Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå Oktober


Tekopp
 Share

Recommended Posts

Jeg så bare en sonis i går det var @Siri i det hun vandret forbi tollerringen - uten hund til og med...

:o ... :teehe: I går fikk hundene ligge litt i bilen mens jeg stilte en schnauzer og bare vaket rundt og kikket litt her og der :D. Du skulle ropt på meg vøtt :)

Nå har vi vært på sykkeltur i mørket, og det var litt risikosport å henge etter Willy i tåke og mørke på grusvei med litt ymse kvalitet :D. Det går liksom unna når han ligger i selen. Yasmine har jo overhodet ikke noe problem med å holde følge da, hun bare gidder ikke å ligge i front. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Kjapt innpå - huset er solgt! Helgegjesten kom akkurat inn døra, rett etter at jeg og megler avsluttet handelen, så mer info senere. Det ble til under takst, med bare en som bød, men vi fikk halt litt

Nå er jeg himla glad!  Minien min har ikke PL på den måten som ble mistenkt. Hun har vært hos vet. høgskolen i hele dag, og konklusjonen er; korsbåndsskade på venstre bakbein som gjør at kneskåla luks

Mel. Nøtteliten Her på Hundesonen har vi det så bra Vi kan være sure eller vi kan være glad Vi krangler litt og klemmer litt og synger på en trall Ser på bildene av hundene og sier dill og dall Men nå

Posted Images

Guest Christine

Jeg og mamma gikk kveldstur med hundene i sta, og skulle til å passere en irsk setter da den kastet seg bakover og brølte rett i trynet på settervimsen min. Terven gikk bak, stupte frem og brølte tilbake. Jeg skvatt først av irsksetteren, og så av terven :P Aldri opplevd det før, så tydeligvis ingen hunder som skal komme å kødde med setterbroren hennes :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg litt irri kjenner jeg. Naboen har klippet hekken vår (vi leier så den er ikke helt vår da men). Og jeg skjønner at de syntes den var for høy, for det var den absolutt. Men de kunne snakket med oss, vi tenkte jo uansett å klippe den ned litt nå. Men ikke SÅ MYE!

De får ikke mer sol på tomta eller utsikt heller, annet enn utsikt inn på kjøkkenet og badet vårt liksom. :pinch: Har lyst å gå å brøle til dem!

Skal jeg jule dem opp for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og L var på tur i skogen med Stella i dag, og vi fikk så mye skryt :D Jeg tar henne alltid til meg når vi møter mennesker eller dyr, og fordi hun har en tendens til å bjeffe så passer jeg på å ha kontakt med hele tiden. Først møtte vi et eldre ektepar som sa at hun kom til å bli så flink sånn som vi trente, og at hun var veldig fin etc. Litt senere møtte vi et annet eldre par, og jeg gikk litt ut til siden, fikk Stella i sitt og holdt kontakten. Da sa damen til mannen at "det er sånn man skal gjøre når man har løs hun og møter andre! Se så flink!" Tydeligvis ikke så ofte de møtte "sånne" mennesker som ikke lot hundene løpe bort til alle :lol: Moro  å gå på tur når alle som sier noe skryter :) 

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig på jobb. Fikk hilst på ny kollega i dag, kjempetrivelig fyr! :) Så får jeg bare be djevelen på skulderen min om å holde kjeft - han hvisker om at ny kollega i fast stilling betyr mindre vakter på meg :P 

Litt irritert på sjefen som først sier jeg skal få være med på varetelling på søndag og så ikke fører meg opp på lista...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, nå har du valget: Sitte der og lese om hunder på skjerma eller gå tur med oss.

d4dd970e-2c7d-4bab-9fa7-43782df57875.jpg

Noget talende blikk på de derre... :lol: 

Bonden kom hjem, så H har stått og gravd han på leggen og boffet å han, hun mente nemlig at nå var det hans tur til å gi dem mat. :lol: Hun gjør aldri sånn på meg, aldri! 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS I Love You på tv :ahappy: Og jeg har leamus i venstre tommel :getlost: Uten sammenheng forøvrig :P 

