Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Ok, nå begynte jeg nesten å grine (ja, jeg er overtrøtt!) det var ei som sa at når man kommer over en sånn episode som meg å Tuva i ringen så husker man hvor lite resultatene teller, hun sier hun er litt lettrørt av seg, men blir så glad av å se sånn fin kontakt i ringen :heart:

Ja, vi kosa oss glugg ihjel idag :heart:

• Like 9
  • Svar 3.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Kjapt innpå - huset er solgt! Helgegjesten kom akkurat inn døra, rett etter at jeg og megler avsluttet handelen, så mer info senere. Det ble til under takst, med bare en som bød, men vi fikk halt litt

Nå er jeg himla glad!  Minien min har ikke PL på den måten som ble mistenkt. Hun har vært hos vet. høgskolen i hele dag, og konklusjonen er; korsbåndsskade på venstre bakbein som gjør at kneskåla luks

Har vært på en vannvittig flott tur i dag, se så fin utsikt vi hadde!

Posted Images

Skrevet (endret)

@Sbtlita Så gøy :D Jeg er altfor sjenert til å si hei, da.. Men vi så dere idag,også :D 

Phoebe gikk nesten inn i skjermen til Iben :innocent: :P 

Endret av BareLinn
Skrevet

Den funker helt sikker fint :) Viktigste er at det er ett godt lag gummi rundt og at det går over kanten på skjermen :) 

Takk! Da bestiller jeg den og håper den kommer samtidig med telefonen. :) 

Prøver å hente ut det jeg skal ha av den gamle, for når batteriet dør så er det game over for alt som ligger på selve telefonen, får ikke av tastelås eller noe. 

• Like 1
Skrevet

@Sbtlita Så gøy :D Jeg er altfor sjenert til å si hei, da.. Men vi så dere idag,også :D 

Phoebe gikk nesten inn i skjermen til Iben :innocent: :P 

Jeg trooor kanksje dere stod bak oss idag, var ihvertfall 2 tisper og 1 hannhund som stod rett bak oss :D Svææære dyr :teehe:

Skrevet

"Ikke glem middag da" var det siste jeg sa til typen før han dro på besøk til en kompis tidligere idag. Ringte han i halv 5tiden, og da var han fremdeles ikke dratt. Snart hjemme nå, da, men middagen blir likevel sen. For han skal først rydde kjøkkenet, så det går an å lage noe mat der. Vi ble enige idag tidlig at jeg skulle ta stua og badet, mens han tar kjøkkenet. Han håper vel jeg har tatt det også, når han ble så lenge... passe sur nå. Sa på telefonen at jeg ikke trodde han skulle bli så sen. "Nei, det trodde ikke jeg heller", som at han ikke kan noe for det. Føler meg som i den snickers-reklamen, jeg blir så utrolig gretten når jeg er sulten, altså!

Skrevet

"Ikke glem middag da" var det siste jeg sa til typen før han dro på besøk til en kompis tidligere idag. Ringte han i halv 5tiden, og da var han fremdeles ikke dratt. Snart hjemme nå, da, men middagen blir likevel sen. For han skal først rydde kjøkkenet, så det går an å lage noe mat der. Vi ble enige idag tidlig at jeg skulle ta stua og badet, mens han tar kjøkkenet. Han håper vel jeg har tatt det også, når han ble så lenge... passe sur nå. Sa på telefonen at jeg ikke trodde han skulle bli så sen. "Nei, det trodde ikke jeg heller", som at han ikke kan noe for det. Føler meg som i den snickers-reklamen, jeg blir så utrolig gretten når jeg er sulten, altså!

det der høres ut som oss :lol: bare at vi bytter på å være den udugelige :teehe: 

Skrevet

det der høres ut som oss :lol: bare at vi bytter på å være den udugelige :teehe: 

Jeg blir så sur, hver gang, selv om jeg vet hvordan han er. Også gidder han ikke engang si fra at han blir sen, eller unnskylde seg for å komme hjem 2-3timer senere enn avtalt. Hadde jeg ikke ringt så hadde han vel fremdeles ikke vært hjemme... jeg synes man bør holde avtalene sine, og om man ser at det ikke går, så gir man beskjed! menmen, ikke så mye å gjøre med det nå, annet enn å starte på middagen! :)

Skrevet

Takk! Da bestiller jeg den og håper den kommer samtidig med telefonen. :) 

Prøver å hente ut det jeg skal ha av den gamle, for når batteriet dør så er det game over for alt som ligger på selve telefonen, får ikke av tastelås eller noe. 

