Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå September


Tricolor
 Share

Recommended Posts

Hvordan er det å skifte forsikring på hund? Er det noe som ikke gjelder lengre da? Jentene sin er steget og nå er den på over 500 i mnd og godt over 6000 i året. For to hunder. Det er dyyrt!

Sent fra min E6553 via Tapatalk

Du får 8 ukers karantene før den trer i kraft hvertfall
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Too late! Jeg overtar dette 1. desember

I dag har livet tatt en ganske stor vending! Har vært planlagt en stund, men gikk ikke helt opp for meg før i dag; jeg har kjøpt meg dyrebutikk!

Hei Sonen, hils på Pelle - pappaen til B-gjengen i Pied Piper

Posted Images

Må bare digge Gjensidige, på onsdag sendte jeg inn skademelding på blodprøvene av Trym, på torsdag fikk jeg til svar at jeg hadde sendt inn kvitteringen og journalen på en gammel sak hos Vigdis, men det gjorde ikke så mye. Så pengene kom på konto fredag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matkassen min er sen. :getlost:

(Strengt tatt skal den komme en gang mellom 16 og 22, så de har god tid, men forrige mandag kom den 17:30!)

min kommer ALLTID sent :P tror vi er sist på ruta fordi vi får den 21 hver gang :P

Idag har vært en jævelig dag igjen, masse dårlige og skumle nyheter med Lani men ingen svar annet enn at vi må til hjertespesialist. Og jeg vil helst slippe mer diskusjoner rundt at jeg burde bare avlive etc med en gang, vi ønsker å ha svarene før vi tar noen forhastede beslutninger. Hun har blitt fort dårlig og mye har skjedd de siste ukene men vi får se hva svarene bringer. Noe er iallefall hakkende galt med hjertet, noe med forkammer og venstre kammer og lukking og muskler. Jeg forstår meg ikke døyten på det annet enn at EKG og ultralyd resultater er sendt til en spesialist i Oslo og vi håper på kjapp utredning og kanskje får vi svar om det er EP som har utløst det eller andre veien, kan tyde på at dette har vært der en stund.

Vi orker ikke avlive enda en hund uten å faktisk vite hva som er galt, så kjappest mulig få utredet også ta stilling til hva vi gjør når vi vet hva vi har forran oss.

Nå skal jeg lage middag og vaske Lani ren for ultralyd krem og sprit :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig kjekt å ha medgjørlig, stille og trivelig hund som kan sove ute. I nødstilfelle fikk jeg ta Keo med på tredagers klassetur :ahappy:

Det hadde vært veldig kjekt for min del, noe å støtte seg på om man ønsker eller sosial angst skulle ta sine fremtrinn. Men vet det ikke er veldig populært. Så litt dilemma mellom å være egoistisk eller leve med noen gretne miner for at andre ikke fikk ta med seg sine. Hmh. Vell, det får vi se i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min kommer ALLTID sent :P tror vi er sist på ruta fordi vi får den 21 hver gang :P

Idag har vært en jævelig dag igjen, masse dårlige og skumle nyheter med Lani men ingen svar annet enn at vi må til hjertespesialist. Og jeg vil helst slippe mer diskusjoner rundt at jeg burde bare avlive etc med en gang, vi ønsker å ha svarene før vi tar noen forhastede beslutninger. Hun har blitt fort dårlig og mye har skjedd de siste ukene men vi får se hva svarene bringer. Noe er iallefall hakkende galt med hjertet, noe med forkammer og venstre kammer og lukking og muskler. Jeg forstår meg ikke døyten på det annet enn at EKG og ultralyd resultater er sendt til en spesialist i Oslo og vi håper på kjapp utredning og kanskje får vi svar om det er EP som har utløst det eller andre veien, kan tyde på at dette har vært der en stund.

Vi orker ikke avlive enda en hund uten å faktisk vite hva som er galt, så kjappest mulig få utredet også ta stilling til hva vi gjør når vi vet hva vi har forran oss.

