Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå September


Tricolor
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Too late! Jeg overtar dette 1. desember

I dag har livet tatt en ganske stor vending! Har vært planlagt en stund, men gikk ikke helt opp for meg før i dag; jeg har kjøpt meg dyrebutikk!

Hei Sonen, hils på Pelle - pappaen til B-gjengen i Pied Piper

Posted Images

Da fortsetter jeg med 50 000 på Khal, og setter det samme på Leela.

Er avlsforsikring noe jeg kan sette opp senere, eller må det være med fra starten av? Avlsforsikring blir det uansett, jeg kimset litt på prisen, men uansett blir det et par hundrelapper ekstra i året.

Utifra slik du skriver, så er det vel kanskje greit å bare ta det med fra starten av? Ikke vente til hun er gammel nok til å avles på?

Det er jo ikke store summen en "sløser" om en tar avlsforsikring fra starten av - jeg har tatt det med fra første stund så jeg er sikker på at jeg ikke glemmer det når tispa en dag skal parres eller hannen trenger fertilitetsutredning etter tre tommer tisper. Men du kan tegne den forsikringen senere, det er jeg ganske sikker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke store summen en "sløser" om en tar avlsforsikring fra starten av - jeg har tatt det med fra første stund så jeg er sikker på at jeg ikke glemmer det når tispa en dag skal parres eller hannen trenger fertilitetsutredning etter tre tommer tisper. Men du kan tegne den forsikringen senere, det er jeg ganske sikker på.

Da tror jeg at jeg bare tar det med fra starten av, så slipper jeg å tenke på det. Jeg er et surrehode av natur og hadde garantert glemt det. Så nå får vi bare vente til hun er gammel nok til å forsikres :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg at jeg bare tar det med fra starten av, så slipper jeg å tenke på det. Jeg er et surrehode av natur og hadde garantert glemt det. Så nå får vi bare vente til hun er gammel nok til å forsikres :P

Hehehe, ja, greit med alt som er gjort - så mye annet som skal huskes rundt parring, om en ikke må tenke på sånt også.

Jeg glemte faktisk å forsikre X'en da hun kom i hus, for det var jo så mye nytt og spennende med valp, så jeg forsikret henne for sent - og hun ble selvfølgelig syk i karenstiden. Typisk...

Fenris hørte at jeg hadde meldt han på en utstilling, så ørebrusken hans bestemte seg for å gi etter igjen :lol:

12007123_10153546549200256_228128785_n.j

Det var vel det eller å brårøyte en hel masse?

Jeg har stilt så mye i det siste, flere hunder på alle utstillinger, så det var veldig rart å bare melde på en til Hamar. Men når jeg har to hunder som røyter FØR fristen, da melder jeg i hvert fall ikke på. Så jeg skal faktisk bare stille veteran tispe. Jeg kan i prinsippet gi beng og sove lenge :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel det eller å brårøyte en hel masse?

Jeg har stilt så mye i det siste, flere hunder på alle utstillinger, så det var veldig rart å bare melde på en til Hamar. Men når jeg har to hunder som røyter FØR fristen, da melder jeg i hvert fall ikke på. Så jeg skal faktisk bare stille veteran tispe. Jeg kan i prinsippet gi beng og sove lenge :D

Han kan gjerne bytte til røyting, merker ikke noe forskjell på han uansett :aww:

Men det øret er merkelige greier. Kanskje det går etter været :aww: Uansett, første gang nå sent i sommer så ga det etter og tippet veeeldig typ 3/4 av øret nede som nå (det er litt verre enn på bildet, han titter litt oppover der) skjønte ingen ting da brusken pleier som regel å være "fastsatt" etter tannfelling liksom... Så endte med å drite i å melde han på noe utstillinger, da han itillegg var for tynn. Tre ukers tid siden våknet han med perfekte ører og de har vært fine nå til ikveld. 30 min etter jeg meldte han på NV :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hehehe, ja, greit med alt som er gjort - så mye annet som skal huskes rundt parring, om en ikke må tenke på sånt også.

Jeg glemte faktisk å forsikre X'en da hun kom i hus, for det var jo så mye nytt og spennende med valp, så jeg forsikret henne for sent - og hun ble selvfølgelig syk i karenstiden. Typisk...

Det er alltid typisk det!

Her husket jeg faktisk å forsikre khal samme dag eller dagen etter han kom i hus. Da hadde jeg allerede gjort som nå, sjekket i god tid i forveien.

Her er jo bare Leela 4 dager gammel, så fortsatt 8 uker til hun kommer i hus :P skulle ønske man kunne forhånds forsikret hunder, sånn at de ble forsikret den dagen de kom, for du hadde sagt en dato forsikringen skal gjelde fra. Da hadde vi sluppet den nedre aldersgrensen for forsikring og :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kan gjerne bytte til røyting, merker ikke noe forskjell på han uansett :aww:

Men det øret er merkelige greier. Kanskje det går etter været :aww: Uansett, første gang nå sent i sommer så ga det etter og tippet veeeldig typ 3/4 av øret nede som nå (det er litt verre enn på bildet, han titter litt oppover der) skjønte ingen ting da brusken pleier som regel å være "fastsatt" etter tannfelling liksom... Så endte med å drite i å melde han på noe utstillinger, da han itillegg var for tynn. Tre ukers tid siden våknet han med perfekte ører og de har vært fine nå til ikveld. 30 min etter jeg meldte han på NV :lol:

Keo er 2,5år og viser nesten daglig forskjellige ørestillinger. I dag har han hatt sine vanlige helikopterører, begge stående og et stående og et halvveis :lol:
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spent på utfallet av folkeavstemningen i vår kommune. Også veldig spent på hvordan SAS kommer til å fungere. Ikke minst spent på om 'mitt' parti gjorde det godt nok.

Men nå må jeg pakke litt sengetøy og hundeting, har bestemt meg for å være egoistisk i morgen :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til @Pippin&Symra med et bra valgresultat :ahappy:

Gratulerer til Norge forresten :)

Fikk besøk av de vi prøvde å gi bort Toddy til i går.

Mannen har også tilbrakt helgen sammen med Toddy.

De angret seg gitt. De er så sjarmerte nå at de var mer opptatt av å kose med bikkja enn å prate med oss.

Too bloody late :P

Han blir hos oss til han dør gitt :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er faktisk det altså. Noe jeg er veldig glad for. :)

Du bor i Re, det gjør jeg og. :P

Heiheihei, hva folkeregisteret har å si om saken, det bryr jeg meg ikke så mye om. Det er ikke de som skriver 3158 ANDEBU hver gang adressen skal fylles ut et sted. Jeg bor der jeg vil bo! :lol:

Nå lurer jeg fælt på hvor hen @SoppenCamilla bor kjenner jeg.. Er vokst opp i Høyjord nesten helt på grensa til Re... :P

Bor på Grorud gård. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sendt sjåfør med bur, sekk og sovepose til skolen. Så er det bare å få siste rest av klærne tørr slik at man kommer seg selv på sykkelen og skolen. Keo er forøvrig ikke overbevist over været, det er ei heller jeg, ikke nok med at hytta har verken strøm eller vann, så har det meldt pissvær hele turen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...