Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

• Svar 3.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Too late! Jeg overtar dette 1. desember

Hei Sonen, hils på Pelle - pappaen til B-gjengen i Pied Piper

Harly og jeg har debutert i agility 3 i  dag,  feilfritt, 1. plass og cert!  

Posted Images

Skrevet

Jeg er hjemme fra jobb i dag pga sterk forkjølelse, men jeg må kjøre til Hommelvik fordi en journalist MÅ ha et bilde av meg til et intervju!

Jeg skal klare å ta den turen med et par Paracet innabords, men tenk om jeg treffer noen fra jobben? Og hvor utrolig barnslig er det ikke å tenke sånn?

Har du ikke et gammelt et å sende over? Evt få bladfyken til å komme hjem og ta bildet?

Skrevet

Jo :P har prøvd å sagt det til mamma også, men det skjønner hun ikke :aww::lol:

Ikke lillebroren eller yngstebarnet mitt heller :P

Skrevet

Den mindfucken når du tror valpen ligger bak deg i sofaen, også kommer han tassende inn verandadøra.

Det er vel et signal om at han begynner å bli stor, når jeg i øyekroken tar feil av ham og ei voksen tispe :(

Han ser jo ikke direkte liten ut her heller:

10446564_10155930864955136_2195638687040

Hvor blir valpetiden av???

Å ja, han var valp i Finland, han, og da han kom hit ble han en mini-gubbe :wub:

• Like 12
Skrevet

@Siri minna meg på at jeg er gammel i dag, så nå lager jeg hjemmelaget byggrynsgrøt!

:lol:

Ja, er det ikke kjempegodt? :)

Det ER det :D. Og det minte meg på at jeg kanskje skal bruke litt av den deilige frihelgen til å plukke tyttebær? De vokser jo i mengder rett bak heimen, så det er liksom ikke et stort prosjekt å legge ut på :D.

:lol: Er ikke alle minstesøsken mer bortskjemte enn storesøsken da? :P

Er vi vel ikke???? *hrmpf*

• Like 2
Skrevet

Er visst ikke helt frisk enda. Skulle bare legge meg litt nedpå etter å ha ordnet lille til barnehagen halv ni. Våknet for to minutter siden. :/

Skrevet

Har du ikke et gammelt et å sende over? Evt få bladfyken til å komme hjem og ta bildet?

Jeg prøvde å sende et bilde, men undertegnede har ikke så mye greie på oppløsning og den slags, et mobilbilde var visst ikke bra nok for blekka. :P

Skrevet

For en gjeng :lol: :lol:

Som storesøster til lillebror og mamma til yngstebarnet, så veit jeg jo at de begge tar feil - de er mer bortskjemte enn de eldstesøsknene var begge to, selv om vi eldstebarna er bortskjemte vi og :P

Er vi vel ikke???? *hrmpf*

Er dere vel :aww::P

Skrevet

Tida virkelig sneeeeegler seg frem mot helg. Ugh! Men i ettermiddag kommer endelig samboermannen hjem etter to uker hvor vi begge har farta rundt uten stans, så vi skal kose oss med en liten datenight og se Bølgen på kino :)

Thorvald skal få henge med favorittvalpen sin, så vi får se hvor mye pels Thorvald mangler i kveld :lol::teehe:

• Like 3
Skrevet

Tida virkelig sneeeeegler seg frem mot helg. Ugh! Men i ettermiddag kommer endelig samboermannen hjem etter to uker hvor vi begge har farta rundt uten stans, så vi skal kose oss med en liten datenight og se Bølgen på kino :)

Thorvald skal få henge med favorittvalpen sin, så vi får se hvor mye pels Thorvald mangler i kveld :lol::teehe:

:lol::D

• Like 1
Skrevet

Som minstebarnet i familien kan jeg skrive under på at jeg ikke var mer bortskjemt enn mine søsken. Som tenåring hadde jeg mye strengere grenser for hva jeg fikk lov til, mye basert på mine storesøskens oppførsel. Jeg skjønner foreldrene mine, men det føltes sykt urettferdig for en fjortis :P Godt mulig at jeg har fått litt mer ting opp gjennom enn feks eldstesøster, men så hadde vel familien større spillerom økonomisk etter hvert også. Tror det går opp i opp for de fleste barn, jeg. Andelen bortskjemte småsøsken er nok mye lavere enn man skulle tro. For øvrig hadde man bein, sykkel og busskort i min barndom også :D

Mine barn skal også få benytte seg av de nevnte framkomstmiddel, men jeg kommer helt klart til å kjøre mer enn mine foreldre har gjort. De synes jeg har kjørt for lite ;)

@HeleneFS: jeg brukes også en god stund på å bli meg selv igjen etter jobb. Lunta er mikroskopisk før middag.

