Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva har du gjort sammen med hunden din i dag?


Tonje
 Share

Recommended Posts

  • Svar 1.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Idag har Aska og jeg blitt heisa ned med tau fra helikopter, satt av på fjellet, og så heisa opp igjen! Litt av en opplevelse!! Jeg var litt nervøs da det ble min tur. Tenk om Aska skulle få panikk..

Vi har gått sesongens første blodsporprøve. 1. premie og 2. plass (av 19 startende)

Idag dro vi til Valnesfjorden på skitur. Hadde en helt fantastisk tur i - 20. Aska var i tillegg en eksemplarisk trekkhund idag. Hun er en stor schæfer, og når hun virkelig tar i så merkes det! Er så

Posted Images

10 min morgenlufting,8 km tur etter jobb, ca halvparten gikk de løse i litt dyp, tung snø. Felix gikk som en elg og Blaze hoppa sikksakk mellom fotsporene mine der det var dypest. Etterpå hadde Blaze lekestund med samboern. Han blir litt forvirra av hans mørke og treige sitt-kommando, min er veldig lys og kjapp :P Nå skal de snart ut på siste lufting før natta. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter morgenlufting, 1 time og 15 minutter løse i skogen etterfulgt av 40 minutter med bad og blås av Nora. Så ble det mye pakking, kloklipp og pelsstell så de ser presentable ut til vi reiser til oppdretteren i morgen! Avsluttet med en halvtime kveldstur før vi la oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusletur inkl nesten halvtimes lydighetstrening for oss selv på dagen. Agilitytrening på klubben på kvelden, pluss litt løp og lek med et par andre hunder i ridehuset etterpå. Han har vært rimelig flat i sofaen resten av kvelden. [emoji1]

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 times skitur :ahappy: Det var herlig! Drømt om å stå på her siden første gang jeg gikk på tur der i snø, og heldigvis fikk jeg realisert det i dag. Snøen skal visst forsvinne i morgen, så det var godt jeg utnyttet det. Tidi fikk endelig ut sine trekkhunddrømmer på ekte og var flink og stod på hele turen. Blondie var hjemme og skal få seg en runde i nabolaget senere :)

En liten video, her er vi i oppoverbakke, så det går såder. Jeg kan ikke stå på ski heller :lol: (bør sees uten lyd så slipper dere å høre på min tunge pust)

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, MegaMarie skrev:

1 times skitur :ahappy: Det var herlig! Drømt om å stå på her siden første gang jeg gikk på tur der i snø, og heldigvis fikk jeg realisert det i dag. Snøen skal visst forsvinne i morgen, så det var godt jeg utnyttet det. Tidi fikk endelig ut sine trekkhunddrømmer på ekte og var flink og stod på hele turen. Blondie var hjemme og skal få seg en runde i nabolaget senere :)

En liten video, her er vi i oppoverbakke, så det går såder. Jeg kan ikke stå på ski heller :lol: (bør sees uten lyd så slipper dere å høre på min tunge pust)

 

Så flink hun er! Jeg skulle virkelig hatt en sånn for å gire opp Felixen litt så jeg hadde fått mer drahjelp. En vakker dag...:wub:

Vi har også vært på skitur i dag. 8 km på 1,5 time, jeg bomma stygt med smøringa kan man si :lol: Tidligere i dag var Blaze ute sammen med samboern en times tid da han fresa gårdsplass og sti ned fra huset. 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tonje skrev:

Så flink hun er! Jeg skulle virkelig hatt en sånn for å gire opp Felixen litt så jeg hadde fått mer drahjelp. En vakker dag...:wub:

Vi har også vært på skitur i dag. 8 km på 1,5 time, jeg bomma stygt med smøringa kan man si :lol: Tidligere i dag var Blaze ute sammen med samboern en times tid da han fresa gårdsplass og sti ned fra huset. 

 

Hihi, så moro du sier det :D Aner jo ingenting om slikt, men hun trekker til vanlig som en gal på tur. Veldig greit at hun passerte hunder veldig fint og. Vi kjørte ingen smøring i dag, hadde noe gammel på, men det fikk bare være. Sklei jo i oppover bakker, men med trekkhund går det fint heldigvis :ahappy: Sklei greit nedover også. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Hundene har vært i en del aktivitet denne uken, og med tung skitur og slitne hunder i går så ble det hviledag i dag :) Bare korte turer, litt pelsstell og fjasing innendørs. I morgen får de en god tur før flere timer i bil, også blir det stevnehelg med flere løp i helga. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 min morgenlufting i nabolaget, Lykke feiret snøen og tok ut så mye energi som overhode mulig i  2 m kobbel.... :P

Tur på ca 1 1/2 t midt på dagen. Hjemme igjen var vi ute en liten time og ordnet med snømåking. Hundene surret rundt løs og fikk et par godbitsøk. 