Ooh, takk for tips, jeg har trengt å se den siden to dager etter at jeg pakket ned alle DVD'ene :P Middagen er snart ferdig, og den tror jeg blir så sunn at jeg kan spise is til dessert uten dårlig samvittighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja :D Jeg stod sånn ca rett foran deg :teehe: Stod med en brindle staff og skravlet litt med hun som hadde den lille røde som var så opptatt av hundene deres :)

Haha, husker ikke at det stod flere der,jeg.. men husker den lille røde tispa :D Da fikk du jo sett pøbelen min i aksjon haha :P 

Neida, jeg er veldig stolt faktisk :D Hun var kjempeflink,igår.. både generelt sett,og med den lille røde staffen :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg levert bilen på verkstedet (*grøss* nå flyr pengene) og siden sambo er på konferanse måtte jeg klare meg selv for en gangs skyld.

Valget var mellom å stå opp klokken 06:30 i morgen og henge i sentrum fra 08:00-15:00 eller å kjøre den dit i kveld og prøve å ta buss hjem for første gang. Så jeg valgte det siste og jaggu gikk det ikke bra. Bussen går hele annenhver time og det tok meg 1,5 time fra byn og hjem med bytting fra bybane til buss. Var dritnervøs for at jeg ikke hadde kjøpt rett billett, bor jo i gokk så var usikker på sonene og sånt. Vi var hele TO passasjerer på den bussen, så jeg tror jeg skjønner hvorfor den går så skjeldent. Mestringsfølelse :D

Jeg har jo vokst opp med litt mer lukseriøse kollektivtilbud, så det er ikke lett å plutselig bo på landet!

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Bizi har oppfattet at nå får hun også sove i senga. Så nå har hun begynt å legge seg først. Hun vet at når hun og Timmy har tissa på kvelden,lyset slås av,og jeg går på badet,da skal vi sove. Så istedenfor å legge seg utenfor døra til badet,legger hun seg godt til rette midt på dyna mi. Når jeg kommer inn på soverommet,ligger det en veldig blid og fornøyd jente og logrer vilt med halen i senga. Hun er veldig hyggelig å sove med. Timmy våkner og rusler rundt i senga,og går under dyna og ut igjen ganske ofte,men hun ligger helt i ro,og bare storkoser seg,hun. Hyggelig at hun setter så tydelig pris på å sove sammen,da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn og mann reist. Mor prøver å drukne trøttheten i en kaffekopp.. *gjesp* Ser ikke Bonden igjen på 3 dager :o  Uvant! Men da blir det masse tandorikylling :D Benytte sjansen når han er borte :D 

Dusj straks, så ut døra. Skal bare finne bunnen i kaffekoppen. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

God morgen, Sonen :) 
Det ble en veldig tidlig start på dagen i dag. 
Mannen begynner på jobb klokka 7, og må begynne å kjøre ganske tidlig. Kvart over 6 kikket han inn på soverommet og sier at det er en nede på gjesterommet som er våken. 

*gjesp* 

Normalt sett kalles det midt på natt for min del siden jeg helst ikke kaller det for morgen før klokka er blitt 7. Og da er det tidlig! 
Men det er bare til å la kaffetrakteren gå varm så overlever jeg sikkert dette også :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei sonen!

PC'n min er død, så jeg må bruke nettbrett til surfing. Det er litt vanskelig for den, så vi er ikke helt venner for øyeblikket :aww: Da begrenser surfingen seg litt av seg selv, men siden jeg egentlig burde male ferdig stua så er det sikkert like greit. 

