Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva har du gjort sammen med hunden din i dag?


Tonje
 Share

Recommended Posts

Ikke stort i dag. Hadde de med på jobb som vanlig, men i dag var det så mye strev og vanskeligheter på jobben at det var best å ikke ha dem løpende rundt å gjøre ting værre. Så de ventet, ble luftet, og ventet til jeg var ferdig. Det var ikke en full arbeidsdag da, så det var ikke så ille. Og de var ute et par timer før jobb, så de hadde fått strukket på bena, lekt og kost seg litt. Men da jeg kom hjem så hadde jeg litt å stri med før middag, så da var de ute og lekte alene fram til middag var klar. Og nå er jeg helt kaputt. Skal hoppe i dusjen og legge meg. 
Så hundene har vært mest sammen med meg innendørs litt senere på dagen og bare slappet av. 
Nå har de godt av dager hvor det ikke skjer noe også mine da, min galskap :P 
Så tror det går greit. I morgen skal vi ta med firehjulingen på tur, og så skal vi mentaltrene litt. Det blir kult!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Idag har Aska og jeg blitt heisa ned med tau fra helikopter, satt av på fjellet, og så heisa opp igjen! Litt av en opplevelse!! Jeg var litt nervøs da det ble min tur. Tenk om Aska skulle få panikk..

Vi har gått sesongens første blodsporprøve. 1. premie og 2. plass (av 19 startende)

Idag dro vi til Valnesfjorden på skitur. Hadde en helt fantastisk tur i - 20. Aska var i tillegg en eksemplarisk trekkhund idag. Hun er en stor schæfer, og når hun virkelig tar i så merkes det! Er så

Posted Images

1,5 times tur i våt snø. Vurderte skitur, godt jeg lot vær! Det var endelig kommet litt snø til Bergen by, også regner det bort samme dagen det kommer :( Hundene er godt slitne og fornøyde ihvertfall :ahappy:

Også fikk Tidi en kveldstur på ca 45 min. Blondie ble hjemme da det var litt kaldt for ryggen hennes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi vært hjemme i nesten en uke og her går det i den samme vanlige tralten hver dag :P

5-10 minutter tissetur om morgenen, 1,5-2 timer løse i skogen på ettermiddagen og en halvtime kveldstur før vi legger oss. I går ble det litt lengre kveldstur da, drøye 3 kvarter, og i dag har vi vært borte noen timer på formiddagen. Og til helgen reiser vi tilbake til oppdretter igjen, da er valpene 3 uker gamle og skal flytte inn på stua :D Veldig spent på hva Nora synes om de, hun har aldri sett så små før.

Snapchat-5546070991523992054.thumb.jpg.6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har løpt intervaller i dag. Eine er så mye enklere å ha med seg på løpetur når jeg har ham i bånd og halsbånd enn bånd og sele. Han foretrekker å løpe ved siden av meg eller rett bak, så da er det mye enklere å holde et bånd i hånden enn å ha et strikkbånd hengende og dingle foran beina.

Når vi kom hjem, klipte jeg klørne og presterte å klippe ei sånn at det ble liiittt blod på ei klo. Eine er dramaqueen og mente jeg hadde klippet av ham ei tå og at jeg absolutt ikke skulle få klippe av ham flere tær! Er ikke større protester enn at han står og rykker i labben, men han ser ut som han har blitt banket og er så lei seg lenge etterpå også! Tror fortsatt han ligger og surmuler! Han kommer til å bli en så sær og uoppdragen gubbe når han blir gammel!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fridag i går, så da fikk hundene 1 time morgentur :) gikk nedover veien, over et jorde og gikk over jordene hjem igjen. Det var godt for armene mine å få litt pause fra trekkinga til Taipa, siden det var snø på jordene i tillegg til at det lukta mye spennende der etter vilt :) 

Hjemme igjen klipte jeg klørne på Aron, og dulla med Taipa. Aron var sutrete etter turen, og la seg egentlig aldri ned for å slappe skikkelig av, helt unormalt for han å være.. 

På ettermiddagen gikk jeg og samboer på en times tur med hundene igjen. 

Aron tok kveld klokka 20 i går kveld, da sto han på gangdøra og ville inn til soverommet for å lalle natta :wub: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden har fått vårklippen allerede (begynte i går) og så har vi gått tur i litt over en time. Ufattelig deilig å endelig gå litt lengre turer uten at verken jeg eller hunden blir kalde under klærne ☀ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten time i skogen med springerdyrene og @Evelzz i formiddag.  

Deretter dro vi trente litt i hallen, Harly fikk trene litt fvf, rute, hoppapport, også lekt masse. Lykke fikk trent innsitter, fvf, slalom, vippe og ut/inn kommando på hopp. Flink altså!  :ahappy:

Emma som var på formiddagsbesøk fikk trene litt triks, fvf og ellers bare være søt ryddehjelp. Etter trening ble det en halvtimes rusletur, dvs jeg ruslet og hundene løp løs. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi gått en liten test runde med en kløv fylt med luft og kjærlighet :lol: Har aldri sett Meeko så stolt før i sitt korte liv som da han bar den bortover veien her. Hodet hevet, peilepinnen rett til værs og 0 trekk i båndet.. 

