Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, november


xxx12345
 Share

Recommended Posts

6 timer siden, Mud skrev:

Ask er fortvilet og skjønner ikke problemet med puskyvalper :aww: 

Skjønner han godt jeg! Hva er problemet med puskyvalper? Trekkhunder med snorer! :afro: Får sikkert en god slant for dem og hvis du skriver at de er allergivennlige, husreine fra fødselen av og den perfekte familiehund. :D

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Penny, aka bowlingkjeglen har bursadag i dag, 3 år. Dagen er feiret med mat og ro, siden hun trolig har livmorbetennelse.  Kjøpte take-away i dag, og hun var meget fornøyd når hun fikk sitte i bakset

Svigerfar er våken!

JEG KOM INN PÅ PPU DELTID!  jEG ER SÅ GLAD AT JEG IKKE VET HVOR JEG SKAL GJØRE AV MEG ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ

Posted Images

Snart skal jeg dra hjem til hundene mine og ta de med ut på tur. Samboern er borte på jobb denne uka så vi får klare oss alene. Kjenner jeg har lyst til å gå bananas med sjokolade i kveld, men gjorde vel det nok i helgen...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, JeanetteH skrev:

 

*svar ang understimulering* 

Og det artige er jo at hjernen begynner å aktivisere seg selv og tenker tanker man egentlig aldri burde tenke, for da blir man plutselig stemplet som "gal" og "rar" :lol: 

og det værste var jo at til tross for at jeg ikke har gjort omtrent ingenting, rakk jeg allikevel ikke butikken for å handle middag før bussen gikk.. :lol: 

nye høyder på ineffektivitet her altså :P 

52 minutter siden, Ingvild skrev:

Fikk e-post fra studieveileder om jeg kunne sende en søknad på to sider som docx i stedet for pdf. Det kan jeg jo selvfølgelig. Men ville vel vært raskere å lime teksten over i et worddokument i stedet for å vente på meg. Litt lite problemløsende der syns jeg. 

 

Ellers har jeg vært på jobbintervju som gikk bra! Hurra! Det skal jeg feire med en juleøl i kveld. 

Jeg har mottatt tidenes minst problemløsere og mest medarbeidende Mail i dag.. Jeg sendte en bunke med papirer til XX i forrige uke, si ca 10 ark, men jeg hadde det travelt så rakk ikke å sortere de.. Men alle har refnr på seg, så null stress.. 

Men istedenfor å sortere de arkene selv, velger de da å sende de tilbake til meg pr post, og sende meg en Mail som forteller at arkene ikke var sortert, så det kan vi ikke godta :P 

hva svarer man på slikt da? :lol: de brukte lengre tid på å sende den mailen liksom enn å sortere arkene :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Krutsi skrev:

Og det artige er jo at hjernen begynner å aktivisere seg selv og tenker tanker man egentlig aldri burde tenke, for da blir man plutselig stemplet som "gal" og "rar" :lol: 

og det værste var jo at til tross for at jeg ikke har gjort omtrent ingenting, rakk jeg allikevel ikke butikken for å handle middag før bussen gikk.. :lol: 

nye høyder på ineffektivitet her altså :P 

 

:lol: Aner ikke hvor mange ganger jeg har tenkte "nå må jeg huske...." så går det 3 minutter og jeg har passert det jeg skulle :lol: 

 

....er valpen min litt ustabil. Den har sittet 2 timer oppbindt i hall og lært "når du slutter skrike så skjer det noe med deg også" :P  Viktig egenskap syns jeg, valpen er dypt uenig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Fordelen med å ha mye å gjøre på skolefronten, og dermed ikke hatt tid til felles tur og trening de siste ukene: hunder vi vanligvis leker og trener med har fått lus, ikke mine. Gått gjennom pelsen på flere plasser hos begge hundene nå, fant ingenting. SÅ letta, men panikken inni meg gjør at jeg kommer til å sjekke begge hundene jevnlig fremover in case :P Sist gang jeg hadde lus på hund var i 2007, men jeg husker det som om det var i fjor :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Polfarer var det du som tipset meg om munnskyllevannet? Nå har jeg skyllt munnen 2-3 ganger i døgnet med munnskyllevann med klorhexidin (hadde stående etter en gang Trym var rød i tannkjøttet, gått ut på dato, men men :P ) og nå er vondten så og si borte! Tipper det oppstod en betennelsegreie i tannkjøttet etter at jeg var litt ivrig med tannpirker innimellom noen tenner, for plutselig kom det en byll som fylte seg med blod hele tiden :Laugh: Men nå er det mer eller mindre helt fint igjen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Raksha skrev:

Får ikke fyr i ovnen! :gaah: 

 

Og leser om mobbing. Jeg lurer på om de husker jeg, om de husker meg? Om de husker hun som ikke fikk være med? Om de husker henne de avogtil bestemte seg for å være grei med og si hei og gi en "sjanse", hun som da ikke tok i mot fordi hun aldri trodde det var oppriktig? Eller er jeg bare glemt? Måtte snoke på noen på fb og se igjen ansikter. Tro hvordan deres versjon av historien er egentlig? 

