Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, november


xxx12345
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Penny, aka bowlingkjeglen har bursadag i dag, 3 år. Dagen er feiret med mat og ro, siden hun trolig har livmorbetennelse.  Kjøpte take-away i dag, og hun var meget fornøyd når hun fikk sitte i bakset

Svigerfar er våken!

JEG KOM INN PÅ PPU DELTID!  jEG ER SÅ GLAD AT JEG IKKE VET HVOR JEG SKAL GJØRE AV MEG ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ

Posted Images

3 minutter siden, 2ne skrev:

Ja, det er det. Men da burde man kanskje jobbe for å få ned kjøpepresset da, ikke dedikere hele dager til det. Dagens forbruk er jo allerede helt sinnsykt høyt, vi trenger ikke flere unnskyldninger til å kjøpe drit vi ikke trenger bare fordi det er så innmari billig. 

Så kan vi jo avskaffe jula med det samme, siden vi strengt tatt ikke er et kristent samfunn lenger, og det eneste vi er nå er en diger kjøpeorgie der det er om å gjøre å ha fått mest og dyrest :aww: 

Kanskje ikke avskaffe hele jula, men helt klart kjøpe og forbruke mindre! Enig i resten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klem til @Cloudberry :console:

Gratulerer med dagen, @Annik:)

Akkurat nå venter jeg på en pasient. Når jeg er ferdig her i dag skal hundene få en kjapp luftetur, for her regner det i bøtter og spann og elva har visst gått over sine bredder allerede og det skal regne MYE mer det neste døgnet :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, 2ne skrev:

Ja, det er det. Men da burde man kanskje jobbe for å få ned kjøpepresset da, ikke dedikere hele dager til det. Dagens forbruk er jo allerede helt sinnsykt høyt, vi trenger ikke flere unnskyldninger til å kjøpe drit vi ikke trenger bare fordi det er så innmari billig. 

Så kan vi jo avskaffe jula med det samme, siden vi strengt tatt ikke er et kristent samfunn lenger, og det eneste vi er nå er en diger kjøpeorgie der det er om å gjøre å ha fått mest og dyrest :aww: 

Jeg tror faktisk ikke en dags salg i året utgjør den helt store forskjellen altså :) 

Igjen : folk flest handler både julegaver og vinterklær etc på denne tiden av året, at det kan skaffes litt billigere 1 dag utgjør neppe noen katastrofe.  Det er bra for handelstanden  ( som faktisk er viktig for norsk økonomi,  arbeidsplasser og sånt ) ,  det er bra for kunden ..

Det er slike ting jeg ikke forstår at det klages på, det havner i samme kategori som anti-Halloween og opprop mot årets tv- julekalender i min bok. 

Jeg har et særdeles lite forbruk i forhold til de fleste,  jeg har 2 par sko utenom vernesko og 1 hel olabukse,  jeg liker ikke shopping . Men jeg digger at det er mulig å handle billig før jul :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Cloudberry skrev:

.. sitter jeg i bilen og er litt nummen. Lille biskemor har høyst sannsynlig hatt et lite drypp. Veterinærens kommentar om at "enn så lenge er det forsvarlig" går på repeat i hjernen min. "Det" er jo livet til lillefloll.. :(:(:( 

Å nei men... :hug:

27 minutter siden, Mud skrev:

Da var det avklart liksom :lol: 

Screenshot_2015-11-27-13-17-54-1.png

Sonens  veier og sånn...? :lol:

 

Gratulerer med dagen @Annik:flowers:

 

Nå er det helg til neste fredag! :ahappy: Eller, det har det vært i noen timer, men måtte sove litt først. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Mud skrev:

Jeg tror faktisk ikke en dags salg i året utgjør den helt store forskjellen altså :) 

Igjen : folk flest handler både julegaver og vinterklær etc på denne tiden av året, at det kan skaffes litt billigere 1 dag utgjør neppe noen katastrofe.  Det er bra for handelstanden  ( som faktisk er viktig for norsk økonomi,  arbeidsplasser og sånt ) ,  det er bra for kunden ..

Det er slike ting jeg ikke forstår at det klages på, det havner i samme kategori som anti-Halloween og opprop mot årets tv- julekalender i min bok. 

