Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, november


xxx12345
 Share

Recommended Posts

Når noen sier "det var da voldsomt, 2ne", og man har vært forholdsvis grei og slettes ikke voldsom i det hele tatt :aww: 

For jah, jeg er så møkkalei den evige "hva er det med østlendinger og vinterføre"-greia. Jeg skal fortelle dere hva det er, jeg. 3500 innbyggere pr kvadratkilomter, 942000 innbyggere. I motsetning til nr 2 på lista, hhv 3100 innbyggere pr kvadratkilometer (Tromsdalen), 251200 innbyggere (Bergen). Det er det som er med østlendinger og vinterføre. Vi er FLERE på veiene samtidig. 

****** vanskelig for folk i utkantsstrøka å skjønne, det der. 

Kilde, forresten. Siden det er høflig å legge ved sånt :aww: 

Endret av 2ne
Gjort om 2500 og 2100 innbyggere til 3500 og 3100 innbyggere :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Penny, aka bowlingkjeglen har bursadag i dag, 3 år. Dagen er feiret med mat og ro, siden hun trolig har livmorbetennelse.  Kjøpte take-away i dag, og hun var meget fornøyd når hun fikk sitte i bakset

Svigerfar er våken!

JEG KOM INN PÅ PPU DELTID!  jEG ER SÅ GLAD AT JEG IKKE VET HVOR JEG SKAL GJØRE AV MEG ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ

Posted Images

2 minutter siden, 2ne skrev:

Når noen sier "det var da voldsomt, 2ne", og man har vært forholdsvis grei og slettes ikke voldsom i det hele tatt :aww: 

For jah, jeg er så møkkalei den evige "hva er det med østlendinger og vinterføre"-greia. Jeg skal fortelle dere hva det er, jeg. 3500 innbyggere pr kvadratkilomter, 942000 innbyggere. I motsetning til nr 2 på lista, hhv 2100 innbyggere pr kvadratkilometer (Tromsdalen), 251200 innbyggere (Bergen). Det er det som er med østlendinger og vinterføre. Vi er FLERE på veiene samtidig. 

****** vanskelig for folk i utkantsstrøka å skjønne, det der. 

Kilde, forresten. Siden det er høflig å legge ved sånt :aww: 

Nemlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, 2ne skrev:

Når noen sier "det var da voldsomt, 2ne", og man har vært forholdsvis grei og slettes ikke voldsom i det hele tatt :aww: 

For jah, jeg er så møkkalei den evige "hva er det med østlendinger og vinterføre"-greia. Jeg skal fortelle dere hva det er, jeg. 3500 innbyggere pr kvadratkilomter, 942000 innbyggere. I motsetning til nr 2 på lista, hhv 2100 innbyggere pr kvadratkilometer (Tromsdalen), 251200 innbyggere (Bergen). Det er det som er med østlendinger og vinterføre. Vi er FLERE på veiene samtidig. 

****** vanskelig for folk i utkantsstrøka å skjønne, det der. 

Kilde, forresten. Siden det er høflig å legge ved sånt :aww: 

Jeg hører hele tiden at Bergensere ikke tåler vinter og, for her står trafikken stille første dag med snøfall hvert år.

Hehe, jeg glemmer aldri når jeg var 16 år og første snøfall kom: Jeg jobbet samme sted som min mor, hun gikk hjem, jeg hadde fortsatt litt igjen. To timer senere ringte hun meg og spurte om jeg var ferdig, jada, nå kunne jeg pakke sammen å gå, tenkte hun var utrolig hyggelig som ville hente meg. Neida, hun sto i kø 10 minutter gange nede i veien.... hun hadde stått der i 2 timer.... Jeg tok sekken på ryggen og gikk ned til bilen, tok oss 3 timer før vi var hjemme den dagen!!!! :lol:

Jeg tror det er et problem de fleste steder utenom i nordlige strøk jeg, rett og slett fordi folk glemmer fra år til år hvordan det var å kjøre på vinterføre og blir derfor veldig var. Så går køene saktere og det er ikke trafikkbildet laget for, for da blir det for mange biler på én gang. Vanligvis er noen vekk før de andre kommer, men nå er alle der heeelt samtidig. Det pleier jo også bli ganske sleipt så det skjer jo en del ulykker og, ihvertfall her på vestlandet der ingen veier går rett frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, 2ne skrev:

Når noen sier "det var da voldsomt, 2ne", og man har vært forholdsvis grei og slettes ikke voldsom i det hele tatt :aww: 

For jah, jeg er så møkkalei den evige "hva er det med østlendinger og vinterføre"-greia. Jeg skal fortelle dere hva det er, jeg. 3500 innbyggere pr kvadratkilomter, 942000 innbyggere. I motsetning til nr 2 på lista, hhv 3100 innbyggere pr kvadratkilometer (Tromsdalen), 251200 innbyggere (Bergen). Det er det som er med østlendinger og vinterføre. Vi er FLERE på veiene samtidig. 

****** vanskelig for folk i utkantsstrøka å skjønne, det der. 

Kilde, forresten. Siden det er høflig å legge ved sånt :aww: 

Det var da voldsomt da ? :aww: 
:lol::lol::lol: 

Også glemmer de alltid at det faktisk ER kaos på veiene deres også når den første snøen kommer... De bare snakker ikke om det, evt fortrenger det - også når det ikke hovedstadsavisene :aww:

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Probelmet er jo nettopp det: mer trafikk som gjør det umulig for brøyte biler å gjøre jobben sin 100% ergo blir det slaps/snø/dritt i veien som gjør at folk kjører av. I tillegg så er det vel knapt noen som kjører piggfritt i nord :P For på det føret som er i dag er det STOR forsjell på pigg og ikke piggfritt. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Raksha skrev:

Jaa :cry: De la jo ganske god indikasjon på noe av hva som kommer til å skje da... *gruglede seg* 

 

Ugh ja. Denne kvalifiserte jo nesten til mid season finale med den avslutningen, så det må jo bare bli grusomt :cry: 

10 timer siden, Elisabeth00 skrev:

Larve i helt ny makaroniboks igjen, fant kun en denne gang (fløt opp i tomatsuppen....), men en larve i maten er en for mye... Andre gangen det har skjedd dette året at vi har fått larver i helt ny makaroniboks... :x Husker ikke hvilken av butikkene vi har kjøpt det fra i nå heller, så får ikke sakt i fra.  Så ****** kvalmt... Har kastet alt som lå i skuffen, dvs masse pasta, og alt er støvsuget og vasket. Tar ikke sjans på at det skal ha smittet over. :thumbsdown:

De andre tørrvarene våres er i tette glasskrukker i skuffen under, så jeg antar at disse uansett er trygge. Skal begynne å pakke absolutt alt separat i pose eller tett boks fra nå av. Kjedelig å måtte kaste masse mat.

Kan jo kontakte produsenten direkte? Må jo ikke gå om butikken når det er såpass ikke greier :)

*kaste opp i munnen*

20 minutter siden, 2ne skrev:

Når noen sier "det var da voldsomt, 2ne", og man har vært forholdsvis grei og slettes ikke voldsom i det hele tatt :aww: 

For jah, jeg er så møkkalei den evige "hva er det med østlendinger og vinterføre"-greia. Jeg skal fortelle dere hva det er, jeg. 3500 innbyggere pr kvadratkilomter, 942000 innbyggere. I motsetning til nr 2 på lista, hhv 3100 innbyggere pr kvadratkilometer (Tromsdalen), 251200 innbyggere (Bergen). Det er det som er med østlendinger og vinterføre. Vi er FLERE på veiene samtidig. 

****** vanskelig for folk i utkantsstrøka å skjønne, det der. 

Kilde, forresten. Siden det er høflig å legge ved sånt :aww: 

