Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, november


xxx12345
 Share

Recommended Posts

18 minutter siden, Mari skrev:

Å nei :( Hvordan har hun det?

Takk for klemmer. Dette er kjipt :(

Nei det er sannelig ikke enkelt å svare på. Hun har jo vært dårlig i bakparten pga spondylosen, men det virker å ha blitt verre, samtidig som hun nå ikke har ordentlig kontroll eller reflekser, så hun sjangler og ramler endel på skinka. I tillegg kvier hun seg for trapper, og greier ikke å hoppe opp i sofaen. På samme tid er hun jo omtrent samme gamle i oppførsel. Hun spinner rundt i ring når hun skal få mat, har lyst å gå tur og virker egentlig som før, bortsett fra når hun må løftes noe sted. Det er nedverdigende for en liten dronning gitt, så da sturer hun litt.

Hun fikk kortison og b12 i sprøyte i dag, så blir det kortisonkur fra imorgen og ny sprøyte om halvannen uke. Vet mente at hun nok ikke vil få full førlighet igjen etter dryppet, men at kortison burde hjelpe bra. 

Vi visste jo at hun var gammel, men nå ble det brått sånn at jeg føler vi kan miste henne når som helst. Igår hadde hun "bare" vondt i bakparten liksom. Stakar lita floll :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Penny, aka bowlingkjeglen har bursadag i dag, 3 år. Dagen er feiret med mat og ro, siden hun trolig har livmorbetennelse.  Kjøpte take-away i dag, og hun var meget fornøyd når hun fikk sitte i bakset

Svigerfar er våken!

JEG KOM INN PÅ PPU DELTID!  jEG ER SÅ GLAD AT JEG IKKE VET HVOR JEG SKAL GJØRE AV MEG ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ

Posted Images

52 minutter siden, Cloudberry skrev:

.. sitter jeg i bilen og er litt nummen. Lille biskemor har høyst sannsynlig hatt et lite drypp. Veterinærens kommentar om at "enn så lenge er det forsvarlig" går på repeat i hjernen min. "Det" er jo livet til lillefloll.. :(:(:( 

Åmennei! Lille boffa :console: God klem :hug: 

22 minutter siden, Line skrev:

@Cloudberry :console: Det var en kjip beskjed å få..

 

----------------------------------

Det diskuteres mentalitet på snuserklubben sine sider - igjen... Jeg har skrekkelig lyst til å poste dette:

118ef99e9f03871a9420c836592973e6.jpg

Men det bedrer vel neppe diskusjonen, så jeg poster den her istedenfor :lol: 

:lol: Nå ble jeg nysgjerrig :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, JeanetteH skrev:

Eller sånn som meg som fikk SJOKK over hvor mye som kom første vasken :blink:

:lol: Stakkars! Her var det ikke noe sjokk før jeg etterpå når jeg så hvor rent og fint det ble :D  Men vi snakker jo hus hvor vasking har vært veldig overfladisk de siste 10 åra, og stuegulvet er 45 år gammelt og har ikke blitt bonet de siste ti åra... Det ble liksom aldri rent uansett hvor mye jeg moppet. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Cloudberry skrev:

Takk for klemmer. Dette er kjipt :(

Nei det er sannelig ikke enkelt å svare på. Hun har jo vært dårlig i bakparten pga spondylosen, men det virker å ha blitt verre, samtidig som hun nå ikke har ordentlig kontroll eller reflekser, så hun sjangler og ramler endel på skinka. I tillegg kvier hun seg for trapper, og greier ikke å hoppe opp i sofaen. På samme tid er hun jo omtrent samme gamle i oppførsel. Hun spinner rundt i ring når hun skal få mat, har lyst å gå tur og virker egentlig som før, bortsett fra når hun må løftes noe sted. Det er nedverdigende for en liten dronning gitt, så da sturer hun litt.

Hun fikk kortison og b12 i sprøyte i dag, så blir det kortisonkur fra imorgen og ny sprøyte om halvannen uke. Vet mente at hun nok ikke vil få full førlighet igjen etter dryppet, men at kortison burde hjelpe bra. 

Vi visste jo at hun var gammel, men nå ble det brått sånn at jeg føler vi kan miste henne når som helst. Igår hadde hun "bare" vondt i bakparten liksom. Stakar lita floll :( 

Huff så utrolig kjipt :(:hug:  Hun er 8? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

Huff så utrolig kjipt :(:hug:  Hun er 8? 

 

Ja, ble 8 i august. Veterinæren vi har gått til nå sa at hun sjeldent ser mopser som fyller 10. Og at hun hadde 3 andre mopser inne hos seg nå for tida med samme type problem.