Jeg har et særdeles lite forbruk i forhold til de fleste,  jeg har 2 par sko utenom vernesko og 1 hel olabukse,  jeg liker ikke shopping . Men jeg digger at det er mulig å handle billig før jul :) 

Men det er ikke en dag, det er en uke. Noe du syns var positivt i enkelte forretninger, ikke sant? Og det er ikke det som er poenget heller, poenget er hvordan vi feirer, hvordan vi fremmer et stadig høyere forbruk. Jeg har ikke et spesielt høyt forbruk sjøl, jeg kjøpte mer klær enn jeg pleier i fjor, men det var pga vekttap, ikke fordi det var salg. 

Klær og sko må folk ha uavhengig av om det er salg eller ikke, så at det er så ****** viktig for handelstanden er bullshit. Det er sånt de får solgt uansett. Men man trenger ikke 2-3 nye jakker hvert år. Man trenger ikke 3-4 par med nye sko vært år. Man trenger ikke 30 % avslag på alt på Mekonomen, og man trenger ikke å kjøpe pc for 1500 kr, en splitter ny mobil til bare 2 lapper osv.

Joda, det er sikkert digg å handle billig før jul, men det er fortsatt med og fremmer et høyere kjøpepress, et høyere forbruk, jo mer bruk og kast. Og jula har blitt en helt for ****** diger kjøpeorgie, i en artikkel fra 2013 kjøpte folk julegaver til 1300 kr i snitt til ungene sine, 1000 kr i snitt til barnebarn. Det har helt sikkert ikke gått ned i snitt på to år, og det kommer ikke til å gå ned i snitt før vi har en skikkelig kollaps i økonomien. 

Så sorry, vi kommer ikke til å bli enig om at Black Friday er noe positivt. Jeg syns ikke det jeg. Jeg syns at folk er helt gærne, særlig på denne tiden av året, der det ser ut som om det er om å gjøre å bruke mest mulig penger. Det er ikke tanken som teller lenger, det er prislappen..  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, 2ne skrev:

Men det er ikke en dag, det er en uke. Noe du syns var positivt i enkelte forretninger, ikke sant? Og det er ikke det som er poenget heller, poenget er hvordan vi feirer, hvordan vi fremmer et stadig høyere forbruk. Jeg har ikke et spesielt høyt forbruk sjøl, jeg kjøpte mer klær enn jeg pleier i fjor, men det var pga vekttap, ikke fordi det var salg. 

Klær og sko må folk ha uavhengig av om det er salg eller ikke, så at det er så ****** viktig for handelstanden er bullshit. Det er sånt de får solgt uansett. Men man trenger ikke 2-3 nye jakker hvert år. Man trenger ikke 3-4 par med nye sko vært år. Man trenger ikke 30 % avslag på alt på Mekonomen, og man trenger ikke å kjøpe pc for 1500 kr, en splitter ny mobil til bare 2 lapper osv.

Joda, det er sikkert digg å handle billig før jul, men det er fortsatt med og fremmer et høyere kjøpepress, et høyere forbruk, jo mer bruk og kast. Og jula har blitt en helt for ****** diger kjøpeorgie, i en artikkel fra 2013 kjøpte folk julegaver til 1300 kr i snitt til ungene sine, 1000 kr i snitt til barnebarn. Det har helt sikkert ikke gått ned i snitt på to år, og det kommer ikke til å gå ned i snitt før vi har en skikkelig kollaps i økonomien. 

Så sorry, vi kommer ikke til å bli enig om at Black Friday er noe positivt. Jeg syns ikke det jeg. Jeg syns at folk er helt gærne, særlig på denne tiden av året, der det ser ut som om det er om å gjøre å bruke mest mulig penger. Det er ikke tanken som teller lenger, det er prislappen..  

Jada,  det er for mye kjøpspress og alt det der, men fakta er at går forbruket til Ola og Kari Nordmenn veldig mye mer ned så FÅR vi en alvorlig kollaps i økonomien :) Det er derfor renten er varslet å settes ytterligere ned, slik at folk bruker mer. 

Detaljhandel står for 50 % av verdiskapning  ( I økonomisk betydning ) i innlandet og det er faktisk et problem at de som har penger ikke bruker nok for tiden. Oljekrise og sånt... Folk er stressa,  og ikke bare i Stavanger.  

Og jo mindre penger de rike i Norge bruker, jo mindre til de fattige. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mud skrev:

Og jo mindre penger de rike i Norge bruker, jo mindre til de fattige. 

Aha.. Så jeg som er en av landets fattige pr definisjon, bør jo bare være glad for alle pengene dere normale folk bruker da, med andre ord. 

