Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva har du gjort sammen med hunden din i dag?


Tonje
 Share

Recommended Posts

Keo fikk tusle til buss og veterinær i dag, de var på overtid så da tok vi like gjerne en tre kvarters bytur. Lyn fikk og formiddagstur alene etterpå, kost oss med litt hodebry på stuegulvet. Avsluttet dagen med 1,5t agilitytrening alene i ridehallen, to dyktige firbeinte! Liten kveldsrunde etter mat :ahappy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Idag har Aska og jeg blitt heisa ned med tau fra helikopter, satt av på fjellet, og så heisa opp igjen! Litt av en opplevelse!! Jeg var litt nervøs da det ble min tur. Tenk om Aska skulle få panikk..

Vi har gått sesongens første blodsporprøve. 1. premie og 2. plass (av 19 startende)

Idag dro vi til Valnesfjorden på skitur. Hadde en helt fantastisk tur i - 20. Aska var i tillegg en eksemplarisk trekkhund idag. Hun er en stor schæfer, og når hun virkelig tar i så merkes det! Er så

Posted Images

Guest Christine

Terven fikk fem kilometer løs i skauen i dag tidlig. På slutten av turen måtte vi gå i skiløypa, så for å gjøre turen mer spennende trente vi på litt agilitykommandoer, samt fot og stå/dekk/sitt under marsj. I kveld ble det agilitytrening med løstur i forkant, samt litt jobb med utg.stilling i pausen.

Settervimsen har vært hos veterinæren, og var fjern pga dop og smertestillende når han kom hjem, så han har hatt en veldig rolig dag med kun tisseturer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen, ikke en dritt! Er skikkelig forkjølet. Den sykdommen kommer steg for steg istedenfor alt på en gang. 

Heldigvis fikk de hver sin tur i går mens formen min var bedre. Tidi fikk en god del innlagt lydighetstrening med fri ved fot, bli, innkalling og apportering av rare gjenstander som en kinobillett :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valpis har fått jakttrening med fokus på stoppsignal. Og fortsatt litt på fremadsendingene. 

Ellers har begge fått løpe fritt og herje i skogen i 40 minutter. Litt trening på stoppsignal her også, samt det å følge med på meg. Gjemte meg ved et par anledninger når de var opptatt av å følge rådyrspor. Litt småpaniske når jeg ikke var der de forventet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig lite :P En runde på 20 min til morgenen, 2x tisseturer i løpet av formiddagen og ettermiddagen også en tur i stallen på kvelden. Hadde egentlig tenkt å trene litt i ridehuset, og la hun løpe løs der mens jeg red, men det var stappfullt i ridehuset så da ble det en økt på banen ute i mørket. Og siden det hele tiden beiter rådyr i skogkanten tok jeg ikke sjansen på å ha hun løs heller :P 

Men hun var med på 2,5 times ridetur i går og skal få en skikkelig tur i morgen så selv om hun akkurat nå sitter med båndet i kjeften og vil på tur så har jeg egentlig ikke veldig fårlig samvittighet :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går, når uævret roet seg, gikk vi et par timers tur i skogen. Møtte ikke et menneske, og ingen rådyr, så hundene fikk gå løse største delen av turen. Jatzy er mongo på vilt, så jeg ser det på henne, når hun får fert. Noen fordeler av sportreninga for noen år fikk vi jo. Leser hun som ei bok. Yoshi bare er med han.  Vi gikk som sagt tur et par timer, og bare slappet av, og nøt naturen. Kastet også et par never med pølsebiter nedi lia, så de fikk seg et lite pølsesøk som hjerne trening.

1897797_10153759657435091_12284908169263

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så fint i skogen nå! Vi tuslet vel en times tid og da vi nærmet oss fôringsplassen for å sjekke om fuglene hadde mat, spratt det to rådyr over stien. Tinka spurtet opp, men stoppet ved fuglebrettet. Altså, mulighetene for å få i seg en gammel brødskalk er mye viktigere enn å jage rådyr. Jaja, vi stikker ned med eple, pottit og gulrotbiter i kveld, så da ser vi dem nok igjen. Vakre, vakre dyra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var vi alt for mange timer ved NKK Bø, agility og utstilling på Keo, stevnetrening på Lyn. Avsluttet dagen med en times løshund-tur :) 

I dag har vi vært flere timer i skogen med bålkos, busa på jordet og skal gå en kveldstur om straks. Ellers bare slækket på sofaen :ahappy: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi trente rundt 30 min LP + 15/20 min frisbee i dag tidlig. Nyx fanget for første gang frisbeen i lufta på ganske lang avstand! :D Kjempegøy.