haha enig, har jo mann fra sørvestlandet og er jo sjøl fra dine trakter. Det er litt forskjell på vær der og der :lol: Eks med skikkelig storm hos svigers så tåler hus og natur det godt, det ryker ikke masse strømledninger etc fordi det er ikke så mye skog til å rive de overende. Og det blir ikke flom av regnet fordi all grunn er stein og alt renner bare ut i havet. På indre østlandet raser det jo trær som fyrstikker, det blir flom og ******* og masse folk mister strømmen. Det er jo det det handler om, ikke at østlendinger ikke tåler det :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ikke kommet snø her i dag, ikke her jeg bor i hvert fall, her har det regna. Bilene på gårdsplassen hadde et fint lag med glasur på seg, og sjøl grusveien på eiendommen var sånn passelig glatt å gå på. Syns ikke det er så rart om det blir litt kaos av sånne kjøreforhold jeg, særlig ikke med tanke på at alle skal på jobb samtidig :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drittinternett her for tiden. Har vært dårlig hele helgen. Det funker ok på telefon, kan til og med se netflix osv. Men på playatation og PC er det bare å glemme, får bare opp at sisene ikke kan lastes osv. Tenkte jeg skulle laste ned powerpointene fra fysikkforelesningene, for å repetere det. Bare å glemme tydeligvis.. hvorfor funker nettet så bra på telefonen, men ikke på PC, selv om det er samme sider som skal lastes inn? Trenger telefonen så.mye mindre internett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, laikamor skrev:

Drittinternett her for tiden. Har vært dårlig hele helgen. Det funker ok på telefon, kan til og med se netflix osv. Men på playatation og PC er det bare å glemme, får bare opp at sisene ikke kan lastes osv. Tenkte jeg skulle laste ned powerpointene fra fysikkforelesningene, for å repetere det. Bare å glemme tydeligvis.. hvorfor funker nettet så bra på telefonen, men ikke på PC, selv om det er samme sider som skal lastes inn? Trenger telefonen så.mye mindre internett?

Speedtest.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært oppe en time og 15 min. og lest en time av den tiden. Da trenger jeg en pause. :aww: Ååh gleder meg til 3. desember kl 15. Da er jeg ferdig med eksamen, forhåpentligvis den siste skriftlige eksamenen jeg skal ha, ever. :aww:   Men faktisk ikke så ille å lese med en sovende basenji på fanget og de to andre i andre sofaen, kaffe, litt sjokolade og musikk på stereoen. Finnes ganske mye verre ting jeg kunne brukt tid på :lol: 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snødd pittelitt her inatt :) Men tipper det er passe glatt ute for det, blir spennende å se når jeg får karra meg ut på tur etterhvert :P

C er ikke videre imponert ihvertfall, brukt over 2 t fra Furuseth til Berger, tror han blir sen idag ja.

Red: 3 t brukte han :P

Endret av Stine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gidder dere forresten å sende litt snø vestover???? Har ikke sett snurten til noe hvitt og det gjør meg smått deprimert :(! i forfjor begynte det å snø 1.desember husker jeg, kanskje jeg er like heldig i år :D !

Jeg sto opp kl 09 for å lese leeenge i dag... vel, jeg har ikke begynt enda!  Prokastinerer for harde livet.... men det hjelper å skrive om det, for NÅ skal jeg lese.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
17 timer siden, Meg skrev:

jeg overhørte en gang under en lunsj noen som snakket om hvor kjipt det var at skolen hadde bestemt seg for at enten skulle alle jentene/guttene i klasseninviteres i bursdag, eller ingen. "jeg vil ikke tvinge dattern min til å omgås folk hun ikke har lyst til å være sammen med". "det er ikke hennes oppgave å passe på at alle har det bra".

 

 

 

 

 


 

17 timer siden, Krutsi skrev:

Og så er det liksom kjempe rart at barn har de holdningene de har.....

 

Men altså........ (og nå snakker hun som var en av de som ikke ble bedt i alle barnebursdager, og som helst ikke gikk i en del andre) - jeg tror at hadde jeg hatt barn så hadde jeg ikke tvunget barnet til å invitere hele klassen om han/hun ikke ville det. Jeg hadde nok ikke akseptert å utelukke en eller tre, men å velge seg ut noen man vil ha i bursdag må da være greit. Det er ikke ALLE man liker, og det er ikke ALLE man har lyst til å omgås - i alle fall ikke i hyggelig lag.
Det finnes mennesker man omgås med normal høflighet og så finnes det mennesker man gjerne tilbringer MYE tid med, og det er da helt legitimt.
Jeg synes moren har et poeng jeg som sier at det ikke er datterens oppgave å passe på at alle har det bra. Jeg tror det legger unødvendig mye press på barn. Barn er i utgangspunktet omsorgsfulle, men om de skal pålegges å passe på at alle har det bra så gjør vi ting sabla vanskelig for dem, da er det jammen ikke rart unger blir stressa og utslitte.

