Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå September


Tricolor
 Share

Recommended Posts

Da setter jeg kursen mot Haugesund igjen!! Har ikke lyst :hmm: . Når kan man begynne å få resultater av valget? Etter klokken 21?
Hadde vært grei underholdning på veien!

Dagen i dag har jeg tilbragt med mattebøkene mine, måtte komme ajour etter 4 dager på jobb og null skolearbeid! Når man jobber 13-22 får man virkelig INGENTING gjort! Har også slengt inn min ANDRE ingeniørjobbsøknad! Dette er sååå spennende :ahappy: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Too late! Jeg overtar dette 1. desember

I dag har livet tatt en ganske stor vending! Har vært planlagt en stund, men gikk ikke helt opp for meg før i dag; jeg har kjøpt meg dyrebutikk!

Hei Sonen, hils på Pelle - pappaen til B-gjengen i Pied Piper

Posted Images

Må få meg noen gode vaner, ja. Har ikke det enda, for jeg sporer alt for fort av.

Tenker å sette opp en leseplan. En oversiktelig, grei en som jeg kan følge. Tror jeg får gjort mer om jeg bestemmer meg for å lese noe bestemt hver dag. Så evt endre den om timeplanen endres.

Hvis man fort faller ut, er det viktig å tenke at det også er en ting man må øve på! Ingen er naturlig flinke til å lese fire timer i strekk, men noen trenger å øve mer enn andre for å få det til. Start med å lese fem minutter om gangen, gjerne med alarm, og push deg til å lese helt til alarmen ringer. Og så øker du gradvis lengden.

Eller eventuelt legg en gummibjørn eller en annen sjokoladebit etter hvert avsnitt for å belønne deg når du har kommet så langt :lol: Og så tar du en liten pause når du har kommet dit. Korte, hyppige pauser er viktig altså!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lang dag på jobb, men nå hjemme og mett. Restemiddag er suverent :P Snart ut på tur med jentene, og så blir det tidlig kveld i kveld tror jeg..

Gratulerer til bursdagsbarna! :flowers:

Her blir det ikke tidlig kveld, det er i alle fall helt sikkert. Skal pynte en kvæfjordkake, ture hunder, pynte meg og frese avgårde til valgvake. I'm gleding me!

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man fort faller ut, er det viktig å tenke at det også er en ting man må øve på! Ingen er naturlig flinke til å lese fire timer i strekk, men noen trenger å øve mer enn andre for å få det til. Start med å lese fem minutter om gangen, gjerne med alarm, og push deg til å lese helt til alarmen ringer. Og så øker du gradvis lengden.

Eller eventuelt legg en gummibjørn eller en annen sjokoladebit etter hvert avsnitt for å belønne deg når du har kommet så langt :lol: Og så tar du en liten pause når du har kommet dit. Korte, hyppige pauser er viktig altså!

Det må trenes på ja. Jeg tror en leseplan vil hjelpe meg til det! :)

Sjokoladebelønning hadde vært topp. Dessverre er det en del kilo som skal av, hehe :P

Druebelønning, kanskje? :P

Nettopp spist pitapizza. Brukte smøreost med urter, kyllingkjøttdeig, gastromat, hvitløkskrydder, litt ost, ruccula.og ananas. Var knallgodt :) Spesielt godt med noe annet enn vanlig pizzasaus!

Tatt sånn valgomat, bare for gøy. Blir ikke å stemme noe, da jeg ikke har satt meg inn i noe. Ikke kjent med.politikken her heller :P Men den foreslo SV og MDG. Jeg har lenge sagt at MDG er de jeg vil stemme på, men det er egentlig kun basert på dyrevelferd. Aner ikke hva annet de står for jeg (altså dyrevelferd og miljø) :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må trenes på ja. Jeg tror en leseplan vil hjelpe meg til det! :)

Sjokoladebelønning hadde vært topp. Dessverre er det en del kilo som skal av, hehe :P

Druebelønning, kanskje? :P

Nettopp spist pitapizza. Brukte smøreost med urter, kyllingkjøttdeig, gastromat, hvitløkskrydder, litt ost, ruccula.og ananas. Var knallgodt :) Spesielt godt med noe annet enn vanlig pizzasaus!

