Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå September


Tricolor
 Share

Recommended Posts

Det har skjedd noe skikkelig rart i mens jeg var på jobb i dag.

Bikkjene har ikke rørt noe :|

Ingenting.

Tilmed pleddet i sofaen lå i sofaen.

Tipper de bare lader opp til morgendagen :aww:

Sitti på kontor og tenkt hardt i hele dag. Jeg er utkjørt.

Jeg liker de dagene jeg kan jobbe litt fysisk i tilegg, jeg er ikke skapt til å være kontorrotte.

Men det er bare 3 mnd til varetellingsdagen, så jeg må bare dukke ned i ting fsf...

Varetelling 2015 - mappa mi på pc'n er godt i gang med å fylle seg opp kan man si *sukk*

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Too late! Jeg overtar dette 1. desember

I dag har livet tatt en ganske stor vending! Har vært planlagt en stund, men gikk ikke helt opp for meg før i dag; jeg har kjøpt meg dyrebutikk!

Hei Sonen, hils på Pelle - pappaen til B-gjengen i Pied Piper

Posted Images

Nå nærmer jeg meg å være tilbake til normalen..... Etter seminar i helgen med kraftig søvnunderskudd og jobb som valgfunksjonær i går som var uvante 16t lang, så sa kroppen min stopp i dag tidlig. Det var vondt å gå og bevegelser generelt, og øynene var ikke villige til å være åpne. Så da var det å sende melding til sjefen og spørre pent om å få bruke en feriedag, og jeg husket at jeg leste at det var ok, men ikke at jeg åpnet meldingen, og så sluknet jeg. Sov til 12 og da var kroppen villig til å bevege seg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy fader, bedlington terrieren er det staeste vesenet jeg har møtt! :lol: Casper sitt rumpehull pulserte omtrent, så det var på tide med en tur. Regn og drittvær, Casper kjempefornøyd, Oppe not so much. Jeg dro henne bokstavelig talt etter meg 200m før jeg ga opp prosjektet, og snudde. Casper fikk iallefall gjort fra seg. Men er det mulig å være så egen? :lol: jeg har sagt til eier at hun må ikke gi seg, bare dra henne med seg så gir hun opp og blir med på tur frivillig. Men etter å ha prøvd selv over flere turer nå så vet jeg sannelig ikke hva vi skal gjøre, for det er lettere sagt enn gjort. Skal jeg drive på sånn hele uken jeg har henne kommer hun til å få gnagsår etter selen under albuene. Får håpe det ikke skal regne hver dag, ellers blir det lite tur!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med mamma. Hun og lillebror og tante skulle egentlig ta bussen opp her i høstferien. Nå er det snakk om at pappa også skal være med, så da kjører de. Så da kommer hundene også :D Lykke!!

Gira har innbildt nå, verre enn hun har hatt før. Tidligere har man kun sett det på hengepuppene. Nå vil hun gjøre leker til valpene sine osv, og står gjerne å uler når hun ikke får ha de. Igår hadde hun visst røket på Mio, de som vanligvis er bestevenner. Maten vil hun bare grave ned.

Pappa hadde gått ned til henne inatt, da stresset hun og peste osv. De tenkte det var "fødselen" hun gikk gjennom da. Går de gjennom det ved innbildt?

Ikke så kjekt å høre dette... er det galastop man kan gi ved innbildt? Noen bivirkninger av det, eller er det slik som kan gis i dette tilfellet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy fader, bedlington terrieren er det staeste vesenet jeg har møtt! :lol: Casper sitt rumpehull pulserte omtrent, så det var på tide med en tur. Regn og drittvær, Casper kjempefornøyd, Oppe not so much. Jeg dro henne bokstavelig talt etter meg 200m før jeg ga opp prosjektet, og snudde. Casper fikk iallefall gjort fra seg. Men er det mulig å være så egen? :lol: jeg har sagt til eier at hun må ikke gi seg, bare dra henne med seg så gir hun opp og blir med på tur frivillig. Men etter å ha prøvd selv over flere turer nå så vet jeg sannelig ikke hva vi skal gjøre, for det er lettere sagt enn gjort. Skal jeg drive på sånn hele uken jeg har henne kommer hun til å få gnagsår etter selen under albuene. Får håpe det ikke skal regne hver dag, ellers blir det lite tur!

Høres veldig ut som en viss puli jeg kjenner gitt :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med mamma. Hun og lillebror og tante skulle egentlig ta bussen opp her i høstferien. Nå er det snakk om at pappa også skal være med, så da kjører de. Så da kommer hundene også :D Lykke!

Gira har innbildt nå, verre enn hun har hatt før. Tidligere har man kun sett det på hengepuppene. Nå vil hun gjøre leker til valpene sine osv, og står gjerne å uler når hun ikke får ha de. Igår hadde hun visst røket på Mio, de som vanligvis er bestevenner. Maten vil hun bare grave ned.

Pappa hadde gått ned til henne inatt, da stresset hun og peste osv. De tenkte det var "fødselen" hun gikk gjennom da. Går de gjennom det ved innbildt?

