Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå Oktober


Tekopp
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Kjapt innpå - huset er solgt! Helgegjesten kom akkurat inn døra, rett etter at jeg og megler avsluttet handelen, så mer info senere. Det ble til under takst, med bare en som bød, men vi fikk halt litt

Nå er jeg himla glad!  Minien min har ikke PL på den måten som ble mistenkt. Hun har vært hos vet. høgskolen i hele dag, og konklusjonen er; korsbåndsskade på venstre bakbein som gjør at kneskåla luks

Mel. Nøtteliten Her på Hundesonen har vi det så bra Vi kan være sure eller vi kan være glad Vi krangler litt og klemmer litt og synger på en trall Ser på bildene av hundene og sier dill og dall Men nå

Posted Images

Guest *Kat84*

Nattefrost! 
Herregud så kaldt det var på lufteturen idag! Jeg er en sånn som fryser bare jeg ser rim på bakken eller ser at det blåser eller regner, så å gå ute før sola har varmet var ikke noe gøy! 
Men ettermiddagene er nydelige da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sover åpenbart lengre i campingvogn :| 

Sikkert fordi jeg ikke har Tusen oppgaver hengene over meg. 

Skal straks ut på en liten skogstur med Nico. Jeg har enda ikke fått ut alle kvistene etter gårsdagens,  så det frister nesten ikke :( Hun samler mye mindre kvister nå som hun er fullsnoret,  men ikke når terrenget stort sett består av tørre småkvist.  Og hun ruller seg *sukk*

Så elg i går bare noen hundre meter borti her. Med to kalver som vi bare så snurten av. I går kveld smalt det voldsomt her, så da tipper jeg fine elgen er død :( 

Jeg var faktisk ikke klar over at det var jaktterreng her. Nico bruker ikke refleks.  Men helt ærlig synes jeg det er en helt absurd tanke at man liksom skal bruke refleks på bikkjene så de ikke blir skutt. Folk som ikke ser forskjell på elg og hund bør ikke bære våpen. I tilegg SKAL de ha fri sikt. At det åpenbart er akseptert at det ikke er en selvfølge sier skremmende mye om norsk jaktkultur.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sover åpenbart lengre i campingvogn :| 

Sikkert fordi jeg ikke har Tusen oppgaver hengene over meg. 

Skal straks ut på en liten skogstur med Nico. Jeg har enda ikke fått ut alle kvistene etter gårsdagens,  så det frister nesten ikke :( Hun samler mye mindre kvister nå som hun er fullsnoret,  men ikke når terrenget stort sett består av tørre småkvist.  Og hun ruller seg *sukk*

Så elg i går bare noen hundre meter borti her. Med to kalver som vi bare så snurten av. I går kveld smalt det voldsomt her, så da tipper jeg fine elgen er død :( 

Jeg var faktisk ikke klar over at det var jaktterreng her. Nico bruker ikke refleks.  Men helt ærlig synes jeg det er en helt absurd tanke at man liksom skal bruke refleks på bikkjene så de ikke blir skutt. Folk som ikke ser forskjell på elg og hund bør ikke bære våpen. I tilegg SKAL de ha fri sikt. At det åpenbart er akseptert at det ikke er en selvfølge sier skremmende mye om norsk jaktkultur.  

Det er jo fordi at man lett kan gå i ett med naturen/bakgrunnen så om de sikter på en elg for er foran deg så kan du bli truffet fordi de ikke ser at bakgrunnen ikke er fri. Da er refleks eller annen farge som skiller seg uten billig forsikring :)

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er jo fordi at man lett kan gå i ett med naturen/bakgrunnen så om de sikter på en elg for er foran deg så kan du bli truffet fordi de ikke ser at bakgrunnen ikke er fri. Da er refleks eller annen farge som skiller seg uten billig forsikring :)

Jeg sover åpenbart lengre i campingvogn :| 

Sikkert fordi jeg ikke har Tusen oppgaver hengene over meg. 

Skal straks ut på en liten skogstur med Nico. Jeg har enda ikke fått ut alle kvistene etter gårsdagens,  så det frister nesten ikke :( Hun samler mye mindre kvister nå som hun er fullsnoret,  men ikke når terrenget stort sett består av tørre småkvist.  Og hun ruller seg *sukk*

Så elg i går bare noen hundre meter borti her. Med to kalver som vi bare så snurten av. I går kveld smalt det voldsomt her, så da tipper jeg fine elgen er død :( 

Jeg var faktisk ikke klar over at det var jaktterreng her. Nico bruker ikke refleks.  Men helt ærlig synes jeg det er en helt absurd tanke at man liksom skal bruke refleks på bikkjene så de ikke blir skutt. Folk som ikke ser forskjell på elg og hund bør ikke bære våpen. I tilegg SKAL de ha fri sikt. At det åpenbart er akseptert at det ikke er en selvfølge sier skremmende mye om norsk jaktkultur.  

Som Frida sa før her, er ikke fordi de ikke ser forskjell, er for å unngå at at man kommer i mellom, eller i bakkant sånn at rikoskjett og sånt kan treffe. 

Forøvrig skal de skyte kalvene før de skyter kua. Vet ikke om det er noe trøst jeg... 

