Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, november


xxx12345
 Share

Recommended Posts

5 timer siden, Debbie skrev:

Fant jeg også ut, og at jeg på den sjette bikkja..vet ikke hva det sier om meg...

Jepp masse sand der.

Dette styrker bare mitt  inntrykk:innocent:

 

Nå har jeg lyst på julekalender, dampvasker og sjokolade. Sonen frister. 

I dag blir det faktisk en rolig dag, jeg får være husmor- og Prima kan ha kjede seg dag. 

 

 

5 timer siden, Raksha skrev:

:lol: ! Skal si det til nav nestegang jeg er der at jeg har en drøm om å bli dampvaskerselger :D 

Omtrent det samme som meg tenker jeg, jeg er på hund nr 6,7 og 8 :aww:  

Jeg er på hund nr 5, 7 og 8.. Vært hundeeier i 12 år nå... Yeeeei :getlost: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Penny, aka bowlingkjeglen har bursadag i dag, 3 år. Dagen er feiret med mat og ro, siden hun trolig har livmorbetennelse.  Kjøpte take-away i dag, og hun var meget fornøyd når hun fikk sitte i bakset

Svigerfar er våken!

JEG KOM INN PÅ PPU DELTID!  jEG ER SÅ GLAD AT JEG IKKE VET HVOR JEG SKAL GJØRE AV MEG ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ

Posted Images

5 minutter siden, Snoffe skrev:

@Raksha tror du må få til et møte med de du leier ut til og gi klar beskjed til dem.

Vi har hatt folk som har leid stallplass hos oss som lovet gull og grønneskoger. Fra første dag kritiserte de hesten min(så til de grader at det ble ekkelt), de nektet å følge punktene vi hadde satt opp i kontrakten (rundgang med foring, utslipp og dugnad) og diverse andre ting. Ikke veldig kjekt, men vi tok et møte og ble sammen enig om at det var best de flyttet hestene (de hadde muligheten til å bli, og da begynne å hjelpe til. Noe de ikke ville). 

Dette er "venner" vettu, så da teller ikke kontrakta... Jeg har kjefta for dårlig møkking og manglende påfyll av vann, får liksom holde det. Men får la det skure og gå til sommern, og så nekte å fornye om det blir aktuelt. De skal etter planen ha seg en hest til og ta dem hjem til seg når de får det. Men jeg syns jo det er litt kjipt at de ikke tilbyr seg å betale litt mer når de ikke kommer så ofte som de skal. De har i utgangspunktet en veldig veldig snill avtale. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Raksha skrev:

Dette er "venner" vettu, så da teller ikke kontrakta... Jeg har kjefta for dårlig møkking og manglende påfyll av vann, får liksom holde det. Men får la det skure og gå til sommern, og så nekte å fornye om det blir aktuelt. De skal etter planen ha seg en hest til og ta dem hjem til seg når de får det. Men jeg syns jo det er litt kjipt at de ikke tilbyr seg å betale litt mer når de ikke kommer så ofte som de skal. De har i utgangspunktet en veldig veldig snill avtale. 

Åja.. sånne "avtaler" er de beste:sheldon: tror du er litt for snill :aww::P du finner vel den best3 løsningen for deg og dere :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Raksha skrev:

Dette er "venner" vettu, så da teller ikke kontrakta... Jeg har kjefta for dårlig møkking og manglende påfyll av vann, får liksom holde det. Men får la det skure og gå til sommern, og så nekte å fornye om det blir aktuelt. De skal etter planen ha seg en hest til og ta dem hjem til seg når de får det. Men jeg syns jo det er litt kjipt at de ikke tilbyr seg å betale litt mer når de ikke kommer så ofte som de skal. De har i utgangspunktet en veldig veldig snill avtale. 

Men si det da - hvis dere ikke oppfyller deres del av avtalen så går prisen opp så og så mye.

 

Levert eksamen, etterlyst bok, vært på City Lade og hentet bilder og handlet til helgen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mud skrev:

:lol: 

Kidden hadde blitt alvorlig skuffet hvis han fikk pakkekalender :o 

Med mindre det lå 24 fancy sluk i den selvfølgelig,  men det hadde blitt fryktelig mye dyrere enn jeg ville syntes var forsvarlig.  Dessuten : gavene skal komme på julaften! 