Søteste lille da, nå stod hun og sutra på døra. Hadde nettopp vært ute og tissa, men like etter datt hodet til snømannen (og gulrotnesa med) ned. Den måtte hun ut og hente, så nå er det gulrotlunsj på gang! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt imponert over hvor renslige dere er jeg. Her støvsuges det sånn av og til, og så vasker jeg de synlige delen av gulvene når jeg ser at de er skitne. Varmt vann og litt eddik eller av og til grønnsåpe. Men jeg er flink til å vaske moppene i vaskemaskin da, det skal jeg ha.

Kursdag på jobb. Kjeder meg.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Aslan skrev:

:lol: Nå ble jeg nysgjerrig :lol: 

Var noen som etterlyste oppdretter med blant annet fokus på mentalitet, hvorpå jeg repliserte at det er få som mentaltester snusere, uansett variant. Da ble jo noen såklart fryktelig fornærma :lol: Og når noen blir fornærma så kommer det jo gjerne en del unnskyldninger og bortforklaringer :P

Nå skal jeg skrive ut eksamensoppgave, og kjøre opp på Moholt og levere den :) 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Pippin&Symra skrev:

Jeg er litt imponert over hvor renslige dere er jeg. Her støvsuges det sånn av og til, og så vasker jeg de synlige delen av gulvene når jeg ser at de er skitne. Varmt vann og litt eddik eller av og til grønnsåpe. Men jeg er flink til å vaske moppene i vaskemaskin da, det skal jeg ha.

Kursdag på jobb. Kjeder meg.

Hint: Hunder som røyter :P

Ferdig vasket leilighet, dog uten dampvasker. :P Nå skal jeg tvinge i meg litt mat, lurer veldig på hvor matlysten min har blitt av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har endelig fått plukket opp smårotet til Sjef i dag. Han har fast plass på gjesterommet om natta og når vi er borte. Og av og til finner han ut at han skal rote. Et par esker er blitt revet i stykker, og kopipapir har blitt makulert... Men nå har jeg flytta på ting og støvsugd opp småbiter i tillegg til alt det store jeg har tatt tidligere som har vært lettere tilgjengelig å få plukket opp. 

Godt at han bare roter i stedet for å ødelegge da. Akkurat det er en valpegreie jeg fint klarer å leve med :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Cloudberry skrev:

Ja, ble 8 i august. Veterinæren vi har gått til nå sa at hun sjeldent ser mopser som fyller 10. Og at hun hadde 3 andre mopser inne hos seg nå for tida med samme type problem.

Søteste lille da, nå stod hun og sutra på døra. Hadde nettopp vært ute og tissa, men like etter datt hodet til snømannen (og gulrotnesa med) ned. Den måtte hun ut og hente, så nå er det gulrotlunsj på gang! 

Huff :( Var ikke klar over at det var sånn med mopser. 

Herlig :wub:  Håper virkelig hun kommer seg igjen og hvertfall kan bli smertefri om enn litt sjanglete. 

Skummelt, jeg har snart eldre hunder jo :o Kasko blir 6 nå straks, Hottie blir 7 i februar. Jeg er ikke vant med at hunder blir mer enn maks 5 jeg :lol: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Cloudberry skrev:

.. sitter jeg i bilen og er litt nummen. Lille biskemor har høyst sannsynlig hatt et lite drypp. Veterinærens kommentar om at "enn så lenge er det forsvarlig" går på repeat i hjernen min. "Det" er jo livet til lillefloll.. :(:(:( 

:hug: Det er så vondt å få slike beskjeder og måtte forholde seg til at det er ei sluttlinje om altfor kort tid :icon_cry:

Gratulerer med dagen, @Annik!

Jeg fikk lyst på dampvasker... Spørsmålet er om det er verdt investeringen om jeg ikke er noe flinkere til å ta den fram enn jeg tar fram ordinær vaskebøtte... Jaja, først skal jeg investere i en tryggere og bedre vedovn - feieren ble invitert hit, etter at jeg ved hjelp av @Toril ble enig med meg selv om at det er mer enn normalt mye røyk som kommer ut av vedovnen når jeg åpner døra, og at det er dårlig trekk i pipa som gjør det vanskelig å få i gang en god flamme. Feieren konstaterte at jeg bør bytte ut røykrøret, fordi det som går opp fra vedovnen er så høyt at det nesten overlapper fullstendig med det røret som stikker horisontalt ut fra peismuren. Altså, det skal være full åpning i vinkelen der de to rørene åpnes, men det er nesten ingenting. Ikke rart at røyken bokstavelig talt veller ut når jeg åpner døra, som gir meg støv overalt og veldig såre øyne. Også har ovnskittet rundt røret som går ut av muren tørket inn, så det smuldrer og ramler av, og gjør det enda mindre tett. Så mer av det, også få satt på sånn pyntering som både tetter og pynter opp. Jeg håper ikke sånt koster altfor mange lapper... Han anbefalte også at jeg setter ovnen nærmere inntil veggen, for den står 7 cm for nærme en kommode til at det er brannsikkert, så da lurer jeg på om jeg skal kjøpe en ny og penere ovnsplate når jeg likevel må forsøke å løfte på ovnssaken. Det vil si, jeg skal invitere fire gode venner til å hjelpe meg med det løftet :D