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Som Frida sa før her, er ikke fordi de ikke ser forskjell, er for å unngå at at man kommer i mellom, eller i bakkant sånn at rikoskjett og sånt kan treffe. 

Forøvrig skal de skyte kalvene før de skyter kua. Vet ikke om det er noe trøst jeg... 

 

Ok, that made more sense. 

Jeg tror de bare skøyt et dyr. Det var 1 skudd og så to raske etterpå. Regner med de to siste var for å sikre at elgen var død. Får satse på at det var en av kalvene som gikk med da . Kua og kalvene gikk med kanskje 20 meter avstand når vi støtte på de. Jeg så kua først og ble plutselig oppmerksom  på kalvene som var rett foran oss sekunder før Nico merket de. Heldigvis har hun god innkalling og heldigvis ble ikke kua sint på oss. 

Endret av Mud
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Jeg klarte ikke motstå de bedende øynene til Bizi i natt heller, så hun havna i senga igjen. Timmy viste seg fra sin sjarmerende side,flekka tenner og ble ganske sur,men det var ingen som brydde seg,så det gikk fort over. Senga er egentlig 180*200,men siden jeg er så populær,så må selvfølgelig begge to ligge på min side,og helst delvis oppå meg. Det var jo koselig da.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig funnet navn til Langøredamene. Broren fikk navn med en gang han kom. :lol: Er så heldig at jeg får beholde ene langøredamen selv om begge egentlig skulle videre til @ganzie ved en passende anledning. 

Lillemor er meget entusiastisk over "ninan" og vil gjerne mat. 

12079330_10156230128805171_7862730247231

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, that made more sense. 

Jeg tror de bare skøyt et dyr. Det var 1 skudd og så to raske etterpå. Regner med de to siste var for å sikre at elgen var død. Får satse på at det var en av kalvene som gikk med da . Kua og kalvene gikk med kanskje 20 meter avstand når vi støtte på de. Jeg så kua først og ble plutselig oppmerksom  på kalvene som var rett foran oss sekunder før Nico merket de. Heldigvis har hun god innkalling og heldigvis ble ikke kua sint på oss. 

De to raske er sannsynligvis varsel til de andre i laget om at et dyr har falt. Det er strengt regulert hvor mange og hva slags dyr man har lov til å skyte. Hvis kvoten er på en kalv så kan man ikke skyte ku eller okse.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært typiske Oslofolk og gått tur i Frognerparken i dag :lol: Ruslet ned til Frogner plass og tok med en kaffe, og så satt vi oss i parken for å drikke den mens Kuro fikk godbitsøk mellom bladene. Nydelig vær i dag!

 

Nå sitter jeg og halvveis planlegger Paristuren (jeg tror ikke dere aner hvor gira jeg er på den :frantics: ) og pusler med Duolingo på fransk. Jeg husker overraskende mye fra skole og studier altså, men jeg er glad for det semesteret jeg tok fransk grammatikk på UiB som frie poeng. Kanskje jeg faktisk skal legge meg i selen og prøve å lære meg litt fransk nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føkk... Bonden skulle legge sovende lillemor på meg og klarte å rive ned telefonen min, den knuste selvsagt. :cry: Fått lånefon av han, men nå må jeg jo ha ny... Om noen vil komme med innspill så skal jeg kjøpe via onecall, billigst mulig. xperia ekker samsung tipper jeg.

Endret av Raksha
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Raksha tips til neste tlf, legg på uknuselig skjermglass. Har redda mine tlf flere ganger

Jaaa - hører med en kompis om han kan bytte skjerm for meg. men da skal det på sånn glass om jeg får tak i. xperia z2 dette. Men er visst ikke barebare,

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det kan fikses med cristalliquid og panzerplast?

Nei, touchen er død :(  

 

Koster 1200 + moms på den billigste plassen for å sende den inn, men da kan de ikke garantere at den er vanntett etterpå, det må jeg ha. 

Det var veldig omfattende å bytte skjerm, så bestilte meg ny, alt for dyr, fon. *grøss* 

Panzerglass - noe mer jeg trenger? Den nye MÅ holde i minst to år... 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, touchen er død :(  

 

Koster 1200 + moms på den billigste plassen for å sende den inn, men da kan de ikke garantere at den er vanntett etterpå, det må jeg ha. 

Det var veldig omfattende å bytte skjerm, så bestilte meg ny, alt for dyr, fon. *grøss* 

Panzerglass - noe mer jeg trenger? Den nye MÅ holde i minst to år... 

 

Hvilke telefon? Kjøp skikkelig deksel som for eksempel otterbox eller noe annet som beskytter godt rundt alle kanter og faktisk tar av for støt, også er tempered glass veldig greit å ha på uansett :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke telefon? Kjøp skikkelig deksel som for eksempel otterbox eller noe annet som beskytter godt rundt alle kanter og faktisk tar av for støt, også er tempered glass veldig greit å ha på uansett :)

 

xperia z3+ 

Funker denne? http://www.ebay.com/itm/Waterproof-Shockproof-Metal-Aluminum-Gorilla-Glass-Case-Cover-For-SONY-Xperia-Z3-/251902693448?var=&hash=item3aa6921048:m:m44e60aKjWseAbnzADQLlyg eller tips til noen andre?

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...