Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Når man sitter med følelsen av at det er NOE man har glemt å gjøre, si, skrive, bestille, fikse eller ordne... men ikke fader kan komme på en eneste ting? Kan man da lene seg tilbake og tenke at alt er på stell? :ermm:

• Like 1
  • Svar 3.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Too late! Jeg overtar dette 1. desember

Hei Sonen, hils på Pelle - pappaen til B-gjengen i Pied Piper

Harly og jeg har debutert i agility 3 i  dag,  feilfritt, 1. plass og cert!  

Posted Images

Skrevet

Litt sånn artigheter på natta. Det er stor uenighet om dysleksi er en funksjonshemming. Dette fordi det i enkelte samfunn ikke kan oppleves som en funksjonshemming, da det naturlig nok er sånn at man i alle verdens land ikke lærer å lese.

og feks på Japansk, har jeg hørt at dysleksi ikke eksisterer, da skriftspråket ikke er sammensetning av bokstaver men bildetegn :)

• Like 1
Skrevet

Når man sitter med følelsen av at det er NOE man har glemt å gjøre, si, skrive, bestille, fikse eller ordne... men ikke fader kan komme på en eneste ting? Kan man da lene seg tilbake og tenke at alt er på stell? :ermm:

Man lener seg tilbake, lukker øya, og ber om at det går bra :lol:

• Like 2
Skrevet

Jeg har overlevd! Herregud, så fint det er å være i litt bedre form!

Det feires forøvrig med diaré hos hund og jeg må nå vaske to hunder.. For når man skal grave ned bæsjen og pakke den pent inn i tepper, så blir det aldri vellykket :aww: dritthunder! Bokstavelig talt...

Sent from my iPhone using Tapatalk

• Like 2
Skrevet

Man lener seg tilbake, lukker øya, og ber om at det går bra :lol:

:lol:

Jeg har overlevd! Herregud, så fint det er å være i litt bedre form!

Det feires forøvrig med diaré hos hund og jeg må nå vaske to hunder.. For når man skal grave ned bæsjen og pakke den pent inn i tepper, så blir det aldri vellykket :aww: dritthunder! Bokstavelig talt...

Vi er veldig glade for at du overlevde altså :D.

Skrevet

Jeg liker virkelig ikke å være på sykehus, selv om det bare er kontrolltime. Men hver gang jeg skal til Drammen er det liksom helt greit å dra på timen for det å finne parkering er så mye verre :lol:

• Like 1
Skrevet

Fri idag. Sto opp tidlig likevel, da, for å kjøre typen på jobb. Deretter kjørte jeg lille Bob til veterinær. Han skal kastreres idag! Håper alt går bra der, skal hente han klokka 13 :)

Nå gjør jeg gamle eksamensoppgaver i strålefysikk og strålevern, mens en svinekoke står og putrer på komfyren. Blir kompet til middag idag :D Men jeg skal hente typen på jobb, så litt usikker hvordan jeg skal løse det. Tror dere kompene kan kokes en halvtime før jeg reiser, for så å koke en halvtime når vi kommer hjem igjen? Eller skal jeg bare koke ferdig på forhånd, også gi de et lite oppkok når vi kommer hjem, så de blir varme? Kan jo ikke gå fra komfyren på heller... evt må jeg bare koke de når vi kommer hjem, men lite lyst til å ha så sen middag.

Skrevet

:lol: 

Vi er veldig glade for at du overlevde altså :D

Det tror jeg altså! Tipper du hadde savnet meg hvis det ble stille herfra.. Hvem skulle ha ertet den gamle tanten da liksom? :aww:

Fri idag. Sto opp tidlig likevel, da, for å kjøre typen på jobb. Deretter kjørte jeg lille Bob til veterinær. Han skal kastreres idag! Håper alt går bra der, skal hente han klokka 13 :)

Nå gjør jeg gamle eksamensoppgaver i strålefysikk og strålevern, mens en svinekoke står og putrer på komfyren. Blir kompet til middag idag :D Men jeg skal hente typen på jobb, så litt usikker hvordan jeg skal løse det. Tror dere kompene kan kokes en halvtime før jeg reiser, for så å koke en halvtime når vi kommer hjem igjen? Eller skal jeg bare koke ferdig på forhånd, også gi de et lite oppkok når vi kommer hjem, så de blir varme? Kan jo ikke gå fra komfyren på heller... evt må jeg bare koke de når vi kommer hjem, men lite lyst til å ha så sen middag.

Kok dem ferdig og så varm dem opp igjen ;)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Skrevet

Litt sånn artigheter på natta. Det er stor uenighet om dysleksi er en funksjonshemming. Dette fordi det i enkelte samfunn ikke kan oppleves som en funksjonshemming, da det naturlig nok er sånn at man i alle verdens land ikke lærer å lese.

Interesant.

Jeg har dysleksi ( og dyskalkeli), og mener at det er en utfordring ikke en funksjonshemming. Det er jo fult mulig å trene opp hjernen, men det tar ofte litt tid (masse tårer og banning) :)

----

Grattis med dagen @Tinkie :D

• Like 4
Skrevet

Jeg ville også kokt dem ferdige og heller varmet litt opp når dere kommer hjem :).

Det tror jeg altså! Tipper du hadde savnet meg hvis det ble stille herfra.. Hvem skulle ha ertet den gamle tanten da liksom? :aww:

*FU.... Gainne litt sykdom på dama igjen... :shifty:*

• Like 1
Skrevet

Medlem i noen fargeleggingsgrupper på facebook. Ganske ofte skriver folk satus om at de vil melde seg ut pga nivået er for høyt, de føler seg ikke flinke nok osv. Bare meg som synes sånt er rart? Det er en gruppe for alle, hvor alle kan poste bilder. Av det jeg har sett så får alle flotte kommentarer også. Jeg koser meg med.bilder av både de proffe og de kanskje litt mindre proffe. Men ut fra disse statusene skulle man tro at når.man når ett visst nivå så må man melde seg ut av gruppa, for da er man for flink, og andre føler seg mindre flinke. Blir så dumt, kan det ikke bare være en gruppe for alle?