 

Så for første gang måtte jeg gå for egen maskin, det skal til litt trening merker jeg :lol: Men det er gøy å se at han likte det så godt da det er noe som kommer godt med i tiden fremover :) Så dette ga virkelig mersmak. (kløven er litt liten, og har ikke så mye plass til ting. Men orka ikke investere dyrt dersom han ikke gidder ) 

 

 

 

 

12800110_776739929137219_3286041966574391479_n.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ble det skitur på Varga sammen med @Tonje, Blaze og Felix i nydelig vær og føre :D Vims fikk en lydighetsøkt og en 40 min tur løs etterpå. Så fikk de en 20 min eller noe litt senere. 
 

I dag har vi gjort lite, 20-25 min i mårest, men tenker meg en tur i skiløypa å gå en god seletur etterpå. Har nesten litt abstinenser på det nå etter mnd's vis med vanlige båndturer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi brukt god tid i stallen :) Var ute i nesten to timer og utforsket de uendelig lange veiene. Litt varierende tempo. Bikkja hadde fortsatt en hel del energi når vi kom tilbake så hun har hatt noen raptuser sammen med ene stallhunden også trente vi litt lydighet i ridehallen når den for en gangs skyld var tom.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tur på litt over en time i nærområdet i dag også, bare en annen runde. Flott å gå over isen når det er så bra brøytet, møtte ingen på skøyter og var få andre turgåere utpå der. :) 

image.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luftetur på morgenen, så dro vi avgårde til en venninne for å gå tur etter frokost. Halvannen time løsslipp på jordeinspeksjon sammen med hennes to hunder, Keo har fått brynt nøtta si på å overse den andre hannhunden, kjempeflink i dag! Fire border collier i fri dressur foregår i 110, så de fikk stå i hundegården mens jeg tok med meg Lyn i fjøset for å hilse på kyr for første gang, traff flere mennesker å hilse på i samme slengen.

Litt morro lydighetstrening, Lyn fikk bryne seg på ny fører for å se om hun klarer samarbeide med andre, ingen problem. Keo fikk gå litt fot og gjøre litt triks.

På vei hjem fikk vi telefon om å lete etter løs hund, så halvannen time vandring til sammen med to andre hunder. Trasket en liten kveldsluftings nå. Hilst på masse folk og dyr i dag, sliten i hodet og sliten i kroppen, to veldig fornøyde stirrekålliser i dag :ahappy: 

image.thumb.jpeg.90b4f8bca8ed120a79a210c

image.thumb.jpeg.e10b7d1ab9bbcd506298009

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En rask liten tur i nabolaget midt på dagen, en drøy halvtimes tid tipper jeg. Trening senere, Harly fikk lekt seg litt med noen lp 3 øvelser og Lykke har trent på veeel "Lykketing"...  Holde posisjon (vanskelige greier), høre etter og skille på dekk/sitt/stå under marsj (enda mer vanskelige greier, holde sånn noenlunde kontroll på rumpen sin under fvf (super vanskelig! )

Jammen godt hun er søt..   :teehe:

Etter at vi kom hjem så vi ikke så mye mer til den lille svarte. K fikk æren av å slepe hun med ut på kveldslufting siden jeg skulle på jobb :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Kjenner veldig på det samme. Da min var 11 tenkte jeg "jøss, er det dette som er gammel hund?", for jeg så ingen tegn til alderdom. Nå som hun er er 13 er det derimot veldig tydelig at hun er gammel i kroppen, mens hodet fortsatt vil så mye... Det knuser meg å se henne sånn.
    • Så nydelig han er, dette hjalp IKKE på valpefeberen! Det er noe med de sorte kelpiene…🥹 
    • Så fine bilder 😍 Hun ser flott ut! 
    • Da er han kommet i hus ☺️  Vickulas E’Ra, fra E-kullet som hadde Egypt som tema. Ra er da solguden. Til daglig går han derimot under navnet Tempo.  Han skal bli en liten potet og brukes til agility, rally lydighet og spor. Det blir også litt utstilling tenker jeg ☺️   Vi hentet han i Sverige på mandag og tok en overnatting på Geilo på vei hjem. Han var veldig flink i bilen, sov masse ☺️ På alle pausene våre møtte han alt vi traff av miljøer og folk som om han hadde sett alt før. I går var vi hjemme hjemme.    Første uhell inne var i dag tidlig. Jeg brukte nok litt for lang tid på å kle på meg og lot han stå på gulvet å vente. Hadde ett til uhell senere på dagen også. Han har til nå hatt overraskende god blærekapasitet og tisser stort sett kun etter å ha sovet. Men senere på dagen tisset han inne etter å ha lekt.    I dag hadde vi dagens første biltur i bilbur i bagasjerommet. Det ble konsert. Roet seg i det vi kom frem, så vi fikk avsluttet på godt vis. Kjørte så videre til mine foreldre, og på vei hjem derfra var han mer rolig. Så det kommer seg vel etterhvert.    En ting jeg skal fokusere mer på med denne hunden er ro ute. Så i dag har vi både sittet i ro utenfor her i nabolaget og vært på kafé hvor han satt rolig under stolen og på et tidspunkt sov ☺️
    • Nå har ikke jeg hatt tisper, men personlig er jeg skeptisk til å få tispe, jeg trives veldig godt med hannhund. Så det er nok smak og behag (for noen, andre spiller det ingen rolle for).
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...