Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå September


Tricolor
 Share

Recommended Posts

Som minstebarnet i familien kan jeg skrive under på at jeg ikke var mer bortskjemt enn mine søsken. Som tenåring hadde jeg mye strengere grenser for hva jeg fikk lov til, mye basert på mine storesøskens oppførsel. Jeg skjønner foreldrene mine, men det føltes sykt urettferdig for en fjortis :P Godt mulig at jeg har fått litt mer ting opp gjennom enn feks eldstesøster, men så hadde vel familien større spillerom økonomisk etter hvert også. Tror det går opp i opp for de fleste barn, jeg. Andelen bortskjemte småsøsken er nok mye lavere enn man skulle tro. For øvrig hadde man bein, sykkel og busskort i min barndom også :D

Mine barn skal også få benytte seg av de nevnte framkomstmiddel, men jeg kommer helt klart til å kjøre mer enn mine foreldre har gjort. De synes jeg har kjørt for lite ;)

@HeleneFS: jeg brukes også en god stund på å bli meg selv igjen etter jobb. Lunta er mikroskopisk før middag.

Lillesøster led under at hun var atpåklatt etter 2 litt mer sprelske storesøsken.

Vi gjorde så mye faenskap at lillesøster knapt fikk gå utenfor dørene.

Mamma var streng med oss også forsåvidt, men vi hadde det utrolig mye friere.

Dessverre for lillesøster var foreldelsesfristen gått ut før hun nådde den samme alderen og da fortalte vi jo villig vekk hva VI hadde gjort.

Lillesøster er faktisk bitter enda :lol:

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Too late! Jeg overtar dette 1. desember

I dag har livet tatt en ganske stor vending! Har vært planlagt en stund, men gikk ikke helt opp for meg før i dag; jeg har kjøpt meg dyrebutikk!

Hei Sonen, hils på Pelle - pappaen til B-gjengen i Pied Piper

Posted Images

Mamma og pappa ga litt opp på de hardere sidene av oppdragelse med meg da jeg var 12-13. Da de ble spurt om det svarte mamma litt oppgitt "når datteren min sniker seg ut under husarrest for å jobbe som frivillig med dyr, flyktninger og politikk så føler jeg ikke det er en svikt i oppdragelsen, da føler jeg at husarrest er meningsløst.". Jeg var en ganske snill kid, og klarte stort sett å gjemme de største utageringene.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell på unger. Brodern og jeg fikk ikke samme oppdragelse og regler, mine barn har ikke fått samme oppdragelse og regler, ganske enkelt fordi vi og de ikke er de samme. Det er alltid urettferdig det, særlig når man tenåring, men på den andre siden, så er jo all form for oppdragelse og regler urettferdig når man er tenåring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykken er tidlig sauesanking, så jordene mine er trygge igjen :ahappy: Lykkelige lukiser og basselusk.

Enkel lykke :D. Jeg er jo glad i sauene som vanker rundt her, egentlig, men det er også deilig når de er sanket inn og jeg ikke lenger trenger å gå med Willy i langline på eget jorde og kan slippe dem ut uten å sjekke om det er sau i nærheten.

.... og nå står det fårikål og putrer på ovnen :D. Også så fint kjøtt da gitt - nesten ikke bein eller slintrer, men masse kjøtt. Tror gryta skal få stå et par timer, minst, å godgjøre seg.

Nå skal Willy få seg en skikkelig dusj for å få vekk grahundlukt, pisse- og forhudskatarlukt, skjeggelukt og potelukt (ja, han har en meeeeget merkelig, stram og ekkel lukt av potene når han blir fuktig og det tar tid før det tørker) - nevnte jeg at Willy LUKTER???? :x . Yasmine skal også få litt rumpevask og skjeggevask etter løpetiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff. Jeg venter på nyheter om Pappa.. Han skal opereres i dag. Dumme Pappa'n min gikk på rulleski for 14 dager siden og slo seg skikkelig. Legene sa det skulle gro av seg selv, men en fysioterapeut beordret MR og hamstringen (den muskelen på baksiden av låret, fra rompa til kneet, liksom) var røket på 3 steder. Han skulle inn kl 11 og Mamma lovte å si fra når hun visste noe. Jeg vil vite nå...