Edit: @Krutsi og @Siri

Takk, da gjør jeg det :)

Kan komper fryses, forresten? Vi er jo bare to stk, og vi spiser nok ikke alt idag. Kommer til å steike imorgen, men regner med det enda er noen igjen. Er snakk om sånn ferdigmel (møllerens, trooor jeg). Om folk ikke har smakt de, så er de altså veldig god! Smaker nesten som hjemmelagde!

• Like 1
Skrevet

Interesant.

Jeg har dysleksi ( og dyskalkeli), og mener at det er en utfordring ikke en funksjonshemming. Det er jo fult mulig å trene opp hjernen, men det tar ofte litt tid (masse tårer og banning) :)

Har du problemer med høyre/venstre også? Det er vistnok et beslektet problem.

Og at man ikke får til høyre/venstre er stort sett ikke et problem i hverdagen, bortsettfra på kjøretimer/oppkjøring og slikt. Det var helt latterlig hvor mye energi jeg brukte på å huske hva som var hva.

Skrevet

Har du problemer med høyre/venstre også? Det er vistnok et beslektet problem.

Og at man ikke får til høyre/venstre er stort sett ikke et problem i hverdagen, bortsettfra på kjøretimer/oppkjøring og slikt. Det var helt latterlig hvor mye energi jeg brukte på å huske hva som var hva.

Jeg har hverken dysleksi eller problemer med høyre/venstre. Alikevel fungerte ikke hodet mitt på oppkjøringa, sensor sa "første til venstre, neste til høyre", og jeg tok første til høyre og neste til venstre :P de sa at det ikke var noe man kunne trekke for, fordi det handler om kjøringa og ikke om man kan høyre/venstre osv :)

• Like 1
Skrevet

Hææærlig. Tak og vegger i andre etasje ferdigmalt. Bare listene igjen og de blir ferdige i løpet av dagen. Fredag går turen til Hjerkin og Snøhetta for et par døgn med moskusfanging og så videre nordover.

Skrevet

Jeg har hverken dysleksi eller problemer med høyre/venstre. Alikevel fungerte ikke hodet mitt på oppkjøringa, sensor sa "første til venstre, neste til høyre", og jeg tok første til høyre og neste til venstre :P de sa at det ikke var noe man kunne trekke for, fordi det handler om kjøringa og ikke om man kan høyre/venstre osv :)

Det var verre på kjøretimene for meg faktisk. For hver gang kjørelærer sa høyre/venstre måtte jeg tenke skikkelig på det

"jeg skriver med høyre hand, ergo høyre er den veien" typ.

Problemet var ikke å ta feil, men hvor mye energi/konsentrasjon det krever så det man egentlig skal gjøre også blir vanskeligere. Heldigvis kun en greier som bare dukker opp når man skal ha rettningsbeskrivelser og slikt i hverdagen.

Skrevet

Det var verre på kjøretimene for meg faktisk. For hver gang kjørelærer sa høyre/venstre måtte jeg tenke skikkelig på det

"jeg skriver med høyre hand, ergo høyre er den veien" typ.

Problemet var ikke å ta feil, men hvor mye energi/konsentrasjon det krever så det man egentlig skal gjøre også blir vanskeligere. Heldigvis kun en greier som bare dukker opp når man skal ha rettningsbeskrivelser og slikt i hverdagen.

Ja, det blir jo ganske slitsomt kan jeg tenke meg. Bruker jo hodet nok når man holder på med oppkjøring, så når men må bruke ekstra mye energi på dette kan jeg tenke meg det blir tungt..

Skrevet

Gratulerer med dagen @Tinkie!! :flowers: :flowers:

Tuva løper etter ku, så veit vi det.... Det skulle ikke være kuer der, trodde jeg.... Nå er jeg hes og har vondt i halsen etter å ha gaula på hu, hu var gjørmete og halt når hun endelig fant det for godt å komme. Jeg så for meg at bonden kom å skøyt hu eller en ku sparka hu i hodet, ingen av delene skjedde heldigvis. Det gikk nok fint med kuene og, det var ikke panikkløping på de. Det positive er at Vigdis kom når jeg ropte!! :w00t::jump: :jump:

Nå er jentene og jeg dusja + det ligger 200 kg med v&h i fryseren :D Jeg er trøtt, men skal ikke sove så mye for da får jeg ikke sove til natta, kanskje en liten time på sofaen snart.

• Like 1
Skrevet

Kan komper fryses, forresten? Vi er jo bare to stk, og vi spiser nok ikke alt idag. Kommer til å steike imorgen, men regner med det enda er noen igjen. Er snakk om sånn ferdigmel (møllerens, trooor jeg). Om folk ikke har smakt de, så er de altså veldig god! Smaker nesten som hjemmelagde!

Jeg aner ikke egentlig, men gjør et forsøk? Jeg fryser ned det meste av mat, og det går som regel helt fint :).

Ser jeg at været holder på å lette, nesten tilløp til sol faktisk :).

Skrevet

Bare 1 uke til eiere av pelsballen kommer hjem fra ferie :bye: Hele huset har fått tilbake den hjemmekoselig stemningen etter han kom i hus. Dette huset er funker best med hund ja! Rart hvordan en slik liten hund kan forandre alt liksom.. Men skal kose oss masse den uka som er igjen :ahappy:

post-176-0-45434700-1442396181_thumb.jpg

• Like 3
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...