Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, november


xxx12345
 Share

Recommended Posts

i  oslo er det tilbake til mørk, trist, regntung november. håååper at når jeg går av toget hjemme, så er det fortsatt hvitt... 

med isete veier er det umulig å få trent hundespannet, så jeg håper virkelig det har holdt seg i høyden. krysser fingre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Penny, aka bowlingkjeglen har bursadag i dag, 3 år. Dagen er feiret med mat og ro, siden hun trolig har livmorbetennelse.  Kjøpte take-away i dag, og hun var meget fornøyd når hun fikk sitte i bakset

Svigerfar er våken!

JEG KOM INN PÅ PPU DELTID!  jEG ER SÅ GLAD AT JEG IKKE VET HVOR JEG SKAL GJØRE AV MEG ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ

Posted Images

Stuegulvet har fått hilse på tørrmoppen, alt for lenge siden sist. Burde rydde og ordne mer, er kaos her som vanlig. Men orker rett og slett ikke. Har heldigvis fått lest endel i dag da. :ahappy: Nå kommer snart mann og barn hjem, så da skal jeg kose meg med dem til det er leggetid for henne, så får bøker og rot vente til etter leggetid. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Siri skrev:

Eller kanskje man bare skal slutte med disse evinnelige bursdagsfeiringene? Syng bursdagssangen på skolen og la det bli med det, så kan man heller feire bursdag med familien uten at noen skal tenke på hvem som er invitert eller ikke. 

Ja jo, litt enig, litt uenig. Samtidig som det kan være mas og styr så fører det jo med seg mye fint og. Muligheten til å være med en stor del av klassen i en annen setting enn skolen, man leker kanskje med barn man ikke leker med ellers, og på den måten får man "nye venner", også er det jo nettopp det at barnebursdager er morsomme for barna. Morsommere enn en liten feiring på skolen. Har foreldrene seg imellom avtale om hvem som skal inviteres (enten alle jenter, alle gutter eller alle) og en sum som brukes på gaver, så er jo ikke invitasjonene noe å tenke på, når det er likt for alle.

 Men jeg ser ikke helt vitsen i å begynne med bursdagsfeiringer allerede i 2-års alderen (altså vennebursdager, feiring med familie er noe annet). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, HeleneFS skrev:

Nå skal jeg si noe ut av boksen, men det er ikke alltid så lett å inkludere de som er litt utenfor heller.

I min "gjeng" inkluderte vi en jente i 6-7 år fordi hun var naboen og bardomsvenninnen til min andre venninne. Men vi er bergensere og tar stor plass, så jeg må innrømme at jeg glemte hun var der hele tiden!! Hun sa INGENTING!!! Det er kjempevanskelig med folk som svarer enstavelsesord, unngår øyekontakt og generelt ikke har lært seg å snakke med andre mennesker. Hun snakket visst kjempemasse med barndomsvenninnen sin, men hun sa selv at hun ikke kjente henne igjen da vi var samlet, hun ble helt passiv.

Jeg har nada kontakt med denne personen i dag, om hun ikke følte seg trygg nok til å snakke med oss etter 7 år er det lite poeng for meg å fortsette å være støttekontakten. Jeg var jo med henne alene et par ganger, men jeg holdt allikevel samtalen gående på egenhånd. Det er slitsomt det og...

Syns det er veldig bra at dere inkluderte henne likevel. Jeg har alltid vært den som er stille og ikke tør snakke. Jeg hadde vært kjempeglad om noen inkluderte meg slik du skriver her, selv om jeg ikke hadde snakket særlig. 

Jeg bodde jo i kollektiv med 3 andre, første året på vgs. Tok vel et halvt år før jeg turde snakke særlig, og da var det fordi jeg fikk besøk av venninna mi, og vi fikk litt alkohol innabords. Etter det turde jeg snakke med dem, da.. 

For meg er det ikke det at jeg ikke vil snakke, men at jeg ikke vet hva jegskal snakke om. Vet ikke hva som er "normale" samtaleemner. I tillegg blir jeg utrygg og snakker dermed lavt også går tunga i krøll av og til. Det ender opp med at jeg må gjenta meg selv flere ganger, og det blir bare en vondt opplevelse.. Heldigvis har detbedret seg, og jeg tør mer å snakke med folk! :) Skulle bare ønske noen inkluderte meg tidligere, så tror jeg alt ville blitt mye lettere!

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wee :D bilen virker igjen! Den likte nok mildværet ja. Så da var det sånn sett ikke noe galt med den, men nye tennplugger skader ikke iallefall. Teorien er at den ikke likte den 10 sekunders kjøreturen opp rampen for å skifte til vinterdekk. Så får kjøre den litt lengre en  20 cm neste gang :P Det var deilig å slippe verksted iallefall, ikke akkurat det jeg har lyst til å bruke penger på nå. Mye morsommere å bruke dem på studielån og forsikringer.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Klematis skrev:

Jeg beundrer kollegaer som alltid er like rolige uansett hvor travelt de har det. Så fint å hatt den egenskapen.

