Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå September


Tricolor
 Share

Recommended Posts

ligger valpen og sturer, fordi han for tredje gang har smelt huet i undersiden av glassbordet. Ikke så hardt at han har skada seg altså, bare nok til at det var bittelitt vondt og mest rart. Vi har valpesikra huset på alle kanter, men gjennomsiktig bord tenkte vi ikke på!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Too late! Jeg overtar dette 1. desember

I dag har livet tatt en ganske stor vending! Har vært planlagt en stund, men gikk ikke helt opp for meg før i dag; jeg har kjøpt meg dyrebutikk!

Hei Sonen, hils på Pelle - pappaen til B-gjengen i Pied Piper

Posted Images

Nå har vi jentene gått en tur først, og så Pippin og jeg etterpå. Freden har senket seg over flokken nå, ikke noe problem å ligge ved siden av hverandre i sofaen alle tre heller. Selma sender ut noen nesten uhørlige signaler av og til da, og spesielt Pippin tar den der lave knurretonen ytterst alvorlig. Han er tross alt bare dobbelt så stor som henne.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi jentene gått en tur først, og så Pippin og jeg etterpå. Freden har senket seg over flokken nå, ikke noe problem å ligge ved siden av hverandre i sofaen alle tre heller. Selma sender ut noen nesten uhørlige signaler av og til da, og spesielt Pippin tar den der lave knurretonen ytterst alvorlig. Han er tross alt bare dobbelt så stor som henne.

man tuller da ikke med små terrierdamer, pippin er en klok bamsefar han. :wub:

Fått barnet i seng, omsider. Lage meg litt kveldsmat før jeg tar dyrestell og kveld.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff. Jeg venter på nyheter om Pappa.. Han skal opereres i dag. Dumme Pappa'n min gikk på rulleski for 14 dager siden og slo seg skikkelig. Legene sa det skulle gro av seg selv, men en fysioterapeut beordret MR og hamstringen (den muskelen på baksiden av låret, fra rompa til kneet, liksom) var røket på 3 steder. Han skulle inn kl 11 og Mamma lovte å si fra når hun visste noe. Jeg vil vite nå...

:hug:

Dere; hva menes egentlig når folk skriver "bae"?

Skjønner at det er noe kjæreste-kallenavn eller noe, men jeg ekke så god på fjortisspråk jeg :icon_redface:

Denne er bra for sånne som oss.

Kjenner jeg lurer litt jeg. Er det feil å ta i mot rosert, karamell og ballong (barnet så ballongene på 100 meters avstand og styrtet bort og sa "bangbang! bangbang!" det betyr ballong på lillemorspråk. Så hun fikk en selvsagt. )av andre partier enn det jeg har tenkt å stemme egentlig? Ei som raser på fb over at de henvendte seg til guttungen og lurte på om han ville ha ballong, og hun mener barna blir "politisk reklame". Kjenner jeg overhodet ikke ser problemstillingen, men veldig stor sjanse for at jeg er altforlite politisk engasjert til at jeg ser "problemet".

Kan nok tenkes at hadde det vært et parti jeg virkelig overhodet ikke hadde noe som helst til overs for, så hadde jeg nok sagt neitakk, men barnet mitt hadde fått ballong uansett, hun vet jo ikke hva som står på den, eller hva bokstavene betyr.

Det kan hende jeg hadde antatt at du stemte på det partiet, men det er vel ikke mer reklame enn når jeg bruker en gammel Kiwi-pose for å få med meg hundetepper på utstilling?

Det er partier jeg aldri kunne båret logoen til, på samme måte som at jeg forsøker å unngå visse produsenter når jeg handler mat og drikke også. Men det er jo en personlig sak.

Jeg vet også om de som elsker å gå på standene til de partiene de overhode ikke stemmer på, for å spise mest mulig vaffel og snop fra dem :D

Jeg vet for øvrig ikke hva jeg skal stemme i helga, og det er litt krise. Jeg aner ikke hva som foregår i kommunepolitikken her, og lurer da på om jeg skal stemme på mitt default-parti basert på generell ideologi og politiske prioriteringer, eller om jeg skal forsøke å sette meg inn i saker og den aktuelle agendaen. Hmm...

