Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, november


xxx12345
 Share

Recommended Posts

45 minutter siden, Mari skrev:

Hva kan årsaken være til kronisk dott i øret? Det har vart i flere måneder og går ikke bort ved gjesp eller neseblåsing. Ikke direkte vondt, men det er absolutt press inni der. 

Vokspropp kan det muligens være. Ellers så er væske i mellomøret en mulighet, eller dårlig fungerende øretrompet. Ville sjekket for voks først :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Penny, aka bowlingkjeglen har bursadag i dag, 3 år. Dagen er feiret med mat og ro, siden hun trolig har livmorbetennelse.  Kjøpte take-away i dag, og hun var meget fornøyd når hun fikk sitte i bakset

Svigerfar er våken!

JEG KOM INN PÅ PPU DELTID!  jEG ER SÅ GLAD AT JEG IKKE VET HVOR JEG SKAL GJØRE AV MEG ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ

Posted Images

31 minutter siden, Tommy skrev:

Jeg har aldri skjønt anoreksia. Hvorfor folk blir det og hvorfor de ikke kommer seg ut av det. Det var frem til jeg selv nå har mistet riiiimelig mange kilo på kort tid. Så meg nettopp i speilet og tenkte "Oi, magemuskler jo". Da kan jeg godt forstå at de i deres mest usikre alder får et litt uheldig forhold til mat. Ganske forstyrrende.

Anoreksia handler mindre om utseende enn det mange tror. Det er en del av det, og for mange kan det nok starte med at man får kommentarer på utseende. Det er mange som har blitt trigget av en slankekur. Men anoreksia handler først og fremst om kontroll, selvkontroll, om å klare å holde fast på noe når det meste er ute av kontroll. Den tynne kroppen blir bare en forlengelse av det, det å være ren og ha klare grenser. 

Men ja, nå jeg ser på dagens ungdom og hvilket enormt fokus på kropp de må leve med er jeg så j***a glad vi ikke vil ha unger.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnet sov en for sen dupp, og vi er hos bestemor og tante.. Så noe kokende løper hun rundt og herjer :-| for en shitunge liksom :lol: 

pappan jobber selvfølgelig ekstremt overtid (her snakke vi sånn type 17timer på jobb).. 

 

Var det noen babygale her som ville ta over et barn? :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Thea skrev:

Jeg mente otrivin eller noe annet som åpner opp skikkelig :) Jeg måtte bruke rinexin-tabletter først mener jeg å huske (i grunnen som otrivin, bare i tablettform) og så gikk jeg over til nasonex-type sprayer for å stabilisere etter hvert. Men slike kortisonsprayer som nasonex og avamys må man nok bruke et par uker for å få ordentlig effekt av dem.

Herregud, for noe pes. Hvo lenge måtte du holde på med det der? Er det borte nå?

6 minutter siden, Line skrev:

Men da er det neppe ørevoks i alle fall - uten at det nok er noen særlig trøst...

Hmf. Jaja, mine venninner fikk en god latter av bildet jeg sendte de iallfall.

4 minutter siden, Tonje skrev:

Vokspropp kan det muligens være. Ellers så er væske i mellomøret en mulighet, eller dårlig fungerende øretrompet. Ville sjekket for voks først :) 

 

Hvordan sjekker jeg for voks?

Jesus. Jeg kan virkelig ikke dra til legen for en dott i øret? Jeg føler meg sutrete bare av å spørre her liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Mari skrev:

Herregud, for noe pes. Hvo lenge måtte du holde på med det der? Er det borte nå?

Hmf. Jaja, mine venninner fikk en god latter av bildet jeg sendte de iallfall.

Hvordan sjekker jeg for voks?

Jesus. Jeg kan virkelig ikke dra til legen for en dott i øret? Jeg føler meg sutrete bare av å spørre her liksom.

Kjøp sånn øre-titte-sak og ei sprøyte til skylling, så kan jeg komme og fikse ;) 

 

edit: men det du gjør er at du drypper noen dråper med nøytral matolje i øret i natt og fester litt bomull i hullet (slik at det ikke renner på puta).. Ta bort bomullen i morgen og gjenta evt neste natt.. Deretter du ringer legekontoret på mandagen hvis dotten ikke ble borte, og ber de om å titte i øret.. Du kommer nesten garantert til å bli anbefalt å prøve olje først.. 