Nå skal jeg lage middag og vaske Lani ren for ultralyd krem og sprit :P

Jeg tror de fleste her forstår at dere vil ha svar før dere avgjør noe som helst. Utrolig leit at dere står i en sånn situasjon igjen. Håper dere får beholde Lani en stund til, selv om hun har blitt fort og alvorlig dårlig :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå fikk jeg skikkelig Deja vu her...

Har vi trent bikkjehjerner, og jeg kan jo ikke annet enn å le når Yasmine og jeg skal trene kryp, og bikkja velter over på siden og leker død :lol: :lol:. Hun er kanskje ikke den smarteste bikkja på 4 bein, men hun er veldig søt :wub:

Jeg har i hvert fall ALDRI glemt å skru på ovnen før :whistle:

Jeg har også trent hund her. X'en løper ut til ruta, så snur hun og rygger på plass så kjeglene skvetter unna. Får en mye poengtrekk for sånt, tro???

Og Glam tok en Willy, og kløp meg i rumpa i iver mens jeg forsøkte å få til noe som kan bli en FVF en gang i framtiden.

Siden forsikringer ble nevnt. Blir det noen rabatter på flere forsikringer i agria?

Jeg får mengderabatt, men husker ikke hvor mange som kreves - jeg har forsikret seks bernere der nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min kommer ALLTID sent :P tror vi er sist på ruta fordi vi får den 21 hver gang :P

Idag har vært en jævelig dag igjen, masse dårlige og skumle nyheter med Lani men ingen svar annet enn at vi må til hjertespesialist. Og jeg vil helst slippe mer diskusjoner rundt at jeg burde bare avlive etc med en gang, vi ønsker å ha svarene før vi tar noen forhastede beslutninger. Hun har blitt fort dårlig og mye har skjedd de siste ukene men vi får se hva svarene bringer. Noe er iallefall hakkende galt med hjertet, noe med forkammer og venstre kammer og lukking og muskler. Jeg forstår meg ikke døyten på det annet enn at EKG og ultralyd resultater er sendt til en spesialist i Oslo og vi håper på kjapp utredning og kanskje får vi svar om det er EP som har utløst det eller andre veien, kan tyde på at dette har vært der en stund.

Vi orker ikke avlive enda en hund uten å faktisk vite hva som er galt, så kjappest mulig få utredet også ta stilling til hva vi gjør når vi vet hva vi har forran oss.

Nå skal jeg lage middag og vaske Lani ren for ultralyd krem og sprit :P

Stor klem til dere alle @AnetteN. Si ifra hvis det er noe jeg kan gjøre :heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i hvert fall ALDRI glemt å skru på ovnen før :whistle:

Nei, det var liksom det jeg tenkte sjø, derfor det MÅTTE være deja vu :aww:. :whistle:

Jeg har også trent hund her. X'en løper ut til ruta, så snur hun og rygger på plass så kjeglene skvetter unna. Får en mye poengtrekk for sånt, tro???

Og Glam tok en Willy, og kløp meg i rumpa i iver mens jeg forsøkte å få til noe som kan bli en FVF en gang i framtiden.

Får masse ekstrapoeng for sånt faktisk :aww:. Man BURDE fått ekstrapoeng for underholdningsverdi, mener jeg... :whistle:

Men atte.... Willy har da vel aaaaaldri kløpet noen i rumpa han? Aaaaldri... nesten... :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde klage noe skikkelig også :D.

Det er jo helt utrolig at det faktisk gikk så bra med henne!

Ja, det er faktisk det altså. Noe jeg er veldig glad for. :)

Jeg bor i Andebu, og jeg vil IKKE tilhøre Sandefjord! :P Er ferdig med Sandefjord, jeg. Gi meg heller Tønsberg!

Du bor i Re, det gjør jeg og. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får mengderabatt, men husker ikke hvor mange som kreves - jeg har forsikret seks bernere der nå.

6 er jeg ikke oppe i enda!

Det er vell fra hund #3 i Agria(?).

Hmm, oki!

