Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Jeg er strålende fornøyd med kommunevalget, uvisst av hvilken grunn :lol: Men jeg registrerer med skadefryd at i Ullensaker, min gamle hjemkommune, har FrP mistet et mandat. Det gjør neppe noen stor forskjell, i og med at Høyre og FrP fortsatt har flertall, men litt artig allikevel fordi Siv Jensen nevnte Ullensaker som en av de 4 kommunene de fortsatt gjorde det veldig bra i etter å ha styrt i X antall år. Ikke så bra, Siv Jensen, dere gikk ned 6.2 % dere, så ha ha ha!

--

AN sitter jeg og hører på vekkerklokka til datterbarnet og lurer på om hun ikke har tenkt å skru den av snart :P Utenfor stuevinduet mitt er det sånn passe sur høst med litt regn og mye vind, og jeg er ikke spesielt begeistret for det. Lurer på om jeg snart får time på Riksen eller Martina Hansen, sånn at vi får kontrollert faenskapet igjen?

• Svar 3.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Too late! Jeg overtar dette 1. desember

Hei Sonen, hils på Pelle - pappaen til B-gjengen i Pied Piper

Harly og jeg har debutert i agility 3 i  dag,  feilfritt, 1. plass og cert!  

Posted Images

Skrevet

Føler meg litt ensom på kontoret.

2 er på ferie og han siste er treg.

Alle er litt trege i dag , jeg er helt alene for meg selv her oppe :(

Vanligvis ville jeg elsket det, men nå er jeg selskapssyk! :(

Skrevet

Venter jeg på tlf fra v&h sjåføren, kommer den ikke før 9 så legger jeg meg, for da satser jeg på at de ikke fikk plass til bestillingen min idag heller så den kommer i morra :)

Skrevet

Hva tror egentlig myndighetene at vi kommer til å gjøre dersom alkoholsalg er lov på valgdagen? Bælme en en kasse øl og deretter løpe ut til valglokalet og stemme på anarkistpartiet i møkkfylla? :lol:

:lol: Alle nordmenn bælmer alkohol så snart de har sjansen til det, vet du :lol:

Ja, det står ikke en gang noe i regelverket om at de må løpe med nesa først, og det er mye vanskeligere å lukeparkere ei bernerrumpe baklengs, altså!

Nei, gudameg, nå har jeg blanda igjen vøtt, det kan ikke ha vært Willy som gjorde noe sånt!

Nei, det gjør jo ikke det liksom...

Må'kke blande sånn altså - Willy kunne jo fått rykte på seg for å ... ehhhh.... :whistle:

Krutsi er nede for telling med manflu.. Ble skikkelig dårlig sånn kjempe fort, vi snakke innen en time, og nå ligger jeg med kraftig feber..

Så hyggelig å "møte" dere.. Jeg er ganske sikker på at jeg dør i løpet av dagen :aww:

*Klapper Krutsi litt moderlig på hodet*

Veldig høstlig ute i dag, men god temperatur egentlig. Så god var den faktisk at jeg flyttet tomatplantene mine ut igjen. De får litt lite lys inne i stua mi, og lite lys og mye varme gir veldig god lengdevekst tydeligvis... Uff, jeg tør ikke vise bilde av de tomatplantene mine i den plantetråden, de er ikke helt "forskriftsmessig" behandlet, tror jeg... de gror som et villniss, ikke er de bundet opp på noe vis heller, men breier seg utover - og blomstrer som bare det. Noen få tomatkart kan skimtes her og der også, men om de blir modne, se det er et godt spørsmål :aww:.

• Like 1
Skrevet

Gratulerer med dagen! :D

Fineste datoen å ha bursdag på! :D

Gratulerer med dagen til deg også! :D

Tusen takk for alle bursdagshilsner, folkens :)

--

Fin dag i går, stemte, spiste middag og var på agilitytrening :)

Og så fikk jeg utstillingstelt av fineste mannen! :D Et sånnt stort (3x3 m), rødt ett som er lett å slå opp! :) Ikke mer åttitallstelt med stenger som må monteres og teltduk som flyr avgådre :)

• Like 3
Skrevet

I dag tenker jeg nok en gang at pulien skal slippe tur.