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Cloudberry skrev:

.. sitter jeg i bilen og er litt nummen. Lille biskemor har høyst sannsynlig hatt et lite drypp. Veterinærens kommentar om at "enn så lenge er det forsvarlig" går på repeat i hjernen min. "Det" er jo livet til lillefloll.. :(:(:( 

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Pippin&Symra skrev:

Jeg er litt imponert over hvor renslige dere er jeg. Her støvsuges det sånn av og til, og så vasker jeg de synlige delen av gulvene når jeg ser at de er skitne. Varmt vann og litt eddik eller av og til grønnsåpe. Men jeg er flink til å vaske moppene i vaskemaskin da, det skal jeg ha.

Kursdag på jobb. Kjeder meg.

Håh er ingen overdreven renslighet her :lol: Med tre hunder, tre katter, en toåring og en bonde (+ meg) i hus, så er det nok dritt uansett hvor mye jeg prøver å vaske. Men greit om toåringen kan ha lys strømpebukse på seg og den ikke blir skitten av å leke på gulvet FØR hun kommer i barnehagen :aww: 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Annik skrev:

Jeg har nå rukket å være 22 i litt over 7 timer. Så langt har det ikke vært særlig spennende :aww: 

Gratulerer med dagen! :D 

Hjemme. Endelig.  

Vi har vært på 2 forskjellige sentere og spart masse penger.  Fikk meg deilig vinterjakke med dun til bare 300 kr! Fjorårets modell, men jeg er out of fashion og syntes den var fin.

Vi var flinke og kjøpte ikke noe vi ikke trengte , bortsett fra en bitteliten grønn blender til 179 kr. A elsket den og det er faktisk praktisk med liten blender siden han alltid lager altfor mye smoothie.

Var innom jobben også og der tegnet det allerede til å bli grønt og fint på topplinja og blodrødt på bunnlinja :lol: 

Som det skal være :aww: 

Jepp, jeg digger black friday.  Genialt konsept. Bli kvitt mest mulig før varetelling og få ned lagerverdien + gi topplinja et boost på slutten av året. I tilegg har kundene mulighet til å spare penger før jul. 

What's not to love! :D 

Det var ikke noe kaos der vi var heller. 

 

@Cloudberry :hug: 

 

Edit: pokker, nå må jeg ha dampvasker :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Mud skrev:

Edit: pokker, nå må jeg ha dampvasker :aww: 

:lol:

Nå gir jeg meg med lesing for nå, for herreminhatt så tregt og ufokusert det går. Kjedelige kapitler. Ut i "finværet" med hundene, sjekke om tottelottene til H tåler å få løpe litt igjen, ser veldig bra ut da, så burde gå finfint. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Mud skrev:

Jepp, jeg digger black friday.  Genialt konsept. Bli kvitt mest mulig før varetelling og få ned lagerverdien + gi topplinja et boost på slutten av året. I tilegg har kundene mulighet til å spare penger før jul. 

What's not to love! :D 

Åh. Vi har jo alltids det evige kjøpepresset. Som at det ikke er høyt nok før jul, liksom. Hele uka her har det pumpa inn reklame fra alle mulige slags forretninger med tilbud jeg bare ikke kan gå glipp av osv osv. Det er en ting man ikke elsker Black Friday for. Og seriøst - black friday? Noen burde fortelle reklamefolk at friday er en dag i uka, ikke en uke i november. 

Dessuten, vi inngrodde nordmenn liker ikke å importere amerikanske tradisjoner, gjør vi vel? Vi har jo våre egne gode gammeldagse tradisjoner, også innen salg, så vi burde vel strengt tatt venta på romjulssalget :P 

--

Gratulerer med dagen, @Annik :) 

:hug: @Cloudberry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Raksha skrev:

Håh er ingen overdreven renslighet her :lol: Med tre hunder, tre katter, en toåring og en bonde (+ meg) i hus, så er det nok dritt uansett hvor mye jeg prøver å vaske. Men greit om toåringen kan ha lys strømpebukse på seg og den ikke blir skitten av å leke på gulvet FØR hun kommer i barnehagen :aww: 

 

Man HAR ikke lyse strømpebukser på små barn, utenom fest, PUNKTUM :P

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, tmp skrev:

Man HAR ikke lyse strømpebukser på små barn, utenom fest, PUNKTUM :P

:lol: Vi har ikke helt lært oss det faktisk :o  Så hun har mye lyse, upraktiske, strømpebukser. Men som alt annet her i huset er det møkkete senest etter første måltid, så vi tar det ikke så tungt. :lol: 

Helt hvite klær unngår vi alt vi kan da. :lol: 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nå må jeg få rassen i gir - spise frokost, ut i skogen med hundene for tur og samle inn pynt til advent, gre godt gjennom Glam som røyter som om han personlig skal få etterisolert hele huset, bade ham, håpe han tørker noe, få med meg juletretenninga i grenda klokka 1700, lage vafler til middag fordi jeg glemte å handle andre tacoingredienser enn ost, føne ferdig Glam, og legge meg så jeg orker å stå opp 0500 for et valpeshow i morgen. Living La Vida Loca!

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, 2ne skrev:

Åh. Vi har jo alltids det evige kjøpepresset. Som at det ikke er høyt nok før jul, liksom. Hele uka her har det pumpa inn reklame fra alle mulige slags forretninger med tilbud jeg bare ikke kan gå glipp av osv osv. Det er en ting man ikke elsker Black Friday for. Og seriøst - black friday? Noen burde fortelle reklamefolk at friday er en dag i uka, ikke en uke i november. 

Dessuten, vi inngrodde nordmenn liker ikke å importere amerikanske tradisjoner, gjør vi vel? Vi har jo våre egne gode gammeldagse tradisjoner, også innen salg, så vi burde vel strengt tatt venta på romjulssalget :P 

--

Gratulerer med dagen, @Annik :) 

:hug: @Cloudberry

Kjøpepresset er der uansett før jul :)

Men Black Friday gir mulighet til å spare penger ved kjøp av ting man uansett har planer om å kjøpe. For oss som ikke kjøper julegaver til neste år på januarsalg... 

Black Week er juks ja.  Selv om jeg kan forstå at enkelte butikker som har stort kundepress før jul velger å spre det litt over flere dager.  Elkjøp har vel valgt å kjøre black Week og etter "noen" år i varehandel synes jeg det er  fornuftig . Enten det eller å droppe hele greia. 1 dags salg på Elkjøp før jul ville vært på grensen til uforsvarlig :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Cloudberry skrev:

Takk for klemmer. Dette er kjipt :(

Nei det er sannelig ikke enkelt å svare på. Hun har jo vært dårlig i bakparten pga spondylosen, men det virker å ha blitt verre, samtidig som hun nå ikke har ordentlig kontroll eller reflekser, så hun sjangler og ramler endel på skinka. I tillegg kvier hun seg for trapper, og greier ikke å hoppe opp i sofaen. På samme tid er hun jo omtrent samme gamle i oppførsel. Hun spinner rundt i ring når hun skal få mat, har lyst å gå tur og virker egentlig som før, bortsett fra når hun må løftes noe sted. Det er nedverdigende for en liten dronning gitt, så da sturer hun litt.

Hun fikk kortison og b12 i sprøyte i dag, så blir det kortisonkur fra imorgen og ny sprøyte om halvannen uke. Vet mente at hun nok ikke vil få full førlighet igjen etter dryppet, men at kortison burde hjelpe bra. 

Vi visste jo at hun var gammel, men nå ble det brått sånn at jeg føler vi kan miste henne når som helst. Igår hadde hun "bare" vondt i bakparten liksom. Stakar lita floll :( 

Huff, det er en fæl situasjon å stå i. :( Si fra om det er noe jeg kan gjøre, evt bare være sparringspartner og/eller skulder om du trenger å lufte. :hug:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mud skrev:

Kjøpepresset er der uansett før jul :)

Men Black Friday gir mulighet til å spare penger ved kjøp av ting man uansett har planer om å kjøpe. For oss som ikke kjøper julegaver til neste år på januarsalg... 

Black Week er juks ja.  Selv om jeg kan forstå at enkelte butikker som har stort kundepress før jul velger å spre det litt over flere dager.  Elkjøp har vel valgt å kjøre black Week og etter "noen" år i varehandel synes jeg det er  fornuftig . Enten det eller å droppe hele greia. 1 dags salg på Elkjøp før jul ville vært på grensen til uforsvarlig :) 

Ja, det er det. Men da burde man kanskje jobbe for å få ned kjøpepresset da, ikke dedikere hele dager til det. Dagens forbruk er jo allerede helt sinnsykt høyt, vi trenger ikke flere unnskyldninger til å kjøpe drit vi ikke trenger bare fordi det er så innmari billig. 

Så kan vi jo avskaffe jula med det samme, siden vi strengt tatt ikke er et kristent samfunn lenger, og det eneste vi er nå er en diger kjøpeorgie der det er om å gjøre å ha fått mest og dyrest :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...