Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå September


Tricolor
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Too late! Jeg overtar dette 1. desember

I dag har livet tatt en ganske stor vending! Har vært planlagt en stund, men gikk ikke helt opp for meg før i dag; jeg har kjøpt meg dyrebutikk!

Hei Sonen, hils på Pelle - pappaen til B-gjengen i Pied Piper

Posted Images

Jeg er hjemme fra jobb i dag pga sterk forkjølelse, men jeg må kjøre til Hommelvik fordi en journalist MÅ ha et bilde av meg til et intervju!

Jeg skal klare å ta den turen med et par Paracet innabords, men tenk om jeg treffer noen fra jobben? Og hvor utrolig barnslig er det ikke å tenke sånn?

Har du ikke et gammelt et å sende over? Evt få bladfyken til å komme hjem og ta bildet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den mindfucken når du tror valpen ligger bak deg i sofaen, også kommer han tassende inn verandadøra.

Det er vel et signal om at han begynner å bli stor, når jeg i øyekroken tar feil av ham og ei voksen tispe :(

Han ser jo ikke direkte liten ut her heller:

10446564_10155930864955136_2195638687040

Hvor blir valpetiden av???

Å ja, han var valp i Finland, han, og da han kom hit ble han en mini-gubbe :wub:

  • Like 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Siri minna meg på at jeg er gammel i dag, så nå lager jeg hjemmelaget byggrynsgrøt!

:lol:

Ja, er det ikke kjempegodt? :)

Det ER det :D. Og det minte meg på at jeg kanskje skal bruke litt av den deilige frihelgen til å plukke tyttebær? De vokser jo i mengder rett bak heimen, så det er liksom ikke et stort prosjekt å legge ut på :D.

:lol: Er ikke alle minstesøsken mer bortskjemte enn storesøsken da? :P

Er vi vel ikke???? *hrmpf*

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en gjeng :lol: :lol:

Som storesøster til lillebror og mamma til yngstebarnet, så veit jeg jo at de begge tar feil - de er mer bortskjemte enn de eldstesøsknene var begge to, selv om vi eldstebarna er bortskjemte vi og :P

Er vi vel ikke???? *hrmpf*

Er dere vel :aww::P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tida virkelig sneeeeegler seg frem mot helg. Ugh! Men i ettermiddag kommer endelig samboermannen hjem etter to uker hvor vi begge har farta rundt uten stans, så vi skal kose oss med en liten datenight og se Bølgen på kino :)

Thorvald skal få henge med favorittvalpen sin, så vi får se hvor mye pels Thorvald mangler i kveld :lol::teehe:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tida virkelig sneeeeegler seg frem mot helg. Ugh! Men i ettermiddag kommer endelig samboermannen hjem etter to uker hvor vi begge har farta rundt uten stans, så vi skal kose oss med en liten datenight og se Bølgen på kino :)

Thorvald skal få henge med favorittvalpen sin, så vi får se hvor mye pels Thorvald mangler i kveld :lol::teehe:

:lol::D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som minstebarnet i familien kan jeg skrive under på at jeg ikke var mer bortskjemt enn mine søsken. Som tenåring hadde jeg mye strengere grenser for hva jeg fikk lov til, mye basert på mine storesøskens oppførsel. Jeg skjønner foreldrene mine, men det føltes sykt urettferdig for en fjortis :P Godt mulig at jeg har fått litt mer ting opp gjennom enn feks eldstesøster, men så hadde vel familien større spillerom økonomisk etter hvert også. Tror det går opp i opp for de fleste barn, jeg. Andelen bortskjemte småsøsken er nok mye lavere enn man skulle tro. For øvrig hadde man bein, sykkel og busskort i min barndom også :D

Mine barn skal også få benytte seg av de nevnte framkomstmiddel, men jeg kommer helt klart til å kjøre mer enn mine foreldre har gjort. De synes jeg har kjørt for lite ;)

@HeleneFS: jeg brukes også en god stund på å bli meg selv igjen etter jobb. Lunta er mikroskopisk før middag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ikke drive med ting som krevde kjøring om jeg ikke hadde venninner som drev med det samme, så vi kunne dele på kjøringa. Unntaket var rideskole et år eller to. Mamma var stort sett alene med to unger/tenåringer, så grenser for hvor mye hun faktisk kunne kjøre + dårlig økonomi.

