar på spørsmålet. :P

Sitter med glass mot øret nuh! :lol:

Det hjalp i to sekund, så plopp er den teite dotten tilbake. :(

1 minutt siden, Thea skrev:

Jeg sleit med det da jeg hadde tette øretrompeter. En diagnose som høres morsommere ut enn den er :P Det er kanalen mellom øret og eh, halsen, tror jeg. Da hjalp det faktisk med nesespray, siden alle kanalene går sammen inni der. Så kanskje det er verdt å prøve nesespray?

Har prøvd nesespray (Nasonex). Funker ikke. Eller, må jeg prøve over tid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Tommy skrev:

Jeg har aldri skjønt anoreksia. Hvorfor folk blir det og hvorfor de ikke kommer seg ut av det. Det var frem til jeg selv nå har mistet riiiimelig mange kilo på kort tid. Så meg nettopp i speilet og tenkte "Oi, magemuskler jo". Da kan jeg godt forstå at de i deres mest usikre alder får et litt uheldig forhold til mat. Ganske forstyrrende.

Ja, sant? Særlig hvis det er det eneste i livet man føler at man kan lykkes i. Ser på noen av elevene mine og lurer på om ikke mine barn skal få hjemmeskoleres og holdes unna internett til de blir 20... :ermm:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Caroline skrev:

Ja, jeg tror mange tenker at "røytefri" er det samme som "vedlikeholdsfri", men sannheten er jo gjerne det motsatte.

De selges jo under det premisset, de trenger ikke stelles som puddelen og røyter ikke som whatever de er blandet med, det beste av to verdner, liksom. Har de skikkelig flaks, får de en som både røyter og må stelles som puddelen.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Mari skrev:

Det hjalp i to sekund, så plopp er den teite dotten tilbake. :(

Har prøvd nesespray (Nasonex). Funker ikke. Eller, må jeg prøve over tid?

Jeg mente otrivin eller noe annet som åpner opp skikkelig :) Jeg måtte bruke rinexin-tabletter først mener jeg å huske (i grunnen som otrivin, bare i tablettform) og så gikk jeg over til nasonex-type sprayer for å stabilisere etter hvert. Men slike kortisonsprayer som nasonex og avamys må man nok bruke et par uker for å få ordentlig effekt av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...