Tatt sånn valgomat, bare for gøy. Blir ikke å stemme noe, da jeg ikke har satt meg inn i noe. Ikke kjent med.politikken her heller :P Men den foreslo SV og MDG. Jeg har lenge sagt at MDG er de jeg vil stemme på, men det er egentlig kun basert på dyrevelferd. Aner ikke hva annet de står for jeg (altså dyrevelferd og miljø) :P

Pass også på å lese fort nok (over 200 ord i minuttet mener jeg det var) ellers så kjeder hjernen seg, ikke hopp frem og tilbake (stol på at du har fått det med deg og les heller alt på nytt igjen), øv på kun 3 skiftninger med øynene på hver linje, og aldri jobb mer enn 45 min i strekk (ingen klarer å holde konsentrasjonen oppe lengre enn det)..

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:frantics: Jeg har mistet førsteplassen i kåringen av årets LP-ekvipasje i raseklubben! Jeg må ta igjen 60 poeng! :frantics:

Okay, med tre tellende stevner, betyr det at jeg bare trenger å øke med 20 poeng per stevne. Hvis jeg finner tre stevner til i år. Det virker som om alt av (valpeshow og) LP-stevner i september og oktober ble lagt til de helgene jeg må prioritere kor-NM og dets forberedelser.

Okay, ut og trene etterpå, om vi i det minste fikk en femmer på den fordømte ruta ville det lett blitt 60 poeng til...

Konkurranseinstinkt? Hvilket konkurranseinstinkt?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pass også på å lese fort nok (over 200 ord i minuttet mener jeg det var) ellers så kjeder hjernen seg, ikke hopp frem og tilbake (stol på at du har fått det med deg og les heller alt på nytt igjen), øv på kun 3 skiftninger med øynene på hver linje, og aldri jobb mer enn 45 min i strekk (ingen klarer å holde konsentrasjonen oppe lengre enn det)..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Takk for gode råd :) Har nok en tendens til å lese sakte, og gå tilbake i teksten mens jeg leser, for å få med meg alt.. Ender opp med at lesingen bare blir rotete, og jeg får ikke med meg så mye likevel :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode råd :) Har nok en tendens til å lese sakte, og gå tilbake i teksten mens jeg leser, for å få med meg alt.. Ender opp med at lesingen bare blir rotete, og jeg får ikke med meg så mye likevel :P

Det er lurt å melde seg på et kurs med studieteknikk, hvis man føler man ikke er helt dreven selv :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er vi hjemme igjen etter første valpetrening. Lilletjukken syns det var skummelt og var helt fullstendig ufokusert, så vi tilbrakte tida med å stå på sidelinja og se på og roe ned valp. Han ville ikke ha godbit engang, de han vanligvis slår knute på seg selv for å få. Ser jo hvor viktig det er, men kjenner det er litt vondt. Føler meg som en ganske dårlig hundeeier akkurat nå. Han var glad for å komme hjem da, nå ligger han og sover i senga si og lukter våt hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hører middagen blir fortere ferdig hvis en skrur på stekeovnen...

Og nå fikk jeg skikkelig Deja vu her...

Eller eventuelt legg en gummibjørn eller en annen sjokoladebit etter hvert avsnitt for å belønne deg når du har kommet så langt :lol: Og så tar du en liten pause når du har kommet dit. Korte, hyppige pauser er viktig altså!

At jeg ikke kom på DEN teknikken da jeg studerte???? Fungerer den når man sitter og leser halvtørre, gørrkjedelige dokumenter også tro? :whistle:

Har vi trent bikkjehjerner, og jeg kan jo ikke annet enn å le når Yasmine og jeg skal trene kryp, og bikkja velter over på siden og leker død :lol: :lol:. Hun er kanskje ikke den smarteste bikkja på 4 bein, men hun er veldig søt :wub:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, jeg føler meg ikke noe fin. Må gå med svarte joggesko siden beina mine er ømme og vonde i dag. Prøvde på meg finskoene, som har litt hæl, men det var bare au. Har ganske fin overdel da, og min fineste svarte bukse.

Kanskje det ikke er antrekket mitt som er det aller viktigste i kveld? :P Hjelp. nå må jeg dra!

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Action på jobb, tyveri faktisk...

Og det er fryktelig mange som tror de kan kjøpe alkohyler i dag..not on my watch :P

oh minner meg på at det var action på tynset og i dag, tre uniformerte politifolk som trampet inn på spar :o Jeg var ikke nysgjerrig nok til å følge etter :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det å skifte forsikring på hund? Er det noe som ikke gjelder lengre da? Jentene sin er steget og nå er den på over 500 i mnd og godt over 6000 i året. For to hunder. Det er dyyrt!