 

Vil du ha noe enda mer effektivt, stikker du på apoteket og kjøper spesial olje til formålet. Men vanlig matolje funker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Krutsi skrev:

Kjøp sånn øre-titte-sak og ei sprøyte til skylling, så kan jeg komme og fikse ;) 

Hva da, et øre-spekulum liksom? :lol: Hvor får jeg tak i det? Om det ikke er noe problem å eksperimentere selv så får jeg helt sikkert mannen til å spyle øret mitt. Eller kan jeg ødelegge noe? 

For et problem altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mari skrev:

Hva da, et øre-spekulum liksom? :lol: Hvor får jeg tak i det? Om det ikke er noe problem å eksperimentere selv så får jeg helt sikkert mannen til å spyle øret mitt. Eller kan jeg ødelegge noe? 

For et problem altså...

Kontrollfriken min mener man bør titte i øret før og under spyling, for å sjekke at alt er greit der inne.. :P 

ellers må du sikkert til eBay for å kjøpe.. De selger neppe sånt til hvermansen egentlig :lol: 

 

men les editen min lengre opp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Krutsi skrev:

edit: men det du gjør er at du drypper noen dråper med nøytral matolje i øret i natt og fester litt bomull i hullet (slik at det ikke renner på puta).. Ta bort bomullen i morgen og gjenta evt neste natt.. Deretter du ringer legekontoret på mandagen hvis dotten ikke ble borte, og ber de om å titte i øret.. Du kommer nesten garantert til å bli anbefalt å prøve olje først.. 

 

Vil du ha noe enda mer effektivt, stikker du på apoteket og kjøper spesial olje til formålet. Men vanlig matolje funker..

Jeg skal SÅ prøve dette. Det presser inni der og er litt ubehagelig. Oliven? Raps? Et par dråper, er det bokstavelig eller betyr det en slump?

 

Edit: Evt mandelolje? Det har jeg på dryppert nemlig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Snusmumrikk skrev:

Nå har jeg akkurat børsta ene terven. Det passa jo bra til diskusjonen her :P Den andre blir etterpå eller i morra.Tervene børstes gjevnlig og vaskes sånn ca annen hver mnd. Yngstemann hadde det kanskje ikke vært nødvendig med, han lukter aldri hund, men eldstemann har begynt å lukte ganske fort. Han gjorde ikke det da han var yngre, så han har vel blitt litt gubbe :lol: Men huskyen ser jeg virkelig ikke poenget med å børste når han ikke røyter. Kanskje når han blir eldre og får mer pels, men sånn som den er nå ser jeg virkelig ikke poenget. Det er ingen ting som kan floke. Strie dekkhår og normalt tett underull. 

Men kjære sonenorakel. Er det noen her som kan fortelle meg hvor lenge det er vanlig å ha hoven ankel etter å ha tråkka over? Tråkka over for en uke sida. De første dagene var foten stor som en tømmerstokk opp til rett under kneet. Nå er det bare anklen, og spesielt en kul på utsida ved senene som er hoven, men jeg syns det begynner å bli på tide at hevelsen går ned der også? Å aktivisere tre hunder med lite fungerende fot er en smule frustrerene...

Nei, det kan ta lang tid altså. Jeg tråkket kraftig over i midten av mai, måtte gå på krykker etc (men var ikke brudd), i juli hadde jeg fortsatt en liten "klump" med hevelse igjen på utsida av ankelen. Da var jeg lei og slutta å følge med :lol: Tror den er vekk nå.

Det som hjalp endel på stabilitet og smerter hos meg var å balansere på den vonde foten i 5 min sammenhengene daglig, rett på gulvet. Etterhvert balanserte jeg også på sånn balansepute/brett. Dvs, hadde jeg vært flink å gjort det så ofte som jeg skulle hadde det nok blitt enda raskere bra :teehe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk
4 minutter siden, Aslan skrev:

Nei, det kan ta lang tid altså. Jeg tråkket kraftig over i midten av mai, måtte gå på krykker etc (men var ikke brudd), i juli hadde jeg fortsatt en liten "klump" med hevelse igjen på utsida av ankelen. Da var jeg lei og slutta å følge med :lol: Tror den er vekk nå.