Jeg er en slik som er veldig rolig under stressende situasjoner og når jeg har det travelt (vel, som regel iallefall), men jeg kan love deg at det ikke er rolig på innsiden :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Raksha skrev:

Jeg virket brått litt likevel - så nå er badet oppe ryddet - hvertfall gulvet :ahappy: Middagen er straks klar og da. Gleder meg til å ta julevasken der oppe med dampvaskern :D 

 

Er dampvasker enn sånn greie som er perfekt for oss som ikke har fungerende kropper? Og er den enkel å bruke? Og blir det like rent som om man støvsuger og vasker, bare i ett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Snoffe skrev:

Er dampvasker enn sånn greie som er perfekt for oss som ikke har fungerende kropper? Og er den enkel å bruke? Og blir det like rent som om man støvsuger og vasker, bare i ett?

Ja og nei. Jeg syns den fungerer greit med min vonde kropp, men du må støvsuge eller tørrmoppe først. Men blir MYE renere enn ved bare vanlig vask. Føles hvertfall mye renere. Veldig enkel og lett å bruke syns jeg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Raksha skrev:

Ja og nei. Jeg syns den fungerer greit med min vonde kropp, men du må støvsuge eller tørrmoppe først. Men blir MYE renere enn ved bare vanlig vask. Føles hvertfall mye renere. Veldig enkel og lett å bruke syns jeg.

 

Takk for svar :) 

Driver å vurderer å kjøpe dampvasker :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Wednesday skrev:

Han gjøken som kjørte bak meg gjennom byen i stad, drev å tuta hver gang jeg stoppa for vikeplikt fra høyre. Stress altså. Og jeg VET at det er vikeplikt der, men ikke alle er lure nok til å skjønne det. (les: gjøken som kjørte bak meg)

Kan tenkes at han hadde diarè. Folk med diarè har ikke tid til å stanse fra høyre.

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Tommy skrev:

Kan tenkes at han hadde diarè. Folk med diarè har ikke tid til å stanse fra høyre.

Folk med diare som er desperate kaster seg ut av bilen og driter i en busk med buksen på knærne. Uten å bry seg om hvem som ser før de er ferdig :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Raksha skrev:

*Klippe bort innlegg om mobbing*

 

Det meste er egentlig sagt allerede, men hadde mine unger blitt mobbet så hadde jeg ikke gitt meg før alle mobberne med foreldre var grundig konfrontert om problemet, og alle lærere, skoleledere og andre ansvarlige skulle fått svare med jevne mellomrom på hva som var gjort i saken. Men enig i at det ikke finnes enkle løsninger.

Jeg er hjemme etter første dag av todagers politikeropplæring. Interessant og nyttig. 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Kava rundt i regn og snø i skauen i mørket. To kliss våte hunder, og hodelykta mi har bestått testen, selv om jeg skal ønske meg en som lyser lenger enn 100 meter til jul.

Jeg har lyst til å levere eksamensoppgaven min i dag, men må nesten vente på at læreren skal ta en siste titt på den først. Håper hun forter seg, nå vil jeg ha saken ut av verden, så jeg kan gjøre andre ting.

Jeg og en kollega tenkte vi skulle trene ustillingstrening sammen, men så flyr tiden i fra oss, for vi rekker ikke det før neste helg. Det var jo synd, men sånn er det når vi er så treige. Jeg er glad jeg har lappis når jeg hører om all puddelpelsen hun skal gre.:ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Pippin&Symra skrev:

Det meste er egentlig sagt allerede, men hadde mine unger blitt mobbet så hadde jeg ikke gitt meg før alle mobberne med foreldre var grundig konfrontert om problemet, og alle lærere, skoleledere og andre ansvarlige skulle fått svare med jevne mellomrom på hva som var gjort i saken. Men enig i at det ikke finnes enkle løsninger.

Jeg er hjemme etter første dag av todagers politikeropplæring. Interessant og nyttig. 

Ja, jeg tenker jo det samme, men ser man på Odinsaken så ble jo dette gjort (om jeg har forstått det riktig). 

 

7 minutter siden, Krutsi skrev:

Det er jo en god tanke med å dra inn foreldrene inn For å løse mobbingen.. 

Problemet kommer jo når det viser seg at foreldrene er ikke noe særlig mer empatiske eller snille enn sitt barn.. 

Ikke sant... 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Eplefe skrev:

Jeg er så lei norsk nå. Har skrevet meg igjennom språkstrulturelle endringer fra urnordisk til gammelnorsk til moderne norsk og lest tonnevis med sosiolingvistikk og dialektologi og nå bare hater jeg. En uke igjen. 

Jeg leste språkseksuelle..... ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Synnikken skrev:

Jeg leste språkseksuelle..... ? 

Jeg er oppriktig sikker på hva det skulle vært. Kanskje hun kollegaen min som ser ut som hun blir fuktig hver gang jeg snakker om norrønt. Har begynt å konsekvent kalle det for gammelnorsk for å ikke stå til ansvar for ødelagt undertøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...