Kjøp en sånn også! Trenger bare front egentlig, men denne er gull verdt! http://www.ebay.com/itm/100-9H-Front-Back-Tempered-Glass-Screen-Protector-For-Sony-Xperia-Z3-Plus-/291504434396?hash=item43df04acdc:g:MNoAAOSwLVZVkpf7

• Like 1
Skrevet

Jeg blir så sur, hver gang, selv om jeg vet hvordan han er. Også gidder han ikke engang si fra at han blir sen, eller unnskylde seg for å komme hjem 2-3timer senere enn avtalt. Hadde jeg ikke ringt så hadde han vel fremdeles ikke vært hjemme... jeg synes man bør holde avtalene sine, og om man ser at det ikke går, så gir man beskjed! menmen, ikke så mye å gjøre med det nå, annet enn å starte på middagen! :)

det skjønner jeg, for det ER sinnsykt surt å være den som sitter og venter!

for min del er det typisk at jeg blir mye lenger borte på hundeklubben eller lignende enn hva jeg sa jeg TRODDE... :ball: Men ja, jeg vet det er kjedelig..

Skrevet

Vært flink jente og gitt penger til både bøssebærer og P3 :)  Sitter nå og ser på tv aksjonen, ikke ofte det er et "tema" som engasjerer meg så mye!

• Like 1
Skrevet

Bestilt bare glass ja. :)  Nå bør neste fon overleve meg. :aww: Fysisk hvertfall, innholdet går jo ut på dato etterhvert. 

Skrevet

Åååh jeg blir så sint på sånt. At det skal være så vanskelig å si fra? Gawd. Hater å mase gjør jeg og, så skal mye til før jeg maser. 

Skrevet

@laikamor Herregud så gretten jeg hadde blitt da! Hvis det var sånn som skjedde ofte, hadde jeg etter hvert tvunget ham til å sette på alarm for å huske å dra, eller i hvert fall si fra. :getlost:  Musikeren blir av og til sånn når han glemmer seg bort på jobb, kjempeirriterende... 

Skrevet

Noen som har erfaring med sealskinz sine vanntette sokker på langtur? Hadde dette tidligere, men brukte det bare på brukshundkurs i skogen. Hvordan er det å gå med de i 8-10 timer en dag?

Sent fra min GT-I9506 via Tapatalk

Skrevet

Hjemme fra rodevakt i forbindelse med tv-aksjonen. Og det er helt greit å steke masse vafler og gjøre litt registreringsarbeid når man møter så mye fine folk! Som for eksempel den gamle mannen som gikk en storrunde på to timer, da han kom tilbake og oppdaget at vi manglet folk til seks ruter så gikk han en til! Eller de to sjenerte jentene på ni år som kom med 162 kroner som de hadde tjent på å selge bilder de hadde malt, og som ble rørende glade for å få en refleks og en vaffel. Folk altså. :ahappy: Nå har vi gått en liten tur, resten av kvelden skal det hviles. Stakkar dogsa fikk litt for lite aktivitet i dag, får ta det igjen i morgen!

• Like 3
Skrevet
@Sbtlita Så gøy [emoji3] Jeg er altfor sjenert til å si hei, da.. Men vi så dere idag,også [emoji3] 

Phoebe gikk nesten inn i skjermen til Iben :innocent: [emoji14] 

Tror de aller fleste har merka eller vært borti skjermen til Iben i helga [emoji23] [emoji23]

Er også sjenert så må manne meg opp for å si hei :)

Møtte SFX i dag da! Fikk klappe på Xen [emoji14]

Er vel eneste sonisen jeg kjente igjen :D

Sent fra min SM-N9005 via Tapatalk

Skrevet

Flinke @Margrete og nix i dag! :D  

Jeg husker hvorfor jeg ikke kjøper meg tekniske duppeditter oftere enn jeg absolutt må. Jeg HATER å sette meg inn i nye telefoner og pcer og sånt. Jeg blir skikkelig mannevond.. klarte å slette minnekortet ved en feil. Heldigvis har jeg backup av bilder. 

• Like 1
Skrevet

Møtte SFX i dag da! Fikk klappe på Xen emoji14.png

Er vel eneste sonisen jeg kjente igjen :D

Tusen takk for hjelpen i morges! Du var et høydepunkt på en ellers bedriten møkkadag :P

Skrevet

Akkurat nå er jeg sånn passe sliten. Var ute i marka i 5 timer i dag og vaset, og det gikk mer opp enn ned (helt sant, enda vi gikk en slags runde, sånn runde rundt oss selv til og med :aww: ). Hundene er slitne, og Decoy ser småhalt ut. Gærningen satte etter en fugl opp en bratt skråning, noen glemte at de snart er 9 år tror jeg. De var 4 tollere ute på tur, så de fikk virkelig frest fra seg.

Nå tenker jeg på om jeg skal skrive en jobbsøknad til, eller sette meg ned med strikketøyet. Har jobbet med en søknad i en times tid nå, som jeg fikk sendt avgårde, så motivasjon for å skrive en til er litt lav. Spesielt siden jeg er litt der at det ikke er noe vits å søke på jobber jeg vil ha, for de får jeg aldri. Vil jeg ikke ha dem derimot, får jeg de nesten kastet etter meg. :P:aww: Nei, tror det blir strikking til innstillingen min er litt bedre gitt!