Med på valpekurs som statister i kveld. Veldig slitsomt visstnok, begge to er helt slått ut her :teehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halvtime luftings på morgenen, 3t bålkos-tur hvor de har fått trekt og løpt løse, så avsluttet vi dagen med litt agilitytrening i ridehallen for oss selv. Keo fikk trene tunneldiskriminering (Gud, så slitsomt for hodet, si!) og lengdehopp, Lyn fikk innlæring av rett tunnel, litt ut og masse leking, samt det vanskeligste av alt, ikke gjete på Keo og slappe av i pausene :ahappy: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har det ikke blitt en eneste tur. De lå ute i en time eller to mens jeg pakket bilen og gikk en liten lufterunde før vi kjørte til Trondheim, ca 6,5 times kjøring. Men slitne er de nok likevel, tar på å komme til et 4-etasjes hus med 8 andre hunder :D Lånehunden min eies jo av de jeg er hos nå, men de flyttet til nytt hus etter at jeg midlertidig overtok henne, så mye nytt for henne her også, selv om menneskene og flokken var kjent :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Monab88 skrev:

I dag har det ikke blitt en eneste tur. De lå ute i en time eller to mens jeg pakket bilen og gikk en liten lufterunde før vi kjørte til Trondheim, ca 6,5 times kjøring. Men slitne er de nok likevel, tar på å komme til et 4-etasjes hus med 8 andre hunder :D Lånehunden min eies jo av de jeg er hos nå, men de flyttet til nytt hus etter at jeg midlertidig overtok henne, så mye nytt for henne her også, selv om menneskene og flokken var kjent :)

Lånehund?  Overtatt? Bildeeee?  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, mokken skrev:

Lånehund?  Overtatt? Bildeeee?  :D

Lånehund som i lånehund :P

Hun er bare på utlån, blir ikke værende. Jeg vil ikke at Nora skal være alenehund, så Sushi kom til oss i oktober og blir boende til det kommer ny valp i hus :) Selv om det blir fryktelig hardt å sende henne tilbake, hun er en herlig hund. Men det går geit når jeg vet hun skal tilbake til flokken sin hvor hun er født og oppvokst :)

Dette er Sushi :D

Snapchat-9160241451593138077.thumb.jpg.2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Monab88 skrev:

Lånehund som i lånehund :P

Hun er bare på utlån, blir ikke værende. Jeg vil ikke at Nora skal være alenehund, så Sushi kom til oss i oktober og blir boende til det kommer ny valp i hus :) Selv om det blir fryktelig hardt å sende henne tilbake, hun er en herlig hund. Men det går geit når jeg vet hun skal tilbake til flokken sin hvor hun er født og oppvokst :)

Dette er Sushi :D

Snapchat-9160241451593138077.thumb.jpg.2

Så bra for Nora med selskap. Jeg liker Sushi! I dobbel betydning :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, maysofie skrev:

Halvtime luftings på morgenen, 3t bålkos-tur hvor de har fått trekt og løpt løse, så avsluttet vi dagen med litt agilitytrening i ridehallen for oss selv. Keo fikk trene tunneldiskriminering (Gud, så slitsomt for hodet, si!) og lengdehopp, Lyn fikk innlæring av rett tunnel, litt ut og masse leking, samt det vanskeligste av alt, ikke gjete på Keo og slappe av i pausene :ahappy: 

Bålkos på tur på vinteren er sååå kos :D
Forresten, jeg følger ikke med her inne så veldig mye. Hvem er Lyng?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, MegaMarie skrev:

Bålkos på tur på vinteren er sååå kos :D
Forresten, jeg følger ikke med her inne så veldig mye. Hvem er Lyng?

Det er det! Eneste bakdelen er at bikkjene og alt hjemme lukter bål gudsommelig lenge :lol:

Lyn er det siste tilskuddet her i hus, hun er en 3 år gammel border collie-tispe. Snerten gjeterhund, litt smådum innimellom og verdens søteste smisketryne :ahappy: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting. Leverte Marko til søstera mi i går, for intensiv kos og turing. Skal hente ham etter jobb i dag. Da blir det litt triksetrening og en liten tissetur, men ellers har han fått alt han trenger. Jeg regner med at hunden har fått søstera mi tidlig ut av senga og opp i skogen, for han er mye mer utspekulert hos henne enn hos meg :P Jeg tror søsters har et mykere hjerte ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...