Det var jo også en grunn til å ønske høyt forbruk, liksom. Men nei. Jeg syns fortsatt at det er helt hårreisende, jeg.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 2ne skrev:

Aha.. Så jeg som er en av landets fattige pr definisjon, bør jo bare være glad for alle pengene dere normale folk bruker da, med andre ord. 

Det var jo også en grunn til å ønske høyt forbruk, liksom. Men nei. Jeg syns fortsatt at det er helt hårreisende, jeg.. 

I en perfekt verden hadde vi alle vært selvforsynte og byttet varer med hverandre,  men vi lever i et kapitalistisk samfunn og hadde taklet overgangen veldig dårlig.  Bevisste forbrukere hadde vært det beste for både miljø og økonomi.  

Jeg synes det er hårreisende ar folk bruker masse penger på pakkekalender til unger som sannsynligvis hadde blitt gladere for en sjokoladekalender til 19,90 , men jeg er glad folk faktisk gjør det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Annik skrev:

Jeg har nå rukket å være 22 i litt over 7 timer. Så langt har det ikke vært særlig spennende :aww: 

Gratulerer med dagen! :flowers:

4 timer siden, JeanetteH skrev:

Jeg har også en Karcher dampvasker, ikke den dyreste og ikke den billigste modellen. Den har med 3 forsjellige tuter: gulv, ting som passer til vegg/bad/mindre flater også to små tuter til å komme innimellom hjørner/komfyr mindre ting jeg kan bruke damp på. 

Veldig fornøyd og elsket den når jeg hadde valpekull. Hår o.l. må man selvsagt ta bort, det er ingen mopp. Men jeg syns rengjøring av bad og kjøkken er mye lettere og det blir mye fortere og føles renere enn med kjemikalier. Det du skal være klar over er at det første tiden du bruker den på bad feks så blir alt litt skjollete pga gamle kjemikalier. Det har tatt ett par mnd før det har blitt borte hos meg. Men nå blir det veldig fint, og feks glass dørene mine ser ut som de er vasket i salmiakk og pusset om jeg damper og bare går over med en glasspusseklut etterpå. :)  

For meg har det blitt en "kan ikke leve uten" greie. 

Hvilken modell har du da?
Raksha postet jo sin så nå er jeg også nysgjerrig på din. Høres ut som en effektiv greie nemmelig, så jeg sitter å vurderer om den hadde blitt brukt i det hele tatt, og dermed var verd prisen. :lol:

 

3 timer siden, Cloudberry skrev:

.. sitter jeg i bilen og er litt nummen. Lille biskemor har høyst sannsynlig hatt et lite drypp. Veterinærens kommentar om at "enn så lenge er det forsvarlig" går på repeat i hjernen min. "Det" er jo livet til lillefloll.. :(:(:( 

huffda, det er ikke noe moro å få beskjed om :hug: 

 

13 minutter siden, Raksha skrev:

Minn meg på at jeg aldri mer skal leie ut stallplass. Hvertfall ikke uten vanntett avtale og godt betalt. :aww: 

 

Hva skjer? Høres ikke så moro ut hva det nå måtte være...

 

 

Jeg skal snart på jobb, det gleder jeg meg ikke sånn overstadig mye til. Men i morgen skal jeg på et dommerseminar (fått "observatørplass") det gleder jeg meg til. Får sikkert lyst til å sin noe, men det skal jeg ikke :aww:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Lillekrapyl skrev:

Og jeg synes sjokoladekalender er en uting. :P en kan ikke være enige i alt

:lol: 

Kidden hadde blitt alvorlig skuffet hvis han fikk pakkekalender :o 

Med mindre det lå 24 fancy sluk i den selvfølgelig,  men det hadde blitt fryktelig mye dyrere enn jeg ville syntes var forsvarlig.  Dessuten : gavene skal komme på julaften! 

Jeg har i tilegg innført forbud mot ræl.  

Han får ikke kinderegg lengre en gang.  Det verste er at 5 åringen er enig.  Han liker ikke ting :P Med mindre det er veldig gammelt eller veldig nyttig til et av prosjektene hans. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Raksha skrev:

Huff :( Var ikke klar over at det var sånn med mopser. 

Herlig :wub:  Håper virkelig hun kommer seg igjen og hvertfall kan bli smertefri om enn litt sjanglete. 