Ikke så kjekt å høre dette... er det galastop man kan gi ved innbildt? Noen bivirkninger av det, eller er det slik som kan gis i dette tilfellet?

Ja, det er galastop man gir ved innbilt drektighet. Hvorvidt det er det rette å gi i dette tilfellet må du nesten ta opp med veterinæren (galastop er reseptbelagt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korvsoppa? Fantastiskt gott sura höstdagar. :)

Jeg er ikke noe glad i pølser :\ Men vi hadde nok rester fra søndag til at jeg kan spise det, så kan Bonden kjøpe seg en pastapose fra frysedisken og Lillemor får begge deler. :ahappy: Problemet utsatt en dag :lol: Men i morgen skal jeg på jobb, så da kan jeg handle selv,

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

[

min kommer ALLTID sent :P tror vi er sist på ruta fordi vi får den 21 hver gang :P

Idag har vært en jævelig dag igjen, masse dårlige og skumle nyheter med Lani men ingen svar annet enn at vi må til hjertespesialist. Og jeg vil helst slippe mer diskusjoner rundt at jeg burde bare avlive etc med en gang, vi ønsker å ha svarene før vi tar noen forhastede beslutninger. Hun har blitt fort dårlig og mye har skjedd de siste ukene men vi får se hva svarene bringer. Noe er iallefall hakkende galt med hjertet, noe med forkammer og venstre kammer og lukking og muskler. Jeg forstår meg ikke døyten på det annet enn at EKG og ultralyd resultater er sendt til en spesialist i Oslo og vi håper på kjapp utredning og kanskje får vi svar om det er EP som har utløst det eller andre veien, kan tyde på at dette har vært der en stund.

Vi orker ikke avlive enda en hund uten å faktisk vite hva som er galt, så kjappest mulig få utredet også ta stilling til hva vi gjør når vi vet hva vi har forran oss.

Nå skal jeg lage middag og vaske Lani ren for ultralyd krem og sprit :P

:hug: håper det ordner seg for dere! :hug:

Ikke så VEEELDIG gøy å våkne kl kvart på 6,når alarmen går av kl 7... *gjeeeeesp*

Jaja, god tid til å både dusje å fange fisk og og og :lol:

Vekkerklokka mi ringte 05.45 i dag.. Det er ALT for tidlig. Ikke menneskelig en gang. Nå skal jeg powernappe. Zzz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oppskrift?

Skär i lagom stora bitar: korv, potatis, morötter, gul lök och purjolök.

Släng allt i en stor gryta och ha i vatten så det täcker. Ha i ett lagerblad och en eller två grönsaksbuljongtärningar (beroende på om du är saltgalen eller inte) och krydda med svartpeppar.

Låt koka tills potatisen är mjuk och god.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner ikke den serien på netflix jeg..Hverken den norske eller amerikanske :/

Den finnes i Canada! Bruker en side som heter MoreFlicks, så kan man søke opp serier eller filmer og se i hvilket land den finnes på Netflix. Siden er ikke sånn kjempe god, men den virker sånn ganske ok :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skär i lagom stora bitar: korv, potatis, morötter, gul lök och purjolök.

Släng allt i en stor gryta och ha i vatten så det täcker. Ha i ett lagerblad och en eller två grönsaksbuljongtärningar (beroende på om du är saltgalen eller inte) och krydda med svartpeppar.

Låt koka tills potatisen är mjuk och god.

Takk :) Blir sikker å lage det en dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har overlevd første døgnet, så da er det håp.. Barnet derimot er VELDIG i form i dag..

Så nå skal jeg straks ha på meg klær og bli med ut å samle sau.. Dvs jeg sitter et sted og følge med at min kjære datter er sånn rimelig i sikkerhet mens hun børner av seg litt energi :aww:

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy fader, bedlington terrieren er det staeste vesenet jeg har møtt! :lol: Casper sitt rumpehull pulserte omtrent, så det var på tide med en tur. Regn og drittvær, Casper kjempefornøyd, Oppe not so much. Jeg dro henne bokstavelig talt etter meg 200m før jeg ga opp prosjektet, og snudde. Casper fikk iallefall gjort fra seg. Men er det mulig å være så egen? :lol: jeg har sagt til eier at hun må ikke gi seg, bare dra henne med seg så gir hun opp og blir med på tur frivillig. Men etter å ha prøvd selv over flere turer nå så vet jeg sannelig ikke hva vi skal gjøre, for det er lettere sagt enn gjort. Skal jeg drive på sånn hele uken jeg har henne kommer hun til å få gnagsår etter selen under albuene. Får håpe det ikke skal regne hver dag, ellers blir det lite tur!

:lol:

Anbefaler regndress, haling, lirking og noen oppmuntrende dytt i rumpa til hun har rukket å bli skikkelig våt på hodet og potene. Her blir det i hvert fall mye lettere å gå etterpå... :P Virker som hun tenker at når hun først har blitt våt, så kan vi jo like gjerne bare gå den turen, da. Og så er det lettere å løpe de første par hundre meterne, for da rekker man ikke å tenke så nøye over hvor vått det faktisk er. :sleep:

Med forbehold om at Oppe er som Mozza da, det er jo ikke sikkert. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...