Skrevet

Jeg fikk ikke drive med ting som krevde kjøring om jeg ikke hadde venninner som drev med det samme, så vi kunne dele på kjøringa. Unntaket var rideskole et år eller to. Mamma var stort sett alene med to unger/tenåringer, så grenser for hvor mye hun faktisk kunne kjøre + dårlig økonomi.

Leste forøvrig at medianintenkten hos en familie på 2 voksne og 2 barn skal ligge på 700 000 i året, før skatt.. I wish.

Kjøring hit og dit slik vi bor, kommer man ikke unna, men jeg blir overrasket når 13-14åringer ikke "får"/vil ta buss når det faktisk går buss.

Skrevet

Det gikk så og si aldri buss fra der jeg bodde :P vi syklet, gikk eller ble kjørt avhengig av hvor lsngt vi skulle og omvi skulle ha mye med oss. Jeg er også forøvrig yngst i vær familie, men var/er ikke bortskjemt for det. Vi hadde egentlig litt strammere tøyler enn hsn eldste hadde :P

Skrevet

@Krutsi hvis du har snoka deg til å bli statsansatt, har du månedslønn. En sånn fiffig blanding av forskudd og etterskuddslønn. Overtid, reistetid osv blir utbetalt måneden etter dog

Jeg vet ikke om jeg er statsansatt.. Er man det når man jobber på sykehus? @Aslan? :lol:

Helt vanlig praksis på sykehuset det ja, fastlønna er blanding av forhåndsbetalt og etterbetalt, men "ekstrating" blir etterbetalt :)

Ånei :hug:

Ahh okay :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Skrevet

Uff. Jeg venter på nyheter om Pappa.. Han skal opereres i dag. Dumme Pappa'n min gikk på rulleski for 14 dager siden og slo seg skikkelig. Legene sa det skulle gro av seg selv, men en fysioterapeut beordret MR og hamstringen (den muskelen på baksiden av låret, fra rompa til kneet, liksom) var røket på 3 steder. Han skulle inn kl 11 og Mamma lovte å si fra når hun visste noe. Jeg vil vite nå...

Skrevet

Jeg vet ikke om jeg er statsansatt.. Er man det når man jobber på sykehus? @Aslan? :lol:

Ja. Eller, strengt tatt er det slik at du jobber i et foretak som er underlagt staten. Samme regler for fastlønn læll.
  • Like 1
Skrevet

Usj... kom på en ting nå, apropos tråden om labb. Har en halv sekk stående i kjelleren, en hund jeg passet en gang gikk på det. Når jeg passet den? 10 år siden... :S Tør ikke løfte den opp!

Skrevet

Usj... kom på en ting nå, apropos tråden om labb. Har en halv sekk stående i kjelleren, en hund jeg passet en gang gikk på det. Når jeg passet den? 10 år siden... :S Tør ikke løfte den opp!

Tre en søppelsekk over ned til bakken, lukk at nesa og tipp resten inni sekken, snurp att og løp til søppeldunken :lol:
  • Like 1
Skrevet

Uff. Jeg venter på nyheter om Pappa.. Han skal opereres i dag. Dumme Pappa'n min gikk på rulleski for 14 dager siden og slo seg skikkelig. Legene sa det skulle gro av seg selv, men en fysioterapeut beordret MR og hamstringen (den muskelen på baksiden av låret, fra rompa til kneet, liksom) var røket på 3 steder. Han skulle inn kl 11 og Mamma lovte å si fra når hun visste noe. Jeg vil vite nå...

:hug:

Jeg har kjørt til Hommelvik, blitt fotografert og kjørt hjem igjen. Nå må jeg slappe av litt før jeg gjør noe mer. Tror jeg må gå innom Sara litt senere for å sjekke at katten hennes har vann i skåla på verandaen, det er sol og varmt!

Skrevet

Den følelsen når jeg tar bussen til sentrum av suburben jeg bor i, og like gjerne kunne vært på en buss i midtøsten :lol: Det er ca 50 mennesker på bussen, jeg og en mann er de eneste som ikke er med burka eller på andre måter "obviously" fra midtøsten. Sverige altså :P

Skrevet

Får jo overhodet ikke fulgt med her for tiden. Fulltids studie og 70% + jobb gjør vel sånt med tilgjengelig tid. I tillegg til at hunder, valpene og kjærestemannen selvsagt står langt over sonen på lista over de jeg velger å bruke fritiden på. Nå sitter jeg imidlertid på toget

Jeg har fått med meg at @SoppenCamilla trenger en :hug:

Andre har dessverre gått meg hus forbi

• Like 1
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...