Jeg skal ikke male i dag da. I dag skal jeg til frisøren, handle mat, levere klær og hente bøker, tror jeg :ahappy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg "impulsbestilte" meg ny telefon i går. Egentlig har jeg tenkt at jeg ikke skulle prioritere det på ei stund, men siden den låste seg tre ganger i løpet av gårdagen (og tømte batteriet når den låste seg i kameramodus) fant jeg ut at det var innafor allikevel. Smarttelefoner dør på tullete måter, så selv om jeg vurderte sterkt å kjøpe meg en "dum" telefon denne gangen, ble det en Samsung Galaxy S5 Neo i gullfarge, som skal tåle vann :heart: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Siden du skriver at dere snart har hatt valpen i snart 4 uker ,går jeg ut fra at den er 11-12 uker gammel? Dere begynte å stenge valpen inne i valpegrind da den var omtrent 10 uker gammel, altså mens den fremdeles er for en liten baby å regne.  Selvfølgelig gråter og hyler den, noe annet ville vært rart. Hvalpen ble tatt fra sin mor og søsken , der den hadde tilgang til både trøst  og lekekamerater hele tiden, til å bli plassert på et fremmed sted uten denne trygghetsfaktoren og ikke minst muligheten til å herje og leke/få utløp for energi på en normal måte.    En normalt valp har MYE energi og har behov for å få utløp for den på en god måte. Faktisk mye mer energi enn de fleste tror, hvis man ikke er vant til hvalper/har sett hvordan hvalper forholder seg til hverandre. Å stenge hvalpen /hunden inne i grind/bur er IKKE god dyrevelferd.  Ikke oppnår man noe positivt heller, med mindre man anser tvangspasifisering for et gode..  Når det kommer til renslighet, så lan faktisk en slik fremgangsmåte forsinke eventuellt hindre framgang, da hunden lærer at det nytter ikke å si ifra ( pipe, hyle , gråte), den er tvunget til å gjøre fra seg der den er.  Å få en valp renslig er som regel MYE arbeid, man må ha øyne både i nakken og på siden av hodet og følge med HELE tiden, så lenge hvalpen er våken . Apropos våken..nei, normale hvalper sover ikke 20 timer i døgnet, da er den enten ikke frisk eller så ‘sover’ den av tvang. Noen hvalper/hunder sier tydelig ifra hvis de må ut og gjøre fra seg, andre gir vag/utydelig beskjed, dette gjelder både voksne og hvalper. Hverken hvalper eller voksne hunder gjør fra seg ‘på trass’ inne, uansett hva enkelte påstår.  Selv om hvalpen nettopp gjorde fra seg ute, så kan den godt ha behov like etterpå. Forøvrig er ofte stress og frykt en utløsende faktor når det kommer til tømming, akkurat som hos folk. Så når hvalpen blir stengt inne i denne grinda, så kan stresset være med på å utløse trang til tømming. Kvitt dere med grinda og behandle hvalpen som et familiemedlem og som den babyen den er. Det vil komme både dere og ikke minst hvalpen til gode 🙂 For tidlig igangsetting av  ‘hjemmealene’ trening kan trigge seperasjonsangst, så her vil jeg ha gått veldig forsiktig frem med tanke på starten denne hvalpen har fått.        
    • Vi har lå hatt valpen i 3, snart 4 uker, og har for et par uker siden begynt med litt trening på å være i valpegrind.  Rasen er Brasiliansk terrier.  Valpen begynner å bli stueren, men vi må følge godt med enda siden den ikke gir lyd fra seg når den skal ut. Regner med dette går seg til. Valpegrinda står på stua, og etter råd fra noen andre krympet vi den inn til å ha plass til bare senga.  Men, valpen hyler og piper og bjeffer med en gang den lokkes dit. Slenger inn noen godbiter og sier «på plass», og stenger grinda. Etter 20-30 min roer den seg og sovner. Vi er innen synsrekkevidde for den, og vi har valgt å ikke gi den noe oppmerksomhet når den driver på slik. MEN, han både tisser og bæsjer inni der, selv om han like før var ute og gjorde ifra seg!  Jeg har også sittet utenfor grinda uten at han når tak i meg, men hyler fortsatt, men kanskje ikke like lenge.  Målet til slutt er jo at han på sikt skal kunne være hjemme alene mens gutten er på skolen fra høsten av, 6 timer ca.  Men slik det ser ut nå virker det som at vi kan glemme dette🙄 Noen råd? Spør hvis jeg har glemt å informere om noe😊
    • 🤣🤣🤣 det er minst 5 år til 🤣
    • Du får si fra når han er voksen og veloppdragen.
    • Tja, finnes det egentlig et rett tidspunkt? Jeg har fått valp både som student, i full jobb, og nå i 80% jobb kombinert med deltidsstudie. Det har gått fin-fint hver gang. Har vært heldig og fått lov til å ha med meg valp på jobb frem til den kunne være alene hjemme. Synes det høres ut som et fint tidspunkt for dere. De som sier at det ikke er rett tidspunkt fordi du er student. Hva begrunner de det med?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...