• Like 1
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Den trenger ikke å bli det, og det avhenger av mange faktorer. Dessverre er jo eurasier også en rase som er litt utsatt for nervøsitet og usikkerhet, så da blir det ekstra nøye med disse tingene. Oppdretter og linjer. Sunne linjer både fysisk og mentalt, og foreldre som er trygge og har tidligere kull der valpene jevnt over er stødige hunder.  God sosialisering og miljøtrening - alene, uten den andre hunden. Vi hadde en fryktaggressiv hund da vi fikk valp, vi gikk ikke tur med dem sammen det første halvåret for at valpen ikke skulle lære av den voksne. Valpen må lære å gjøre alt på egenhånd, og vennes til ulike miljøer og situasjoner. Er du alene, eller har du familie som kan hjelpe til? Hvis ikke kan det bli krevende å lufte, trene og sosialisere både en valp og en voksen hund hver for seg. En annen ting er to hunder av motsatt kjønn. Det er jo en ganske stor risikofaktor med stress under løpetid, og dette kan forverre situasjonen både for tispa og hannhunden. Jeg ville vurdert å få en tispe til, rett og slett for å gjøre hundeholdet veldig mye enklere. Det kan være krevende nok med to ellers stabile hunder under løpetid. 
    • Vurdere å skaffe meg en hund nummer 2. Har en voksen labrador tispe fra før av, hun er en nervøs type, litt skvetten og var på lyder og skygger. Ønsker meg en Eurasier, hannhund, men lurer på om denne rasen er av typen som vil adoptere hennes oppførsel og nervøsitet? Eller vil eurasier valpen, siden det er en ganske egen og sta rase, være nærmest uaffektert av det? Jeg ønsker jo ikke å skaffe en hund til dersom den også blir en nervøs hund..
    • Takk for mange gode tips 😌 Det er ikke noe problem hos veterinær, hun er veldig snill ved håndtering og sånn da  ☺️
    • Hun er ung, og har dårlige erfaringer. Jeg tenker at det kan hjelpe å gi henne tid, og trene i utstillingslignende settinger. Tren uten å stille opp for dommeren, belønn masse, og gå ut igjen av ringen uten å stille opp for visning. Tren også på oppstilling og visning for seg selv uten for ringen og i andre settinger, hjemme, på parkeringsplassen, i parken osv. Gå videre med å trene i utstillingsring og stille opp, men la treningsdommer bare belønne uten å ta på henne. Og selvfølgelig respektere alle signaler på at hun er utrygg, la henne selv ta initiativ. Om utstilling ikke er viktig for dere er det såklart like greit å droppe det, men det kan nok fint gjøres å gjøre positivt igjen med trening og tålmodighet. Og det er viktig at hun f.eks. kan stå på et veterinærbord og bli undersøkt også.
    • Har ei tispe på snart 2 år. vi har drevet litt med utstilling siden hu var valp fra 4 måneder til hu ble ca 1 år. Den første tiden på treninger gikk det veldig bra , hu er sosial hund utad og elsker oppmerksomhet og byliv. Etter en tid begynte hu å rygge fra dommeren i ringen , kunne sette seg og rygge unna men vi fikk allikevel satt hun opp igjen og fikk bra premier på utstillinger . Helt til vi kom til den 5 siste utstillingen, da gikk det bra første dagen men 2 dagen da vi gikk i ringen gikk det bra helt til vi skulle stille henne opp, hode og tenner gikk fint helt til dommer skulle kjenne mot rygg da rygger hun bakover og klappet med tennene mot dommer .  Så jeg tok en avgjørelse med å si vi trekker oss .. her innså jeg kanskje at hun har jo prøvd å gitt oss tegn litt hele veien med å sette seg og rygge unna, men folk rundt trodde det var kun trass siden hu er en bestemt tispe .  etter dette oppsøkte jeg fysioterapeut og tok MR og røntgen av henne og det ble påvist betennelse på begge sider i lysken/ hoften. Det vi så når fysio skulle gå over hu var at det var tydelig vondt . Men nå i dag 1 år etterpå med gjentatte behandlinger og styrke treninger har hu endelig blitt friskemeldt og vi kan gå tilbake til det normale. Vi har vært med 2 ganger på utstillingstreninger , første gangen gikk veldig bra . Men det var folk som hu kjenner i miljøet fra før  .2 gangen oppsøkte vi nytt sted , hu var veldig glad for å komme og se så mange hunder og mennesker og hu hilste og koste med flere .  Men da vi løpte i ringen og skulle stille henne opp før treningdommeren rakk å ta på henne «snappet « hun . Så da gikk vi ut av utstilling posisjonen ,da gikk hun bort til dommer og damen og nusset og koste med dem.. utenfor ringen er det heller ikke noe problem .  Så nå lurer jeg på om jeg bare skal droppe utstilling helt for hennes del, når jeg ser at det minnesbilde fra smerte fra siste utstillingene sitter i henne så sterkt ..  Hun er jo en fantastisk og glad hund ellers. Vi skal vertfall ha en lang pause og fokusere på  noe annet og bare være hund. Har noen opplevd noe lignende, og er det beste å bare droppe utstilling helt ?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...