Det går an å lære barn å bry seg UTEN at de må omgås mennesker de ikke har noe felles med bare for å være snille. Man kan lære barna folkeskikk, man kan lære barna at det er ok å ikke ville leke med alle, men at man skal være vennlig allikevel, man kan lære barna at man ikke skal henge seg på mobbegjenger, at det er ugreit å erte selv om vedkommende ikke nødvendigvis er bestekompisen, og man kan lære barna at det er OK å si ifra om noen gjør urett. Lære de å være sterke, selvstendige individer - og det kan de lære UTEN å måtte invitere 30 stykker i bursdagen sin om de helst bare vil ha 6.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tekopp skrev:

@Wednesday vekkeklokka selv ikke jeg klarer å sove over heter Sonic Bomb.

Den er laga for folk med hørselsproblemer, og vibrerer + har verdens mest intense lyd. (lyden av vekkeklokka er ca 3:30 utti videoen)

 

 

Den der har vi. Jeg våkner av den til slutt,blant annet i dag var alarmen kl 07. Kl 07.12 bråvåknet jeg av at jeg fikk sms, alarmen ringte fortsatt :lol:

Men ja, den har intens lyd. Bare man ikke sover SÅ tungt :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Lola Pagola skrev:

Intervju gikk veldig bra tror jeg, hyggelige folk, og virker som en fin arbeidsplass!

Nå tur med Casper. Som halter mer enn før, er litt bekymret for det. Må nok ta en tur til dyrlegen, men jeg vet ikke hva de skal gjøre egentlig. Har jo røntget der før, og de fant ikke noe. Har det sammenheng med prolapsene så er det ingenting å gjøre. Metacam får han jo allerede. Så er litt rådvill, jeg føler liksom ikke at jeg får ordentlig hjelp noe sted. Eller, jeg får jo det, men det er jo ingen av veterinærene som ringer for å høre hvordan det går, noe som jo er rart iom Casper er universets midtpunkt. Det plager meg bare at jeg har blitt gitt resepter på metacam og lykke til liksom. 

 

Uffda. Men Zebra ble også dårligere når kulda kom, slo ikke feil. Men hva med mer fysioterapi el.

 

19 timer siden, Pixie skrev:

Jeg har ofte tenkt på det, at vi som har dyr/knytter oss mye til dyr ofte har en historie med manglende tilknyting til mennesker. Har sett det mye når jeg snakker med folk, at vi ofte har lignende historier om mobbing, utfrysing, manglende venner osv som får oss til å søke nærhet andre steder, ofte da hos dyr også i oppveksten. Jeg drev med islandshest og hadde katt, men ingen venner. Jeg har også veldig vondt for å stole på folk, kan ikke helt være trygg på at de vil meg vel. Men dyr er jeg trygg på.

Var forresten på 20-års reunion for ungdomsskolen selv om jeg ikke hadde lyst å gå. Det ble... annerledes. Folk var blitt voksne og reflekterte, og vi møttes som like på en annen måte. Men jeg klarer ikke helt å glemme de sårene jeg fikk likevel.

Har også tenkte i de baner. Og tror det er mye sant i det. Dyr vet man hvor man har. 

Har også en som er sjokkert over hvor mange som driver aktivt med hund som går på Nav el.  Jeg er bare glad for at de har noe å holde på med. 

 

I dag blir det nok en rolig dag inne. Og selv om Prima nok har mest lyst til å ut å leke galematias i skogen, så ligger hun så fin i armkroken min... fineste gullmynt det. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Belgerpia skrev:


 

 

Men altså........ (og nå snakker hun som var en av de som ikke ble bedt i alle barnebursdager, og som helst ikke gikk i en del andre) - jeg tror at hadde jeg hatt barn så hadde jeg ikke tvunget barnet til å invitere hele klassen om han/hun ikke ville det. Jeg hadde nok ikke akseptert å utelukke en eller tre, men å velge seg ut noen man vil ha i bursdag må da være greit. Det er ikke ALLE man liker, og det er ikke ALLE man har lyst til å omgås - i alle fall ikke i hyggelig lag.
Det finnes mennesker man omgås med normal høflighet og så finnes det mennesker man gjerne tilbringer MYE tid med, og det er da helt legitimt.
Jeg synes moren har et poeng jeg som sier at det ikke er datterens oppgave å passe på at alle har det bra. Jeg tror det legger unødvendig mye press på barn. Barn er i utgangspunktet omsorgsfulle, men om de skal pålegges å passe på at alle har det bra så gjør vi ting sabla vanskelig for dem, da er det jammen ikke rart unger blir stressa og utslitte.