Skummelt, jeg har snart eldre hunder jo :o Kasko blir 6 nå straks, Hottie blir 7 i februar. Jeg er ikke vant med at hunder blir mer enn maks 5 jeg :lol: 

 

Ikke jeg heller, men det er leeenge siden jeg har engasjert meg noe som helst i rasen da. Virker som de sliter med skalle-problematikk de også, og de har jo korte runde hoder så det er jo ikke sånn kjemperart akkurat. Slik jeg forstod veterinæren er det ikke uvanlig når de blir gamle, enten drypp eller epileptiske anfall. Men jeg kan forestille meg at siden dette gjerne rammer litt oppi årene blir det putta i ei "alderdoms-skuff" og ikke noe man vier oppmerksomhet? Aner ikke. Trasig åkkesom. Skal aldri ha mops igjen, med mindre de plutselig får lengre snute, skalle og bein. 

1 time siden, Mari skrev:

Huff, det er en fæl situasjon å stå i. :( Si fra om det er noe jeg kan gjøre, evt bare være sparringspartner og/eller skulder om du trenger å lufte. :hug:

 

Takk til deg og alle andre som har sendt klem :):hug:

Vi har gått oss en liten tur i regnet. Kan ikke huske at hun noengang før har latt vær å springe i forveien når hun får slippe løs.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Snøfrost skrev:

Hva skjer? Høres ikke så moro ut hva det nå måtte være...

 

 

Ikke noe dramatisk heldigvis, bare ikke gøy å ha hest om vintern vettu, så da kommer de ikke så ofte som de skal, og sier ikke i fra når de skal. Denne uka måtte jeg purre på når de kom på onsdagskvelden... Jada, skjønner at det er travelt før jul og sånt, men... Toppen av kransekaka er at de ikke kommer i dag likevel. Jeg får ikke gjort så mye annet enn å si "ok" men det er jo ikke ok. 

 

15 minutter siden, Cloudberry skrev:

Ikke jeg heller, men det er leeenge siden jeg har engasjert meg noe som helst i rasen da. Virker som de sliter med skalle-problematikk de også, og de har jo korte runde hoder så det er jo ikke sånn kjemperart akkurat. Slik jeg forstod veterinæren er det ikke uvanlig når de blir gamle, enten drypp eller epileptiske anfall. Men jeg kan forestille meg at siden dette gjerne rammer litt oppi årene blir det putta i ei "alderdoms-skuff" og ikke noe man vier oppmerksomhet? Aner ikke. Trasig åkkesom. Skal aldri ha mops igjen, med mindre de plutselig får lengre snute, skalle og bein. 

 

Huff, jeg har vel en mistanke om at det er endel udiagnostisert syringomyelia på rasen og. Enklere å bare lukke øya for raseproblemer vettu. :hug: 

 

12 minutter siden, Pringlen skrev:

@Raksha : sa du at det finnes dampvasker som både støvsuger, vasker og tørker? På en gang, liksom? :shocked:

Ja! Dyr da... me want. :aww: https://www.netonnet.no/art/hjem-og-hushold/stovsugere/steamingogmopp/krcher-sv7/215349.11228/

Ok, den gjør vel ikke alt samtidig da, men i samme maskin.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

Oi! *ønske seg* 

Men altfor dyr :( 

Vi har noen gulv som er så gamle at de er vanskelige å få rene uten kjemikalier det byr meg i mot å bruke...

Jeg har store personlige problemer med vaskemidler :lol:

Seriøst,  jeg HATER det. Alt i meg sier at det nesten hadde vært sunnere med møkkete gulv enn å bruke all den dritten. Med dampvasker ville jeg sluppet sånne kvaler!  Og i følge sonen skal det da også faktisk bli rent ! *stole blindt på sonen* 

I tilegg ser jeg for meg at sambo faktisk ville syntes det var stas å vaske gulv en eller to ganger.  

Jeg må vaske gulv i dag ser jeg.  Det har ikke blitt gjort siden tirsdag og det synes.  Levende mopp har særdeles liten positiv  effekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Raksha tror du må få til et møte med de du leier ut til og gi klar beskjed til dem.

Vi har hatt folk som har leid stallplass hos oss som lovet gull og grønneskoger. Fra første dag kritiserte de hesten min(så til de grader at det ble ekkelt), de nektet å følge punktene vi hadde satt opp i kontrakten (rundgang med foring, utslipp og dugnad) og diverse andre ting. Ikke veldig kjekt, men vi tok et møte og ble sammen enig om at det var best de flyttet hestene (de hadde muligheten til å bli, og da begynne å hjelpe til. Noe de ikke ville). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...