Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Dere burde begynne som dampvaskerselgere - jeg er solgt!

Jeg har fliser på kjøkken og i gang (det er der jeg synes det er skitnest), oljet tregulv på stua og malte tregulv i 2. etasje. I kjelleren trooor jeg det er laminat, men det er jeg ikke sikker på. På badet er det oljet tregulv (ja, jeg vet :P, men det var sånn da vi flyttet inn) og fliser. 

Jeg håper jeg kan kjøre bort til Jula på Lørenskog i lunsjen, de har "få på lager". Håper de har igjen kl 11! Og så skal det VASKES! :D

• Like 3
  • Svar 3.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Svigerfar er våken!

Penny, aka bowlingkjeglen har bursadag i dag, 3 år. Dagen er feiret med mat og ro, siden hun trolig har livmorbetennelse.  Kjøpte take-away i dag, og hun var meget fornøyd når hun fikk sitte i bakset

JEG KOM INN PÅ PPU DELTID!  jEG ER SÅ GLAD AT JEG IKKE VET HVOR JEG SKAL GJØRE AV MEG ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ

Posted Images

Skrevet
20 timer siden, Raksha skrev:

Slo meg akkurat at i januar har jeg hatt hund mer eller mindre sammenhengende (hadde 7 uker uten egen hund mellom to hunder i 08 og var borte mesteparten av skoleåret 01/02) i 20 år. :blink: 

Fant jeg også ut, og at jeg på den sjette bikkja..vet ikke hva det sier om meg...

11 timer siden, Wednesday skrev:

Pleier dere å støvsuge på badet? 

Jepp masse sand der.

10 timer siden, Siri skrev:

Har vi vært på restaurant og spist masse god, norsk mat. Speket elgkjøtt, reinsdyrfilet og multedessert. Snadder ☺. 

Dette styrker bare mitt  inntrykk:innocent:

Nå har jeg lyst på julekalender, dampvasker og sjokolade. Sonen frister. 

I dag blir det faktisk en rolig dag, jeg får være husmor- og Prima kan ha kjede seg dag. 

Skrevet
5 minutter siden, Annegru skrev:

Dere burde begynne som dampvaskerselgere - jeg er solgt!

Jeg har fliser på kjøkken og i gang (det er der jeg synes det er skitnest), oljet tregulv på stua og malte tregulv i 2. etasje. I kjelleren trooor jeg det er laminat, men det er jeg ikke sikker på. På badet er det oljet tregulv (ja, jeg vet :P, men det var sånn da vi flyttet inn) og fliser. 

Jeg håper jeg kan kjøre bort til Jula på Lørenskog i lunsjen, de har "få på lager". Håper de har igjen kl 11! Og så skal det VASKES! :D

:lol: ! Skal si det til nav nestegang jeg er der at jeg har en drøm om å bli dampvaskerselger :D 

3 minutter siden, Debbie skrev:

Fant jeg også ut, og at jeg på den sjette bikkja..vet ikke hva det sier om meg...

Omtrent det samme som meg tenker jeg, jeg er på hund nr 6,7 og 8 :aww:  

• Like 2
Skrevet

Klarte få valpen til å sove lengre enn til kl.5 (har stått opp 5 to dager på rad for å dra på jobb), og sov til 8. Skal på nattevakt i kveld og resten av helgen. Håper dere krysser fingrene for at valpen er lett å snu videre :P 

Nuuuu frokost også har jeg booket hallen i formiddag så vi får trent litt. Så prøve sove litt igjen kanskje også en tur før jeg drar på jobb. Også vet jeg hva det første jeg skal når jeg kommer hjem fra nattevakt er: gå en LANG tur så valpen sover :lol: 

Skrevet

12 minutter siden, Annegru skrev:

Kuli! Og da bare vasker man gulvet på samme måte som man støvsuger, liksom? (jeg må ha dette inn med teskje, serru) Og så blir det magisk rent uten såpe? Blir det veldig vått etter den? Og kan man bruke den på både fliser og tregulv? 

Helt magisk :D. Og mer er det vel ikke å si om det (siden alle de andre har hjulpet til med salgsprosessen her nå :lol:). 

2 minutter siden, Debbie skrev:

Dette styrker bare mitt  inntrykk:innocent:

:whistle:  
281131_16_9_large_74.jpg

Måtte le litt her nå forresten... jeg har fortsatt hjemmekontor pga dette besøket, og sitter i godstolen min og jobber - og hører på radioen. Plutselig spiller de Lonesome Traveller (Paperboys). Tidligere har jo Willy "sunget" når han har hørt denne sangen, men nå var det lenge siden jeg hadde hørt sangen, men gjett hvem som plutselig stod midt på gulvet og "sang"??? :lol: Han er jo litt søt da :) 

• Like 9
Skrevet
36 minutter siden, Annegru skrev:

En slik? Kan man vaske gulv med den? Det ser ut som det bare er en tut som spruter vann. Jeg har en rimelig vindusvasker fra Kärcher, og den er jeg veldig fornøyd med, tar snutemerker på vinduer på første forsøk, så kanskje dampvaskerne også er gode selv om de ikke er blant de dyreste..