Det går an å lære barn å bry seg UTEN at de må omgås mennesker de ikke har noe felles med bare for å være snille. Man kan lære barna folkeskikk, man kan lære barna at det er ok å ikke ville leke med alle, men at man skal være vennlig allikevel, man kan lære barna at man ikke skal henge seg på mobbegjenger, at det er ugreit å erte selv om vedkommende ikke nødvendigvis er bestekompisen, og man kan lære barna at det er OK å si ifra om noen gjør urett. Lære de å være sterke, selvstendige individer - og det kan de lære UTEN å måtte invitere 30 stykker i bursdagen sin om de helst bare vil ha 6.

Poenget er at skolen brukes for å dele ut invitasjoner, og når bare enkelte i klassen inviteres, bidrar det ikke til å lage et felleskap. Snarere tvert i mot.. Noen går hjem uten den invitasjonen, og noen får høre om den morsomme bursdagen de ikke var invitert i på skolen dagen etter. Å bli holdt utenfor er en for for mobbing det også. 

Og det er jo sjelden 60 elever i en klasse, så ber man alle jentene, eller alle guttene, burde det være greit. 

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På barneskolen mine barn gikk på, så ble alle jenter eller alle gutter bedt i bursdag. Det syns jeg er helt rimelig, jeg dreit egentlig i om mine barn ikke likte en eller tre i klassen sin, har man barnebursdag og inviterer på skolen, så inviterer man alle - og da lærer forhåpentligvis unger seg at man kan faktisk omgås folk man ikke liker på en noenlunde høflig og ålreit måte også. 

--

AN har jeg prøvd å få tak i saksbehandleren min på NAV, og fikk snakke med en som syns det var veldig viktig å informere meg om hver minste lille filleting om hvordan sånt foregår. Dedikert til jobben sin, sikkert.. Så nå veit jeg at saksbehandleren min må ringe meg seinest torsdag, men at det kan hende at hun ringer meg før om hun får tid, så jeg må ikke være langt unna telefonen min de neste dagene. 

Så da veit jeg det.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, laikamor skrev:

Done, men jeg skjønner ikke mye av det...

Får ikke teste på PCen.. brukt 10min på å gjøre et googlesøk,.og fikk til slutt opp siden, men får opp at jeg ikke har flashplayer (har det).

 

 

Screenshot_2015-11-24-11-17-03.png

Hvilken hastighet er det du abonnerer på da? Hvilket abonnement har du? Nettfart.no er også brukbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.11.2015, 23.21.23, Pippin&Symra skrev:

En lykkje er vel det samme som en løkke, jeg tror det egentlig betyr et inngjerdet område for husdyr, eller bare beiteområde. Men er det ikke sånn at man gjerne gir egne navn til utskilte tomter? Det skjedde i alle fall da sønnen min sin lille gård ble skilt ut fra hovedgården.

Jeg har ikke klart å finne noe i papirene, men jeg kan sjekke igjen. Jeg har utskilningsdokumentet, for eksempel. I hvert fall en scannet versjon av det.

På 21.11.2015, 16.05.58, Mari skrev:

Med tre hunder og oppdrett synes jeg Strandbikkja(n)  blir både quirky og ordspillete. Det siste vet jeg du setter pris på. :)

Hahahaha, det var ikke så dumt! :D Men da burde jeg vel drevet med retrievere?

Nå skal jeg sette på ei maskin med klær, og deretter finne ut om kjøreforholdene alle snakker om er så ille også her at jeg burde være hjemme eller om jeg kan dra på butikken. Verken jeg eller X'en har fått i oss frokost på grunn av tomme skap...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...