Det som hjalp endel på stabilitet og smerter hos meg var å balansere på den vonde foten i 5 min sammenhengene daglig, rett på gulvet. Etterhvert balanserte jeg også på sånn balansepute/brett. Dvs, hadde jeg vært flink å gjort det så ofte som jeg skulle hadde det nok blitt enda raskere bra :teehe: 

Gah jeg blir gal. Får ikke på sko, så det er en smule upraktisk. Jeg skjønner det tar tid før det blir bra, men om bare hevelsen kunne gått ned kunne jeg ihvertfall kledd på meg skikkelig. Det er ikke brudd da. Legen var helt sikker på det pga hevelsen (ikke bare i leddet, men hele foten og leggen), men det er bare overtråkk. Legen sa jeg skulle bruke balansebrett, men vente til hevelsen var borte, men det ser jo ikke ut som den blir det med det første da. Tolmodighet er ikke helt min sterke side og det er greit å kunne gå når man er alene med tre hunder som ikke akkurat er slappe sofapoteter. I dag fikk de løpe løs på fjellet mens jeg gikk på krykker. Krykker og snaufjell funker egentlig ganske greit unntatt nedover, men halvfrossene myrer, fjellbjørk og vierkratt er veldig klønete med krykker :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Caroline skrev: Ja, jeg tror mange tenker at "røytefri" er det samme som "vedlikeholdsfri", men sannheten er jo gjerne det motsatte.

De selges jo under det premisset, de trenger ikke stelles som puddelen og røyter ikke som whatever de er blandet med, det beste av to verdner, liksom. Har de skikkelig flaks, får de en som både røyter og må stelles som puddelen.. 

Jeg er ho dama med dårlig rykte i diverse kretser... Klarer bare å være beherska i kort tid når det kommer til de der blandingene. Særlig variantene med "lang silkeaktig pels X puddel", en ber jo om pelsbråk! Gemytt- og helse-biten er enda vanskeligere å kommunisere inn til de nyfrelste kommende eiere. De er jo nemlig friske, så det så.

Siste jeg hørte om var maltipoo, blanding av malteser og puddel... Og jeg hører ikke veldig godt etter (må bli mer pedagogisk med folk som er i ferd med å bli hjernevaska inn i den fella)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Snusmumrikk skrev:

Gah jeg blir gal. Får ikke på sko, så det er en smule upraktisk. Jeg skjønner det tar tid før det blir bra, men om bare hevelsen kunne gått ned kunne jeg ihvertfall kledd på meg skikkelig. Det er ikke brudd da. Legen var helt sikker på det pga hevelsen (ikke bare i leddet, men hele foten og leggen), men det er bare overtråkk. Legen sa jeg skulle bruke balansebrett, men vente til hevelsen var borte, men det ser jo ikke ut som den blir det med det første da. Tolmodighet er ikke helt min sterke side og det er greit å kunne gå når man er alene med tre hunder som ikke akkurat er slappe sofapoteter. I dag fikk de løpe løs på fjellet mens jeg gikk på krykker. Krykker og snaufjell funker egentlig ganske greit unntatt nedover, men halvfrossene myrer, fjellbjørk og vierkratt er veldig klønete med krykker :lol:

Hm, jeg fikk beskjed om å bare begynne med øvelser jeg, det var på kontroll en uke etter at jeg tråkka over :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Snusmumrikk skrev:

Gah jeg blir gal. Får ikke på sko, så det er en smule upraktisk. Jeg skjønner det tar tid før det blir bra, men om bare hevelsen kunne gått ned kunne jeg ihvertfall kledd på meg skikkelig. Det er ikke brudd da. Legen var helt sikker på det pga hevelsen (ikke bare i leddet, men hele foten og leggen), men det er bare overtråkk. Legen sa jeg skulle bruke balansebrett, men vente til hevelsen var borte, men det ser jo ikke ut som den blir det med det første da. Tolmodighet er ikke helt min sterke side og det er greit å kunne gå når man er alene med tre hunder som ikke akkurat er slappe sofapoteter. I dag fikk de løpe løs på fjellet mens jeg gikk på krykker. Krykker og snaufjell funker egentlig ganske greit unntatt nedover, men halvfrossene myrer, fjellbjørk og vierkratt er veldig klønete med krykker :lol:

Har du ikke tatt røntgen? Etter ei uke burde du jo kunne belaste foten litt om det bare er overtråkk. Jeg gikk jo ei uke med brukket ankel fordi legen mente det bare var overtråkk, det var det jo ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pippin&Symra skrev:

Jeg sitter her i en sen nattetime og lurer på hva veganere forer hundene sine med. Eller blir det faktisk helt umulig for en veganer å ha hund?

Jeg kjenner to veganere med hund, den ene holder på å gjøre dietten til hunden også vegansk. Den andre fôrer V&H, eller kjæresten gjør. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Pippin&Symra skrev:

Jeg sitter her i en sen nattetime og lurer på hva veganere forer hundene sine med. Eller blir det faktisk helt umulig for en veganer å ha hund?

Jeg er vegetarianer, men veganer to be. Spiser kun egg/melk i produkter, men ikke som alenestående produkt. Og skal, som sagt på sikt kutte ut alt animalsk. Men hundene og kattene vil alltid få kjøtt i ulike varianter. Nå har jeg partner som spiser kjøtt, men om jeg var alene ville det vært likt. Mitt valg er ikke hundenes valg. Så selv om jeg ikke kan forsvare ovenfor meg selv å spise kjøtt/animalske produkter, så vil jeg fôre hundene med det beste :)

Ikke at Banzai noensinne hadde godtatt en vegansk diett uansett :lol: Han snur bort hodet til det meste utenom kjøtt :) 

Litt dobbeltmoralskt? ja absolutt. Kan jeg på sikt egentlig kalle meg hundre prosent veganer? jeg vet ikke? Jeg kan aldri ha ren samvittighet, så lenge jeg utnytter dyr på den måten, men det er en faktor jeg må godta om jeg skal ha dyr og samtidig ha god samvittighet ovenfor dem. Og livet mitt dreier seg rundt dyrene, så da så. 

Filosofien er jo å ekskludere animalske produkter, så langt det lar seg gjøre og er praktisk, alle former for utnytting av dyr for mat, klær etc. For meg er det ikke mulig å inkludere dyrene mine i en vegansk livsstil, da jeg ikke anser det som hverken forsvarlig eller dyrevelferdsmessig riktig :)

___

Og bare fordi det ofte ender med at folk som spiser kjøtt hopper i været og angriper meg tvert; Jeg dømmer ingen for de valgene de måtte ta i sitt kostold eller liv forøvrig. Det være seg jegere, bønder, folk som spiser kjøtt etc. Jeg kan ikke forsvare det ovenfor meg selv. Hva andre måtte gjøre er deres valg :)

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes faktisk et vegetariansk tørrfor til hund:

http://www.bubeck-petfood.de/produkte/nr-55-soja-vegetarisch

innhold:
Soy, spelled flour T812, T1600 spelled flour, spelled meal, spelled bran, amaranth flour, millet, whole egg, canola oil, apple (dried and ground), parsley, carrots, parsnips, lovage, rosemary, dicalcium.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mari skrev:

Herregud, for noe pes. Hvo lenge måtte du holde på med det der? Er det borte nå?

Hmf. Jaja, mine venninner fikk en god latter av bildet jeg sendte de iallfall.

Hvordan sjekker jeg for voks?

Jesus. Jeg kan virkelig ikke dra til legen for en dott i øret? Jeg føler meg sutrete bare av å spørre her liksom.

Joda, det kan du fint dra til legen med. Vi har mange innom pga dott-følelse i ørene. Vær forsiktig med å spyle inni øret selv, med feil trykk kan det bli aua for trommehinna..

Hører du dårligere på det øret pga "dotten"? 

Akkurat nå er jeg klar for å finne senga. I morgen skal jeg gå tur i dagslys! ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...