:hug:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere; hva menes egentlig når folk skriver "bae"?

Skjønner at det er noe kjæreste-kallenavn eller noe, men jeg ekke så god på fjortisspråk jeg :icon_redface:

I min verden, på mitt språk, for meg som er bare bittelitt eldre enn en fjortis, så betyr det BÆ - når man skriver på tastatur uten Æ... :aww:.

Har jeg tatt en litt småekkel oppvask (ja, altså sånn oppvask der man vasker kopper) - og til og med skrubbet kjeler og sånt med stålull. NÅ skal jeg dusje hunder.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har lest historien om franskmannen som ble funnet død i Bodø?

http://bodonu.no/dodsgaten-i-en-forlatt-hytte-i-bodo-fant-franskmannen-sitt-siste-hvilested/

Jeg lurer på så mange ting! Vet vi hva han døde av? Døde han av hepatitt C? Hvordan vet familien at han ikke fikk Hepatitt C fra narkotika - og hvordan kan man ellers få hepatitt C?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har lest historien om franskmannen som ble funnet død i Bodø?

http://bodonu.no/dodsgaten-i-en-forlatt-hytte-i-bodo-fant-franskmannen-sitt-siste-hvilested/

Jeg lurer på så mange ting! Vet vi hva han døde av? Døde han av hepatitt C? Hvordan vet familien at han ikke fikk Hepatitt C fra narkotika - og hvordan kan man ellers få hepatitt C?

Du kan bli født med det, du kan smittes via familiemedlemmer (sjeldent, men dog), dårlig sterilisert piercing/tatoveringsutstyr, osv. Narkomane som deler sprøyter er utsatt for større risiko, men det er ikke eneste måte. Det er mye mer vanlig i andre land enn her.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bli født med det, du kan smittes via familiemedlemmer (sjeldent, men dog), dårlig sterilisert piercing/tatoveringsutstyr, osv. Narkomane som deler sprøyter er utsatt for større risiko, men det er ikke eneste måte. Det er mye mer vanlig i andre land enn her.

Hmmm okei, men han her fikk ikke Hepatitt C før han var type 68 eller noe. Skulle jo være rart om han var født med det da. Og resten av familien virker ikke å være berørt av sykdommen. Kan jo hende han ble tatovert da, ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utstillingsfolk! :)

Påmeldingsfristen til nkk Hamar er mandag 14. Da kan man melde på til og med mandag kl 23.59 sant? Eller er det til og med søndag 13. Kl 23.59? *forvirret*

Håper å på svar fra nkk ang ag dommere og klasseinndeling før fristen går ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hmmm okei, men han her fikk ikke Hepatitt C før han var type 68 eller noe. Skulle jo være rart om han var født med det da. Og resten av familien virker ikke å være berørt av sykdommen. Kan jo hende han ble tatovert da, ja...

Man kan jo gå med det uoppdaget kjempelenge, så hvem vet når han ble smittet.

En person jeg kjenner, som aldri har rørt narkotika, fikk diagnosen hep c for noen år siden. Det kan ha vært hva som helst som gjorde at h*n ble smittet. Mest sannsynlig hatt det i årevis. Kan ha vært fra barnsben av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan jo gå med det uoppdaget kjempelenge, så hvem vet når han ble smittet.

En person jeg kjenner, som aldri har rørt narkotika, fikk diagnosen hep c for noen år siden. Det kan ha vært hva som helst som gjorde at h*n ble smittet. Mest sannsynlig hatt det i årevis. Kan ha vært fra barnsben av!

Men kan man ha hep c kjeeeeeempelenge, uten at kjerringa di eller ungene dine får det da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...