 

Sånt lurer jeg på innimellom også. Jeg var "ikke eksisterende" og jeg har fortsatt problemer med å stole på at folk holder ord osv.  Stakkar kjærestemannen måtte jobbe hardt for å få min tilitt.

 

Ble en fin mandag :D 
Stjerne overrasker stadig i selen på en positiv måte.

og jeg fikk kjemikarakteren i dag, ble en fin fin B (kun en fikk A sier statistikken). Veldig fornøyd med den B'en :D

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen må på verksted på samme tid bikkja blir syk. Det er en selvfølge at alt går galt på samme tid :lol: 

Klinikken hadde tydeligvis ikke rukket å faxe resepten til apoteket før de tok siesta. De åpner igjen en halvtime før apoteket stenger, håpe man rekker det denne omgangen! Hadde vært greit om vi bare hadde bil vi kunne svinge innom klinikken med først..

Edit: Bussen går selvfølgelig FØR jeg kan få ringt klinikken. Opp tidlig i morgen da, og håpe vi får litt nattesøvn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ofte tenkt på det, at vi som har dyr/knytter oss mye til dyr ofte har en historie med manglende tilknyting til mennesker. Har sett det mye når jeg snakker med folk, at vi ofte har lignende historier om mobbing, utfrysing, manglende venner osv som får oss til å søke nærhet andre steder, ofte da hos dyr også i oppveksten. Jeg drev med islandshest og hadde katt, men ingen venner. Jeg har også veldig vondt for å stole på folk, kan ikke helt være trygg på at de vil meg vel. Men dyr er jeg trygg på.

Var forresten på 20-års reunion for ungdomsskolen selv om jeg ikke hadde lyst å gå. Det ble... annerledes. Folk var blitt voksne og reflekterte, og vi møttes som like på en annen måte. Men jeg klarer ikke helt å glemme de sårene jeg fikk likevel.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Polfarer var det du som tipset meg om munnskyllevannet? Nå har jeg skyllt munnen 2-3 ganger i døgnet med munnskyllevann med klorhexidin (hadde stående etter en gang Trym var rød i tannkjøttet, gått ut på dato, men men [emoji14] ) og nå er vondten så og si borte! Tipper det oppstod en betennelsegreie i tannkjøttet etter at jeg var litt ivrig med tannpirker innimellom noen tenner, for plutselig kom det en byll som fylte seg med blod hele tiden :Laugh: Men nå er det mer eller mindre helt fint igjen [emoji3]

Hvis du bruker såpefri tannkrem i tillegg, funker munnskyllevannet enda bedre[emoji3]

Så fint at du slapp unna tannlegen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Th3a skrev:

Skjønner han godt jeg! Hva er problemet med puskyvalper? Trekkhunder med snorer! :afro: Får sikkert en god slant for dem og hvis du skriver at de er allergivennlige, husreine fra fødselen av og den perfekte familiehund. :D

Herregud!  Selvfølgelig!  De får jo vedlikeholdsfri,  selvrensende polarpels som ikke røyter! 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Pixie skrev:

Jeg har ofte tenkt på det, at vi som har dyr/knytter oss mye til dyr ofte har en historie med manglende tilknyting til mennesker. Har sett det mye når jeg snakker med folk, at vi ofte har lignende historier om mobbing, utfrysing, manglende venner osv som får oss til å søke nærhet andre steder, ofte da hos dyr også i oppveksten. Jeg drev med islandshest og hadde katt, men ingen venner. Jeg har også veldig vondt for å stole på folk, kan ikke helt være trygg på at de vil meg vel. Men dyr er jeg trygg på.

Var forresten på 20-års reunion for ungdomsskolen selv om jeg ikke hadde lyst å gå. Det ble... annerledes. Folk var blitt voksne og reflekterte, og vi møttes som like på en annen måte. Men jeg klarer ikke helt å glemme de sårene jeg fikk likevel.

