Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå Oktober


Tekopp
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Kjapt innpå - huset er solgt! Helgegjesten kom akkurat inn døra, rett etter at jeg og megler avsluttet handelen, så mer info senere. Det ble til under takst, med bare en som bød, men vi fikk halt litt

Nå er jeg himla glad!  Minien min har ikke PL på den måten som ble mistenkt. Hun har vært hos vet. høgskolen i hele dag, og konklusjonen er; korsbåndsskade på venstre bakbein som gjør at kneskåla luks

Mel. Nøtteliten Her på Hundesonen har vi det så bra Vi kan være sure eller vi kan være glad Vi krangler litt og klemmer litt og synger på en trall Ser på bildene av hundene og sier dill og dall Men nå

Posted Images

Jepp, satse på neste UHP på LL Alme i Romerike. Att og frem 10 ganger uten dommer, gjør nok sitt *flir* Ingen av hundene trakk hos oss. BC'n og Nix i starten, men etter noen runder travet de vakkert uten å trekke.

Det blir nok sikkert litt tidlig for prinsessen tror jeg... hun har ikke syklet mer enn 10-11 km på en tur ennå, så hun må nok få litt bedre kondis før vi legger ut på langtur :D. Hun kommer til å hate meg.... intenst... :lol:

I går gikk jeg en tur med hundene i Hamar etter at jeg hadde stilt en schnauzer jeg hadde lovet å handle, og da ble vi stoppet av en dame som hadde et lite fotoprosjekt på gang, der hun portretterte Hunder i Hamar :). Så da ble det bilder av hundene og de ble intervjuet... og tenke seg til, da damen spurte dem hva de mente om eieren sin, så sa de bare: Kjerring!!!! Intervjueren skjønte visst ikke helt hva de mente, så hun lurte på om det var kjærlig og bestemt??? Nope... de måtte gjenta for henne at eieren var ei kjerring... jeg tror muligens ikke dama skjønte humoren :aww:

Men det var så fint på Hamar i går altså.. herregud høsten er vakker!!! 
12088221_1198139536879920_54471786728625

  • Like 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok sikkert litt tidlig for prinsessen tror jeg... hun har ikke syklet mer enn 10-11 km på en tur ennå, så hun må nok få litt bedre kondis før vi legger ut på langtur :D. Hun kommer til å hate meg.... intenst... :lol:

I går gikk jeg en tur med hundene i Hamar etter at jeg hadde stilt en schnauzer jeg hadde lovet å handle, og da ble vi stoppet av en dame som hadde et lite fotoprosjekt på gang, der hun portretterte Hunder i Hamar :). Så da ble det bilder av hundene og de ble intervjuet... og tenke seg til, da damen spurte dem hva de mente om eieren sin, så sa de bare: Kjerring!!!! Intervjueren skjønte visst ikke helt hva de mente, så hun lurte på om det var kjærlig og bestemt??? Nope... de måtte gjenta for henne at eieren var ei kjerring... jeg tror muligens ikke dama skjønte humoren :aww:

Men det var så fint på Hamar i går altså.. herregud høsten er vakker!!! 
12088221_1198139536879920_54471786728625

Hundene dine er så vakre! :wub: De gjør seg godt i fin høstnatur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Var en fornøyd oppdretter ja :D. Gratulerer igjen :D. 

 :lol: :lol: Jeg drev jo bare og vaset rundt etter at jeg hadde stilt den schnauzeren i dag, så du skulle bare ha huket tak i meg :D. Traff flere Soniser i helgen - som vanlig - og som alltid er det trivelig å treffes litt og skravle :)

Det har vært en aldeles strålende helg med trivelig besøk og fine resultater på utstillingen - og ikke minst: jeg syntes det var veldig godt å være "hjemme" i Vikingskipet igjen :). Det er liksom noe spesielt med Vikingskipet liksom, selv om det var drøyt trangt der på lørdag. Men jeg savnet nasjonalsangen på morgenen da, må jeg innrømme. Det var ikke så mye glitter og glamour over utstillingen, men den kom vel litt i skyggen av EuroDogShow :). 