Jeg har en sånn: http://www.jernia.no/produkt/-/vis-produkt/Karcher-Dampvasker-sc-1020/58011895 som jeg bruker MYE! Har kjøpt et ekstra sett med kluter da, har tre gulvkluter og fire småkluter til det lille munnstykket. Den er suveren på badet, til vaskene på kjøkkenet, vinduer, kjøkkengulvet, bak komfyren der det blir litt ekkelt, egentlig overalt.

Jeg kommer til å kjøpe ny når den jeg har dør på seg, men vil nok legge litt mer penger i siden jeg kjøpte billigste modell. Det blir nok lenge til, virker til å være god kvalitet og har funka supert i fem år.

• Like 1
Skrevet
3 timer siden, Annik skrev:

Jeg har nå rukket å være 22 i litt over 7 timer. Så langt har det ikke vært særlig spennende :aww: 

Gratulerer med dagen :) 

Dere har overbevist meg også ang. Dampvaskeren :lol: Nå må jeg i hvertfall ha en! :lol: 

• Like 1
Skrevet

Jeg er spesielt glad i dette lille munnstykket, det er helt suverent mellom fliser, nedi sluk, i alle vanskelig tilgjengelige kroker på dusjdører/kabinett.28631590_popup.jpg?150915

Skrevet

Jeg fikk dampvasker til bursdagen et år. Jeg var ikke nevneverdig imponert, så den gikk inn igjen på fornøyd-garantien til Elkjøp. et eller anna Kärcher-greier til rundt 2500 kr trur eg. Andre magiske måter å få reint hus på etterlyses dermed. Vaskehjelp teller ikke, mens ønskes. 

Ser at et av microfiberfirmaene har homeparty og anbefaler å spare noen skitne flater til konsulenten. Kan jeg da fx spare dusjskuringa, de litt misfarga fugene på badet og et litt smulete kjøkken med pels?? :innocent: 

Skrevet

Woooh, bursdagsgave til gubben funnet, bestilt og betalt! :D 
Fant en ting jeg vet han ønsker seg (han bare vet det ikke selv enda) :lol: 

Skrevet

.. sitter jeg i bilen og er litt nummen. Lille biskemor har høyst sannsynlig hatt et lite drypp. Veterinærens kommentar om at "enn så lenge er det forsvarlig" går på repeat i hjernen min. "Det" er jo livet til lillefloll.. :(:(:( 

Skrevet
3 minutter siden, Cloudberry skrev:

.. sitter jeg i bilen og er litt nummen. Lille biskemor har høyst sannsynlig hatt et lite drypp. Veterinærens kommentar om at "enn så lenge er det forsvarlig" går på repeat i hjernen min. "Det" er jo livet til lillefloll.. :(:(:( 

:| :no::hug:

Skrevet
12 minutter siden, Cloudberry skrev:

:hug: 

Skrevet
12 minutter siden, Cloudberry skrev:

:hug:

Skrevet
26 minutter siden, Cloudberry skrev:

Å nei :( Hvordan har hun det?

Skrevet

@Cloudberry :console: Det var en kjip beskjed å få..

----------------------------------

Det diskuteres mentalitet på snuserklubben sine sider - igjen... Jeg har skrekkelig lyst til å poste dette:

118ef99e9f03871a9420c836592973e6.jpg

Men det bedrer vel neppe diskusjonen, så jeg poster den her istedenfor :lol: 

• Like 6
Skrevet

Har shoppet idag! Kom på i underkant av 2000,- på Xxl, + fryseskap til 2800,- (minus 30% rabatt). Yay! Nye sko til oss begge, hodelykt, treningstights, hansker, lue, lommelykt, halsbånd, sokker ++

• Like 1
Skrevet

Jeg har dampvasker!!!
Kjøpte med et ekstra sett med kluter. 

Okay, dette trodde jeg aldri jeg skulle ytre, men: Jeg GLEDER meg til helgevasken! 

• Like 3
Skrevet
2 minutter siden, Annegru skrev:

Jeg har dampvasker!!!
Kjøpte med et ekstra sett med kluter. 

Okay, dette trodde jeg aldri jeg skulle ytre, men: Jeg GLEDER meg til helgevasken! 

:lol: Håper du blir fornøyd da :D  Følelsen av endelig ordentlig rent gulv her var bare fantastisk. :D Gleder meg til julevasken, kan ikke begynne på store prosjekter før eksamen.

• Like 1
Skrevet
49 minutter siden, Cloudberry skrev:

:( huff da, det var leit! Hvordan går det med henne?

Skrevet
4 minutter siden, Raksha skrev:

:lol: Håper du blir fornøyd da :D  Følelsen av endelig ordentlig rent gulv her var bare fantastisk. :D Gleder meg til julevasken, kan ikke begynne på store prosjekter før eksamen.

Eller sånn som meg som fikk SJOKK over hvor mye som kom første vasken :blink:

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...