Min hyggelige klasse glemte å be meg. Ikke at jeg hadde dratt uansett :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Raksha skrev:

Utfrysing og baksnakking er definert som mobbing. :hug: Var samme her, vet ikke om jeg ble baksnakket engang, jeg ble bare ikke regnet med i det heletatt av endel av dem. Hadde ei tilogfra venninne på barneskolen, så kom det ei ny siste året. På ungdomsskolen gikk jeg i en kjempefin klasse da, det tror jeg er eneste grunn til at jeg kom meg gjennom skolen. Vgs havna jeg med alle "de" fra barneskolen igjen, jeg kom hjem fra første skoledag og gråt, alle lot som de ikke kjente meg av "den gamle gjengen". Dro vekk et år, og starta i klassen under dem da jeg kom tilbake. Jeg tror INGEN av dem fikk det med seg engang. Jeg spurte for "gøy" et par av dem om russekort da de var russ, og de presterte å spørre om å få tilbake. Jeg tror ikke de var klar over at jeg ikke gikk i samme klasse som dem lenger engang. 

 

Jeg har egentlig aldri tenkt på meg selv som et "mobbeoffer" for jeg ble jo ikke sparket og slått, spytta på, truet osv. Jeg bare eksisterte ikke, kom kanskje noen litt hånlige kommentarer innimellom, men var ikke det som var fokuset. Det er ikke noe snillere det. Men det er faktisk sårt å lese om det fra et fagperspektiv, og se på hvor mye vekt det legges på det i pensum i dag, og at ingen så det, ingen sa noe, ingen skjønte eller ville skjønne. Håper jeg får om mobbing på eksamen.

 

:hug:

Usynliggjøring er en alvorlig mobbemetode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Stine skrev:

@Polfarer var det du som tipset meg om munnskyllevannet? Nå har jeg skyllt munnen 2-3 ganger i døgnet med munnskyllevann med klorhexidin (hadde stående etter en gang Trym var rød i tannkjøttet, gått ut på dato, men men :P ) og nå er vondten så og si borte! Tipper det oppstod en betennelsegreie i tannkjøttet etter at jeg var litt ivrig med tannpirker innimellom noen tenner, for plutselig kom det en byll som fylte seg med blod hele tiden :Laugh: Men nå er det mer eller mindre helt fint igjen :D

Tror ikke det var meg :P 

Men så bra at det funket! :) Er så vondt med sår og betennelser i munnen.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pariatilstander er ikke det mest festlige man kan innfinne seg i. Men det verste er at du ikke har definisjonsmakten over hvem du var den gang da, men blir definert av de forestillinger skapt av dine nemesis(er?) Forlengelse av pariaen på mange måter. Du var ikke god nok, du er sikkert ikke god nok nå og kommer nok aldri til å bli god nok. Din eneste rolle her i livet er å leve på knærne og anerkjenne deg selv som en genetisk feilvare for ditt eget beste, for ryktet ditt får du ikke igjen. Ikke nå, ikke om to år ikke om 50. Du vil alltid være den som burde blitt sperret inne i et skap for å ikke kødde til dine medmenneskers mage/tarm-funksjon.

Til lysere stunder: Jeg har lært hva "simulacra" betyr. Ikke i konteksten jeg vil, men jeg har lært det. Skal bli en fin ting å huske når alzheimersen kicker inn.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utfrysing er skitvanskelig å få gjort noe med. Man prøver etter beste evne å legge opp til relasjonsbygging, inkludering i klasserommet og friminutt, legger opp til aktiviteter som gutte- og jentegrupper osv osv osv. Men til syvende og sist kan ingen tvinge noen til å være sammen med noen, for det er heller ingen god løsning...

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Kokospaniel skrev:

Hvis du bruker såpefri tannkrem i tillegg, funker munnskyllevannet enda bedreemoji3.png

Så fint at du slapp unna tannlegen!

Da skal jeg se etter sånn tannkrem når jeg skal handle på onsdag :D Digg å slippe unna tannlegen ja, men burde kanskje ta en tur på nyåret uansett siden det er 10 + år siden sist :icon_redface: Takk for supre tips :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Line skrev:

Utfrysing er skitvanskelig å få gjort noe med. Man prøver etter beste evne å legge opp til relasjonsbygging, inkludering i klasserommet og friminutt, legger opp til aktiviteter som gutte- og jentegrupper osv osv osv. Men til syvende og sist kan ingen tvinge noen til å være sammen med noen, for det er heller ingen god løsning...