Vet du, det mimret jeg også om, for jeg hadde et av mine første ringsekretæroppdrag på Norsk Vinner i Vikingskipet, og da var det musikk under dødtiden i gruppebedømmelsene, det ble spilt noe artig når vinneren løp æresrunden, det var spotlight som fulgte vinnerne rundt, det var tribuner på flere sider, og draperier som glitret og skinte mellom oppsamlingsring og stor ring, og veldig FEST. Jeg fikk ingen vinnerutstillingsfølelse i helga. Til alt overmål satt jeg og skulet på yorkshire terrier-ringen, som var 25 prosent større enn bernerringen... Vi fikk så smal ring at jeg løp innom yorkie-ringen hver gang jeg skulle svinge...

Takk takk :D Gadd ikke å nevne det her, det er liksom ikke store greiene. Litt stort var det jo for jeg har utsatt og utsatt det pga kroppen. Bokstavene er i boks, rompa er sår og bikkja var sliten i 10 min :) Så nå kan vi slenge på AD på navnet hennes :D 

Gratulerer! Det er lov til å glede seg over titler og prestasjoner, målsetninger og milepæler! Jeg har jublet over bronsemerker som for andre er ingenting, så en må da kunne glede seg der en vil når en vil. Gratulerer, Margrete!

For første gang på veldig lenge klarer jeg ikke å stå på det brukne beinet mitt etter en utstillingshelg. Så da har jeg vel ingen planer i dag, da. Finne mer piller, bare. Jeg har sovet 14 timer, og føler meg fremdeles trøtt. Kanskje jeg skal slepe meg over til sofaen etter hvert :P Først frokost.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kjenner igjen denne snusken? :innocent: :wub: 

@SFX f.eks? :innocent:

FB_IMG_1445203796872.jpg

Det er min snuskelusk! Jeg forventet en lang dag i går (og det ble det, fra åtte til seks...), så da ble Glam med. Langt utpå dagen kom jeg på at han aldri har vært i en utstillingshall før, men det var jo ikke noe pes. Han lå på rygg i grinda med Foenix og sov, han satt og tittet på de som gikk forbi, han lå og slappet av med hodet hvilende på hofta til Foenix, og han var med på flere runder rundt i skipet for å "sosialiseres" - han trenger å lære at ikke alle hunder og mennesker skal hilses på, for han er jo så nysgjerrig, sosial og frisinnet. Fine lille gutten min, håper han fortsetter å være så trygg og ubesværet i nye miljø

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er min snuskelusk! Jeg forventet en lang dag i går (og det ble det, fra åtte til seks...), så da ble Glam med. Langt utpå dagen kom jeg på at han aldri har vært i en utstillingshall før, men det var jo ikke noe pes. Han lå på rygg i grinda med Foenix og sov, han satt og tittet på de som gikk forbi, han lå og slappet av med hodet hvilende på hofta til Foenix, og han var med på flere runder rundt i skipet for å "sosialiseres" - han trenger å lære at ikke alle hunder og mennesker skal hilses på, for han er jo så nysgjerrig, sosial og frisinnet. Fine lille gutten min, håper han fortsetter å være så trygg og ubesværet i nye miljø

Jeg tok et bilde til med deg og en voksen også..Men vet ikke om jeg får legge det ut :)

Jeg stod ved grinda og da måtte jeg ta et bilde av han..Han satt bare der å tittet rundt seg,han :wub: Nydelig liten snusk du har fått deg :D Og kjempefine voksne også :D 

Så deg flere ganger,men jeg tør ikke si hei :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok et bilde til med deg og en voksen også..Men vet ikke om jeg får legge det ut :)

Jeg stod ved grinda og da måtte jeg ta et bilde av han..Han satt bare der å tittet rundt seg,han :wub: Nydelig liten snusk du har fått deg :D Og kjempefine voksne også :D 

Så deg flere ganger,men jeg tør ikke si hei :P 

Det var sikkert X'en, hun var mest ute og gikk - bare å legge ut, om du synes det er bra nok.