Syns det var frykelig kjedelig å være oppe i 600kr for to hunder i mnd'en, 700kr om jeg skal ha avlsforsikring i tillegg.

Er den noe å ha forresten?

Nå har jeg 50 000kr i året på khal, eller trenger vi bare 20 000kr på hver hund tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte fnyse litt da jeg var og handlet i dag og så at ølsalget var stengt. (skulle ikke ha noe, gikk bare tilfeldigvis forbi :P )
Hva tror egentlig myndighetene at vi kommer til å gjøre dersom alkoholsalg er lov på valgdagen? Bælme en en kasse øl og deretter løpe ut til valglokalet og stemme på anarkistpartiet i møkkfylla? :lol:

Stor klem til dere, @AnetteN :hug::hug:

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 er jeg ikke oppe i enda!

Hmm, oki!

Syns det var frykelig kjedelig å være oppe i 600kr for to hunder i mnd'en, 700kr om jeg skal ha avlsforsikring i tillegg.

Er den noe å ha forresten?

Nå har jeg 50 000kr i året på khal, eller trenger vi bare 20 000kr på hver hund tro?

Vi har 30 000, livsforsikring etc og har 253/mnd. På kattene har vi 30 000 og betaler 176/mnd for begge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

min kommer ALLTID sent :P tror vi er sist på ruta fordi vi får den 21 hver gang :P

Idag har vært en jævelig dag igjen, masse dårlige og skumle nyheter med Lani men ingen svar annet enn at vi må til hjertespesialist. Og jeg vil helst slippe mer diskusjoner rundt at jeg burde bare avlive etc med en gang, vi ønsker å ha svarene før vi tar noen forhastede beslutninger. Hun har blitt fort dårlig og mye har skjedd de siste ukene men vi får se hva svarene bringer. Noe er iallefall hakkende galt med hjertet, noe med forkammer og venstre kammer og lukking og muskler. Jeg forstår meg ikke døyten på det annet enn at EKG og ultralyd resultater er sendt til en spesialist i Oslo og vi håper på kjapp utredning og kanskje får vi svar om det er EP som har utløst det eller andre veien, kan tyde på at dette har vært der en stund.

Vi orker ikke avlive enda en hund uten å faktisk vite hva som er galt, så kjappest mulig få utredet også ta stilling til hva vi gjør når vi vet hva vi har forran oss.

Nå skal jeg lage middag og vaske Lani ren for ultralyd krem og sprit :P

Fy flate så grusomt. :hug: Har ikke fått med meg så mye her, men dette høres bare helt fælt ut. :hug: Skjønner godt at dere trenger svar, håper dere får dem, og at Lani kan bli hos dere lenge enda :hug:

Burde egentlig gå å legge meg, lupin får kjeft fordi han bråker når han klør seg. Da er muttern kanskje litt i overkant kortlunta og ør i hodet? Bare litt? Yep. Tror det. Legge seg... Leke standinBonde i morgen pluss alt annet som skal rekkes - dæven så mye ettersleng å ta igjen etter et par uker med sykdom da. Husmor/dyrepasservikar hadde vært noe når man var syk. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får masse ekstrapoeng for sånt faktisk :aww:. Man BURDE fått ekstrapoeng for underholdningsverdi, mener jeg... :whistle:

Men atte.... Willy har da vel aaaaaldri kløpet noen i rumpa han? Aaaaldri... nesten... :whistle:

Ja, det står ikke en gang noe i regelverket om at de må løpe med nesa først, og det er mye vanskeligere å lukeparkere ei bernerrumpe baklengs, altså!

Nei, gudameg, nå har jeg blanda igjen vøtt, det kan ikke ha vært Willy som gjorde noe sånt!

6 er jeg ikke oppe i enda!

Hmm, oki!

Syns det var frykelig kjedelig å være oppe i 600kr for to hunder i mnd'en, 700kr om jeg skal ha avlsforsikring i tillegg.

Er den noe å ha forresten?