Jeg har i tilegg innført forbud mot ræl.  

Han får ikke kinderegg lengre en gang.  Det verste er at 5 åringen er enig.  Han liker ikke ting :P Med mindre det er veldig gammelt eller veldig nyttig til et av prosjektene hans. 

T blir fornøyd med alt han får han :) Enkel sånn sett.

Men helt enig - ikke noe ræl her heller. Han får pakkekalender, men ordentlige ting, og ting han trenger.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Raksha skrev:

Dette er "venner" vettu, så da teller ikke kontrakta... Jeg har kjefta for dårlig møkking og manglende påfyll av vann, får liksom holde det. Men får la det skure og gå til sommern, og så nekte å fornye om det blir aktuelt. De skal etter planen ha seg en hest til og ta dem hjem til seg når de får det. Men jeg syns jo det er litt kjipt at de ikke tilbyr seg å betale litt mer når de ikke kommer så ofte som de skal. De har i utgangspunktet en veldig veldig snill avtale. 

Da hadde jeg skrudd opp prisen :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Snøfrost skrev:

Gratulerer med dagen! :flowers:

Hvilken modell har du da?
 

 

 

 

 

SC2

1 time siden, Pringlen skrev:

@Raksha : sa du at det finnes dampvasker som både støvsuger, vasker og tørker? På en gang, liksom? :shocked:

:o Sånn vil jeg ha neste gang!!

 

Da har jeg slitt ut valpen. Den har blitt kelpie nå, så den tok litt av på trening. Om man kan kalle det jeg gjør med henne nå trening *ler* Det er mer utdeling av godbiter og leker, og lære sitte se på Talli trene (nevnte jeg skyhøy valp). Dumme meg glemte hele denne svarte dagen og tenkte meg ned på senteret for å kjøpe take away, ikke EN ENESTE parkering på råholdt senteret liksom. Endte på Kiwi og spiser middag laget selv. Så skal vi prøve duppe sofa etterpå. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi gått en fin tur i skogen "vår", utforsket en sti jeg ikke likte (masse glatte steiner og masse glatte greiner som knakk lett som underlag i høyt siv som rakk meg til livet), og plukket masse kongler og granbar til adventsdekorasjonen jeg skal lage etterpå. Jeg vurderer også å henge lys på porten ut fra beitet, for jeg sliter med å finne den igjen i skumringen :P

Nå skal jeg slappe litt av, før jeg gutser meg opp til å bli med på juletretenninga i grenda etterpå. Kanskje jeg skal ta med meg en hund, så har jeg noe å holde i, siden jeg ikke kjenner en sjel - men føler at det er en måte å vise fram fjeset sitt og kanskje treffe en nabo eller så. Det sto noe om nisse og godtepose, men det er kanskje for de under 30?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Snoffe skrev:

Åja.. sånne "avtaler" er de beste:sheldon: tror du er litt for snill :aww::P du finner vel den best3 løsningen for deg og dere :) 

Der har du det, jeg er alt for snill...  Tilogmed Bonden er lei, og han er definisjonen på dumsnill. :aww: 

34 minutter siden, Line skrev:

Men si det da - hvis dere ikke oppfyller deres del av avtalen så går prisen opp så og så mye.

 

Levert eksamen, etterlyst bok, vært på City Lade og hentet bilder og handlet til helgen :) 

 

24 minutter siden, Mud skrev:

Da hadde jeg skrudd opp prisen :aww: 

Ja, jeg vet jeg burde det, men jeg får meg ikke til å gjøre det :( Jeg vet hvor dårlig råd de har, og at de kommer til å gå på en kjempesmell når de tar hesten(e) hjem... Jeg har prøvd å advare... Men fortsetter det slik over jul så må jeg jo si noe.. Blæh

 

8 minutter siden, Snøfrost skrev:

 Høres ikke ut som noen gode   leietakere @Raksha, jeg hadde blitt sur av sånt.

 

Ikke sant.. 