Tusen takk for fine ord om Glam - og neste gang må du bare komme bort, jeg mener du var på Pinsetreffet vårt på Torpomoen også uten å si hei. Jeg biter ikke, og det gjør ikke hundene heller :D Jeg er urdårlig på å kjenne igjen fjes, så ikke vent på at jeg sier hei :P Så kunne du jo få hilst på pelsdotten også, og ikke bare beundret på avstand ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var sikkert X'en, hun var mest ute og gikk - bare å legge ut, om du synes det er bra nok.

Tusen takk for fine ord om Glam - og neste gang må du bare komme bort, jeg mener du var på Pinsetreffet vårt på Torpomoen også uten å si hei. Jeg biter ikke, og det gjør ikke hundene heller :D Jeg er urdårlig på å kjenne igjen fjes, så ikke vent på at jeg sier hei :P Så kunne du jo få hilst på pelsdotten også, og ikke bare beundret på avstand ;)

Aha :)

Jeg kan legge det ut her,så får du si fra om du vil jeg skal fjerne ;) 

Jeg var å så på dere i lpringen på Torpomoen,ja :D Stod sammen med Tine :)  Jeg skal ta motet til meg neste gang,jeg ser deg .. Så kan jeg kose på bernerpelsene :wub: Berner er nok min guilty pleasure, i all hemmelighet :innocent:

 

FB_IMG_1445255761954.jpg

FB_IMG_1445203785617.jpg

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey, jeg ønsker meg litt mer vakthunder. Er det lov? :lol: Svigerfar stod brått i stua her. Jeg har på musikk, så hørte ikke at han kom. Det gjorde ikke hundene heller, og eneste grunn til at de reagerte da jeg sa hei, var fordi han hadde med seg zivapusen min inn... :lol: 

Fikk posten min og vi har avtalt henting av lillemor, bonden er på HVøvelse så da har vi engasjert svigerfar som sjåfør. Hadde jeg hatt mulighet denne uka så hadde vi tatt høstferie heller enn barnehage, men jeg har avtaler hver eneste dag denne uka (og jobben da). 

Nuh har jeg trykket send på en skoleoppgave, så får vi se hva dommen blir på den. Nuh - sol! Ut! Nydelig høstvær! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundene dine er så vakre! :wub: De gjør seg godt i fin høstnatur :)

Åhhhhh, takk :icon_redface:

Vet du, det mimret jeg også om, for jeg hadde et av mine første ringsekretæroppdrag på Norsk Vinner i Vikingskipet, og da var det musikk under dødtiden i gruppebedømmelsene, det ble spilt noe artig når vinneren løp æresrunden, det var spotlight som fulgte vinnerne rundt, det var tribuner på flere sider, og draperier som glitret og skinte mellom oppsamlingsring og stor ring, og veldig FEST. Jeg fikk ingen vinnerutstillingsfølelse i helga. Til alt overmål satt jeg og skulet på yorkshire terrier-ringen, som var 25 prosent større enn bernerringen... Vi fikk så smal ring at jeg løp innom yorkie-ringen hver gang jeg skulle svinge...