Om 11.5 timer skal jeg på korøvelse, og jeg har to kaktus i halsen og hoster som en storrøyker. Jeg tror jeg blir bare tilskuer på denne korhelga, gitt. Dritt, altså, jeg hater å føle at jeg svikter andre og gjør at de henger etter. Og i et kor blir en i helhet aldri bedre enn den dårligste sangeren, sånn er det bare.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

man tuller da ikke med små terrierdamer, pippin er en klok bamsefar han. :wub:

Fått barnet i seng, omsider. Lage meg litt kveldsmat før jeg tar dyrestell og kveld.

Enig. Han har min sympati.

Jeg vet for øvrig ikke hva jeg skal stemme i helga, og det er litt krise. Jeg aner ikke hva som foregår i kommunepolitikken her, og lurer da på om jeg skal stemme på mitt default-parti basert på generell ideologi og politiske prioriteringer, eller om jeg skal forsøke å sette meg inn i saker og den aktuelle agendaen. Hmm...

Synes det første der høres greiest ut nå, tar vel litt tid å sette seg inn i det som skjer og hvorfor partiene sier og gjør som de gjør kanskje?

Jeg lurer på om den harmonien som hersker her i sofaen akkurat nå betyr at jeg kan ha en hund til? Ja jeg vet, jeg prøver meg hele tiden.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hug:

:hug:

:hug:

Tusen takk! Så søte dere er :)

Stakkar pappsen min ble sendt hjem uoperert kl 17:30 etter å ha vært på sykehuset siden 07:00. Det var visst mange som ble prioritert før ham. Det er jo forståelig at unger som må ut med keisersnitt f.eks. får komme før en mann med en litt avrevet muskel, men jeg skjønner veldig godt at det er frustrerende, har vært med på det selv. De skal gjøre et nytt forsøk i morgen, så jeg håper at de kvinnene som skal føde på Bærum føder naturlig i morgen :P

Robert og jeg har trent agility i hagen, tror vi er klare for stevnet i morgen...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars pappan din @Annegru, håper alt går bra med ham.

Jeg sitter i sofaen og skal snart legge meg. Opp tidlig imorgen og rallystevne hele dagen. Har ikke så mye stemme, så blir bra å sitte i sekretariatet da ja.. :P

Ellers appropos bae diskusjonen tidligere... den her er morsom, skikkelig rar, men morsom :D

https://www.youtube.com/watch?v=WOEPo3QF5Oc

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars pappan din @Annegru, håper alt går bra med ham.

Jeg sitter i sofaen og skal snart legge meg. Opp tidlig imorgen og rallystevne hele dagen. Har ikke så mye stemme, så blir bra å sitte i sekretariatet da ja.. :P

Ellers appropos bae diskusjonen tidligere... den her er morsom, skikkelig rar, men morsom :D

https://www.youtube.com/watch?v=WOEPo3QF5Oc

Tusen takk :) Det er "heldigvis" "bare" vondt og ubehagelig for ham, det er jo ikke liv og død og slikt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk aldri sånn avflassing og slikt som de reklamerte med jeg :P merket egentlig ikke noen stor forskjell..

Men da har jeg kanskje babyføtter fra før da :aww::lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

Etter å ha prøvd det, så har jeg ikke trua! Forresten veldig rart at bruksanvisningen var forskjellig på norsk, svensk og dansk, men det la jeg ikke merke til før etterpå. I den norske sto det ingenting om at man burde ha føttene i fotbad i minst 10 min og så ta på gelsokkene. I den norske sto det bare at man måtte vaske føttene.

Nå har jeg skjult nye innlegg fra en del fb-venner. Det er så slitsomt med folk som skal mene så mye om alt. Spesielt når de slenger seg på all propaganda som er i mot innvandring og slikt. De som har gått på "livets harde skole" har tydeligvis ikke hatt kildekritikk i pensum :aww:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha prøvd det, så har jeg ikke trua! Forresten veldig rart at bruksanvisningen var forskjellig på norsk, svensk og dansk, men det la jeg ikke merke til før etterpå. I den norske sto det ingenting om at man burde ha føttene i fotbad i minst 10 min og så ta på gelsokkene. I den norske sto det bare at man måtte vaske føttene.