Det går nok mye på at hestene går på utegang, så er jo ikke sååå mye arbeid. Møkke inne og fylle vann og se over hestene liksom, og jeg er jo der ute og ordner kaniner minst en gang tildagen uansett, så da er det kjapt gjort, men deres hest skal ha kraftfor i tillegg og det tar faktisk endel tid å passe på at han får spise i fred, eller hente han ut osv.  Men jeg går jo "bare hjemme" vet dere, der er det jobb og skole og  ikke måte på. 

Jeg vet jeg er alt for snill og pinglete. Jeg tok skikkelig tak nå for ikke så lengesiden at det var helt tomt for vann og de hadde vært der to dager på rad. Da sa jeg ganske klart i fra at enten så måtte det skjerpes skikkelig, eller så fikk de betale mer, eller flytte hesten. De har skjerpet seg på det da. Det skal de ha. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg liker tilbud, de redder en fattig stakkar, så nå blir det sko i julegave til Bonden :D

Og betalte 99 kr som oversteg gavekortet hans, så da kommer det to snowracere også (pluss ski og bindinger til han - gavekort han fikk til bursdagen) og jeg har 2-200krs gavekor på gsport, tro om de har skitbillige bindinger til meg så jeg kan få riktige bindinger på gamleskiene mine? Smøreski går alt for fort for meg :aww: 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Raksha skrev:

Der har du det, jeg er alt for snill...  Tilogmed Bonden er lei, og han er definisjonen på dumsnill. :aww: 

 

Ja, jeg vet jeg burde det, men jeg får meg ikke til å gjøre det :( Jeg vet hvor dårlig råd de har, og at de kommer til å gå på en kjempesmell når de tar hesten(e) hjem... Jeg har prøvd å advare... Men fortsetter det slik over jul så må jeg jo si noe.. Blæh

 

Ikke sant.. 

Det går nok mye på at hestene går på utegang, så er jo ikke sååå mye arbeid. Møkke inne og fylle vann og se over hestene liksom, og jeg er jo der ute og ordner kaniner minst en gang tildagen uansett, så da er det kjapt gjort, men deres hest skal ha kraftfor i tillegg og det tar faktisk endel tid å passe på at han får spise i fred, eller hente han ut osv.  Men jeg går jo "bare hjemme" vet dere, der er det jobb og skole og  ikke måte på. 

Jeg vet jeg er alt for snill og pinglete. Jeg tok skikkelig tak nå for ikke så lengesiden at det var helt tomt for vann og de hadde vært der to dager på rad. Da sa jeg ganske klart i fra at enten så måtte det skjerpes skikkelig, eller så fikk de betale mer, eller flytte hesten. De har skjerpet seg på det da. Det skal de ha. 

 

Men de må jo ta seg av sitt eget dyr! Vi leide ut beite og stallplass i Kongsberg,  og bortsett fra at vi selvfølgelig rettet på grimer etc når det trengtes så hadde ikke vi noe jobb med hestene når vi var der. Selvfølgelig ikke.

Du har det travelt nok som du har det, du skal da ikke være stallpike for unnasluntrere i tilegg :aww: 

Har de ikke tid til hesten så må de kvitte seg med den eller betale deg for arbeidet. 

Jeg vet. Sånt er veldig lett å si når det er andre det gjelder :P 

Men det er bedre å sette ned foten nå enn å bli skikkelig uvenner til slutt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mud skrev:

Men de må jo ta seg av sitt eget dyr! Vi leide ut beite og stallplass i Kongsberg,  og bortsett fra at vi selvfølgelig rettet på grimer etc når det trengtes så hadde ikke vi noe jobb med hestene når vi var der. Selvfølgelig ikke.

Du har det travelt nok som du har det, du skal da ikke være stallpike for unnasluntrere i tilegg :aww: 

Har de ikke tid til hesten så må de kvitte seg med den eller betale deg for arbeidet. 

Jeg vet. Sånt er veldig lett å si når det er andre det gjelder :P 

Men det er bedre å sette ned foten nå enn å bli skikkelig uvenner til slutt. 