Det er bare deprimerende å ha henne med i dårlig vær, hun ser ytterst mismodig ut hele turen og må fanges inn, og fysisk tvinges ut døra.

Jeg har tenkt det mange ganger før, men alltid endt med å tvinge henne fordi jeg lever i håpet om at det går over når hun først får seg ut.

Men hun blir bare verre og verre...

Helt merkelig, hun er tøffere enn toget på alt annet enn regn.. Det er tortur.

Skrevet

Heiheihei, hva folkeregisteret har å si om saken, det bryr jeg meg ikke så mye om. Det er ikke de som skriver 3158 ANDEBU hver gang adressen skal fylles ut et sted. Jeg bor der jeg vil bo! :lol:

Bor på Grorud gård. :P

Haha, trodde den lå i Stolke kommune jeg :P

• Like 1
Skrevet

Har brått fått masse små fluer på kjøkkenet (bananfluer?). Skjønner ikke hvorfor de har dukket opp men de henger mye rundt den ene planta, pengetre tror jeg det er.

Kan de komme pga den? Blir gal av de!

Skrevet

Har brått fått masse små fluer på kjøkkenet (bananfluer?). Skjønner ikke hvorfor de har dukket opp men de henger mye rundt den ene planta, pengetre tror jeg det er.

Kan de komme pga den? Blir gal av de!

Noen ganger er det noe som ligger å råtner i jorda på en potteplante, og da kan det oppstå en liten fruktflue koloni der.

Et lite glass med noen dråper juice, bittelitt zalo og vann bruker å være en god fanger for fluene.

• Like 1
Skrevet

@Ozzy det er ganske typisk å få på denne tiden av året. Sett ut ett eggeglass/liten skål med en eddik-Zalo blanding. Da pleier de forsvinne.

...venter jeg på å se om jeg blir matforgiftet eller ikke :P Kjøpte en Froosh smoothie på søndag i butikken. Hadde den med som frokost nå og belmet innpå. Syns mot slutten at den smakte litt snålt og sjekket datoen. Gått ut MARS i år...

Skrevet

@Ozzy det er ganske typisk å få på denne tiden av året. Sett ut ett eggeglass/liten skål med en eddik-Zalo blanding. Da pleier de forsvinne.

...venter jeg på å se om jeg blir matforgiftet eller ikke :P Kjøpte en Froosh smoothie på søndag i butikken. Hadde den med som frokost nå og belmet innpå. Syns mot slutten at den smakte litt snålt og sjekket datoen. Gått ut MARS i år...

*slenger over dau cola, eplemos og Mariekjeks som forebyggende*

Skrevet

Oups.... Selv JEG hadde nok vært skeptisk til DEN utløpsdatoen ja :lol: :lol:.

Skrevet

Det er deilig med et ekstra soverom når man er syk, for nå kan jeg spise chips i senga uten å ha dårlig samvittighet :D Så nå ligger jeg å ser Under samme tak på netflix, spiser chips og drikker varm saft.

Skrevet

Det er snart halloween. Noen som har forslag til kostyme til ungene? Siden de er tvillinger, er det jo masse muligheter! :D Det bør helst passe til karneval i februar også.

Skrevet

Det er snart halloween. Noen som har forslag til kostyme til ungene? Siden de er tvillinger, er det jo masse muligheter! :D Det bør helst passe til karneval i februar også.

Supermario og broren :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

• Like 1
Skrevet

karius og baktus :)

• Like 2
Skrevet
Karius og Baktus. Edit: ser jeg var litt seint ute :P
  • Like 1
Skrevet

Mario og Luigi

Salt- og pepper

Clark Kent og Supermann

Olaf og Sven fra Frozen.

• Like 1
Skrevet

Hva er vitsen med å ha oppmøte 09:30, for så å ikke skulle dra før 12:15?

Jeg har lurt på akkurat det samme, hver eneste tur jeg har vært med på gjennom skole :aww:
  • Like 1
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...