 

Nå har jeg skjult nye innlegg fra en del fb-venner. Det er så slitsomt med folk som skal mene så mye om alt. Spesielt når de slenger seg på all propaganda som er i mot innvandring og slikt. De som har gått på "livets harde skole" har tydeligvis ikke hatt kildekritikk i pensum :aww:

Nei, jeg har ikke helt trua jeg heller.. Men jeg vet om flere som selv har prøvd det og opplevd akkurat slik som på reklamen.. Kanskje vi bare naturlig har vakre bein? :aww:

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme fra tredje kveld på valpekurset jeg holder. Er så gøy med så mange flinke små valper! Glemte nesten helt tiden i dag, jeg :D

Er det forresten skikkelig teit å trekke seg fra RL stevne på lørdag? Kjenner jeg ikke er klar for klasse to heeelt enda :P

Bli med! Mikke er heller ikke helt klar og vil helst tilby rygging uansett hva vi gjør. :lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var egentlig bare kjekt, og han er jo flink. Føler ikke jeg ikke gjorde jobben min, eller han sin, liksom. I et så snevert hobbymiljø som kaffe skal det godt gjøres å ikke ende opp med å ansette venner og kjente. :P

Edit: Kjæresten hans/venninnen min jobber også med oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

:hug:

 

 

Denne er bra for sånne som oss.

 

 

Det kan hende jeg hadde antatt at du stemte på det partiet, men det er vel ikke mer reklame enn når jeg bruker en gammel Kiwi-pose for å få med meg hundetepper på utstilling?

Det er partier jeg aldri kunne båret logoen til, på samme måte som at jeg forsøker å unngå visse produsenter når jeg handler mat og drikke også. Men det er jo en personlig sak.

 

Jeg vet også om de som elsker å gå på standene til de partiene de overhode ikke stemmer på, for å spise mest mulig vaffel og snop fra dem :D

 

Jeg vet for øvrig ikke hva jeg skal stemme i helga, og det er litt krise. Jeg aner ikke hva som foregår i kommunepolitikken her, og lurer da på om jeg skal stemme på mitt default-parti basert på generell ideologi og politiske prioriteringer, eller om jeg skal forsøke å sette meg inn i saker og den aktuelle agendaen. Hmm...

 

Om 11.5 timer skal jeg på korøvelse, og jeg har to kaktus i halsen og hoster som en storrøyker. Jeg tror jeg blir bare tilskuer på denne korhelga, gitt. Dritt, altså, jeg hater å føle at jeg svikter andre og gjør at de henger etter. Og i et kor blir en i helhet aldri bedre enn den dårligste sangeren, sånn er det bare.

Valgomater på internett? Funka for meg! Hadde en viss idé om hva jeg skulle stemme. Tok 4 forskjellige valgomater, alle ga det svaret bortsett fra én. Der var det partiet på andreplass. Så da er det jo det partiet jeg er mest enig med. Valgkamp er noe drit, det går jo nesten bare på person, enkeltuttalelser og om å gjøre å sette fast motstanderen og skrike sitt eget budskap høyest. Føler jeg. I hvertfall i media :) Så da gjør jeg det enkelt :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Hjemme etter fin overnattingstur med klassen :) Selv om formen er dårlig har jeg hatt det toppers! Er så utrolig fornøyd med klassen min i år. For en gjeng! :ahappy:

Nuh skal jeg straks køye, også håper jeg at jeg hosten kan ta en pause slik at jeg får sove mer enn 4 timer i natt :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne tenkt meg at han lille sengekompisen min kom å la seg snart. Jeg må nemlig jobbe i morgen,og bør sove. Han er veldig opptatt med å få ut gårsdagens frokost av godbitballen sin,og det er ingen som bør forstyrre hans høyhet når han sitter inne i huset sitt, og jobber med slike viktige saker. Han kommer nok etterhvert,pleier å våkne av en som står på to bein opp etter senga og piper,fordi han vil sove med meg likevel. Bizi er grei,og gjør som hun får beskjed om. Flink jente,det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Haha ja, så sant man har fryser på forhånd. 😂 Jeg kjøpte meg fryser ene og alene mtp råfôr når jeg kjøpte leilighet. Blir billigere i lengden uansett. 😁
    • Jeg «har» også en hund som er usikker på fremmede mennesker og dyr (hun måtte bli igjen hos foreldrene mine da jeg flyttet, men jeg tok meg av treningen av henne). Hun har alltid vært tilbaketrukken og skeptisk, helt siden hun var valp. Så har iallfall et par ord å meddele. Det er en sterk genetisk komponent til dette, og ulldotten min kommer nok aldri til å bli den sosiale hunden som oppsøker andre. Uavhengig av om vi hadde vært enda bedre på å sosialisere henne i oppveksten, ville nok det genetiske utgangspunktet hennes uansett begrenset hvor komfortabel hun ville vært med fremmede.  Erfaringsmessig så tror jeg at det beste man kan gjøre i en slik situasjon er først og fremst å eksponere valpen for positive opplevelser med andre, under kontrollerte forhold. Kanskje har du venner eller familie som kan hjelpe til med treningen, og la alt foregå på valpens premisser.  Vel så viktig tror jeg det er å lære valpen at den IKKE trenger å forholde seg til andre hvis ikke den ønsker det. Nå vet ikke jeg om dere sliter med f.eks. passering av andre folk eller hunder pga. skepsisen, men det gjorde iallfall vi. Kinderegg-metoden kan være veldig effektiv for å få valpen til å ta kontakt med deg når andre mennesker/hunder kommer til syne, men også for å skape positive assosiasjoner til å møte på andre på tur.    EDIT: Sånn ang. selve bjeffingen, så ville jeg kanskje trodd at dette hadde roet seg av seg selv dersom den generelle tryggheten rundt fremmede mennesker og dyr ble bedre, for å konkludere. Men nå var jo dette bare en enkeltsituasjon. Hvorvidt bjeffingen i situasjoner med fremmede er et generelt problem hos dere vet jo ikke jeg
    • Yuhu! Valpen min er litt småskeptisk til fremmede og det er noe vi jobber mye med. I stad var det en som fikk hilse på han, satte seg på huk og lot Melvin komme bort for å si hei på eget initiativ. Jeg så at han var litt usikker (halen), men han gjorde alt på eget initiativ og hadde all mulighet til å trekke seg unna når han følte for det. Mannen satt helt stille. Plutselig så trekker han seg bakover og bjeffer til som bare det. Da hadde han hilst og fått kos av denne mannen i en gooood stund, luktet rundt og virket ok med situasjonen. Mannen nevnte at han hadde hund selv og at det sikkert luktet av klærne. Kan lukten av en hund være grunnen til at han plutselig bråsnudde sånn? Han er ikke slem på noe vis, bare bjeffer og trekker seg unna. Han er også usikker på andre hunder og dyr, noe vi også jobber mye med. 🫠
    • Nå må jeg faktisk klage litt. Tiden går jo alt for fort 🥲 Jeg synes ikke det er mer enn noen uker siden jeg hentet hjem den lille krabaten min jeg, og nå er han snart 10kg tyngre og 30cm høyere 😂❤️ Melvin, 5,5mnd gammel ❤️
    • Gratulerer med valp! Vær forberedt på en fantastisk, men også veldig krevende tid 🤭 Jeg hentet min valp ca. 3,5t unna. Han lå i fanget hele veien hjem, og fikk ingen tissepauser faktisk. Han sov store deler av veien, så det var ikke nødvendig 😄 Planen var at han skulle få sitte i sele, men ingen av selene jeg hadde med passet. Helt unødvendig: engangs-kladder! Kjøpte en stor pakke med kladder, men jeg tror jeg brukte 1 eller 2. Jeg ville ikke forvirre han med at det var OK å bruke "tøy" innendørs som toalett, så jeg tok heller hyppigere turer ut med han så han fikk gjort fra seg ute. Det ble noen uhell i starten, men han var så og si renslig ved 3mnd alder. 😃 Noe jeg har brukt mye: GJENBRUKBARE tisseunderlag!! Disse har jeg brukt i bilen (han satt i sele i baksetet til han var ca. 4,5mnd) og i buret på jobb. (Der har han et ullunderlag jeg ikke vil at han skal tisse på, det kan ikke vaskes). Disse har vært helt supre, og har han tisset på de så har jeg bare hevet det i vaskemaskinen. Kan f.eks. brukes hvis hunden lett kaster opp i bilen. For vår del så var både bur og inngjerding helt bortkastet. Han er ekstremt klistremerke og takler ikke at burdøra lukker seg. Han har et stort bur på jobb som alltid er åpent, der kan han gjerne gå inn og legge seg. Ellers så nekter han bur 🤭 Kjøp deg også en sele med masse justeringsmuligheter! Jeg har Musti sin feel active padded sele i SMALL, og den har jeg brukt fra han var ca. 5kg til nå hvor han er ca. 12-13kg. Jeg tror jeg fint kan bruke den til han er voksen hvis han ikke plutselig vokser masse 😆 MASSE LYKKE TIL, og husk at det er lov å ha blandede følelser når valpen kommer i hus! Jeg var i ekstase mens jeg ventet, men hadde det helt fryktelig når valpen min først kom i hus. Har i etterkant lest meg opp på noe de kaller "puppy blues", og jeg var veldig preget av det. Nå ville jeg ikke vært uten! ❤️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...