Kjempelett når det gjelder andre. :lol: Jeg hadde sagt nøyaktig det samme selv om det var noen andre som var i denne situasjonen... Men skikkelig uvenner blir vi ikke, håper jeg. Men er ikke aktuelt å ha han lenger enn til sommern på den avtalen her. Så får vi se hvordan det går, før har de vært veldig flinke til å komme de dagene de skal altså - men nå i høst har det vært mye sykdom og "mye travelt". 

Egentlig vil jeg bare ha mine egne nå, er håpløst å slanke to og fore opp en når de går sammen sånn. :lol: Så blir godt med bare mine egne hester igjen etterhvert. 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var fire gaver til i boks! Jeg mangler fortsatt Mamma, samboers søster, egen søster, en venninne og svigermor (har en plan for henne da). Men folk ønsker seg enten veldig dyre ting eller ingenting, så jeg har litt lite å gå på. Det er jo moro å gi noe som passer og som folk har bruk for, jeg er ikke så glad i å gi bort dill. Men vi kan jo ikke akkurat bruke 500-1000 kr på hver gave når vi har verdens største familier! I min familie, inkludert søsken, foreldre og barn, er vi 11 med meg. Samboern har 20 stk, seg selv inkludert.  Vi har funnet ut at stesøsken vi ser annethvert/hvert tredje år utgår :P Barna får noe smått. Heldigvis synes jeg det er koselig å pakke gaver, men det er litt vanskelig å finne fornuftige og fine gaver til søsken når vi må prøve å ta hensyn til lommeboka samtidig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Cloudberry skrev:

Ja, ble 8 i august. Veterinæren vi har gått til nå sa at hun sjeldent ser mopser som fyller 10. Og at hun hadde 3 andre mopser inne hos seg nå for tida med samme type problem.

Søteste lille da, nå stod hun og sutra på døra. Hadde nettopp vært ute og tissa, men like etter datt hodet til snømannen (og gulrotnesa med) ned. Den måtte hun ut og hente, så nå er det gulrotlunsj på gang! 

Oj, virkelig? Jeg trodde mops (i likhet med andre småtasser) ble "kjempegamle" jeg. Men burde ikke være overrasket egentlig, det er jo ikke en sunn rase dessverre :/ 

Håper sånt rapporteres inn til raseklubben? Det er jo ganske mye at en dyrlege har tre hunder inne med samme problem.. :( Krysser fingrene for at kortison har god effekt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, rosinbolle skrev:

Da var fire gaver til i boks! Jeg mangler fortsatt Mamma, samboers søster, egen søster, en venninne og svigermor (har en plan for henne da). Men folk ønsker seg enten veldig dyre ting eller ingenting, så jeg har litt lite å gå på. Det er jo moro å gi noe som passer og som folk har bruk for, jeg er ikke så glad i å gi bort dill. Men vi kan jo ikke akkurat bruke 500-1000 kr på hver gave når vi har verdens største familier! I min familie, inkludert søsken, foreldre og barn, er vi 11 med meg. Samboern har 20 stk, seg selv inkludert.  Vi har funnet ut at stesøsken vi ser annethvert/hvert tredje år utgår :P Barna får noe smått. Heldigvis synes jeg det er koselig å pakke gaver, men det er litt vanskelig å finne fornuftige og fine gaver til søsken når vi må prøve å ta hensyn til lommeboka samtidig...

Åh fyh, glad vi ikke har så mange :o  Og de som ikke kommer med ønsker får bilder av lillemor - barn er fine slik, kan bombardere med bilder av dem. :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helg!! Nå er det hente barna i bhg, så hjem og ta litt helgrydding og helgvask- På tidet :P Når de er i seng så blir det litt mer kakebaking og kakepynting. Imorgen er det en tur inn til sentrum og kjøpe en skjorte til Jaran, for på søndag er det dåpen til Martine sin Liam :heart: 

Også er det bare en uke igjen :D

12289748_10153674838430256_3201941171237

 

 

Må få pakket litt mer i helgen også, nøkler på tirsdag!!!

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, rosinbolle skrev:

Tror du jeg kan gi dem bilde av bikkja..? ;)

DEfinitivt! :lol:  Ikke heeeelt sikker på om det er like akseptert altså... 