Det er sant. Oppdager av og til til min glede at elevene mine har med seg en kultur der man er veldig opptatt av å inkludere. Enda en ting de kan lære oss sære og likhetsorienterte nordboere.

Gleder jeg meg til pasta med laks, parmesan og tomatsalat? Oh, you better believe it buddy!

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Eplefe skrev:

Same, bare at det var syvårsreunion. De skulle visst ikke glemme meg når det var ti. Like I care.

Mennesker! Noen ganger klarer jeg ikke helt se hvordan det skal være så vanskelig å oppføre seg oppegående selv om man ikke er bestevenner med en person. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg overhørte en gang under en lunsj noen som snakket om hvor kjipt det var at skolen hadde bestemt seg for at enten skulle alle jentene/guttene i klasseninviteres i bursdag, eller ingen. "jeg vil ikke tvinge dattern min til å omgås folk hun ikke har lyst til å være sammen med". "det er ikke hennes oppgave å passe på at alle har det bra". 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Meg skrev:

jeg overhørte en gang under en lunsj noen som snakket om hvor kjipt det var at skolen hadde bestemt seg for at enten skulle alle jentene/guttene i klasseninviteres i bursdag, eller ingen. "jeg vil ikke tvinge dattern min til å omgås folk hun ikke har lyst til å være sammen med". "det er ikke hennes oppgave å passe på at alle har det bra". 

 

 

 

 

 

Og så er det liksom kjempe rart at barn har de holdningene de har..... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hvis du kommer hit en tur så blir nok den valpefeberen kurert rimelig kjapt 😆
    • Fryseren er vel slått på uavhengig av hva som ligger inni den  
    • Jeg laget et regneark for dette, hvor jeg regnet ut kilospris og dagskort for hver av hundene på ulike typer fôr og sånt, og sjekket merkene mot vår faste butikk innimellom. Her: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1NNLDwmbxwhxZqruvn6GVUY0zzKvpg86hZJ8u2usy_6E/edit?usp=sharing
    • Du er ikke på villspor såvidt jeg kan se med et kjapt overblikk! Skal man flisespikke så får du jo strømkostnad i tillegg på råfôr ifm fryseplass, men tror ikke akkurat det bikker skalaen. 😂   
    • Hei! Jeg sitter og vurderer råfôring til hunden min da han ikke er fryktelig interessert i tørrfôret sitt. Får også inntrykk av at det er billigere med råfôr i lengden. Dette er noe jeg ønsker å begynne med når han skal over på voksenfôr, men jeg vil regne litt på det først 🤭 Matte er ikke mitt beste fag, så jeg håper noen kan se på regnestykket mitt og se om jeg er helt på bærtur? 😅 Valpen er nå 5 mnd og 12kg, og får p.d.d dette: 160g BritCare Puppy Grain-Free Salmon (80g frokost + 80g lunsj) + 4 SMAAK kjøttboller (ca. 100g) til middag. Dette fungerer veldig bra så langt og han har lagt på seg fint fra han kom hjem til meg. Veterinær er også veldig fornøyd med holdet hans. I følge rasestandard skal voksenvekt være maks 18kg, så jeg tar utgangspunkt i det. Ved voksenalder ville han da fått 170g tørrfor fordelt på frokost og lunsj + 100g SMAAK. Jeg kjøper 12kg sekk til 969kr sekken. 170g daglig i en uke er da ca. 1190g, ganger det med 52 uker og får da ca. 62kg fôr i året. Det er omtrent 6 sekker i året, altså 5814kr. Legger jeg da til prisen for SMAAK kjøttboller så er det 100g daglig, 700g i uka og 36,5kg i året. 36,5x80kr er 2920kr i året, totalsum på 8734kr årlig for fôr. Vomprisen i nærbutikken er som følger: 29,- stk 10 for 219,- 20 for 419,- 3x6kg for 280,- Med utgangspunkt i 18kg voksenvekt skal han da ha 360g i døgnet, ca. 2,5kg i uka eller 131kg i året. Ca. 7598kr i året da, hvis jeg kjøper 1 og 1 pølse, 5738kr hvis jeg kjøper 10 eller 5488,9kr hvis jeg kjøper 20. Jeg kan også få 3x6kg for 280kr, det gjør det jo enda billigere. 18kgx8 = 144kg, 280x8 = 2240kr Er jeg helt på villspor her? 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...