Nå har jeg 50 000kr i året på khal, eller trenger vi bare 20 000kr på hver hund tro?

Jeg betaler litt over 3.000 i måneden for seks hunder - men har også maksimalt på alt for å beskytte meg, og livsforsikring på 15.000 på de fleste.

Ting koster fort mer enn 20.000 om noe skjer. Jeg var hos veterinær i stad, og overhørte pris på time for operasjon i morgen på en hund med livmorbetennelse, og det kom på cirka 14.000 på en liten miniatyr. Det blir mer for tyngre hund, og dette er en "rutineoperasjon" som ikke skal kreve oppfølging og rehabilitering. Et røket korsbånd koster myyyye mer. En akutt livmorbetennelse en søndag kveld koster også mye mer enn 14 lapper. Så jeg tør ikke annet enn å gå for 50, for jeg har ikke gullhår i rumpa og diamanter i madrassa til uforutsette ting til et femsifret beløp.

Jeg har valgt å ha avlsforsikring, selv om jeg ikke har hatt nytte av den enda. Den dekker vel et ekstra keiersnitt, den dekker skjulte feil på valper du selger, den skal dekke fertilitetsundersøkelser, og hos Agria fungerer avlsforsikringen slik at om hunden ikke kan brukes i avl og du setter avlssperre på den i NKK så får du utbetalt livsforsikringen med en gang, så det frigjøres midler til å kjøpe ny potensiell avlshund. Du får da selvfølgelig ikke livsforsikringen en gang til når hunden dør.

Jeg opphever avlsforsikringen på X'en til sommeren, for da er hennes valper fem år og forsikringen dekker dermed ikke noe lenger. X'en er pensjonert fra avl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ja, det står ikke en gang noe i regelverket om at de må løpe med nesa først, og det er mye vanskeligere å lukeparkere ei bernerrumpe baklengs, altså!

 

Nei, gudameg, nå har jeg blanda igjen vøtt, det kan ikke ha vært Willy som gjorde noe sånt! 

 

 

Jeg betaler litt over 3.000 i måneden for seks hunder - men har også maksimalt på alt for å beskytte meg, og livsforsikring på 15.000 på de fleste.

Ting koster fort mer enn 20.000 om noe skjer. Jeg var hos veterinær i stad, og overhørte pris på time for operasjon i morgen på en hund med livmorbetennelse, og det kom på cirka 14.000 på en liten miniatyr. Det blir mer for tyngre hund, og dette er en "rutineoperasjon" som ikke skal kreve oppfølging og rehabilitering. Et røket korsbånd koster myyyye mer. En akutt livmorbetennelse en søndag kveld koster også mye mer enn 14 lapper. Så jeg tør ikke annet enn å gå for 50, for jeg har ikke gullhår i rumpa og diamanter i madrassa til uforutsette ting til et femsifret beløp.

 

Jeg har valgt å ha avlsforsikring, selv om jeg ikke har hatt nytte av den enda. Den dekker vel et ekstra keiersnitt, den dekker skjulte feil på valper du selger, den skal dekke fertilitetsundersøkelser, og hos Agria fungerer avlsforsikringen slik at om hunden ikke kan brukes i avl og du setter avlssperre på den i NKK så får du utbetalt livsforsikringen med en gang, så det frigjøres midler til å kjøpe ny potensiell avlshund. Du får da selvfølgelig ikke livsforsikringen en gang til når hunden dør.

Jeg opphever avlsforsikringen på X'en til sommeren, for da er hennes valper fem år og forsikringen dekker dermed ikke noe lenger. X'en er pensjonert fra avl. 

Da fortsetter jeg med 50 000 på Khal, og setter det samme på Leela.

Er avlsforsikring noe jeg kan sette opp senere, eller må det være med fra starten av? Avlsforsikring blir det uansett, jeg kimset litt på prisen, men uansett blir det et par hundrelapper ekstra i året.

Utifra slik du skriver, så er det vel kanskje greit å bare ta det med fra starten av? Ikke vente til hun er gammel nok til å avles på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...