 

@Perfect Image de håndklæra jeg bestilte virka helt greie til den prisen. Litt mange små i de pakkene da, så nestegang bestiller jeg nok heller dyrere større. :lol:  

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde gleda meg sååå til å gå en lang og god tur med Aron i dag. Det gikk ikke helt etter planen..

Det er plutselig blitt 8 varmegrader, så grusveien bortover her er et gjørmehull. Aron er ikke glad i sånt føre. Etter litt møtte vi på en hund, litt piping, men ellers ganske greit å få han med seg videre. Rett etter passeringen kom det en hund til som gikk samme vei som oss, den bjeffa en del på den hunden vi nettopp hadde passert. Da var ikke Aron like lett å dra med seg videre, for da ville han løpe tilbake til de. Samtidig kom det enda en hund bak oss.. Når vi endelig runda svingen og han ga seg, sto det en hund på andre siden av veien. Aron så på han, men gikk pent og jeg var såå fornøyd med han, og pakka i han masse godbiter. Videre rundt svingen kom det plutselig en hund ut av et hus, og en hund ut i gata foran oss, og da ble det alt for mye for det lille hodet hans. Da satte han igang med bjeffing.. Oppi alt det her så klarte jeg å gå feil vei for å unngå å måtte gå etter den første hunden vi passerte, da greier han ikke roe seg. Så turen endte opp på 30min-ish. 

Jaja. Vi får prøve igjen i morgen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en time overtid i dag, slapp jo billig unna mot det jeg trodde det skulle bli! Nå er det sofakveld. Også hente mannen på julebord seinere da.

i morgen skal vi dog bevege oss ut i butikkorama, må nesten begynne å se på ting vi ønsker oss til jul av babyting, og vi er jo helt blanke :lol: Rekker ikke neste helg, og jula nærmer seg jo :o 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så nydelig han er, dette hjalp IKKE på valpefeberen! Det er noe med de sorte kelpiene…🥹 
    • Så fine bilder 😍 Hun ser flott ut! 
    • Da er han kommet i hus ☺️  Vickulas E’Ra, fra E-kullet som hadde Egypt som tema. Ra er da solguden. Til daglig går han derimot under navnet Tempo.  Han skal bli en liten potet og brukes til agility, rally lydighet og spor. Det blir også litt utstilling tenker jeg ☺️   Vi hentet han i Sverige på mandag og tok en overnatting på Geilo på vei hjem. Han var veldig flink i bilen, sov masse ☺️ På alle pausene våre møtte han alt vi traff av miljøer og folk som om han hadde sett alt før. I går var vi hjemme hjemme.    Første uhell inne var i dag tidlig. Jeg brukte nok litt for lang tid på å kle på meg og lot han stå på gulvet å vente. Hadde ett til uhell senere på dagen også. Han har til nå hatt overraskende god blærekapasitet og tisser stort sett kun etter å ha sovet. Men senere på dagen tisset han inne etter å ha lekt.    I dag hadde vi dagens første biltur i bilbur i bagasjerommet. Det ble konsert. Roet seg i det vi kom frem, så vi fikk avsluttet på godt vis. Kjørte så videre til mine foreldre, og på vei hjem derfra var han mer rolig. Så det kommer seg vel etterhvert.    En ting jeg skal fokusere mer på med denne hunden er ro ute. Så i dag har vi både sittet i ro utenfor her i nabolaget og vært på kafé hvor han satt rolig under stolen og på et tidspunkt sov ☺️
    • Nå har ikke jeg hatt tisper, men personlig er jeg skeptisk til å få tispe, jeg trives veldig godt med hannhund. Så det er nok smak og behag (for noen, andre spiller det ingen rolle for).
    • Gratulerer 😁 Gøy med enda en kelpievalp her 😍 Haha, uff, kanskje slemt å le 😂🙈 Hvorfor skal du aldri ha hannhund igjen? Hilsen hun som har hannhund for første gang og blir skremt her 😱 Åå ☺️ Litt godt å høre for oss som sitter her med de minste rakkerne. Jeg tenker det ofte faktisk, at det er bare nå han er så liten og snart faller den søte fleece pelsen av og han blir stor. Så man må prøve å nyte det og, selv om det er mye strev 😂
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...