Sent fra min E6553 via Tapatalk

Man får som regel begrensninger dersom hundene tidligere har vært behandlet for sykdom/skade som er/kan være varig.

Inne fra tur, den ble ikke så lang i dag gitt. Dritsliten og trøtt, så snart senga - men husket å melde Audi på NV da i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg klipper min selv. Har kjøpt en billig klippemaskin på Biltema som fungerer helt supert, med flere ulike innstillinger for pelslengde. Klipper henne 3 mm på kroppen og 6mm på hale og ører. Når hun skal klippes tar jeg frem en slikkematte med leverpostei som hun koser seg med mens jeg klipper. Gjør dette ca. 5 minutter om dagen, så det tar en stund før hun er helt nedklippet, men hun slipper det stresset hos frisøren i hvert fall, og hun rekker ikke å bli lei ettersom det er såpass korte økter.
    • Sommeren nærmer seg (håper jeg), og jeg har begynt å tenke på om jeg skal klippe ned hunden i år også (som tidligere somre), eller ikke: Han blir så fin med kort lettstelt pels, Han takler varmen så mye bedre, han tørker fortere etter han har badet osv. Men; Han liker absolutt ikke denne timen det tar å klippe han ned. Hundefrisøren sier han er grei, oppfører seg bra. Men pistrer og piper. Og jeg må dra han inn "med makt". Og da blir jeg litt sånn; "Er det verd det? Skal han få slippe klippingen?" Skal / Skal ikke 
    • Haha ja, så sant man har fryser på forhånd. 😂 Jeg kjøpte meg fryser ene og alene mtp råfôr når jeg kjøpte leilighet. Blir billigere i lengden uansett. 😁
    • Jeg «har» også en hund som er usikker på fremmede mennesker og dyr (hun måtte bli igjen hos foreldrene mine da jeg flyttet, men jeg tok meg av treningen av henne). Hun har alltid vært tilbaketrukken og skeptisk, helt siden hun var valp. Så har iallfall et par ord å meddele. Det er en sterk genetisk komponent til dette, og ulldotten min kommer nok aldri til å bli den sosiale hunden som oppsøker andre. Uavhengig av om vi hadde vært enda bedre på å sosialisere henne i oppveksten, ville nok det genetiske utgangspunktet hennes uansett begrenset hvor komfortabel hun ville vært med fremmede.  Erfaringsmessig så tror jeg at det beste man kan gjøre i en slik situasjon er først og fremst å eksponere valpen for positive opplevelser med andre, under kontrollerte forhold. Kanskje har du venner eller familie som kan hjelpe til med treningen, og la alt foregå på valpens premisser.  Vel så viktig tror jeg det er å lære valpen at den IKKE trenger å forholde seg til andre hvis ikke den ønsker det. Nå vet ikke jeg om dere sliter med f.eks. passering av andre folk eller hunder pga. skepsisen, men det gjorde iallfall vi. Kinderegg-metoden kan være veldig effektiv for å få valpen til å ta kontakt med deg når andre mennesker/hunder kommer til syne, men også for å skape positive assosiasjoner til å møte på andre på tur.    EDIT: Sånn ang. selve bjeffingen, så ville jeg kanskje trodd at dette hadde roet seg av seg selv dersom den generelle tryggheten rundt fremmede mennesker og dyr ble bedre, for å konkludere. Men nå var jo dette bare en enkeltsituasjon. Hvorvidt bjeffingen i situasjoner med fremmede er et generelt problem hos dere vet jo ikke jeg
    • Yuhu! Valpen min er litt småskeptisk til fremmede og det er noe vi jobber mye med. I stad var det en som fikk hilse på han, satte seg på huk og lot Melvin komme bort for å si hei på eget initiativ. Jeg så at han var litt usikker (halen), men han gjorde alt på eget initiativ og hadde all mulighet til å trekke seg unna når han følte for det. Mannen satt helt stille. Plutselig så trekker han seg bakover og bjeffer til som bare det. Da hadde han hilst og fått kos av denne mannen i en gooood stund, luktet rundt og virket ok med situasjonen. Mannen nevnte at han hadde hund selv og at det sikkert luktet av klærne. Kan lukten av en hund være grunnen til at han plutselig bråsnudde sånn? Han er ikke slem på noe vis, bare bjeffer og trekker seg unna. Han er også usikker på andre hunder og dyr, noe vi også jobber mye med. 🫠
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...