Noen timer senere var vi på fritrening i AG, og vi var der vel i 2,5 time ca. Nå har vi bare ligget og kost oss etter at vi kom hjem :heart: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uken kan oppsummeres med: lagt på sofaen/i sengen. 
Dritt lei av å være syk nå..:gaah: Godt jeg har snille hunder :ahappy:

Det ble tur på mandag og torsdag denne uken. Ellers godbitsøk i hagen, og litt treningsøkter inne. Tidi har lært seg å gå rundt en gjenstand. Lenge hatt lyst til å lære henne det. Hun lærer kjapt altså :D Like overrasket hver gang vi trener på noe nytt. Blondie har bare frisket opp i gamle kunster :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk
11 timer siden, Wilhelmina skrev:

34opwk5.jpg

I dag kasta vi oss ut av senga klokka halv sju for å jakte på ei brukbar fjære å gå tur mens det var lavvann ;) Å plutselig sitte her midtvinters med en HD-hund som ikke skal gå tur på hardt underlag er ikke bare bare...

Men er det krise å gå litt tur på hardt underlag da? Han er vel symptomfri, er han ikke? Det er klart at mykt underlag er best, men om du ikke hadde røntga han, så hadde du ikke visst at det er noe galt. Varm opp godt før aktiviteter og styr unna asfalt når det er gjennomførbart. Men en hund med HD tar heller ikke voldsom skade av å gå noen turer på asfalt innimellom når det ikke er andre alternativer :)

Vi har gått på ski i dag. Igjen :P Det blir mye det det går i for tida. 15 km i går og 14 i dag. Og så litt lydighetstrening etterpå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sov lenge, til ca 13.. Så lekte vi gjemsel hvor jeg gjemte meg og hun lette.. Så var hun "besøkshund" på sykehusbesøk til samboeren min. Så trente vi på opphopp på benker og strøsandbokser osv på kommando + bli og vent på innkalling.

Kjørte hjem, så sov vi noen timer i senga sammen.. Så gikk vi en lang kveldstur i lysløypa før vi nå har lagt oss.

Søndag:shocked:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Snusmumrikk skrev:

Men er det krise å gå litt tur på hardt underlag da? Han er vel symptomfri, er han ikke? Det er klart at mykt underlag er best, men om du ikke hadde røntga han, så hadde du ikke visst at det er noe galt.

Visste dessverre at noe var galt... Hun har vært plaget med smerter og spenninger en lengre periode, og det var da jevnlig massasje og andre tiltak ikke ga ønskede resultater jeg bestemte meg for å få henne røntga. Tror nok allikevel det er trappa hjemme som er det største problemet - 4 etasjer med alt for høye trinn er neppe bra når hoftene ikke er optimale. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, MegaMarie skrev:

Denne uken kan oppsummeres med: lagt på sofaen/i sengen. 
Dritt lei av å være syk nå..:gaah: Godt jeg har snille hunder :ahappy:

Det ble tur på mandag og torsdag denne uken. Ellers godbitsøk i hagen, og litt treningsøkter inne. Tidi har lært seg å gå rundt en gjenstand. Lenge hatt lyst til å lære henne det. Hun lærer kjapt altså :D Like overrasket hver gang vi trener på noe nytt. Blondie har bare frisket opp i gamle kunster :)

God bedring!

Her har det vært ei rolig helg med kun jakttrening i går. Han fikk to feltsøk i et lite skogsholdt og var veldig fornøyd med det :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Poter skrev:

God bedring!

Her har det vært ei rolig helg med kun jakttrening i går. Han fikk to feltsøk i et lite skogsholdt og var veldig fornøyd med det :) 

Takk :) Er en del bedre nå. Kun tett i nese og vondt i halsen. Sovet dårlig i natt pga jeg har hostet sånn, men da blir man hjemme fra skolen og sover litt lengre.

I dag har hundene endelig fått noe aktivitet. Ca 1 times tur på 4-5 km i sludd. Blondie syntes det var kaldt, Tidi storkoste seg :ahappy: 

25101622511_d221139b3e_z.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tråkka opp stien vår oppi skogen langs fjellsiden her. Der var det litt mer snø enn her nede, så spesielt Blaze fikk kjørt seg i veldig dyp snø en del av turen. Brukte 1,5 time på 5,5 km ca. Nå skal vi snart ut og lufte oss og hente venninne på skyss-stasjonen :) Henne har de ikke sett siden i sommer, så tenker det blir full baluba her ei stund før vi tar natta. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...