Leste forøvrig at medianintenkten hos en familie på 2 voksne og 2 barn skal ligge på 700 000 i året, før skatt.. I wish.

Kjøring hit og dit slik vi bor, kommer man ikke unna, men jeg blir overrasket når 13-14åringer ikke "får"/vil ta buss når det faktisk går buss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk så og si aldri buss fra der jeg bodde :P vi syklet, gikk eller ble kjørt avhengig av hvor lsngt vi skulle og omvi skulle ha mye med oss. Jeg er også forøvrig yngst i vær familie, men var/er ikke bortskjemt for det. Vi hadde egentlig litt strammere tøyler enn hsn eldste hadde :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Krutsi hvis du har snoka deg til å bli statsansatt, har du månedslønn. En sånn fiffig blanding av forskudd og etterskuddslønn. Overtid, reistetid osv blir utbetalt måneden etter dog

Jeg vet ikke om jeg er statsansatt.. Er man det når man jobber på sykehus? @Aslan? :lol:

 

Helt vanlig praksis på sykehuset det ja, fastlønna er blanding av forhåndsbetalt og etterbetalt, men "ekstrating" blir etterbetalt :)

 

 

Ånei :hug:

Ahh okay :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff. Jeg venter på nyheter om Pappa.. Han skal opereres i dag. Dumme Pappa'n min gikk på rulleski for 14 dager siden og slo seg skikkelig. Legene sa det skulle gro av seg selv, men en fysioterapeut beordret MR og hamstringen (den muskelen på baksiden av låret, fra rompa til kneet, liksom) var røket på 3 steder. Han skulle inn kl 11 og Mamma lovte å si fra når hun visste noe. Jeg vil vite nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj... kom på en ting nå, apropos tråden om labb. Har en halv sekk stående i kjelleren, en hund jeg passet en gang gikk på det. Når jeg passet den? 10 år siden... :S Tør ikke løfte den opp!

Tre en søppelsekk over ned til bakken, lukk at nesa og tipp resten inni sekken, snurp att og løp til søppeldunken :lol:
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff. Jeg venter på nyheter om Pappa.. Han skal opereres i dag. Dumme Pappa'n min gikk på rulleski for 14 dager siden og slo seg skikkelig. Legene sa det skulle gro av seg selv, men en fysioterapeut beordret MR og hamstringen (den muskelen på baksiden av låret, fra rompa til kneet, liksom) var røket på 3 steder. Han skulle inn kl 11 og Mamma lovte å si fra når hun visste noe. Jeg vil vite nå...

:hug:

Jeg har kjørt til Hommelvik, blitt fotografert og kjørt hjem igjen. Nå må jeg slappe av litt før jeg gjør noe mer. Tror jeg må gå innom Sara litt senere for å sjekke at katten hennes har vann i skåla på verandaen, det er sol og varmt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den følelsen når jeg tar bussen til sentrum av suburben jeg bor i, og like gjerne kunne vært på en buss i midtøsten :lol: Det er ca 50 mennesker på bussen, jeg og en mann er de eneste som ikke er med burka eller på andre måter "obviously" fra midtøsten. Sverige altså :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får jo overhodet ikke fulgt med her for tiden. Fulltids studie og 70% + jobb gjør vel sånt med tilgjengelig tid. I tillegg til at hunder, valpene og kjærestemannen selvsagt står langt over sonen på lista over de jeg velger å bruke fritiden på. Nå sitter jeg imidlertid på toget

Jeg har fått med meg at @SoppenCamilla trenger en :hug:

Andre har dessverre gått meg hus forbi

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...