Ja, det bruker jo å være både musikk og glam på NV - og det var jo finalering midt i skipet, med sittetribuner rundt, også spilte de alltid musikk som fikk fram tårene i øynene mine når veteranfinalen gikk :aww:. Men med alle de påmeldte ville det jo ikke vært sjanse i havet til å ha den scenen på plass i år selvsagt :). Det som var litt trist var jo at det nesten ikke var folk igjen rundt finaleringen da ulike premier skulle deles ut. Det er jo litt trist for dem som vinner egentlig, men folk vil jo gjerne komme seg fortest mulig hjem også - og mange har langt å reise, så jeg skjønner jo at ikke alle er igjen til the bitter end, egentlig :). Men jeg har hørt flere som har gledet seg over live-streamingen - og det var artig å kunne se finalene på nett etter at man kom hjem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en skikkelig ekkel opplevelse på lab i dag da jeg kortslutta hele riggen min, gnistene bare fløy! :icon_redface: Liker ikke å holde på med høy temp og elektrisitet, går med en klump i magen hele dagen. Men det er godt å få litt fremgang, tenk at jeg er på siste året i utdanninga nå, det er så rart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg egentlig er ganske irritert!

Jeg handla ei juniortispe som eier har slitt litt med på utstilling. Har trent i 3 uker med hun for å få hun klar til NV. Og jeg syns det gikk supert med hun i skipet. Men søstra mi overhørte oppdretter til denne tispen snakke så mye møkk om meg som handler og at h*n kunne gjort en mye bedre jobb osv osv. Var ikke måte på hvor mye feil jeg gjorde.

Her snakker vi om en tispe som legger seg ned bare man skal stille på beina og har vist null interesse tidligere. Og jeg fikk hun til å stå og gå.. ikke like fint som mange andre men hun hadde en fin tur i ringen og en god opplevelse! Heldigvis er eier av hunden veldig fornøyd da! Syns bare det er real drittoppførsel av oppdretter å snakke nedlatende om en annen handler som ikke kan høre det og forklare hvorfor jeg gjorde som jeg gjorde. Også er det noe med at kua har vært kalv engang den og ;)

Phu, dagens utblåsning ?

Sent fra min SM-N9005 via Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Fikk forespørsel om å delta på sporkurs. Det hadde vært gøy det, men det koster to tusen, så det utgår på denne siden av nyttår.

Så fikk hundetreneren vi var på valpekurs hos vite at vi skal på utstilling. Hun spurte om jeg skal stille henne selv? Kjente jeg fikk litt prestasjonsangst av det spørsmålet.:) Er det SÅ innviklet å stille en hund på utstilling?

Leste på sidene til NKK at det er noe som heter "kan ikke premieres", f.eks hvis de er for valpete, eller ikke vises fram godt nok til å kunne bedømmes.. Ja, her er hun både litt vilter og og valpete i oppførsel til tider, så vi får altså se hvordan det går.:P

Hun jeg snakket med mente at selv de mest viltre pleier å bli litt satt ut av å havne i ringen, og at de pleier å roe seg da.

Godt jeg har bestilt 1,5 time handlingtrening på onsdag, da.:ahappy:

 

Endret av Klematis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha :D En rød, en lys, og en brindle? Isåfall var det oss,ja.. :D Kan ikke huske å ha sett deg,da :o :P 

Ja :D Jeg stod sånn ca rett foran deg :teehe: Stod med en brindle staff og skravlet litt med hun som hadde den lille røde som var så opptatt av hundene deres :)

Vært hos dyrlegen med Trym, såret på øyet er ikke mindre så nå skal vi prøve andre dråper.... Tilbake igjen på torsdag for å sjekke om de har noen effekt, hvis ikke så må han visst bedøves og de skal pirke borti det for å få igang helingsprosessen eller noe. Hadde en fin tur oppi åsen med alle 3 etter det da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hurra... Kom migreneaura på tur. Så da var det bare å dumpe hundene i hundegården og tusle inn etter medisin. Ser relativt klart nå da, men migrenen tuller bak/i høyre del av ansiktet. Håååper imigran tar resten, tilogmed våget meg på en ibux selv om jeg risikerer å bli dårlig av den. Alene med en liten snuppe, hunder, hester og kaniner - er dårlig kombinasjon med migrene. :( 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...